مقالات

۱۲ علت‌ اصلی تیرگی زیر چشم و روش های رفع سیاهی دور چشم

۱۲ علت‌ اصلی تیرگی زیر چشم و روش های رفع سیاهی دور چشم

آیا شما هم دچار سیاهی دور چشم هستید؟ شما هم به دنبال راه حل سریع و موثر برای رفع سیاهی دور چشم خود هستید؟ کم‌خوابی، استرس زیاد، نور مستقیم آفتاب، استفاده از دخانیات، کم آبی و مشکلات گوارشی از علت‌های اصلی تیرگی زیر چشم هستند. شما با استفاده از گیاهان دارویی، درمان‌های خانگی، لیزر و استفاده از لوسیون دور چشم راگا می‌توانید سیاهی زیر چشم خود را درمان کنید.

یکی از مشکلات برخی افراد، سیاهی دور چشم است؛ این مشکل باعث خواهد شد که سن فرد مبتلا بالاتر به نظر برسد. پوست اطراف چشم حساس‌تر و ناز‌ک‌تر از قسمت‌های دیگر صورت است و به همین دلیل به مراقبت‌های بیشتری نیاز دارد.

کسانی که زیر چشم آن‌ها گود یا تیره نیست، معمولا جوان‌تر‌ زیباتر و شاداب‌تر از دیگران به نظر می‌رسند‌. سیاهی زیر چشم از لحاظ سلامتی مشکلی برای فرد به وجود نمی‌آورد، فقط از لحاظ ظاهری، زیبایی و جوانی افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اغلب مردم همواره به دنبال راهی هستند که روند پیر شدن خود را به تعویق بیندازند. ما در این مقاله قصد داریم شما را با علت اصلی سیاهی و تیرگی زیر چشم و راهکارهای درمان سیاهی دور چشم آشنا کنیم.

– کمبود خواب؛ اصلی ترین علت سیاهی دور چشم

خواب کمتر از هشت ساعت در طول شبانه‌روز برای پوست صورت، به ویژه پوست اطراف چشم آثار مخربی به همراه دارد. کسانی که دچار کم‌خوابی هستند، معمولا با مشکلاتی مانند پف زیر چشم، ایجاد چروک زیر چشم و افزایش سیاهی دور چشم مواجه می‌شوند. این افراد برای رفع تیرگی زیر چشم و همچنین رفع پف زیر چشم باید ریتم خواب شبانه خود را تنظیم کنند.

هر شب راس ساعت مشخصی به خواب بروید. در بسیاری از افراد سیاهی زیر چشم یک موضوع ژنتیکی است اما کمبود خواب این مشکل را به میزان زیادی افزایش می‌دهد و حلقه سیاه دور چشم با اختلالات خواب پررنگ‌تر و عمیق‌تر به نظر می‌رسد.

کار زیاد با کامپیوتر و کم خوابی باعث سیاهی دور چشم، تیرگی زیر چشم و پف زیر چشم می شود

۲-  سیاهی دور چشم با بالا رفتن سن

با بالا رفتن سن پوست و لایه‌های زیرین آن در قسمت‌های مختلف مانند چانه، بینی و اطراف چشم چربی خود را از دست می‌دهند‌. میزان کلاژن‌سازی کاهش می‌یابد و پوست به مرور زمان دچار شل‌شدگی و افتادگی می‌شود. با کاهش چربی در اطراف چشم میزان سیاهی و کبودی این ناحیه نیز افزایش می‌یابد.

افزایش سن موجب چین و چروک زیر چشم و سیاهی دور چشم

۳- کم آب شدن بدن از شایع‌ترین دلایل سیاهی زیر چشم

همانطور که می‌دانید ۶۵ درصد از حجم بدن انسان از آب تشکیل شده است‌. تعریق شدید در تابستان، مشکلات گوارشی، مصرف برخی از داروها و ابتلا به بیماری دیابت از عواملی هستند که موجب کم آبی بدن می‌شوند. کم آبی علائم مختلفی به همراه دارد که مهم‌ترین آن‌ها خشکی پوست و سیاهی زیر چشم است.

برای رفع این مشکل باید از کم آب شدن بدن خود جلوگیری کنید و روزانه حداقل ۸ لیوان آب بیاشامید. اگر کم آبی به دلیل بیماری اتفاق افتاده حتما باید نسبت به درمان بیماری اقدام کنید. اگر به دلیل انجام ورزش‌های سنگین و تعریق زیاد دچار کم آبی شده‌اید با نوشیدن مایعات کافی کم آبی بدن خود را جبران کنید تا از بروز مشکلاتی مثل سیاهی دور چشم هم جلوگیری نمایید.

۴-  ژنتیک

در بسیاری از مواقع علت تیرگی زیر چشم جنبه ژنتیکی و ارثی دارد. حتما بارها مشاهده کرده‌اید افرادی که نزدیکان آن‌ها با این عارضه مواجه هستند، به مرور زمان و با افزایش سن، بیشتر از دیگران با مشکل چین و چروک و سیاهی دور چشم روبرو می‌شوند‌. در صورتی که این مشکل ناشی از عوامل ژنتیکی باشد، درمان قطعی ندارد اما می‌توان با استفاده از روش‌های مختلف میزان سیاهی را تا حدودی کاهش داد.

۵- دوران قاعدگی

بسیاری از خانم‌ها با نزدیک شدن به زمان قاعدگی یا عادت ماهیانه با افزایش سیاهی زیر چشم مواجه می‌شوند. تغییرات هورمونی در بدن خانم‌ها منجر به تغییراتی در بدن و به ویژه در پوست و دور چشم آن‌ها می‌شود. خونریزی شدید در دوران قاعدگی در افزایش گودی و تیرگی زیر چشم موثر است‌.

ایجاد سیاهی دور چشم و تیرگی زیر چشم در دوران قاعدگی بانوان

۶- استعمال دخانیات

مصرف سیگار و قلیان تاثیر بسزایی در سیاهی زیر چشم دارد. به طور کلی بین استعمال دخانیات و تیره شدن پوست به ویژه اطراف چشم رابطه مستقیمی وجود دارد. مصرف دخانیات خواب شبانه را نیز مختل می‌کند. همانطور که گفتیم اختلال خواب نیز در ایجاد سیاهی دور چشم تاثیرگذار است‌.

۷- کم‌خونی

کم‌خونی ناشی از کمبود آهن یکی دیگر از علل این مشکل است. زمانی که میزان آهن در خون کاهش می‌یابد هموگلبین‌های کافی برای رساندن اکسیژن به قسمت‌های مختلف بدن وجود نخواهد داشت. پوست اطراف چشم اکثر کسانی که با کم‌خونی مواجه هستند، معمولا تیره‌تر از افراد دیگر است. با مصرف مکمل‌های حاوی آهن می‌توان به رفع سیاهی دور چشم کمک کرد.

۸-  ابتلا به اگزما

وقتی فردی دچاری اگزمای پوستی می‌شود، مدام تمایل دارد که پوست خود را بخاراند یا مالش دهد. با مالش زیاد پوست اطراف چشم چین و چروک و سیاهی اتفاق می‌افتد. فرد مبتلا به اگزمای پوستی برای رفع چین و چروک چشم باید هر چه سریع‌تر نسبت به درمان اگزمای خود اقدام کرده و از بهترین روش‌های رفع تیرگی زیر چشم استفاده نماید.

۹-  قرار گرفتن در معرض اشعه خورشید

یکی دیگر از عوامل مهم ایجاد سیاهی دور چشم قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور آفتاب و استفاده نکردن از کرم‌های ضد آفتاب می‌باشد. اشعه ماورا بنفش آفتاب با برخورد به پوست صورت باعث افزایش رنگدانه‌های پوستی می‌شود. تابش نور خورشید نه فقط باعث تیرگی دور چشم بلکه باعث افزایش چین و چروک‌های این قسمت نیز می‌شود. برای درمان چین و چروک زیر چشم و رفع سیاهی زیر چشم حتما از عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب مخصوص استفاده کنید.

چین و چروک زیر چشم در اثر نور خورشید

۱۰- ابتلا به بیماری‌‌ها

افرادی که به بیماری‌‌های عصبی، بیماری تیروئیدی، نارسایی کلیه، بیماری‌های مزمن معده و اختلال درگوارش مبتلا هستند معمولا دچار سیاهی زیر چشم می‌شوند. خستگی، کم‌خوابی، درد، مصرف داروها و عوارض دیگر این بیماری‌ها باعث می‌شود که با نگاه کردن به چهره این بیماران سیاهی را به وضوح مشاهده کنید.

۱۱- استرس

بیشتر افراد وقتی به دلایل مختلفی مانند مسائل شغلی، مشکلات زناشویی، نگرانی، کار زیاد و غیره دچار استرس می‌شوند، میزان ترشح هورمون کورتیزول در بدنش افزایش می‌یابد. این هورمون بر روی خواب و پوست انسان تاثیر منفی می‌گذارد. بنابراین گاهی اوقات علت  چروک زیر چشم و افزایش سیاهی دور چشم می‌تواند ناشی از استرس باشد.

پف زیر چشم و سیاهی زیر چشم در اثر استرس و فشار کاری زیاد

۱۲- آلرژی فصلی

بسیاری از افراد با آمدن فصل بهار و شکوفه دادن درختان و پخش شدن گرده گل‌ها در فضا به آلرژی فصلی دچار می‌شوند. علائم آلرژی با خارش چشم‌ها، عطسه‌های زیاد، آبریزش بینی و خارش پوست بروز می‌کند‌. خاراندان زیاد پوست اطراف چشم و داخل آن باعث کاهش آنتی هیستامین و ایجاد سیاهی دور چشم‌ها و متورم شدن آن‌ها می‌شود.

چگونه می‌توان از بروز سیاهی دور چشم پیشگیری کرد؟

برای پیشگیری از بروز سیاهی دور چشم ابتدا باید سبک زندگی خود را تغییر دهید. خواب کافی داشته باشید و تا جایی که ممکن است از عوامل استرس‌زا دوری کنید‌. هنگام خواب بهتر است که بالش شما بلند باشد. وقتی بالش کوتاه باشد، مایعات بدن در قسمت سر و اطراف چشم‌ها تجمع پیدا می‌کنند و هنگام بیدار شدن با مشکل پف زیر چشم و تیرگی دور چشم مواجه خواهید شد.

استفاده از عینک آفتابی، کرم‌های مرطوب کننده و کرم ضد آفتاب‌ مخصوص زیر چشم را هرگز فراموش نکنید. جلوگیری از برخورد اشعه ماوراء بنفش خورشید به پوست اطراف چشم در رفع تیرگی زیر چشم بسیار موثر است.

نوشیدن آب کافی یکی دیگر از روش‌های پیشگیری از سیاهی دور چشم است. روزانه حداقل هشت لیوان آب بنوشید. از یک رژیم غذایی سالم و سرشار از ویتامین و آهن استفاده کنید. ویتامین‌ها به ویژه ویتامین C تاثیر بسیار زیادی در شادابی و طراوت پوست صورت و اطراف چشم دارند.

استفاده از نمک در رژیم غذایی نباید بیش از حد نیاز باشد، زیرا افزایش سدیم برای بدن تاثیر منفی دارد و باعث دهیدراته شدن، از دست رفتن آب، خشکی و ایجاد چین و چروک در اطراف چشم می‌شود. اگر به مصرف نوشیدنی‌های الکلی، سیگار یا قلیان اعتیاد دارید، هر چه زودتر مصرف آن‌ها را ترک کنید. ورزش را در برنامه زندگی خود بگنجانید و روزانه برای کاهش استرس و افزایش گردش خون در بدن خود به ورزش‌هایی مانند دوچرخه سواری و پیاده‌روی بپردازید.

با کمک چه روش‌هایی می‌توان سیاهی زیر چشم را درمان کرد؟

قبل از شروع رفع سیاهی دور چشم باید بدانید که چه دلیلی باعث به وجود آمدن این مشکل شده است. اگر سیاهی دور چشم به دلیل کم‌خوابی، آلرژی، کم‌خونی یا بیماری‌های دیگر ایجاد شده باشد، با خواب کافی و درمان بیماری‌ها، مشکل سیاهی زیر چشم نیز حل خواهد شد. اما برای مشکلات ناشی از ژنتیک، افزایش سن و غیره روش‌های درمانی زیادی وجود دارد.

این روش‌ها شامل تزریق ژل‌های هیالورونیک اسید، تزریق چربی، استفاده از لیزر، لیفت گونه، هایفوتراپی، مزوتراپی و استفاده کرم‌ها و لوسیون‌های مخصوص دور چشم می‌باشد. از بین روش‌هایی که نامبرده شد استفاده از لوسیون‌های دور چشم مانند لوسیون دور چشم زالو راگا طرفداران بسیار زیادی دارد. استفاده از لوسیون زالو بری رفع سیاهی دور چشم هیچ عوارضی به همراه ندارد. در مقابل استفاده از روش‌های دیگر حتما باعث ایجاد عوارض جانبی خواهد شد‌.

۴ راهکار سریع و موثر برای رفع سیاهی دور چشم

شما برای رفع تیرگی و سیاهی دور چشم می‌توانید از روش‌های شیمیایی و دارویی زیادی استفاده کنید؛ ما ۴ راهکار بی‌نظیر برای رفع سیاهی زیر چشم معرفی کردیم که شما با انجام هرکدام به نتیجه‌ی دلخواه خود می‌رسید.

۱-  رفع سیاهی دور چشم با گیاهان دارویی

روش رفع تیرگی زیر چشم با روغن های گیاهی همان طور که از نام آن پیدا است با استفاده از عناصر و عصاره‌های موجود در طبیعت ساخته می شود و عوارض چندانی در مقایسه با سایر روش‌های شیمیایی و غیر طبیعی ندارد. برخی از این روش‌ها عبارتند از استفاده روغن بادام، روغن نارگیل و روغن آرگان و غیر است.

روغن بادام به دلیل داشتن مقداری زیادی ویتامین E می تواند به رفع سیاهی زیر چشم شما کمک موثری کند. روغن نارگیل نیز می‌تواند یکی از گیاهان موثر در رفع تیرگی دور چشم باشد. شما با مصرف این روغن‌های گیاهی با یک تیر دو نشان می زنید زیرا با روغن گیاهی ابتدا سیاهی دور چشمتان را با روش طبیعی و بدون استفاده از روش‌های شیمیایی از بین می برید و دوم این که پوست اطراف چشمتان به راحتی با استفاده از این روغن آبرسانی شده و نرم و لطیف می‌شود.

۲- روش‌های خانگی موثر برای رفع سیاهی دور چشم

شما برای درمان خانگی رفع تیرگی زیر چشم می‌توانید از میوه خیار استفاده کنید.خیار یکی از روش‌های بسیار موثر و ارزان برای از بین بردن و رفع سیاهی دور چشم استفاده از این میوه تابستانی خوش عطر و بو است. شما خیار را به صورت حلقه حلقه درآورید و سپس دراز بکشید و بعد حلقه‌ها را بر روی چشم هایتان قرار دهید. شما با قرار دادن خیار بر روی چشم هایتان احساس خنکی می‌کنید و این روش باعث حفظ و تمدید رطوبت چشم شما خواهد شد.

درمان خانگی با خیار برای رفع تیرگی دور چشم

اگر به میوه‌ی خیار دسترسی ندارید، از سیب زمینی استفاده کنید. سیب زمینی هم مثل خیار حلقه حلقه و یا رنده کنید؛ سپس روی چشم هایتان قرار دهید. گلاب یکی دیگر از روش برای درمان تیرگی زیر چشم است؛ شما هر شب قبل از خواب مقداری پنبه را به گلاب آغشته کرده و به زیر چشم‌های خود بمالید.

۳- درمان سیاهی زیر چشم با لیزر

بسیاری از افراد از لیزر فقط برای از بین بردن مو‌های زائد استفاده می‌کنند ولی لیزر یکی دیگر از روش‌ها برای درمان تیرگی دور چشم است که با پیشرفت تکنولوژی توانسته در بین وسایل زیبایی جایگاه خوبی کسب کند.

اکثر افراد از لیزر به عنوان روش سریع برای رفع سیاهی دور چشم استفاده می‌کنند. شما قبل از اقدام به انجام لیزر ابتدا عوارض و مزایای لیزر را برسی کنید سپس به سراغ لیزر بروید. لیزر با این که می تواند باعث رفع سیاهی دور چشم در کمترین زمان شود اما نور آن برای چشمان شما مضر است و تا حدودی به رگ‌های عصبی چشم فشار وارد می‌کند.

عکس یک خانم در حال درمان تیرگی زیر چشم با لیزر

۴- لوسیون دور چشم زالو

لوسیون زالو راگا دارای مواد بسیار مؤثر، با درصد خلوص بالا و قدرت جذب سریع با ساختاری سبک، فاقد چربی و اسانس است که برای رفع چین و چروک و تیرگی دور چشم تهیه می‌شود. لوسیون دور چشم زالو از روغن شترمرغ، روغن زالو، روغن خراطین، روغن حلزون، روغن خرچنگ، ویتامین E و فرمول منحصر به فرد راگا تهیه شده است؛ شما با استفاده از فرمول فوق العاده موجود در لوسیون دور چشم زالو در مدت کوتاه می‌توانید چروک زیر چشم، پف زیر چشم و سیاهی دور خود چشم را از بین ببرید.

اصلی ترین خواص لوسیون دور چشم زالو

لوسیون زالو باعث گردش خون واز بین رفت لخته‌های خون، ترمیم رشته‌های عصبی و رگ‌های آسیب دیده، جوان کننده و برطرف کننده چروک‌های عمیق، ازبین بردن گودی زیر چشم می‌شود ما در زیر به معرفی اصلی ترین خواص لوسیون دور چشم زالو پرداختیم.

  • درمان چروک زیر چشم
  • رفع گودی و پف زیر چشم
  • برطرف کننده سیاهی دور چشم
  • رفع لک‌های دور چشم
  • جوانسازی پوست دور چشم
  • جوان کننده و برطرف کننده چروک‌های عمیق
درمان سریع سیاهی دور چشم، تیرگی زیر چشم با لوسیون زالو

نحوه استفاده از لوسیون زیر چشم زالو راگا چگونه است؟

قبل از استفاده از این محصول باید صورت خود را به خوبی بشویید تا هیچ گونه آرایشی روی چشم شما وجود نداشته باشد. سپس دو الی سه قطره از لوسیون را به زیر چشم‌های خود بریزید و با کمک انگشتان خود به آرامی اطراف چشم خود را ماساژ دهید تا ترکیبات لوسیون به خوبی جذب پوست دور چشم شوند. برای اثر بخشی بیشتر لوسیون این کار را دو بار در روز تکرار کنید. پس از چند روز استفاده مداوم از این لوسیون آثار فوق‌العاده آن را در کاهش تیرگی زیر چشم مشاهده خواهید کرد.

عوارض استفاده از راه‌های غیر طبیعی برای تیرگی زیر چشم

شاید اکثر شما برای رفع سیاهی دور چشم روش آسان و سریعی مثل لیزر را انتخاب کنید، اما قبل از اقدام به هر کاری بهتر است شما از عوارض و مزایای آن مطلع باشید و تنها مزایای آن را در نظر نگیرد؛ لیزر با این که می‌تواند باعث رفع سیاهی دور چشم شما در کمترین زمان شود، اما نور آن می‌تواند برای چشمان انسان و یا هر موجود زنده دیگری تا حد زیادی مضر باشد؛ درست است که این نور مطابق با حساسیت‌های چشم و جلوگیری از آسیب رسیدن به آن تعبیه و ساخته شده است، اما استفاده از آن تا حدودی به رگ‌های عصبی چشم فشار وارد می‌کند.

راه‌های دیگری مانند تزریق بوتاکس و یا لیفت هم برای رفع چین و چروک صورت وجود دارد ولی استفاده از محصولات طبیعی در آینده ضامن سلامتی شما است و دچار عوارض نمی شوید.

برتری لوسیون زالو راگا نسبت به بقیه روغن‌های گیاهی

  • دارای نشان سیب سلامت از سازمان غذا و دارو که  قابل پیگیری است.
  • مشاوره رایگان پزشک
  • ضمانت اصالت کالا
  • ضمانت بازگشت وجه

چگونه لوسیون دور چشم زالو از شرکت راگا تهیه کنیم؟

فروشگاه اینترنتی راگا با بیش هفت سال تجربه موفق در زمینه‌ی تولید روغن‌های گیاهی، اصل ترین محصولات را با ۷ روز ضمانت بازگشت کالا و پرداخت در محل در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. لوسیون دور چشم زالو راگا یکی از بهترین محصولات رفع سیاهی دور چشم است که توسط شرکت راگا تولید شده است و از سازمان غذا و دارو نیز نشان سیب سلامت دریافت کرده است.

ما در این مقاله روش های برای رفع سیاهی دور چشم به شما معرفی کردیم تا با کم ترین هزینه بتوانید تیرگی زیر چشم خود را درمان کنید. شما چه روش هایی را برای رفع سیاهی دور چشم خود به کار می برید؟ در صورتی که سوالی در این زمینه برایتان به وجود آمده است، می‌توانید آن را از طریق نظرات با ما در میان بگذارید تا همکاران ما در راگا سوالات شما را پاسخ دهند.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها