مقالات

روغن آرگان برای سلامت پوست

روغن آرگان برای سلامت پوست

روغن آرگان از هسته هایی که روی درختان آرگان بومی مراکش می روید تهیه می شود. بیشتر اوقات به عنوان روغن خالص فروخته می شود ، که می تواند مستقیماً به صورت موضعی (مستقیماً روی پوست) استفاده شود و یا خورده شود تا چندین فواید سلامتی را دارا باشد. این به صورت کپسول مکمل است که از راه دهان مصرف می شود. همچنین معمولاً با تعدادی از محصولات آرایشی مانند شامپوها ، صابون ها و نرم کننده ها مخلوط می شود.
روغن آرگان به طور سنتی هم به صورت موضعی و هم به صورت خوراکی برای بهبود سلامت پوست ، مو و ناخن استفاده می شود. این شامل تعدادی از خواص مفید مختلف و ویتامین ها است که ترکیبی قدرتمند برای تقویت سلامت پوست را تشکیل می دهند.

فواید روغن آرگان برای پوست
۱- از آسیب های ناشی از آفتاب محافظت می کند.
زنان مراکشی مدت زیادی است که از روغن آرگان برای محافظت از پوست خود در برابر آفتاب استفاده می کنند ، این امر توسط یک مطالعه موثق در سال ۲۰۱۳ مورد حمایت قرار گرفت.
این مطالعه نشان داد که فعالیت آنتی اکسیدانی موجود در روغن آرگان به محافظت از پوست در برابر آسیب رادیکال های آزاد ناشی از آفتاب کمک می کند. در نتیجه از سوختگی و هایپرپیگمنتیشن جلوگیری می شود. در طولانی مدت ، این حتی ممکن است به جلوگیری از توسعه سرطان پوست ، از جمله ملانوم کمک کند.
برای این فواید می توانید مکمل های روغن آرگان را به صورت خوراکی مصرف کنید یا روغن را به صورت موضعی به پوست خود بمالید.

روغن آرگان
۲- پوست را مرطوب می کند.
روغن آرگان شاید بیشتر به عنوان مرطوب کننده استفاده شود. به همین دلیل است که اغلب در لوسیون ها ، صابون ها و نرم کننده های مو یافت می شود. می توان آن را به صورت موضعی استفاده کرد و یا به صورت خوراکی با مکمل های روزانه مصرف کرد تا اثر مرطوب کنندگی داشته باشد. این بیشتر به دلیل فراوانی ویتامین ای است که یک آنتی اکسیدان محلول در چربی است و می تواند به بهبود احتباس آب در پوست کمک کند.

۳- برخی از بیماری های پوستی را درمان می کند.
روغن آرگان حاوی تعداد زیادی از خواص درمانی از جمله خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. هر دو به کاهش علائم در تعدادی از بیماری های مختلف التهابی پوستی مانند پسوریازیس و روزاسه کمک می کنند.
برای دستیابی به بهترین نتیجه ، روغن آرگان خالص را مستقیماً روی لکه های پوستی که از پسوریازیس آسیب دیده استفاده کنید. درمان روزاسه با مصرف مکمل های خوراکی به بهترین وجه ممکن است.

روغن آرگان
۴- آکنه را درمان می کند.
آکنه هورمونی اغلب نتیجه سبوم اضافی است که توسط هورمون ها ایجاد می شود. روغن آرگان دارای اثرات ضد سبوم است که می تواند به طور موثری میزان چربی پوست را تنظیم کند. این می تواند به درمان چندین نوع مختلف آکنه کمک کند و صورتی صاف و نرم را ایجاد کند.
حداقل دو بار در روز روغن آرگان – یا کرم های صورت حاوی روغن آرگان – را مستقیماً روی پوست خود بمالید. بعد از چهار هفته باید شروع به دیدن نتایج کنید.

روغن آرگان
۵- عفونت های پوستی را بهبود می بخشد.
یکی از کاربردهای سنتی روغن آرگان درمان عفونت های پوستی است. روغن آرگان هر دو خاصیت ضد باکتری و قارچ کش دارد. این قابلیت را برای کمک به درمان و پیشگیری از عفونت های پوستی باکتریایی و قارچی فراهم می کند.
حداقل دو بار در روز روغن آرگان را به صورت موضعی بمالید.

۶- زخم را بهبود می بخشد.
آنتی اکسیدان ها به وضوح یک نیروی قدرتمند هستند. از ترکیب قوی آنتی اکسیدان ها و ویتامین ای موجود در روغن آرگان می توان برای بهبود سریعتر زخم ها و بریدگی ها استفاده کرد ( منبع موثق) می توانید مکمل های روغن آرگان را به طور مرتب مصرف کنید تا این مزیت را در بدن خود تجربه کنید.

۷- درماتیت آتوپیک را تسکین می دهد.
درماتیت آتوپیک یک بیماری شایع پوستی است که علائمی مانند خارش و قرمزی پوست دارد. تحقیقات نشان داده است که استفاده از روغن آرگان به صورت موضعی در منطقه آسیب دیده می تواند به درمان علائم کمک کند. ویتامین ای و خواص التهابی طبیعی موجود در روغن آرگان می توانند منجر به این اثر تسکین دهنده شوند.
یک مطالعه منبع موثق برای درمان بیماران پوستی با دارونما یا ویتامین ای خوراکی انجام شده است که به مقدار زیادی در روغن آرگان وجود دارد. محققان دریافتند شرکت کنندگانی که ویتامین ای دریافت کرده اند کاهش چشمگیری در علائم داشته اند.

۸- اثرات ضد پیری دارد.
مدت هاست که روغن آرگان به عنوان یک درمان ضد پیری استفاده می شود. اگرچه تنها با شواهد حکایتی حمایت شده است ، اما یک مطالعه اخیر با شرکت کنندگان یائسه (منبع موثق) توانست از این ادعا حمایت کند. محققان دریافتند که ترکیبی از روغن آرگان خوراکی و آرایشی منجر به افزایش قابل توجهی در قابلیت ارتجاعی پوست می شود. این یک درمان ضد پیری موثر است.
این مزایا را می توانید با استفاده از روغن آرگان به طور مستقیم بر روی پوست ، مصرف منظم مکمل خوراکی یا هر دو دریافت کنید.

۹- چربی پوست را کاهش می دهد.
برخی از ما به طور طبیعی پوست چرب تری نسبت به دیگران داریم. کسانی که اغلب این کار را می کنند تا از شر براقیت چربی که ممکن است ایجاد شود خلاص شوند. به لطف قابلیت های کاهش سبوم روغن آرگان ، می تواند به کاهش سبوم کلی و کاهش چربی پوست کمک کند.
یک مطالعه نشان داد که استفاده از کرم حاوی روغن آرگان در هر روز دو بار باعث کاهش فعالیت سبوم و چربی قابل توجه در طی چهار هفته می شود.

۱۰- از بروز ترک پوستی جلوگیری کرده و آنها را کاهش می دهد.
ترک پوستی به خصوص در دوران بارداری شایع است اما هرکسی می تواند آنها را تجربه کند. یکی از مطالعات منبع موثق در سال ۲۰۱۶ دریافت که یک کرم آب در روغن حاوی روغن آرگان خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد. این کمک می کند تا از ابتلا به ترک پوستی جلوگیری و درمان شود.
حداقل دو بار در روز روغن آرگان را مستقیماً به منطقه آسیب دیده بمالید. این کار را به محض مشکوک شدن به مشاهده یا شروع به دیدن ترک پوستی برای بهترین نتیجه انجام دهید.

روغن آرگان
عوارض جانبی و خطرات
استفاده از روغن آرگان به طور کلی برای اکثر افراد بی خطر تلقی می شود. با این حال ، برخی از افراد ممکن است در اثر استفاده از آن ، عوارض جانبی جزئی را تجربه کنند.
در صورت استفاده موضعی ، روغن آرگان ممکن است باعث تحریک پوست شود. این می تواند باعث ایجاد بثورات یا آکنه شود. ممکن است واکنش متداول تری در مورد کسانی که به مغزیجات درختی حساس هستند باشد. حتی اگر روغن آرگان از یک میوه هسته دار حاصل شود ، ممکن است باعث تشدید کسانی شود که چنین آلرژی هایی دارند. برای جلوگیری از این امر ، باید روغن آرگان را روی تکه ای کوچک از پوست آزمایش کنید تا مطمئن شوید که باعث تحریک پوست شما نمی شود.
هنگام مصرف خوراکی ، روغن آرگان ممکن است باعث ناراحتی های گوارشی از جمله حالت تهوع ، گاز یا اسهال شود. همچنین ممکن است باعث از دست دادن اشتها یا نفخ شود ، و برخی از افراد ممکن است واکنش های پوستی مانند بثورات یا جوش های پوستی را تجربه کنند.
در موارد بسیار نادر ، افراد ممکن است عوارض جانبی شدیدتری را در مکمل خوراکی روغن آرگان تجربه کنند. این موارد شامل گیجی ، دشواری خواب ، بی حالی عمومی ، تحریک بیش از حد ، افسردگی و آشفتگی است. در صورت بروز هر یک از این علائم ، بلافاصله مصرف روغن آرگان را متوقف کنید.
برداشت
چه به صورت موضعی استفاده شود و چه به صورت خوراکی مصرف شود ، استفاده از روغن آرگان برای بیشتر افراد بی خطر است. به لطف چندین خاصیت درمانی و ویتامین های موجود در آن ، از مزایای پوستی قدرتمندی برخوردار است.
اگر چندین هفته است که از روغن آرگان استفاده می کنید و هیچ تغییری در وضعیتی که می خواهید درمان کنید مشاهده نکردید ، می توانید برای ملاقات با متخصص بهداشت خود وقت بگیرید. آنها ممکن است سایر گزینه های درمانی – از جمله داروهای تجویز شده – را برای کمک به حل هر شرایطی که تجربه می کنید ، توصیه کنند.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها