مقالات

خواص روغن آرگان برای مو

خواص روغن آرگان برای مو

مو یکی از فاکتورهای مهم و تأثیرگذار بر زیبایی چهره افراد است. از این رو نیاز به مراقبت‌های خاصی دارد که علاوه بر حفظ سلامت موها به زیبایی هر چه بیشتر آنها کمک می‌کند. روغن تراپی یکی از روش‌های مراقبتی و درمانی برای ترمیم موهای آسیب دیده و حفظ زیبایی و سلامت موها محسوب می‌شود. منظور از روغن تراپی، پوشاندن موها با روغن‌های گیاهی است که با این کار، مواد مغذی به موها رسیده و به تقویت آنها کمک می‌کند. از آنجایی که روغن آرگان سرشار از مواد مغذی و ویتامین‌ها و اسیدهای چرب است، خواص شگفت‌انگیز و بی‌نظیری برای پوست و مو دارد. به همین جهت  روغنتراپی مو با روغن آرگان اصل می‌تواند یک روش عالی و تأثیرگذار برای مراقبت و درمان مشکلات موی سر باشد.

روغن آرگان چیست؟

روغن آرگان یکی از محبوب‌ترین وگران­ترین روغن‌های جهان محسوب می‌شود و به دلیل رنگ طلایی و خواص شگفت انگیزی که در زیبایی پوست و مو دارد، به آن طلای مایع می‌گویند.

روغن آرگان از درخت آرگان به دست می‌آید که با نام علمی Argania spinosa شناخته می‌شود. این روغن از هسته میوه‌ی درختان آرگان کشور مراکش استخراج می‌شود، از همین رو به آن صفت “مراکشی” را اطلاق می‌دهند.مدت‌هاست که از روغن آرگان برای پخت و پز استفاده می‌شود اما امروزه به دلیل خواص بی نظیر آن، در محصولات آرایشی و بهداشتی برای سلامت و زیبایی پوست و مو به کار می‌گیرند.

روغن آرگان اصل سرشار از مواد مغذی  و ترکیبات بی‌نظیری است که برای حفظ زیبایی و سلامت پوست و مو بسیار مفید می‌باشد

خواص روغن آرگان برای مو

روغن آرگان حاوی اسیدهای چرب است که مهم ترین آنها اسید اولئیک و اسید لینولئیک هستند. اسید لینولئیک باعث کاهش التهاب و آکنه پوست و افزایش سطح رطوبت آن می‌شود. اسید اولئیک هم نفوذپذیری یوست را افزایش می‌دهد و هم زمینه را برای نفوذ بیشتر و راحت‌تر دیگر مواد تشکیل‌دهنده روغن آرگان فراهم می‌کند. یک ویژگی مثبت روغن آرگان این است که منافذ پوست صورت را مسدود نمی‌کند و به همین دلیل، استفاده از آن برای افرادی که مشکل منافذ باز دارند مفید می‌باشد. علاوه بر اسیدهای چرب، این روغن سرشار از ویتامین‌هایی مانند ویتامین A و ویتامین E است که برای سلامت پوست و مو ضروری هستند. ویتامین E موجود در روغن آرگان به تولید و بازسازی سلول‌های پوست و مو کمک کرده و در نهایت جوانی و شادابی پوست و مو را برای شما به ارمغان می‌آورد. با توجه به خواص شگفت‌انگیز روغن آرگان، به نظر می‌رسد که تقریباً برای مراقبت از موی همه افراد ضروری است.

روغن آرگان برای مو چه فوایدی دارد؟

روغن آرگان سرشار از آنتی‌اکسیدان ها، اسیدهای چرب و ویتامین E است که برای سلامت پوست و مو مفید هستند و به همین دلیل این روغن بهترین روغن برای حفظ سلامت و زیبایی موها محسوب می‌شود. همان‌طور که می‌دانید یکی از مشخصه‌های زیبایی هر فرد، داشتن موهای سالم و زیباست که تأثیر بسیار زیادی بر روی ظاهر، اعتماد به نفس و یا حتی ویژگی‌های شخصیتی فرد می‌گذارد. حرارت، مواد شیمیایی، انواع رنگ مو و… از جمله عواملی هستند که به موها آسیب می‌رسانند، بنابراین برای حفظ سلامت موها باید از آنها به خوبی مراقبت کرد و یکی از روش‌های مراقبت از موها استفاده از روغن آرگان است.

در ادامه به ذکر مهم‌ترین فواید روغن آ رگان برای موی سر می‌پردازیم:

خواص روغن آرگان برای مو

روغن آرگان مرطوب­ کننده و حالت­ دهنده موهای خشک و پوست سر

  • روغن آرگان حاوی اسیدهای چرب اسید اولئیک و اسید لینولئیک است که ساقه‌ی مو را تحت تأثیر قرار داده  و پوست سر و موها را آب‌رسانی و نرم می‌کند و باعث افزایش حالت دهندگی موها می‌شود. همچنین ویتامین E موجود در این روغن می‌تواند مشکل خشکی مو، خشکی و خارش پوست سر را درمان کند.

روغن آرگان افزایش درخشندگی و خاصیت ارتجاعی موی سر

  • اسیدهای چرب موجود در روغن آرگان سبب درخشان و زیبا شدن موها می‌شود. همچنین ویتامین E موجود در روغن آرگان باعث افزایش خاصیت ارتجاعی موها شده در نتیجه از خرد شدن و شکنندگی موها جلوگیری می‌کند.

روغن آرگان برطرف کننده مشکلات پوست سر

آنتی اکسیدان موجود در روغن آرگان برای درمان مشکلات پوست سر از قبیل شوره، التهاب و خارش مفید بوده و به کاهش آنها کمک می­کند.

محافظت از موها در برابر حرارت و عوامل آسیب ­زا

  • روغن آرگان می‌تواند یک محافظ عالی در برابر حرارت اتوی مو و سشوار برای موهای شما باشد. این روغن در مقایسه با دیگر روغن‌ها به دما مقاوم‌تر است و مناسب افرادی است که پیوسته از سشوار یا اتوی مو استفاده می‌کنند اما دوست دارند از موهای خود در برابر آسیب‌های ناشی از حرارت، شکنندگی و موخوره محافظت کنند.

جلوگیری از وز شدن موها با روغن آرگان 

یک روش عالی و مؤثر برای مهار موهای وز کرده استفاده از روغن آرگان به عنوان سرم مو است. به این ترتیب که پس از استحمام در حالی که موها مرطوب هستند ساقه‌ی موها را آغشته به کمی روغن آرگان کرده و حالت دهید.  استفاده از این روغن بر روی موهای خشک نیز به نرم شدن موی وز کمک می‌کند.

جلوگیری از گره خوردن موها با روغن آرگان 

  • روغن آرگان در مقایسه با دیگر روغن‌های مو مولکول‌های ریزتری دارد که این یعنی خیلی بهتر می‌تواند جذب کوتیکول مو شده و در نتیجه موها نرم‌تر شده و کمتر گره می‌خورند.

روغن آرگان برای تقویت موها و جلوگیری از رشد موخوره 

  • روغن آرگان سرشار از ترکیبات مغذی است که برای رشد و تقویت موها بسیار مفید است. یکی دیگر از مهم‌ترین فواید روغن آرگان، درمان موخوره است. روش مصرف آن به این صورت است: پس از استحمام ابتدا چند قطره روغن آرگان را روی کف دست ریخته و دو دست را به روغن آغشته کنید و سپس بر روی قسمت‌های موخوره زده بمالید. پس از مدتی به تأثیرات معجزه‌آسای آن پی خواهید برد.

درمان شوره سر با روغن آرگان 

روغن آرگان سرشار از آنتی‌اکسیدان است که خاصیت ضد التهابی دارد و به همین دلیل برای رفع مشکلات پوست سر همچنین شوره سر مناسب است. برای رفع شوره سر مقداری از روغن آرگان را روی پوست سرتان بمالید و با نوک انگشتان و به صورت دایره‌ای ماساژ دهید تا زمانی که روغن به خوبی جذب ریشه مو شود. سپس یک حوله‌ی تمیز را در آب داغ فرو برده و بیرون بیاورید و خوب فشار دهید تا آب اضافی‌اش گرفته شود. حال با این حوله داغ و تمیز سرتان را بپیچید. با این کار موها و پوست سر در این محیط مرطوب به خوبی آب‌رسانی می‌شود. برای نتیجه گیری بهتر این کار را سه بار در هفته انجام دهید

خواص روغن آرگان برای مو

روغن آرگان برای درمان ریزش مو 

  • هیچ تحقیقی در مورد روغن آرگان به طور خاص برای ریزش مو در دسترس نیست، اما مزایای ثابت شده آن برای سلامت مو و پوست سر، این احتمال را ایجاد می‌کند که از شکستن مو و ریزش مو جلوگیری کند. در یک مطالعه تحقیقاتی کوچک در سال 2010 نشان داده شد که ویتامین E  فراوان موجود در روغن آرگان، رشد مو را بهبود می‌بخشد. آنتی اکسیدان های قوی و اسیدهای چرب مغذی موجود در روغن آرگان به مرطوب نگه داشتن موهای شما کمک می‌کند و از آسیب‌های ظاهری و آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. در نتیجه می‌تواند باعث شکستگی و ریزش کمتر شود.

ترمیم موهای آسیب دیده با روغن آرگان 

  • برای ترمیم موهای آسیب دیده از روغن آرگان قبل از شامپو استفاده کنید. به این صورت که نیم ساعت قبل از استحمام، کف سر را با روغن آرگان به صورت دایره‌ای ماساژ دهید. این کار باعث تحریک فولیکول‌های مو می‌شود. موها را شانه بزنید تا روغن آرگان به ساقه‌ی موها برسد. این کار علاوه بر نرمی و رطوبت پوست سر، آثار مخرب و زیان بار استفاده از شامپوها و نرم کننده‌ها را کاهش می‌دهد.

خاصیت نرم کنندگی قوی برای موها

  • روغن آرگان یک نرم کننده قوی و طبیعی برای موها به حساب می‌آید. روش مصرف آن به این صورت است که پس از هر بار شستشوی موها چند قطره روغن آرگان را روی کف دست ریخته و به موهای خود ماساز دهید. پس از چند بار استفاده از آن نرمی و لطافت  به موهایتان باز می‌گردد.

روش تشخیص روغن آرگان اصل

برای بهره‌مند شدن از خواص بی نظیر روغن آرگان، حتماً از روغن آرگان اصل و خالص استفاده کنید.

چند راهکار زیر را برای تشخیص روغن آرگان اصل از تقلبی به کار ببرید:

1.     بررسی مواد تشکیل دهنده

روغن آرگان باید فاقد مواد افزودنی، مواد نگه‌دارنده و رایحه باشد زیرا اضافه کردن این مواد خواص آن را از بین می‌برد.

2.     نوع بسته بندی محصول

از آنجایی که تابش نور خواص روغن آرگان را از بین می‌برد، اگر روغن خالص

باشد بطری آن شیشه‌ای و تیره رنگ است.

خواص روغن آرگان برای مو

3.     توجه به قیمت روغن آرگان

تولید و استخراج روغن آرگان کار دشواری است به همین دلیل قیمت آن بالاست. پس دقت کنید فریب قیمت‌های پایین روغن‌های تقلبی را در بازار نخورید. اگر می‌خواهید با صرف هزینه کمتر از روغن آرگان اصل استفاده کنید، روغن آرگان راگا  بهترین انتخاب برای شماست که با حجم کمتر و قیمت مناسب در فروشگاه اینترنتی راگا عرضه می‌شود.

4.     توجه به بافت روغن

روغن آرگان اصل دارای بافت نرم و غیر چسبنده بوده و حالت رقیق و آبکی ندارد و با مالش بر روی پوست به سرعت جذب می‌شود و پوست را تسکین می‌دهد.

5.     رنگ روغن آرگان

روغن آرگان آرایشی دارای رنگ طلایی روشن و روغن آرگان مخصوص آشپزی، طلایی تیره است. اگر رنگ روغن بیش از حد روشن باشد احتمال تقلبی بودن آن وجود دارد.

6.     عطر و رایحه

روغن آرگان اصل بوی ملایم مغزهای گیاهی دارد. به دلیل جذب سریع روی پوست  رایحه آن ماندگاری کوتاهی دارد. هنگام خرید حتماً دقت کنید روغن آرگان دارای عطر خیلی قوی یا بدون عطر و بو نباشد.

7.     وجود رسوب در روغن

یکی از نشانه‌های کیفیت روغن‌های گیاهی و خلوص و طبیعی بودن آن، وجود رسوب در ته بطری‌های روغن است. این رسوبات مواد نامحلول در روغن آرگان شامل توکوفرول ها، استرول‌ها، الکل‌های چرب و کارتنوئیدها هستند که در روغن آرگان گرم حالت ابری و غبار گونه و در روغن آرگان سرد حالت نیمه جامد دارند.

8.     محل خرید روغن آرگان

برای خرید روغن آرگان اصل و طبیعی به تولیدکنندگان و مراکز معتبر دارای مجوزهای لازم مانند فروشگاه اینترنتی راگا مراجعه کنید و محصولات اصل و با کیفیت را با قیمت مناسب تهیه نمایید.

نحوه استفاده از روغن آرگان برای مو

روغن تراپی مو یک روش درمانی برای ترمیم مو به شمار می‌رود و با توجه به هدف افراد از استعمال این محصول روش‌های مختلفی دارد که بهترین روش آن انجام مراحل زیر می‌باشد:

1.      بعد از استحمام آب اضافی موها را گرفته طوری که موها رطوبت داشته باشند.

2.       سپس مقداری از روغن آرگان را روی کف دست ریخته و دستها را به روغن آغشته کنید.

3.      حالا با کف دستها به آرامی ساقه‌ی موها را به مدت چند دقیقه ماساژ دهید.

4.      و در آخر موها را با شانه دانه درشت شانه بزنید.

این کار را حداقل سه بار در هفته و بعد از حمام به طور منظم تکرار کنید

در انتهای این مقاله قصد داریم شما رو با یکی از مشتریان شرکت راگا آشنا کنیم، سرکار خانم احمدی از استان تهران که دچار ریزش مو شدیدی بودند و بعد از چند ماه استفاده از انواع لوسیون و داروهای شیمیایی نتیجه مطلوب را نگرفته بودند و تنها با استفاده 2 ماه از روغن آرگان، ریزش مو خود را تا 90 درصد با روغن آرگان درمان  کردند.

  •        خانم احمدی شما چطور با روغن آرگان راگا آشنا شدید؟

من همیشه به دنبال راهی برای درمان ریزش موهای خودم بودم تا اینکه از طریق اینترنت با روغن آرگان شرکت راگا آشنا شدم.

  • ·         روغن آرگان راگا را از چه طریقی خرید کردید؟

بعد از اینکه فواید روغن آرگان راگا، رو کامل مطالعه کردم و از خواص آن برای مو آگاه شدم، تصمیم به خرید گرفتم.

  • ·         آیا از خرید و استفاده از روغن آرگان راضی هستید؟

بله!!!!! واقعاً راضی هستم چون بعد از 1 ماه استفاده از این روغن نتایج مطلوب رو گرفتم و تا 90 درصد ریزش مو من درمان شد.

  •        چه پیشنهادی برای کسانی که ریزش مو دارند، دارید؟

به خانم‌ها و آقایانی که دچار ریزش مو هستند پیشنهاد می‌کنم برای درمان طبیعی و قطعی ریزش مو از روغن آرگان راگا استفاده کنند.

قیمت روغن آرگان

خرید اینترنتی روغن آرگان اصل

با توجه به قیمت بالای روغن آرگان اصل و وجود گونه‌های تقلبی آن در بازار، برای خرید روغن آرگان اصل و با کیفیت باید به مراکز و فروشگاه‌های اینترنتی معتبر و دارای مجوزهای لازم مراجعه کرد. فروشگاه اینترنتی راگا یکی از معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی است که روغن آرگان اصل و با کیفیت را با 7 روز ضمانت بازگشت کالا، ضمانت اصالت و نشان سیب سلامت، در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.

شما می‌توانید این محصول را هم به صورت آنلاین از فروشگاه اینترنتی راگا  و هم به صورت حضوری ازعطاری‌های معتبر تهیه نمایید

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها