مقالات

دلایل استفاده از روغن فندق بر روی پوست

دلایل استفاده از روغن فندق بر روی پوست

روغن فندق چیست؟

روغن فندق توسط دستگاهی به نام پرس مستقیما از خود فندق استخراج می شود. این روغن معمولاً برای پخت و پز و گاهی بعنوان سس سالاد استفاده می شود. این ماده همچنین برای مراقبت از مو و نیز به عنوان روغن حامل روغن های آروماتراپی (عطر درمانی) یا ماساژ استفاده می شود. لازم به ذکر است که از روغن فندق می توان به عنوان یک وسیله برای مراقبت از پوست نیز استفاده کرد. این ماده حاوی ویتامین های مغذی برای پوست و اسیدهای چرب ضروری است که به محافظت از پوست در برابر آسیب های خورشید محافظت ، و به تولید کلاژن کمک می کند. در ادامه این مطلب به چگونگی تاثیر فندق بر روی پوست شما و چگونگی افزودن آن به برنامه مراقبت پوستی شما میپردازیم.

۱- این روغن برای پوست های حساس بی خطر است

در بیشتر موارد ، روغن فندق برای افرادی که پوست حساس دارند بی خطر است. اگرچه تند و تیز است، اما با مواد تند و تیز مبتنی بر الکل که اغلب در درمان های مراقبت از پوست می بینید ، متفاوت است. مواد های تند و تیز ضد الکلی می توانند زبر باشند و پوست شما را خشک یا تحریک کنند. روغن فندق یک مایع تند و تیز طبیعی و فاقد الکل است که معمولاً باعث تحریک نمی شود.

۲- روغن فندق، یک روغن هیدراته کننده است

محتوای بالای ویتامین E و اسید چرب در روغن فندق می تواند به افزایش هیدراتاسیون در بیرونی ترین لایه پوست کمک کند.
ویتامین E با مرطوب نگه داشتن پوست به بهبود خاصیت ارتجاعی پوست کمک کرده و پوست را محکم و لطیف نشان می دهد.

فواید استفاده از روغن فندق

۳- این روغن مرطوب کننده است

اسیدهای چرب روغن فندق و ویتامین E آن، آنرا به یک مرطوب کننده موثر تبدیل می کنند. این مواد به ایجاد یک سد از روغن طبیعی کمک می کنند که به پوست شما کمک می کند آب خود را حفظ کرده و از خشک شدن آن جلوگیری میکند.

۴- می توان از آن به عنوان یک مادا تند و تیز استفاده کرد

روغن فندق حاوی تانن است که از آنتی اکسیدان های قوی است. تانن موجود در روغن فندق ، آن را به یک منبع تند و تیز و قابل اعتماد تبدیل می کند که می تواند به خشک شدن پوست چرب ، پاکسازی و کوچک شدن منافذ و از بین بردن باکتری ها کمک کند.

۵- روغن فندق به افزایش تولید کلاژن کمک می کند

کلاژن یک پروتئین ضروری است که استخوان ها ، اندام ها و تاندون ها را در کنار هم نگه می دارد. این مزیت روغن فندق به پوست شما ساختاری ارتجاعی و کشسان می بخشد. پوست ما با افزایش سن کلاژن کمتری تولید می کند ، اما ویتامین E می تواند به شما کمک کند. با کاهش آنزیمی که منبع کلاژن را از بین می برد ، تولید کلاژن را امکان پذیر می کند.

۶- به التیام زخم کمک می کند

استفاده از محصولات حاوی ویتامین E بالا در پوست به کاهش زخم کمک میکند. در یک مطالعه اخیر، کودکان مبتلا به زخم های جراحی که روزانه سه بار ویتامین E به پوست خود می زدند ، روی زخم های خود کلوئید (بافت زخم اضافی) ایجاد نمی کردند. با این حال ، مطالعه دیگری نشان داد که ویتامین E هیچ نتیجه ای بهتر از یک پماد با پایه نفت ندارد. یک سوم افرادی که از ویتامین E استفاده کرده اند نیز دچار بثوراتی خارش دار به نام درماتیت تماسی می شوند.

مزایای روغن فندق

۷- روغن فندق ممکن است به محو شدن خطوط ظریف کمک کند

ویتامین E موجود در روغن فندق همچنین ممکن است به محد شدن خطوط ریز کمک کند. ویتامین E یک آنتی اکسیدان مهم برای مراقبت از پوست است زیرا به صاف کردن پوست شما کمک می کند و همچنین به لایه بیرونی پوست کمک می کند تا آب و رطوبت را حفظ کند. با این حال ، برخی از تحقیقات منبع معتبر نشان می دهد که محصولات ترکیبی ویتامین E و C در مقابله با علائم پیری موثرتر از محصولات فقط ویتامین E هستند. روغن فندق حاوی ویتامین C نیست. روغن فندق به تنهایی می تواند به عکسبرداری نیز کمک کند. تحقیقات نشان میدهد که روغن فندق میتواند به کاهش چین و چروک ها و سوختگی های حاصل از نور آفتاب نیز کمک کند.

۸- روغن فندق به محافظت از آفتاب سوختگی نیز کمک می کند

نور خورشید باعث ایجاد رادیکال های آزاد می شود که به سلول های شما آسیب می رسانند و منجر به پیری زود رس در پوست می شوند. ویتامین E با خنثی سازی رادیکال های آزاد منبع معتبر و محافظ از غشای سلول ، با محافظت از بدن در برابر آفتاب به محافظت از پوست شما کمک می کند.

۹- به کاهش بیش از حد رنگدانه کمک می کند

هایپرپیگمنتیشن بیماری است که باعث تیرگی پوست می شود. که می تواند مناطق کوچک یا بزرگی از پوست شما را تحت تأثیر قرار دهد.
هایپرپیگمانتاسیون می تواند توسط چندین عامل ایجاد شود ، از جمله مواردی که در زیر به آنها اشاره شده است:
•آکنه
• آفتاب سوختگی
•بارداری
• مصرف برخی قرص های ضد بارداری
• آسیب پوستی

روغن فندق سرشار از ویتامین E است ، و شواهد تجربی و منابع معتبر، نشان می دهد که ویتامین E می تواند هیپرپیگمانتاسیون را کاهش دهد. با این حال ، برای تعیین صحت کارایی آن، تحقیقات بیشتری لازم است.

نحوه استفاده از روغن فندق

می توانید روغن فندق را به تنهایی روی پوست خود بمالید یا آن را با روغن های دیگر ترکیب کنید. اگر لوسیون یا کرم های خود را بطور دست ساز خودتان درست کنید می توانید از روغن فندق به عنوان پایه استفاده کنید. قبل از انجام این کار، مطمئن شوید که تست پچ پوستی را انجام داده اید.

برای انجام این تست، طبق موارد زیر عمل کنید:
۱. مقداری روغن به اندازه یک سکه را به قسمت داخلی ساعد خود بمالید.
۲. این منطقه را با باند بپوشانید و ۲۴ ساعت صبر کنید.
۳. در صورت احساس تحریک ، ساعد خود را کاملاً بشویید و از دیگر از آن روغن استفاده نکنید. و اگر دیدید مقدار حساسیت شدید است، با پزشک خود تماس بگیرید.

اگر ظرف ۲۴ ساعت متوجه التهاب یا تحریک نشدید، استفاده از روغن فندق برای شما در محل های دیگر بلامانع است. هنگامی که تست پچ را پشت سر گذاشتید ، می توانید این کار را انجام دهید:
۱. حدود ۲۰ ثانیه صورت یا ناحیه دیگر پوست خود را با یک دستمال گرم و مرطوب بپوشانید.
۲. دستمال را برداشته و حدود نصف قاشق چای خوری روغن فندق را روی پوست خود مالیده و ماساژ دهید. در صورت تمایل می توانید کمتر ویا بیشتر از روغن استفاده کنید.
۳. اجازه دهید روغن به مدت ۳۰ ثانیه رو پوست شما بماند.
۴. از یک دستمال گرم و مرطوب استفاده کنید تا به آرامی آنرا پاک کنید.

این روند پوست صورت شما را شفاف می کند و همچنین اثر انواع آرایش را از بین می برد. از روغن فندق می توانید مانند سایر پاک کننده ها ، در صبح یا شب استفاده کنید. در صورت استفاده در شب ، قبل از استفاده از هرگونه کرم شب از روغن استفاده کنید.

برای اکثر مردم ، استفاده روزانه روغن فندق بی خطر است. با این حال ، برای آگاهی از خطرات احتمالی و عوارض جانبی ، ادامه متن را بخوانید.

نحوه استفاده از روغن فندق

عوارض جانبی و خطرات احتمالی

تحقیقات در مورد عوارض جانبی احتمالی و خطرات استفاده از روغن فندق برای مراقبت از پوست محدود است. متخصیصن ایمونولوژی آمریکا توصیه می کنند افرادی که به آجیل های برخی درختان حساسیت دارند (مانند درخت فندق) از روغن مغز آن درخت یا هر نوع محصول حاوی آن خودداری کنند. حتی اگر به میوه آن درختان حساسیت ندارید ، بهتر است قبل از استفاده از روغن فندق ، واکنش آلرژیک را بررسی کنید. یک روش آسان برای انجام این کار ، آزمایش پچ روی پوست شما است ، که بطور کامل در بالا توضیح داده شد.
روغن فندق سرشار از ویتامین E است که برای اکثر افراد بی خطر تلقی می شود. با این حال ، استفاده بیش از حد آن از طریق رژیم غذایی ، مکمل ها یا استفاده از آن بر روی پوست می تواند برای سلامتی شما مضر باشد.

ویتامین E بیش از حد می تواند باعث موارد زیر شود:
•خستگی
•ضعف
•حالت تهوع
•تاری دید
•تولید باد معده
• و اسهال

اگر نگران تامین ویتامین E نیستید ، قبل از شروع استفاده از روغن فندق با پزشک خود صحبت کنید. همچنین اگر از داروی رقیق کننده خون استفاده می کنید باید قبل از استفاده از روغن فندق با پزشک خود صحبت کنید. ویتامین E بیش از حد می تواند اثرات دارو را افزایش دهد ، در نهایت منجر به افزایش خونریزی شده ویا مدت زمان لخته شدن خون شما در هنگام ایجاد زخم طولانی تر شود.

استفاده از روغن فندق بر روی پوست می تواند فواید زیادی داشته باشد، از صافی و آبرسانی به پوست گرفته تا محافظت در برابر آفتاب سوختگی.
روغن فندق معمولاً ملایم و بی خطر تلقی می شود ، اما اگر نگران سلامتی خود هستید قبل از استفاده با پزشک خود در این باره مشورت کنید.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها