مقالات

روغن های اسانس برای مو

روغن های اسانس برای مو

روغنهای اسانسی از طریق روشهایی مانند تقطیر یا تبخیر از گیاهان استخراج می شوند. در حالی که روغنهای اسانسی بیشتر به دلیل قابلیتهای معطر مشهور هستند ، همچنین دارای خواص شیمیایی قوی هستند که می توانند برای سلامتی مفید باشند.
از مدتها پیش روغنهای اسانس به دلیل اثر بخشی و خطر کم عوارض جانبی در داروهای جایگزین ، شرقی و هومئوپاتی (همسان درمانی) استفاده می شده است.
یکی از مزایای برخی روغنهای اسانسی بهبود سلامت مو است. روغن های مختلف می توانند همه این کارها را انجام دهند ، از رشد مو تا کمک به قدرت و درخشش مو.

روغن های اسانس برای موهای شما
۱- روغن اسانس اسطوخودوس
روغن اسطوخودوس می تواند رشد مو را تسریع بخشد. محققان در یک مطالعه حیوانی دریافتند که روغن اسطوخودوس دارای خواصی است که می تواند باعث رشد سلول ها و کاهش استرس شود ، این روغن قادر به رشد سریعتر مو در موش ها بود.
همچنین دارای خواص ضد میکروبی و ضد باکتری است که می تواند سلامت پوست سر را بهبود بخشد.
چندین قطره روغن اسطوخودوس را در ۳ قاشق غذاخوری روغن حامل مانند روغن زیتون یا روغن نارگیل ذوب شده مخلوط کنید و آن را مستقیماً به پوست سر خود بمالید. حداقل ۱۰ دقیقه قبل از شستشو و شامپو زدن آن را مانند حالت معمول بگذارید. می توانید این کار را چند بار در هفته انجام دهید.

۲- روغن نعنا
روغن نعنا هنگامی که گردش خون در ناحیه اعمال شده را افزایش می دهد ، می تواند احساس سرماخوردگی و گزگز کند. این می تواند به رشد مو در مرحله آناژن (یا در حال رشد) کمک کند.
یک مطالعه نشان داد که روغن نعنا، هنگامی که روی موش ها استفاده می شود ، تعداد فولیکول ها ، عمق فولیکول ها و رشد کلی موها را افزایش می دهد.
۲ قطره روغن نعنا را با روغن حامل انتخابی خود مخلوط کنید. قبل از شستشوی کامل آن با شامپو و نرم کننده ، آن را به پوست سر خود ماساژ دهید و بگذارید ۵ دقیقه بماند.

۳- روغن رزماری
اگر می خواهید هم ضخامت مو و هم رشد مو را بهبود ببخشید ، روغن رزماری به لطف توانایی اش در تولید بافت های سلولی انتخاب خوبی است.
طبق یک مطالعه منبع موثق ، روغن رزماری و همچنین ماینوکسیدیل ، یک درمان رایج برای رشد مو ، اما با خارش کم پوست سر به عنوان یک عارضه جانبی ، عمل می کنند.
چندین قطره روغن رزماری را با روغن زیتون یا نارگیل مخلوط کنید و آن را به پوست سر خود بمالید. قبل از شستشو با شامپو حداقل ۱۰ دقیقه روی پوست سر بماند. این کار را دو بار در هفته انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

روغن اسانس
۴- روغن اسانس چوب درخت سرو
تصور می شود روغن اسانس چوب سرو با تعدیل غدد مولد روغن در پوست سر ، باعث رشد مو و کاهش ریزش مو می شود. این ماده همچنین دارای خواص ضد قارچی و ضد باکتری است که می تواند شرایط مختلفی را که منجر به ایجاد شوره یا ریزش مو می شوند ، درمان کند.
عصاره چوب درخت سرو در مخلوطی با اسطوخودوس و رزماری یافت می شود که باعث کاهش ریزش مو می شود. طبق منبع موثق در مبتلایان به آلوپسی آره آتا.
چند قطره روغن اسانس چوب درخت سرو را با ۲ قاشق غذاخوری روغن حامل دلخواه مخلوط کنید. آن را به پوست سر خود ماساژ دهید ، و قبل از شستشو به مدت ۱۰ دقیقه بگذارید تا روی پوست سر بماند.
یافتن آن در فروشگاه های مواد غذایی ممکن است دشوار باشد ، اما ممکن است بتوانید آن را از فروشگاه های مواد غذایی سالم کوچکتر خریداری کنید.

۵- روغن لیمو
شوره سر می تواند یک بیماری شایع باشد و داشتن پوست سر سالم و بدون پوسته بخشی مهم از سلامت مو است. روغن لیمو یک درمان موثر در مورد شوره سر است ، با یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ مشخص شد که پس از یک هفته باعث کاهش قابل توجه شوره سر می شود.
روغن لیمو زمانی که روزانه استفاده شود تاثیر بیشتری برای شوره سر دارد. روزانه چند قطره به شامپو یا نرم کننده خود مخلوط کنید و پوست سرتان را با آن بمالید.

۶- روغن اسانس آویشن
آویشن با تحریک پوست سر و هم با جلوگیری از ریزش مو می تواند به رشد مو کمک کند. مانند روغن چوب درخت سرو ، روغن آویشن نیز در درمان آلوپسی آره آتا مفید واقع شد.
آویشن به خصوص حتی در بین روغنهای اسانس نیز قوی است. قبل از استفاده از روغن حامل ، فقط ۲ قطره کم در ۲ قاشق غذاخوری روغن حامل بریزید. بگذارید حدود ۱۰ دقیقه روی پوست سر بماند ، سپس آن را بشویید.

۷- روغن اسانس مریم گلی کلاری
روغن مریم گلی حاوی همان لیناتیل استات است که باعث می شود روغن اسطوخودوس در افزایش رشد مو بسیار موثر باشد. این ماده علاوه بر افزایش رشد ، باعث تقویت قدرت مو می شود و از شکسته شدن مو جلوگیری می کند.
۳ قطره روغن مریم گلی را با نرم کننده مورد علاقه خود یا با ۱ قاشق غذاخوری روغن حامل مخلوط کنید. اگر روزانه از آن استفاده می کنید ، بعد از ۲ دقیقه آن را بشویید. اگر هفته ای یک یا دو بار از آن استفاده می کنید ، بگذارید ۱۰ دقیقه بماند.

روغن اسانس
۸- روغن اسانس درخت چای
روغن درخت چای دارای خاصیت پاک کنندگی ، ضد باکتری و ضد میکروبی قدرتمند است. اگر به صورت موضعی استفاده شود ، می تواند فولیکول های مو را آنپلاگد کرده و رشد مو را افزایش دهد.
روغن های درخت چای غلظت های بسیاری دارند ، بنابراین پیروی از دستورالعمل های سازنده مهم است. برخی از آنها روغنهای اسانس بسیار غلیظ هستند و سایر محصولات در یک کرم یا روغن مخلوط می شوند.
یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ حتی نشان داد که مخلوطی حاوی روغن درخت چای و ماینوکسیدیل فقط ماینوکسیدیل به تنهایی در بهبود رشد مو موثر است ، اگرچه مطالعات بیشتری فقط در مورد استفاده از روغن درخت چای لازم است.
یک بررسی در سال ۲۰۱۵ نشان داد که درخت چای معمولاً در محصولات ضد شوره استفاده می شود.
می توانید ۱۰ قطره روغن اسانس درخت چای را در شامپو یا نرم کننده خود مخلوط کنید و روزانه از آن استفاده کنید. یا می توانید ۳ قطره را با ۲ قاشق غذاخوری روغن حامل مخلوط کنید و قبل از آبکشی به مدت ۱۵ دقیقه آن را روی پوت سر بگذارید.

۹- روغن اسانس یلانگ-یلانگ
در حالی که کسانی که مو و پوست چربی دارند باید از این روغن چشم پوشی کنند ، روغن یلانگ-یلانگ برای کسانی که پوست سرشان خشک است ایده آل است ، زیرا می تواند تولید سبوم را تحریک کند.
از آنجا که کمبود روغن و سبوم کافی باعث خشک و شکننده شدن مو می شود ، یلانگ-یلانگ می تواند باعث بهبود بافت مو و کاهش شکستگی مو شود.
۵ قطره روغن اسانس یلانگ-یلانگ را با ۲ قاشق غذاخوری روغن گرم مخلوط کنید. آن را روی پوست سر خود ماساژ دهید ، و سر خود را با یک حوله گرم بپیچید. قبل از شستشو به مدت ۳۰ دقیقه روی پوست سر بماند. یلانگ-یلانگ را می توان در محصولاتی مانند شامپو یا کرم ها نیز یافت.
جایگزین روغن های عصاره ای
روغن عصاره گیاه دم اسبی
روغن گیاه دم اسبی یک روغن عصاره است ، نه یک روغن اسانسی. این ماده حاوی سیلیس است که تصور می شود سرعت رشد و استحکام مو را همراه با کاهش شوره سر بهبود می بخشد.
در حالی که هیچ مطالعه ای روغن دم اسبی را که به صورت موضعی استفاده شده است ارزیابی نکرده است ، یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ نشان داد که قرص های خوراکی حاوی این روغن رشد و قدرت مو را در زنان دارای موهای کم پشت تقویت می کند.
این دارو همچنین می تواند به عنوان یک درمان موضعی موثر باشد ، و شواهد و نظریه های حکایتی حاکی از آن است که ممکن است به تقویت گردش خون در پوست سر کمک کند و همان مزایای قرص خوراکی را داشته باشد. می توانید آن را بصورت آنلاین یا در نزدیکترین فروشگاه مواد غذایی سالم خریداری کنید.
دستورالعمل های سازنده را دنبال کنید. می توان آن را به شامپو اضافه کرد یا به پوست سر ماساژ داد.
خطرات و عوارض احتمالی
بیشترین خطر روغنهای اسانسی تحریک پوست یا واکنش های آلرژیک است. این امر به ویژه هنگامی اتفاق می افتد که روغن اسانس مستقیماً روی پوست قرار می گیرد ، بنابراین همیشه باید از روغن حامل برای رقیق کردن آن استفاده کنید.
واکنشهای آلرژیک بیشتر در کسانی که پوست حساس دارند یا کسانی که به روغن اسانس حساسیت دارند بیشتر است.

روغن اسانس
علائم تحریک پوست شامل موارد زیر است:
• درماتیت تماسی
• سوزش ، ناراحتی یا سوزن سوزن شدن دردناک
• قرمزی در ناحیه آسیب دیده
علائم واکنش آلرژیک عبارتند از:
• درماتیت شدید
• بثورات تاول دار
• تنفس دشوار
• تورم زبان یا تنگی گلو
فقط بزرگسالان و جوانان باید از روغنهای اسانسی برای سلامت مو استفاده کنند. اگر فکر می کنید روغنهای اسانسی می تواند به نفع کودک شما باشد ، ابتدا از پزشک متخصص اطفال وی بخواهید تا از بی خطر بودن آن اطمینان حاصل کند.
برای ارزیابی میزان تحریک ، به یاد داشته باشید قبل از استفاده کامل ، مقدار کمی از مخلوط را روی قسمت کوچکی از پوست آزمایش کنید.

برداشت
روغن های اسانسی می توانند با کاهش خطر ابتلا به عوارض جانبی در یک قیمت مقرون به صرفه ، به شما در بهبود سلامت مو کمک کنند. همچنین استفاده از آنها آسان است.
برای بسیاری ، مخلوط کردن مقداری با روغن حامل یا شامپو و استفاده مرتب آن روی پوست سر می تواند باعث افزایش رشد ، قدرت و درخشندگی مو شود.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها