مقالات

جوش های روی سینه : چه باید کرد ؟

جوش های روی سینه : چه باید کرد ؟

درمان جوشهای روی سینه ها

هیچ کس دوست ندارد جوش بزند ، چه روی صورت شما باشد یا روی سینه شما. آکنه در هر سنی ممکن است برای هر فردی اتفاق بیفتد و به دلایل مختلف در قسمت های مختلف بدن شما ظاهر می شود. مهم است که به یاد داشته باشید که قابل درمان است و اگرچه ناراحت کننده است ، اما جوش ها معمولاً یک خطر عمده برای سلامتی محسوب نمی شوند.
با تغییر برخی عادت ها و استفاده از داروهای بدون نسخه (OTC) یا ترکیبی از این دو می توانید جوش های سینه را درمان کنید. اغلب این برای تسکین کافی است. برای آگاهی از روشهای درمانی در منزل و موارد دیگر ، ادامه مطلب را بخوانید.

جوش های سینه و رفع آن

عادت های درمان جوش های سینه

برخی از این روشهای درمانی در خانه و تغییرات سبک زندگی را برای کمک به درمان جوشهای روی سینه امتحان کنید:
• محل را مرتباً بشویید. هر روز دو بار محل دارای جوش را با یک صابون ملایم بشویید.
• موهای چرب را بشویید. اگر موهای بلندی دارید که به سینه می رسد ، ممکن است در ایجاد جوش نقش داشته باشد. موهای خود را هنگامی که احساس چربی می کنید بشویید.
• عرق را بشویید. بعد از تمرین یا یک دوره تعریق شدید دوش بگیرید.
• از آفتاب پرهیز کنید. از قرار دادن سینه در معرض آفتاب خودداری کنید.
• از ضد آفتاب بدون روغن استفاده کنید. از ضد آفتاب هایی که فاقد روغن هستند استفاده کنید تا منافذ پوست را مسدود نکند.
روغن درخت چای را امتحان کنید. روغن درخت چای را می توان به صورت ژل یا شستشو خریداری کرد و ممکن است به کاهش آکنه کمک کند.
• زینک (روی) موضعی. کرم ها و لوسیون های ساخته شده با روی ممکن است به کاهش میزان جوش کمک کنند.
• کنترل تولد. برای برخی از زنان ، هورمون های موجود در کنترل بارداری به تنظیم آکنه کمک می کنند.
• کرم ها و ژل های بدون نسخه. از آنهایی که دارای ترکیباتی هستند مانند: بنزوئیل پراکسید ، گوگرد ، رزورسینول یا اسید سالیسیلیک استفاده کنید.

داروهایی برای آکنه

اگر از نظر شما این روش ها مناسب نیستند، ممکن است بخواهید به یک متخصص پوست یا دیگر ارائه دهنده خدمات بهداشتی مراجعه کنید. متخصصان پوست در زمینه بیماری های پوستی و روش های درمانی تخصص دارند و می توانند به شما کمک کنند آنچه را که در ایجاد جوش های سینه تأثیرگذار می باشند را تعیین کنند. متخصصان پوست و سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی همچنین می توانند داروهای موضعی قویتر یا داروهای خوراکی برای درمان جوش ها تجویز کنند.
چه کاری نباید کرد
مواردی وجود دارد که می تواند جوش ها را بدتر یا تحریک کند. از این موارد اجتناب کنید:
• استفاده از صابون های خشن با موادی مانند الکل که باعث خشکی پوست شما می شود.
• اسکراب خیلی شدید.
• جوش زدن ، فشار دادن یا کندن جوش ها. این می تواند منجر به زخم شود.
• ماندن در لباس عرق کرده بعد از تمرین

با جوش سینه چه باید کرد

چه عواملی باعث ایجاد جوش می شوند؟

هنگامی که فولیکول مو با سبوم یا سلولهای مرده پوست مسدود می شود ، جوش ها ایجاد می شوند. سبوم نوعی روغن است که در غدد متصل به فولیکول های مو ساخته می شود. سبوم از طریق فولیکول های مو عبور می کند تا به شما در افزایش رطوبت به پوست و مو کمک کند. هنگامی که سبوم اضافی و سلولهای مرده پوست جمع می شوند ، منافذ پوست را مسدود می کنند و باکتری ها شروع به تجمع می کنند. نتیجه نهایی یک جوش است.
جوش های سرسفید وقتی ورم دیواره فولیکول متورم می شوند و وقتی باکتری های منافذ مسدود شده در معرض هوا قرار می گیرند ، جوش های سرسیاه تشکیل می شوند.
برخی موارد می توانند باعث بدتر شدن جوش ها شوند ، از جمله:
• ژنتیک. آکنه می تواند از خانواده به ارث برسد.
• رژیم غذایی. برخی تحقیقات نشان می دهد که محصولات لبنی ممکن است با آکنه در ارتباط باشند. یک مطالعه در سال ۲۰۰۹ منبع معتبر نشان داد که رابطه ای بین میزان لبنیات خورده شده و خطر ایجاد آکنه و همچنین سرطان سینه وجود دارد. شکلات و کربوهیدرات نیز ممکن است مشکوک باشد. نحوه رعایت رژیم غذایی ضد آکنه را بررسی کنید.
• داروها. داروهایی مانند کورتیکواستروئیدها ممکن است در آکنه تأثیر داشته باشند.
• هورمون ها. در زنان ، شیوع جوش می تواند با تغییرات هورمونی مربوط به قاعدگی و بارداری مرتبط باشد.
• استرس. استرس می تواند به آکنه اضافه شود ، نه اینکه مستقیماً باعث ایجاد آن شود بلکه به طور بالقوه باعث بدتر شدن آن شود.

چه موقع باید نگران باشید؟

در بعضی موارد ، جوش های روی سینه شما می تواند نشانه ای از عفونت یا هشدار احتمالی برای سرطان سینه باشد. به عنوان مثال ، در مادران شیر ده ، بروز برجستگی هایی مانند جوش ممکن است نشانه ای از عفونت مخمر باشد. طبق انجمن سرطان آمریکا ، تحریک پوست یا فرورفتگی می تواند نشانه اولیه سرطان سینه باشد.
اگر جوش های شما مانند آکنه منظم نیستند ، به ویژه دردناک هستند یا با درمان های منظم در منزل یا OTC از بین نمی روند ، به ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود مراجعه کنید. آنها قادر به ارزیابی کردن موارد و از ایجاد سایر علل جدی تر جلوگیری می کنند.

2 1 رای
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها