مقالات

روغن های طبیعی برای سلامت تنفس

روغن های طبیعی برای سلامت تنفس

برخی از روغنهای طبیعی ممکن است با تسکین گلو ، مبارزه با باکتریها و کاهش التهاب علائم سرفه یا سرماخوردگی را کاهش دهند.
تحقیقات نشان داده است که استفاده از اسپری بینی حاوی ترکیبی از عصاره های اکالیپتوس ، نعناع ، پونه کوهی و رزماری می تواند گلودرد ، گرفتگی صدا و سایر علائم مربوط به سرفه را بهبود بخشد.
در این مقاله ، ما به شواهد مربوط به استفاده از ۱۲ روغن طبیعی در درمان سرفه نگاه می کنیم. و همچنین در مورد بهترین راه های استفاده از این روغن ها ، خطرات و زمان مراجعه به پزشک بحث می کنیم.

دوازده نوع از بهترین روغن های ضروری برای سرفه:

دلایل زیادی برای فردی که سرفه می کند وجود دارد، از جمله سرماخوردگی ، آنفولانزا یا عفونت قفسه سینه. روغن های طبیعی ممکن است به تسکین گلو ، کاهش التهاب و پاکسازی مخاط کمک کنند. جامعه پزشکی تمایل دارد که روغنهای ضروری را به جای درمان دارویی ، به عنوان یک درمان جایگزین مکمل ببیند. این روغن ها باید با احتیاط مصرف شوند ، زیرا هیچ دستورالعمل تایید شده ای در مورد دوز روغن یا توانایی وجود ندارد.
با این حال ، دستورالعمل هایی وجود دارد ، و اگر شخصی آنها را دنبال کند ، هر ۱۲ روغن طبیعی زیر می تواند به تسکین سرفه کمک کند.

۱- روغن اکالیپتوس

eucalyptus

بسیاری از مردم بدون اینکه بدانند از این روغن استفاده می کنند. بخور بدون نسخه یا مالش قفسه سینه که برای سرکوب سرفه به بازار عرضه می شود اغلب حاوی روغن اکالیپتوس است. یا ممکن است شامل ترکیب اصلی روغن باشند که اوکالیپتول یا سینئول نامیده می شود.
یک مطالعه منتشر شده در Alternative Medicine Review (بررسی داروی جایگزین) شان داد که اوکالیپتول اثر ضد میکروبی دارد و ممکن است با باکتری های ایجاد کننده بیماری مقابله کند. اوکالیپتول همچنین ممکن است به کاهش التهاب ، تسکین درد و کاهش تنش عضلانی که می تواند ناشی از سرماخوردگی یا آنفولانزا باشد ، کمک کند. از روغن اکالیپتوس می توان به چندین روش برای تسکین سرفه استفاده کرد. ممکن است فردی بخواهد:

• افزودن چند قطره روغن اکالیپتوس به ۱ اونس روغن حامل و مالیدن مخلوط به سینه و گلو
• رقیق کردن روغن اکالیپتوس در آب جوش و استنشاق بخار.

۲- روغن رزماری

RosemaryOilUpdate_Header

رزماری یک گیاه رایج باغ است. مانند اکالیپتوس ، حاوی ترکیب سینئول است.
مطالعه منتشر شده در مجله Cough نشان داد که سینئول ممکن است به تجزیه مخاط و کاهش التهاب کمک کند.

۳- روغن نعناع

peppermint

محصولات مراقبت طبیعی برای شرایط تنفسی اغلب حاوی روغن نعنا هستند.
منتول عصاره نعناع است. با استنشاق ، احساس خنک کننده ایجاد می شود که می تواند باعث تسکین یا بی حسی گلو شود.
یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ نشان می دهد هنگامی که یک فرد سالم از روغن نعناع استفاده می کند ، می تواند به شل شدن عضلات لوله تنفس ، معروف به عضلات برونش کمک کند. این ممکن است توضیح دهد که چرا این روغن می تواند تنفس را در افرادی که سرفه می کنند تسکین دهد. روغن نعناع توسط موارد زیر استفاده می شود:

• رقیق کردن روغن در آب جوش و استنشاق بخار
• افزودن روغن به دیفیوزر
• استفاده از آن در ترکیبی از روغنهای موضعی
استفاده از اسانس نعناع فلفلی در کودکان زیر ۸ سال یا افرادی که باردار هستند توصیه نمی شود.

۴- روغن کندر

frankincense

کندر مشتقی از درختان تیره Boswellia است و اغلب در بخور دادن و عطر استفاده می شود.
به طور سنتی برای تأثیر آن بر سیستم تنفسی ارزش زیادی قائل بوده و از آن برای درمان سرفه ، آب مروارید ، برونشیت و آسم استفاده می شود.

۵- روغن پونه کوهی

oregano

اسانس پونه کوهی حاوی سطح بالایی از یک ترکیب قوی به نام کارواکرول است.
نویسندگان در یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ دریافتند که کارواکرول یک ماده ضد میکروبی مفیدی است که می تواند با بسیاری از میکروب ها مقابله کند.
بنابراین این روغن می تواند به درمان علل ویروسی یا باکتریایی سرفه کمک کند.

۶- روغن آویشن

Thyme

آویشن همچنین حاوی سطح بالایی از کارواکرول است. ممکن است در از بین بردن یا محافظت در برابر ویروس ها و باکتری ها مفید باشد.

۷-۹ روغن ترنج، جوز هندی، سرو

nutmeg

روغنهای جوز هندی ، ترنج و سرو همگی حاوی کامفن هستند ، ترکیبی مشابه کافور.
هنگام استنشاق ، کامفن می تواند یک اثر خنک کننده و طراوت بخش باشد. این ماده همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی است که می تواند به محافظت از سلول ها در برابر آسیب و دفع میکروب های مضر کمک کند.

۱۰- روغن گرانیوم (شمعدانی)

Geranium

مروری بر مطالعات منتشر شده در بررسی داروی مکمل گزارش داد که عصاره گیاه شمعدانی به نام Pelargonium sidoides یک درمان موثر گیاهی برای سرفه است. اسانس شمعدانی نیز بوی خوش طعم گل را دارد. ممکن است فردی بخواهد آن را به دیفیوزر یا حمام گرم اضافه کند.

۱۱- روغن دارچین

Cinnamon

در حالی که ممکن است شخصی این ادویه را با خواص دارویی مرتبط نکند ، نویسندگان یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ دریافتند که دارچین ممکن است در برابر میکروب هایی که باعث مشکلات تنفسی می شوند از بدن محافظت کند. افزودن چند قطره روغن دارچین به یک پخش کننده یا قرار دادن روغن در یک ترکیب موضعی ، می تواند سرفه را تسکین دهد.

۱۲- روغن درخت چای

tea

روغن درخت چای (Melaleuca) می تواند از رشد باکتری های بد که باعث عفونت های سینوسی و مشکلات تنفسی هستند ، جلوگیری کند.
برگ های خرد شده درخت چای توسط بومیان استرالیا برای درمان سرفه و سرماخوردگی استنشاق شده است و همچنین استنشاق روغن درخت چای نیز می تواند به کاهش اثرات سرفه کمک کند.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها