مقالات

روغن دارچین: فواید، موارد استفاده و عوارض جانبی آن

روغن دارچین: فواید، موارد استفاده و عوارض جانبی آن

از روغن دارچین بیشتر در رایحه درمانی استفاده می شود. رایحه ای گرم و شیرین دارد و به دلیل رایحه دلپذیرش معروف است. روغن از پوست یا برگهای درخت دارچین تهیه می شود.
اگرچه برخی از طرفداران ادعا می کنند که می تواند برای مو مفید باشد ، بیشتر تحقیقات بر روی فواید آن برای سلامتی و پوست متمرکز است. به عنوان مثال ، در یک مطالعه ، مشخص شد که این روغن فعالیت ضد سرطانی را علیه سلولهای سرطانی سر و گردن نشان می دهد. همچنین می تواند رشد تومور را در مدل ارگان کاهش دهد.
تحقیقات بیشتر تأثیرات احتمالی روغن دارچین را روشن می کند. در این پست ، ما به آنها و چگونگی ساخت روغن برای استفاده از انواع مختلف آن نگاه خواهیم کرد.

فواید روغن دارچین برای سلامتی چیست؟
روغن ضروری دارچین (CEO) حاوی ترکیبات مهمی است که ممکن است سلامت قلب را تقویت کرده و به درمان دیابت کمک کند. خواص آنتی اکسیدانی آن ممکن است به جلوگیری از سرطان و مقابله با التهابات پوستی کمک کند. در رایحه درمانی ، این روغن می تواند به درمان استرس و تقویت هوشیاری کمک کند.

۱- ممکن است سلامت قلب را تقویت کند.
روغن دارچین ممکن است به کاهش سطح کلسترول و مقابله با استرس اکسیداتیو کمک کند.
سطح کلسترول را در جوجه های کبابی کاهش می دهد.
در مطالعه دیگری ، مشخص شد که روغن دارچین دارای فعالیت شبه سوپراکسید دیسموتاز است (آنزیمی که به بدن کمک می کند تا با استرس اکسیداتیو مقابله کند).

۲- ممکن است به درمان دیابت کمک کند.
تحقیقات نشان می دهد که روغن دارچین ممکن است به تنظیم سطح گلوکز خون کمک کند. این ممکن است به افراد دیابتی کمک کند.
در یک مطالعه ، مخلوطی از روغنهای اسانسی (از جمله روغن دارچین) به کاهش سطح گلوکز در گردش خون کمک کرد.
در یک مطالعه موش دیگر ، مشخص شد که روغن دارچین در تنظیم سطح گلوکز خون نقش تنظیم کننده ای دارد. همچنین عملکرد جزایر پانکراس (گروهی از سلولهای پانکراس که هورمونهایی از جمله انسولین آزاد می کنند) را بهبود بخشید.
این مطالعه همچنین تحمل گلوکز را در موش ها بهبود بخشید. بنابراین ، روغن دارچین ممکن است در درمان دیابت نوع ۲ مفید باشد.

۳- ممکن است به درمان سرطان کمک کند.
اسانس دارچین فعالیت ضد سرطانی را در برابر سرطان های پروستات ، ریه و پستان نشان داد.
در مطالعات ، روغن ضروری دارچین فعالیت ضد سرطانی قابل توجهی در برابر سلولهای سرطان سلول سنگفرشی سر و گردن از خود نشان داد. روغن می تواند با سرکوب پروتئین خاص سرطانی به نام EGFR-TK به این مهم دست یابد.

۴- ممکن است به عنوان یک داروی مقوی غرایز جنسی عمل کند.
در مطالعات حیوانی ، مشخص شد که روغن دارچین انگیزه جنسی و تعداد اسپرم را تقویت می کند.
تجویز روغن پوست دارچین به طور قابل توجهی باعث افزایش غلظت اسپرم در موش صحرایی شد. با این حال ، همچنین تعداد غیرطبیعی اسپرم را کاهش داد.
دارچین ، گونه دیگری از همان خانواده دارچین ، نیز ممکن است اثرات مشابهی داشته باشد. عصاره دارچین باعث افزایش وزن بیضه ها و وزیکول های منی (غدد ترشح کننده منی) در موش های نر شد. این مطالعه نشانگر تحریک هورمونی احتمالی در موش ها است. با این حال ، هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد اسانس دارچین می تواند همان اثرات را داشته باشد.
در مطالعه دیگری مشخص شد که مصرف روغن پوست دارچین برای محافظت از سیستم تولید مثل موشهای صحرایی نر است. این روغن همچنین می تواند باعث بهبود تستوسترون و کیفیت اسپرم در موش صحرایی شود.

۵- ممکن است زخم را درمان کند.
این روغن ممکن است به مبارزه با باکتری های ایجاد کننده زخم کمک کند.
مشخص شد که روغن اسانس پوست دارچین قوی ترین (در میان روغن های دیگر) در برابر هلیکوباکتر پیلوری است. H. pylori مهمترین عامل ایجاد زخم معده و سرطان معده است.
افزایش تراکم باکتریها در مخاط معده می تواند ورم معده را تشدید کند. همچنین ممکن است خطر ابتلا به زخم معده را افزایش دهد.

۶- ممکن است به درمان عفونت های قارچی کمک کند.
روغن دارچین ممکن است به درمان عفونت های قارچی ، از جمله کاندیدا کمک کند. در موارد خاص ، می تواند موثرتر از داروهای ضد قارچ باشد.
در یک مطالعه ، مشخص شد که روغن دارچین (همراه با چند ماده دیگر) دارای بیشترین خاصیت ضد میکروبی در بین افراد آزمایش شده است.
همچنین گزارش شده است که روغن دارچین در برابر کپک ها و مخمرهای مختلف موثر است. همچنین ممکن است اثر مفیدی علیه کاندیدا داشته باشد (که می تواند در برابر فلوکونازول ، داروی ضد قارچ مقاوم باشد).

۷- ممکن است به مدیریت استرس کمک کند.
مشخص شده است که رایحه درمانی به مدیریت استرس و علائم افسردگی کمک می کند. ماساژ معطر درمانی با استفاده از روغنهای اسانسی موثرتر از آروماتراپی استنشاق است.
در مطالعه ای روی دانشجویان ، استفاده از روغن دارچین در رایحه درمانی برای افزایش هوشیاری و درک و کاهش ناامیدی مشخص شد.

۸- ممکن است سلامت پوست را تقویت کند.
روغن اسانس پوست دارچین ممکن است به درمان التهاب پوست و سایر بیماری های پوستی مرتبط کمک کند. با این حال ، برای تعیین کارآیی و ایمنی بالینی آن ، به تحقیقات بیشتری نیاز داریم.
اسانس پوست دارچین سرشار از دارچین است که پتانسیل آن را در درمان اختلالات پوستی نشان می دهد. این روغن می تواند از تولید چندین پروتئین در التهاب پوست جلوگیری کند.
استفاده از روغن دارچین برای استفاده از مزایای آن ساده است. روش های مختلفی برای استفاده از روغن وجود دارد و ممکن است شما یکی از گزینه های مناسب خود را انتخاب کنید.

چگونه از روغن دارچین استفاده کنیم؟
می توانید از روغن به صورت موضعی ، خوراکی و (آروماتراپی) رایحه درمانی استفاده کنید.
• به صورت موضعی – آن را با روغن حامل (مانند روغن نارگیل) به نسبت ۱: ۱ رقیق کرده و روی پوست خود بمالید.
• به صورت خوراکی – یک قطره آب به روغن اضافه کنید و آن را بخورید. همچنین می توانید آن را به عنوان مکمل غذایی با مصرف اسموتی مصرف کنید.
• در رایحه درمانی – استنشاق کنید و یا با استفاده از دیفیوزر آن را در اطراف خانه پخش کنید.
اسانس دارچین به طور کلی توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده به عنوان بی خطر شناخته می شود.
ممکن است روغن دارچین را در خانه تهیه کنید. این روش ارزان است. هر چند ممکن است لازم باشد چند هفته صبر کنید تا بتوانید از روغن اسانس استفاده کنید.

چگونه روغن دارچین را در خانه تهیه کنیم؟
آنچه شما نیاز دارید:
• یک دسته چوب دارچین
• ۱ لیتر روغن زیتون
• یک پارچه توری نازک
دستورات
۱- چوب های دارچین را به صورت عمودی در یک شیشه دهان گشاد قرار دهید. تمام فضای شیشه را با چوب ها پر کنید.
۲- روغن زیتون را طوری بریزید که چوبها در آب غوطه ور شوند.
۳- شیشه را در محلی گرم درون خانه قرار دهید. قرار دادن آن در کنار پنجره (برای تابش مستقیم خورشید) بهترین عملکرد را خواهد داشت.
۴- بگذارید سه هفته بماند.
۵- شیشه را یک یا دو بار در روز تکان دهید. این به روغن پایه (روغن زیتون) کمک می کند تا اسانس را به آرامی آزاد کند.
۶- بعد از سه هفته روغن را از شیشه صافی کنید. برای این منظور می توانید از پارچه توری نازک استفاده کنید. برای استخراج روغنی که می توانست باقی بماند می توانید چوب ها را نیز فشار دهید.
درک نوع دارچینی که می خواهید استفاده کنید بسیار مهم است. دارچین در انواع مختلف موجود است و یکسان نیستند.

انواع مختلف روغن دارچین کدامند؟
اسانس دارچین در دو نوع موجود است – اسانس برگ دارچین ، و روغن اسانس پوست دارچین.
در حالی که اسانس برگ دارچین هنگامی که برگها فرآیند تقطیر را طی می کنند ، درست می شود ، اما روغن پوست دارچین وقتی پوست از همان مرحله عبور می کند ، تولید می شود.
روغن برگ دارای محتوای بیشتری از اوژنول است ، در حالی که روغن پوست غنی از سینامالدئید است. این دو ترکیب خاصیت دارویی خاصی دارند.
اسانس پوست دارچین متداول ترین نوع موجود در بازار است. این از پوست هر یک از دو گونه مختلف درخت – کاسیا یا سیلان گرفته شده است.
در حالی که دارچین کاسیا بیشتر در بین این دو وجود دارد ، اما در کومارین نیز بیشتر است – یک ماده شیمیایی طبیعی که می تواند برای کبد سمی باشد.
غلظت دارچین سیلان به مراتب کمتر از کومارین است و در مقایسه با آن ایمن تر است. کومارین همچنین می تواند سرطان زا باشد. گرچه گران قیمت ، دارچین سیلان گزینه بهتر است.
اگر در خانه در حال تهیه روغن دارچین هستید ، اطمینان حاصل کنید که از دارچین سیلان استفاده می کنید. شناسایی نوع آن آسان است – نرم و سبک تر است و به صورت چند لایه در می آید. انواع دیگر دارچین ، از جمله کاسیا ، تیره تر ، سخت و فقط در یک لایه نورد می شوند.
اگر روغن دارچین خریداری می کنید ، اطمینان حاصل کنید که این روغن از دارچین سیلان ساخته شده است. ممکن است قوطی را چک کنید. نمی دانید روغن دارچین را از کجا بخرید؟ می توانید آن را از نزدیکترین فروشگاه بهداشتی یا بصورت آنلاین تهیه کنید.
با این حال ، روغن دارچین ممکن است برای همه مناسب نباشد. این موارد منع مصرف و عوارض جانبی خاصی دارد.

عوارض جانبی روغن دارچین چیست؟
• مشکلات احتمالی پوست
محتوای کومارین در روغن اسانس (اگرچه از روغن دارچین سیلان استفاده می کنید بسیار کمتر) ممکن است باعث ایجاد برخی از مشکلات پوستی شود. در پوست انسان و موش ، جذب کومارین قابل توجه بود.
تماس پوست با محصولات حاوی کومارین می تواند منجر به جذب سیستمیک کومارین شود. کومارین همچنین ممکن است باعث تحریک پوست شود. لطفا قبل از استفاده از روغن روی پوست خود ، یک تست پچ انجام دهید. همچنین ، روغن را مستقیماً نمالید. آن را با یک روغن حامل مخلوط کنید.
• ممکن است قند خون بیش از حد کاهش یابد.
اسانس دارچین ممکن است سطح گلوکز خون را کاهش دهد. اگرچه هنوز هیچ مطالعه مستقیمی وجود ندارد ، اما استفاده از روغن همراه با داروهای دیابت ممکن است سطح قند خون را بیش از حد کاهش دهد.
اگر از داروی دیابت استفاده می کنید ، لطفاً در صورت مصرف روغن دارچین با پزشک خود مشورت کنید.
• ممکن است کبد را تحت تأثیر قرار دهد.
کومارین ممکن است بر کبد تأثیر بگذارد. اگرچه هیچ اطلاعاتی در مورد تأثیر روغن دارچین بر روی کبد وجود ندارد ، اما مهم است که در امان باشید. اگر مشکل کبدی دارید ، لطفاً از مصرف روغن اسانسی خودداری کنید و با پزشک خود مشورت کنید.
آیا روغن دارچین با هر دارویی ارتباط برقرار می کند؟
به افراد مبتلا به بیماری کبد ، به ویژه هنگام مصرف پاراستامول ، توصیه می شود از مصرف روغن پوست دارچین خودداری کنند. سینامالدئید موجود در روغن گلوتاتیون را که ماده ای است که به طور طبیعی توسط کبد تولید می شود ، تخلیه می کند.
اگر از داروی دیابت استفاده می کنید ، پیشنهاد می کنیم قبل از مصرف روغن دارچین با پزشک خود صحبت کنید.
نتیجه
اسانس دارچین کاربرد عمده ای در رایحه درمانی دارد. فواید ضد التهابی و آنتی اکسیدانی آن باعث می شود در تسکین استرس و زخم ها و تقویت سلامت قلب مفید باشد. همچنین ممکن است خورده شود ، اما باید مراقب محتوای کومارین باشید. اگر به مشکلات کبدی مبتلا هستید ، از استفاده از روغن یا سایر محصولات دارچین خودداری کنید. این مورد در مورد افرادی که از داروهای دیابت استفاده می کنند نیز صدق می کند.
پاسخ های متخصص برای سوالات خوانندگان

چگونه دیگر می توان از روغن دارچین استفاده کرد؟
از روغن دارچین می توان برای پخت و پز استفاده کرد. می توانید سعی کنید یک چهارم فنجان روغن پخت و پز معمولی خود را با یک چهارم فنجان روغن دارچین جایگزین کنید. همچنین می توانید از روغن به عنوان سس سالاد استفاده کنید تا طعم بی نظیری به سالاد شما بدهد.
همچنین می توانید از روغن به عنوان ماده دفع پشه استفاده کنید. برخی مطالعات نشان می دهد که می تواند تخمهای پشه را از بین ببرد. کافی است قاشق چای خوری (۲۴ قطره) روغن را برای هر ۴ اونس آب مخلوط کنید. سپس می توانید این مخلوط را در اطراف خانه ، روتختی و گیاهان خود اسپری کنید.

آیا روغن دارچین می تواند پوست شما را بسوزاند؟
بله ، کومارین موجود در روغن ممکن است باعث تحریک پوست شود. استفاده بیش از حد ممکن است باعث سوختگی شود ، اگرچه هیچ تحقیق علمی برای حمایت از این موضوع وجود ندارد. از این رو ، روغن را با احتیاط استفاده کنید.

ذ
هیچ تحقیقی مبنی بر اینکه روغن دارچین ممکن است باعث رشد مو شود وجود ندارد. اما اگر می خواهید آن را امتحان کنید ، پیشنهاد می کنیم ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

آیا روغن دارچین برای کاهش وزن مفید است؟
هیچ پشتوانه علمی وجود ندارد که بتواند به کاهش وزن کمک کند.

1 1 رای
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها