مقالات

آنچه در مورد روغن لیمو باید بدانید

آنچه در مورد روغن لیمو باید بدانید

روغن لیمو یک ماده کاملا طبیعی است که به عنوان یک داروی بهداشتی در منزل نیز بکار می رود. این ماده از پوست لیموهای تازه با استفاده از یک فرآیند “فشرده سازی سرد” استخراج می شود که با آزاد شدن روغن باعث تحریک پوست می شود.
اسانس لیمو را می توان رقیق کرده و به صورت موضعی بر روی پوست شما قرار داد ، همچنین در هوا پخش و استشمام کرد. برخی از افراد به عنوان ماده ای که با خستگی مبارزه می کند ، به افسردگی کمک می کند ، پوست شما را پاک می کند ، ویروس ها و باکتری های مضر را از بین می برد و التهاب را کاهش می دهد ، به روغن لیمو سوگند یاد می کنند.
در سالهای اخیر ، ادبیات پزشکی با ادعاهای افرادی که سالها از روغن لیمو استفاده کرده اند ، مطابقت دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فواید روغن لیمو ، عوارض جانبی احتمالی استفاده از آن و موارد دیگر ، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

روغن لیمو و فواید آن

علائم اضطراب و افسردگی را کاهش دهد.
شاید متوجه شده باشید که وقتی از محصولات معطر لیمو برای نظافت منزل استفاده می کنید ، بعد از آن احساس آرامش و روحیه بهتری خواهید داشت.
البته ، برخی از اینها ممکن است نتیجه طبیعی رشد و نمو محیط شما باشد ، اما رایحه واقعی لیمو احتمالاً در این احساس آرامش نقش دارد.
یک مطالعه ۲۰۰۶ منبع معتبر که روی موش ها انجام شد ، نشان داد که روغن لیمو در طی سه آزمایش تست استرس ، یک ماده آرام بخش و بهبود دهنده روحیه است.
در همان مطالعه نتیجه گیری شد که روغن لیمو در کاهش استرس موثرتر از سایر روغنهای اسانس مانند اسطوخودوس و گلاب است.
یک مطالعه جزئی در سال ۲۰۱۶ نشان داد که روغن لیمو پس از عمل ارتوپدی باعث کاهش اضطراب در افراد می شود.
شاخص های امیدوار کننده ای وجود دارد که انتشار اسانس لیمو در کاهش برخی از علائم اضطراب و افسردگی تأثیر دارد.

علائم بیماری صبحگاهی را کاهش دهد.
تهوع و استفراغ دو مورد از رایج ترین علائمی هستند که در اوایل بارداری تجربه می شوند.
ممکن است دلیلی برای این باور وجود داشته باشد که روغن لیمو می تواند شدت این علائم را تسکین دهد (یا حداقل کاهش دهد.
در یک مطالعه موثق از ۱۰۰ زن باردار در سال ۲۰۱۴ ، مشخص شد که رایحه درمانی با روغن لیمو میزان تهوع و استفراغ را به طور قابل توجهی کاهش می دهد.

پوست شما را سالم تر می‌کند.
روغن لیمو یکی از چندین روغن اسانسی است که می تواند باکتری های مضر موجود در پوست شما را از بین ببرد.
در یک مطالعه اخیر منبع موثق ، روغن لیمو در برابر باکتریهایی مانند استافیلوکوکوس اورئوس و باکتری ای کولی اثبات شده است. این امر یک گزینه خوب برای تمیز کردن موضعی زخم های کوچک است.
تحقیقات دیگر اثر روغن ضروری لیمو را در برابر عفونت ایجاد کننده باکتری تأیید کرده و ممکن است از التهاب پوست جلوگیری کند ، از جمله یک مطالعه آزمایشگاهی که در سال ۲۰۱۷ و تحقیقات درون کشتگاهی و درون جانداری در سال ۲۰۱۸ انجام شد.
همچنین دارای خواص محافظتی مانند آنتی اکسیدان ها است که ممکن است رنگ پوست شما را روشن و حفظ کند.

خواص بی نظیر روغن لیمو برای پوست

می تواند به عنوان مسکن درد عمل کند.
از اسانس لیمو گاهی در رایحه درمانی به عنوان مسکن طبیعی استفاده می شود. اثرات ضد استرس و ضد افسردگی این روغن ممکن است ارتباطی با چگونگی کمک به بدن در درک درد ما بدون وحشت داشته باشد.
مطالعه ۲۰۱۴ منبع موثق روی موش ها نشان داد که رایحه درمانی روغن لیمو نحوه پاسخ مغز حیوانات به محرک های دردناک را تغییر می دهد.
برای تعیین چگونگی تأثیر روغن لیمو بر روی انسانهایی که درد دارند ، تحقیقات بیشتری لازم است.

به شما کمک می کند تا نفس راحتی بکشید و گلودرد را تسکین دهید.
اگر سرما خورده اید یا گلودرد دارید ، روغن لیمو یک درمان خانگی مناسب برای آزمایش است.
پخش کننده را با روغن لیمو ترکیب کنید و در هنگام استراحت رایحه شیرین و ملایم آن را در اتاق خود آزاد کنید. خواص آرامبخش روغن لیمو می تواند به آرامش ذهن و عضلات گلو کمک کند.
اطلاعات بالینی زیادی وجود ندارد که از آروماتراپی روغن لیمو با آرامش سرماخوردگی پشتیبانی کند، اما ما می دانیم که ویتامین سی و خواص آنتی اکسیدانی آب لیمو هنگامی مفید است که فقط کمی راحت تر نفس بکشید.
ممکن است هنگامی که گلو درد را با آروماتراپی معالجه می کنید ، خواص روغن لیمو نیز به همان روش باشد.
بخاطر داشته باشید ، مصرف روغنهای اسانس بی خطر نیست.

به شما در احساس هوشیاری و تمرکز کمک می کند.
روغن لیمو روحیه شما را افزایش می دهد ، اما همچنین ممکن است در تقویت قدرت مغز شما موثر باشد.
در یک مطالعه جزئی از دانش آموزان کلاس چهارم در سال ۲۰۱۴ ، دانش آموزانی که در کلاس هایی که روغن لیمو پخش شده بود ، دروس زبان را شرکت می کردند ، در امتحانات خود عملکرد بسیار بهتری داشتند.
یک مطالعه جزئی دیگر ، منبع معتبر انجام شده در سال ۲۰۰۸ به این نتیجه رسید که آروماتراپی با روغنهای اسانس مانند لیمو می تواند عملکرد شناختی افراد مبتلا به بیماری آلزایمر را بهبود بخشد.

خواص روغن لیمو برای جوش صورت و آکنه
در درمان و پیشگیری از آکنه موثر می باشد.
روغن لیمو برای انواع بیماری های پوستی استفاده می شود طبق منبع موثق ، از جمله آکنه.
هنگامی که رقیق شده و به صورت موضعی استفاده می شود ، روغن لیمو می تواند باکتری هایی را که ممکن است در منافذ پوست گیر کرده و باعث شکستگی شوند از بین ببرد. همچنین می تواند با استفاده از آنتی اکسیدان ها و ویتامین سی پوست شما را شفاف کند و سلول های مرده پوست را که به دفعات در فولیکول مو و منافذ پوستی گرفتار می شوند ، به آرامی لایه برداری کند.
از آنجایی که روغن لیمو دارای خواص درمانی است ، هنگام استفاده از آن ، نتیجه آن بهبود سریعتر جوش و درمان جای زخم خواهد بود.

باعث ترمیم زخم می شود.
از آنجا که روغن ضروری لیمو دارای ویتامین سی، آنتی اکسیدان و خواص ضد میکروبی است ، ممکن است تعجب نکنید که بدانید این روغن ممکن است در جعبه کمک های اولیه شما باشد.
در یک آزمایش حیوانی ، طبق منبع موثق روغن لیمو باعث بهبود سریعتر بافت آلوده به مرض جرب شد.
شما می توانید یک ناحیه کوچک یا خراشیده شده را با روغن لیمو رقیق شده آن را تمیز کنید تا ضد عفونی شود عفونت را از بین ببرید و احتمالاً به ترمیم سریعتر زخم کمک کنید.

خاصیت ضد قارچی دارد.
روغن لیمو دارای خواص ضد قارچی قدرتمند برای درمان معین رشد بیش از حد پوست است. در حقیقت مروری بر مطالعات منبع موثق ۲۰۱۷ نشان می دهد که در صورت استفاده موضعی ، در برابر قارچ هایی که باعث عفونت پا ، برفک و مخمر می شوند موثر است.

عوارض جانبی بالقوه
مانند سایر روغنهای اسانسی در خانواده مرکبات ، روغن لیمو به طور کلی برای استفاده موضعی و رایحه درمانی بی خطر است. به طور قابل توجهی ، گزارش شده است که برای زنان باردار و نوزادان بالای سه ماه بی خطر است.
گزارشات موردی وجود دارد طبق منبع موثق روغن لیمو باعث حساسیت بیشتر پوست در برابر تحریکات ناشی از آفتاب می شود بنابراین بهتر است هنگام استفاده از هرگونه روغن اسانس مرکبات از تابش مستقیم نور خورشید خودداری کنید.
به این تحریک سمیت نوری گفته می شود و باعث قرمزی موقتی می شود که شبیه آفتاب سوختگی ملایم است. همچنین ممکن است در ناحیه ای که روغن لیموترش زده اید ، احساس سوختگی یا سوزش روی پوست خود داشته باشید.
قبل از اینکه بخواهید آن را در یک منطقه بزرگتر بمالید ، می توانید با رقیق کردن صحیح روغن اسانس و استفاده از تست پچ روی پوست ، از واکنش آلرژیک جلوگیری کنید.
روغن لیمو برای استفاده در حیوانات تأیید نشده است. برخی از روغنهای اسانسی در هنگام بلع یا استنشاق توسط حیوانات خانگی می توانند اثر سمی داشته باشند. به دوستان پشمالوی خود فکر کنید که ممکن است هنگام استنشاق رایحه درمانی در نزدیکی شما باشند.

نحوه استفاده از روغن لیمو
با پخش و یا استفاده موضعی از روغن لیمو می توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید.
برای پخش اسانس لیمو ، سه یا چهار قطره در دیفیوزر مورد نظر خود قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که در یک منطقه با تهویه مناسب قرار دارید و جلسات رایحه درمانی خود را به ۳۰ دقیقه محدود کنید.
برای استفاده موضعی از اسانس لیمو ، آن را به خوبی با یک روغن حامل دلخواه مخلوط کنید.
قبل از استفاده از مخلوط ، آن را روی یک قسمت کوچک و نامحسوس از پوست خود آزمایش کنید. اگر بعد از ۲۴ ساعت قرمزی یا تحریک دیدید ، از این مخلوط استفاده نکنید.
برای جلوگیری از آسیب دیدن پوست ، حتما قبل از قرار دادن پوست در معرض نور خورشید ، روغن لیمو را بشویید.

کاربرد های روغن لیمو

چرا روغن های حامل مهم هستند؟
اگر از روغن حامل استفاده می کنید ، استفاده از روغن لیمو موضعی مستقیماً بر روی پوست شما بی خطر است. روغن های حامل روغن های ضد خوردگی و غلظت کمتری هستند که به لایه خارجی پوست آسیب نمی رسانند.
برای رقیق سازی بی خطر روغنهای اسانسی ، حدود ۱۲ قطره از روغن اسانسی خود را به هر اونس پایه یا روغن حامل خود اضافه کنید. روغن های حامل معروف شامل روغن بادام ، روغن جوجوبا و روغن نارگیل هستند.
روغنهای اساسی از محصولات غذایی نیستند و توسط سازمان غذا و دارو برای ایمنی آزمایش نمی شوند. روغنهای اساسی لیمو دارای عناصر ناپایداری هستند ، به این معنی که می توانند اکسید شوند و در نهایت بد شوند.
برای ایمنی خود از مصرف روغن لیمو یا هر نوع روغن اسانسی خودداری کنید.

برداشت پایانی

روغن لیمو یک ماده ضد التهابی و ضد میکروبی است که می تواند به شما در تقویت روحیه ، یافتن وضوح ذهنی ، کاهش استرس و موارد دیگر کمک کند.
به یاد داشته باشید ، فقط به این دلیل که یک محصول “طبیعی” تلقی می شود به این معنی نیست که عوارض جانبی احتمالی ندارد. هرگز روغن لیمو را بدون روغن حامل به طور مستقیم روی پوست خود قرار ندهید و هرگز روغن اسانس نخورید.
روغنهای اسانسی جایگزینی برای درمانهای تجویز شده توسط پزشک شما نیستند ، اما می توانند به عنوان یک مکمل عالی برای بهبودی و سلامتی منظم شما عمل کنند.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها