مقالات

مزایای استفاده از روغن آووکادو بر روی پوست

مزایای استفاده از روغن آووکادو بر روی پوست

چرا باید از روغن آووکادو استفاده کنم؟

روغن آووکادو ابزاری بی‌نظیر برای پخت وعده های غذایی خوش طعم و سالم است. این روغن یک منبع عالی از آنتی اکسیدان‌ها ، اسیدهای چرب ضروری ، مواد معدنی و ویتامین ها است. اما آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که از این میوه خوشمزه برای تسکین و التیام پوست خود استفاده کنید؟
به نظر می‎رسد که این روغن جاذب، مزایای بی شماری برای پوست شما دارد، مانند مرطوب کردن دستهای خشک و یا به عنوان ضد آفتاب طبیعی. می‌توانید روغن آووکادو را مستقیماً روی پوست خود بمالید یا آن را با محصولات زیبایی مورد علاقه خود مخلوط کنید.

روغن آووکادو و خاصیت برای پوست

آیا استفاده از روغن آووکادو بر روی پوست من فوایدی دارد؟

آنتی اکسیدانها و عوامل ضد التهابی موجود در روغن آووکادو به پوست شما کمک می‌کند تا صاف، قوی و منعطف بماند. شما می توانید روغن آووکادو را در هر فروشگاه مواد غذایی و بهداشتی خریداری کرده و از آن استفاده کنید تا:
• خارش پوست را آرام کند
• پوست شکاف خورده را درمان کند
• پوست خشک را دوباره نرم و لطیف کند
• پوست را آبرسانی و مرطوب کند
• پوست را در برابر اشعه ماورا بنفش محافظت کند
• از آسیبهای پوست محافظت نماید
برخی افراد ممکن است از روغن آووکادو به عنوان یک روغن اساسی یاد کنند، اما این کاملاً دقیق نیست. روغن غلیظ و سبز رنگِ آووکادو در حقیقت یک روغن حامل به شمار می‎رود.
روغنهای اساسی روغنهای روان کننده بسیار غلیظی هستند که از قسمتهای معطر گیاه مانند ریشه یا برگها تقطیر می‌شوند. روغن های حامل از دانه‌ها ، آجیل‌ها یا سایر قسمتهای چرب میوه استخراج می‌شوند و برای کمک به رقیق کردن روغنهای اساسی مورد استفاده قرار می‌گیرند. روغنهای اساسی تبخیر می‌شوند و رایحه‌ای بسیار تند و قوی دارند، در حالی که روغنهای حامل اینگونه نیستند.
مزایای اصلی روغن آووکادو خاصیت تسکین دهندگی و رطوبت رسانی است ، بنابراین اگر پوست چربی داشته باشید این روغن به خوبی کار نخواهد کرد. استفاده از روغن آووکادو چربی زیادی را بر روی پوست باقی نمی‎گذارد.

آنچه پژوهش‎ها می‌گوید

محققان بر این امر صحه گذاشته‌اند که که چگونه روغنهای طبیعی مانند روغن آووکادو می‌توانند برای پوست شما مفید باشند. چه شما به تنهایی از روغن آووکادو استفاده کنید و چه آن را با ماده دیگری مانند کرم پوستی مورد علاقه خود ترکیب کنید.
بتا کاروتن، پروتئین، لسیتین، اسیدهای چرب و ویتامین های A ، D و E موجود در روغن آووکادو به مرطوب‌سازی و محافظت از پوست در برابر آسیبهای ناشی از اشعه ماورا بنفش و همچنین افزایش متابولیسم کلاژن کمک می‌کند. مطالعه ای در سال ۲۰۱۵ نشان داد که یک کرم موضعی پوست متشکل از روغن آووکادو، درخت چای، روغن ای ام یو و جوجوبا اثرات ضد میکروبی مثبتی دارد.
روغن آووکادو همچنین ممکن است به بهبود زخمها کمک کند. مطالعه منبع معتبری در سال ۲۰۱۳ نشان داده است که اسید لینولئیک، اسید اولئیک و سایر اسیدهای چرب غیر اشباع موجود در روغن آووکادو می تواند بهبود زخم را تسریع بخشد.
نتایج فوق از مطالعات حیوانی به دست آمده است. برای بررسی این تأثیراتِ روغن آووکادو بر روی افراد ، تحقیقات بیشتری باید انجام شود.
برخی شواهد گویای آن است که روغن آووکادو می‌تواند به درمان بیماریهای پوستی مانند پسوریازیس پلاک، یک بیماری خودایمنی مزمن که باعث ایجاد لکه‌های ضخیم ، پوسته پوسته و قرمز روی پوست می شود، کمک کند. یک مطالعه منبع معتبر در سال ۲۰۰۱ نشان داد که روغن آووکادو مخلوط شده در کرم ویتامین B-12 می‌تواند علائم پسوریازیس را برای مدت طولانی تری نسبت به درمان سنتی ویتامین D-3 کاهش دهد. محققان بر این باور هستند که که می‌توان از یک کرم ویتامین B-12 حاوی روغن آووکادو به عنوان یک درمان گرمسیری طولانی مدت برای پسوریازیس استفاده کرد.

استفاده از روغن آووکادو مناسب پوست

نحوه استفاده از روغن آووکادو بر روی پوست

شما می‌توانید به روشهای مختلفی از روغن آووکادو در برنامه مراقبت از پوست خود استفاده کنید. می‌توانید روغن را بر روی پوست خود ماساژ دهید، آن را مانند ماسک روی صورت خود بمالید یا آن را به لوسیون حمام خود اضافه کنید. روغن آوواکادو می‌تواند هر روز یا چند بار در ماه بدون هیچ گونه عوارض جانبی استفاده شود. مطمئن نیستید از کجا شروع کنید؟ از روغن آووکادو به روشهای زیر استفاده کنید:
• به عنوان لوسیون برای پوست ترک خورده: بعد از استحمام مقدار کافی روغن آووکادو را بر روی پوست ماساژ دهید. می‌توانید از روغن آووکادو به تنهایی استفاده کنید، یا چند قطره از آن را به یکی از لوسیون‌های روزانه بدن خود اضافه بیفزایید.
• به عنوان مرطوب کننده روغنی صورت: ۳/۲ از یک بطری ۱ اونسی را با روغن آووکادو پر کنید. روغن مغذی دیگری مانند تامانو یا روغن ای ام یو را انتخاب کنید و از آن برای پر کردن یک سوم آخر بطری استفاده کنید. سه تا چهار قطره از روغن اساسی مورد علاقه خود مانند اسطوخودوس یا عصاره گل سرخ را اضافه کنید. درب بطری را بچرخانید (محکم کنید) و خوب تکان دهید.
کمی از این روغن خانگی خود را بر روی کف دست خود بریزید، انگشتان خود را درون روغن بمالید و آن را به صورت خود بمالید. همچنین می‌توانید از این روغن به عنوان مرطوب کننده دست نیز استفاده کنید. اگر بطری را از نور خورشید دور نگه دارید، روغن می‌تواند تا یک سال ماندگاری خود را حفظ کند.
• به عنوان ماسک صورت خانگی: یک آووکادوی رسیده را به صورت مکعبی برش دهید و مقدار کمی روغن آووکادو به آن اضافه کنید. با چنگال یا قاشق آن را به صورت خمیر یکدست درآورید. خمیر را به صورت خود بمالید و اجازه دهید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه خودش را بگیرد و بر روی پوست باقی بماند. بسته به نوع پوست خود می‌توانید ماسک آووکادو را با آب گرم یا پاک کننده صورت بشویید.
• به عنوان یک کرم طبیعی ضد پیری پوست: ۴/۱ فنجان روغن آووکادو را با ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل، ۲ قاشق غذاخوری موم ، ۲/۱ قاشق چای خوری روغن ویتامین E و ۱ قاشق غذاخوری کره شیا را با هم در یک شیشه مخلوط کنید. شیشه را بدون درپوش آن در قابلمه ای پر از حدود چهار اینچ آب قرار دهید. بگذارید به جوش بیاید. با ذوب شدن مواد آنها را هم بزنید. پس از ذوب شدن، کرم را در ظرف شیشه‌ای کوچکتر بریزید و بگذارید تا جایی بماند تا مخلوط سفت شود. درب ظرف را گذاشته و کرم را در جای خنک نگهداری کنید.

استفاده از روغن آووکادو جهت پوست

خطرات و هشدارها

مطالعات پیرامون عوارض جانبی روغن آووکادو محدود است. مانند هر محصول دیگری، بهتر است ابتدا آزمایش پچ را روی پوست خود انجام دهید تا امکان آلرژی رد شود. برای انجام این کار ، روغن را به اندازه یک سکه به داخل ساعد خود بمالید. اگر ظرف ۲۴ ساعت هیچ تحریک یا التهابی را تجربه نکردید، استفاده از روغن باید برای شما بی‌خطر باشد. اگر به آووکادو حساسیت دارید ، قبل از استفاده از روغن آووکادو با پزشک خود مشورت کنید.

چه کاری اکنون می‌توانید انجام دهید

پس از استفاده، تقریباً بلافاصله می‌توانید فواید و اثرات روغن آووکادو را بر روی پوست خود احساس کنید. اگرچه برای دیدن نتایج طولانی مدت، باید به مرور زمان و به طور مداوم از روغن آووکادو استفاده کنید.

اگر آماده هستید روغن آووکادو را در برنامه روتین و روزانه مراقبت از پوست خود بگنجانید ، لازم نیست زیاد هزینه کنید و هم اکنون میتوانید آن را خریداری کنید.

 

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها