مقالات

سفید کردن واژن با چند روش بسیار کاربردی و آسان

سفید کردن واژن با چند روش بسیار کاربردی و آسان

واژن لطیف‌ترین قسمت بدن زنان است. این قسمت نسبت به رنگ سایر قسمت‌های بدن تیره‌تر به نظر می‌رسد. سفیدکردن واژن همیشه یکی از دغدغه‌های اصلی زنان است. تیرگی واژن ممکن است باعث ایجاد حس منفی در زنان و کاهش اعتمادبه‌نفس آن‌ها هنگام برقرار ارتباط جنسی شود.
سفیدکردن واژن می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در بهبود ارتباط جنسی داشته باشد. تیرگی ناحیه واژن یک تجربه مشترک بین اکثر خانم‌ها است. بااین‌وجود، عدم داشتن دانش مناسب در این زمینه باعث می‌شود هنگام مشاهده تیرگی واژن متعجب و نگران شوند. این عامل حتی ممکن سلامت جنسی زنان را تحت تأثیر قرار دهد، زیرا با عدم اعتمادبه‌نفس آن‌ها ارتباطی تنگاتنگ دارد.

دلایل تیرگی واژن و روش‌هایی برای سفید کردن واژن

اصطکاک

اولین و شایع‌ترین دلیل اصطکاک است. این مورد می‌تواند به دلیل پوشیدن لباس زیر تنگ یا لباس‌های نامناسب باشد. استفاده از لباس تنگ باعث می‌شود که تهویه مناسبی در آن قسمت صورت نگیرد. علاوه بر این، اصطکاک بیش از حد در این ناحیه منجر به تیرگی می‌شود.

عوامل هورمونی

آیا می‌دانستید عوامل هورمونی در تیرگی واژن تأثیرگذار هستند؟ هورمون‌های شما می‌توانند نقشی حیاتی در این امر داشته باشند. این اتفاق در نتیجه تغییرات هورمونی رخ می‌دهد. طبق اظهارات متخصصان زنان و زایمان آمریکا، در دوران بلوغ، افزایش ناگهانی سطح استروژن ممکن است منجر تیرگی واژن شود. در اواخر دهه ۳۰ و ۴۰ سالگی، ممکن است به دلیل کاهش سطح استروژن با نزدیک شدن به سن یائسگی این اتفاق دوباره به سیاه‌تر شدن واژن منجر شود.

عفونت‌های واژن

ازآنجایی‌که واژن حساس‌ترین قسمت بدن است، خانم‌ها گاهی اوقات دچار عفونت واژن می‌شوند. این شرایط خاص بر تیره شدن واژن تأثیر می‌گذارد و ممکن است منجر به ایجاد لکه‌های تیره در اطراف این ناحیه شود. به همین دلیل سفیدکردن واژن یک امر ضروری برای خانم‌ها محسوب می‌شود.

عدم شستشوی مناسب واژن

شستشو واژن یک امر مهم در زمینه سلامت زنان است. این قسمت از بدن بسیار حساس است و به مراقبت بیشتری احتیاج دارد. عده‌ای فکر می‌کنند که واژن خود را با صابون یا مواد شوینده بشویند بسیار خوب است، اما این کار نادرست است و نتیجه عکس دارد. بهترین مواد شوینده برای واژن مواد طبیعی مانند گلاب، سرکه سیب و جوش شیرین است. با شستشوی مناسب واژن شما می‌توانید به رفع تیرگی واژن خود کمک کنید.

سن

با افزایش سن، نه‌تنها از نظر خاصیت ارتجاعی و بافتی واژن شما تغییر می‌کند، بلکه ممکن است تغییر رنگ نیز ایجاد شود. نه‌تنها واژن، بلکه سایر اعضای بدن نیز می‌توانند با افزایش سن تیره شوند. ممکن است همیشه این‌گونه نباشد، اما این عامل را نباید نادیده گرفت.

سندرم تخمدان پلی کیستیک

در زمان حاضر، در می‌یابیم که بسیاری از زنان تحت تأثیر سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) قرار دارند. این یک بیماری است که می‌تواند کیست‌های کوچک در تخمدان ایجاد کند و این باعث عدم تعادل هورمون‌هایی در داخل بدن می‌شود. PCOS منجر به ترشح بیش از حد هورمون‌های مردانه (آندروژن) در بدن می‌شود و این ممکن است منجر به تیرگی واژن بدن شما شود.

شایع‌ترین دلایل ایجاد تیرگی ناحیه واژن، کرم‌های ازبین‌برنده موهای زائد، لباس‌های تنگ، عفونت‌های پوستی، کمبود ویتامین‌ها، وراثت، پیری و چاقی است. اگر از این دلایل شایع دوری کنید می‌توانید به سفیدکردن واژن خود کمک کنید.

انواع روش‌های رفع تیرگی واژن

اصلاح روش زندگی

سعی کنید از رژیم غذایی سالم استفاده کنید و پیاده‌روی را در برنامه روزانه خود قرار دهید. مصرف داروها را به حداقل برسانید. لباس زیرهای نخی و گشاد جز بهترین انتخاب‌ها هستند و مانع از تیره شدن واژن می‌شوند.

استفاده از مواد غذایی مناسب

به‌طورکلی تمامی مواد غذایی که وارد بدن شما می‌شوند روی تمامی اندام‌های به‌خصوص پوست شما تأثیر مستقیم دارند. بهتر است برای سفیدکردن واژن از مواد غذایی طبیعی، میوه‌ها و سبزیجات استفاده کنید.

حفظ تعادل pH

مواد طبیعی مفید سطح PH ناحیه واژن را ثابت نگه می‌دارند. این در حالی است که پوست حساس واژن را بسیار سفید، براق و ضدعفونی می‌کنند. آن‌ها حتی به ازبین‌بردن سلول‌های اپی تلیال مرده و لکه‌های تیره کمک می‌کنند.

انتخاب درست محصولات مراقبت از واژن

محصولی را انتخاب کنید که فاقد مواد نگهدارنده و مواد شیمیایی باشد و لازم است دراین‌خصوص دقت کنید. در صورت مشاهده عوارض جانبی برای سفیدکردن واژن حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

تیرگی واژن و اصلاح با تیغ

اصلاح ناحیه واژن با تیغ

یکی از شایع‌ترین عواملی که باعث تیرگی واژن می‌شود اصلاح با تیغ است. ازآنجایی‌که این روش بسیار ارزان و آسان است اکثر خانم‌ها از آن برای رفع موهای زائد ناحیه تناسلی استفاده می‌کنند. استفاده از تیغ علاوه بر تیرگی واژن عوارض دیگری نیز دارد:

ایجاد جوش

ازآنجایی‌که تیغ‌ها معمولاً در محیط حمام نگهداری می‌شوند و بسیار مرطوب هستند بنابراین شرایط بسیار مناسبی برای رشد انواع باکتری‌ها در خود فراهم می‌کنند. به همین دلیل ممکن است افراد هنگام استفاده از آن‌ها دچار جوش و عفونت شوند.

تحریک پوست

استفاده روزانه از تیغ بدون اینکه به پوست استراحت بدهیم باعث تحریک و ایجاد حساسیت خواهد شد.
همه این مواردی که بیان کردیم منجر به تیرگی ناحیه تناسلی می‌شوند؛ بنابراین بهتر است تا حد ممکن از تیغ و ژیلت برای ازبین‌بردن موهای زائد ناحیه تناسلی استفاده نکنید و به فکر روش‌های جایگزین باشید. ولی اگر مجبور به استفاده از این روش شدید راهکارهای زیر می‌توانند به کاهش این عوارض کمک کنند:

  • ژیلت را در خارج از محیط حمام نگه دارید.
  • از استفاده مکرر و پشت‌سرهم از ژیلت خودداری کنید.
  • ژیلت را خلاف جهت رشد موها نکشید.
رفع تیرگی واژن

سفیدکردن واژن با لیزر

این روش بسیار سریع و در عرض ۳۰ دقیقه انجام می‌شود. برای انجام این کار ابتدا بر روی ناحیه مورد نظر از کرم بی حسی موضعی استفاده می‌کنند تا فرد هیچ دردی را احساس نکند. بعد از آن با تاباندن اشعه لیزر به بدن به سفیدکردن واژن می‌پردازند. فرآیند کار نیز به این صورت است که اشعه لیزر رنگدانه‌های پوست به نام ملانین را از بین می‌برد و به سفیدکردن واژن کمک می‌کند.

مزایای سفیدکردن واژن با لیزر

  • بدون درد و خونریزی
  • دارای نتایج اثربخش و طولانی مدت
  • قابل انجام به صورت سرپایی و عدم نیاز به بستری شدن

عوارض سفیدکردن واژن با لیزر

از آنجا که لیزر برای سفید کردن واژن عوارض بسیار خطرناکی دارد به‌هیچ‌عنوان انجام این کار توصیه نمی‌شود و بهتر است از روش‌های گیاهی استفاده کنید. برخی از این عوارض عبارتند از:

  • افزایش خطر ابتلا دهانه رحم
  • افزایش خطر ابتلا به سرطان پوست
  • احتمال افزایش پلی کیستیک
  • ناباروری

نکات مهم در مورد استفاده از لیزر

  • سه روز قبل از انجام لیزر از برنزه کردن پوست خودداری کنید.
  • بهتر است قبل از انجام کار از کرم‌های ضد باکتری استفاده کنید.
  • بعد از یک تا سه جلسه به نتایج دلخواهتان خواهید رسید.

مراقبت های بعد از انجام لیزر

  • واژن خود را برای چند روز کاملا خشک و تمیز نگه دارید.
  • برای کاهش التهاب و سوزش می‌توانید از آنتی بیوتیک‌ها استفاده کنید.
  • تا چند روز بعد از انجام لیزر بهتر است از برقراری ارتباط جنسی خودداری کنید.
  • برای دستیابی به نتایج بهتر توصیه می شود تا ۱۰ روز از انجام ورزش و فعالیت‌های بدنی سنگین خودداری کنید.
  • از نظر هزینه‌ای نیز این روش سفیدکردن واژن برای هر فرد متفاوت است.
سفید کردن واژن بصورت گیاهی

روش‌های درمانی گیاهی برای سفید کردن واژن

امروزه رفع تیرگی واژن به صورت گیاهی بسیار پرطرفدار است و افراد زیادی از این روش بهره می‌برند. در اینجا بهترین روش‌های گیاهی رفع تیرگی واژن را برای شما توضیح خواهیم داد.

آلوئه ‌ورا

در یک کاسه، ۱ قاشق چای‌خوری ژل آلوئه ورا را با کمی زردچوبه مخلوط کنید. خمیر را روی مناطق تیره شده بمالید. ۳۰ دقیقه بعد مخلوط را پاک کنید و واژن خود را شستشو دهید. این کار را ۳ بار در روز تکرار نمایید.

سفیدکردن واژن با ماست

برای سفید کردن واژن، لازم است آن ناحیه را به مدت ۵ دقیقه با ماست ماساژ دهید. پس از گذشت ۱۵ دقیقه محل مورد نظر را با آب گرم بشویید.

سفیده تخم مرغ

یک سفیده تخم مرغ را هم بزنید تا کف کند. خمیر را روی نواحی تناسلی تیره شده بدن خود بمالید. پس از خشک شدن، آن را با آب سرد بشویید.

چوب صندل + پوست پرتقال

۱ قاشق غذاخوری پودر چوب صندل، ۱ قاشق چای‌خوری پودر پوست پرتقال و ۲ قاشق چای‌خوری گلاب را مخلوط کنید و آن را به صورت خمیر صاف درآورید. این معجون معطر را برای سفیدکردن واژن روی تمامی نقاط بمالید. پس از گذشت پنج دقیقه، سپس ناحیه مورد نظر را با آب سرد بشویید.

سفیدکردن واژن با شیر

یک پد پنبه‌ای را به یک فنجان شیر سرد آغشته کنید. پنبه را به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه بر روی پوست تیره واژن خود بمالید. بعد از ۱۵ دقیقه واژن خود را بشویید. این کار را دو بار در روز دنبال کنید تا فوری نتیجه بگیرید.

سیب زمینی

برش‌های سیب زمینی را به آرامی روی مناطق آسیب دیده ماساژ دهید. سیب زمینی به دلیل خاصیت سفید کنندگی که دارد به شما در سفیدکردن واژن کمک می‌کند.

آب گوجه فرنگی، آب سیب زمینی و عسل

دو قاشق غذاخوری آب، دو قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی، دو قاشق غذاخوری آب سیب زمینی و مقدار کمی عسل را مخلوط کنید. این مخلوط را روی ناحیه واژن بمالید و پس از گذشت ۱۵ دقیقه ناحیه واژن را با آب سرد بشویید و پوست خود را خشک کنید.

آب لیمو و سفید کردن واژن

۲ قاشق غذاخوری آب لیمو را در ۴/۱ فنجان گلاب رقیق کنید. یک پد پنبه‌ای را در محلول فرو ببرید و به آرامی روی ناحیه آسیب دیده بکشید. بگذارید ۳ تا ۵ دقیقه بماند و سپس آن ناحیه را بشویید. سعی کنید واژن خود با آب ولرم شستشو دهید.

خیار

یک تکه کوچک خیار را رنده کنید و آن را روی مناطق تناسلی تیره شده بمالید. بعد از ۲۰ دقیقه آن را با آب سرد بشویید.

لیمو + زردچوبه + پودر برنج + ماست

۱ قاشق غذاخوری زردچوبه، ۱ قاشق غذاخوری پودر برنج، ۱ قاشق غذاخوری ماست و ۲ قطره آب لیمو را در یک کاسه مخلوط کنید. مواد را مخلوط کنید تا یک ماده خامه‌ای به دست آورید. آن را روی واژن خود بمالید. پس از گذشت ۲۰ دقیقه به آرامی و با حرکت دورانی ماساژ دهید. بعد از آن واژن خود را بشویید و خشک کنید. این روش یکی از بهترین روش‌ها برای سفید کردن دستگاه تناسلی است.

رفع تیرگی واژن با روغن های گیاهی

سفیدکردن واژن با روغن هسته انار

روغن هسته انار یکی از روغن‌هایی است که در زمینه درمان‌های پوستی بسیار کاربرد دارد. تاثیری که روغن هسته انار در درمان‌های پوستی دارد به این صورت است که با تحریک لایه بیرونی پوست منجر به ترمیم آسیب‌دیدگی شده و پوست شما را سالم‌تر و شاداب‌تر نشان می‌دهد.

در موارد متعددی از این روغن استفاده می‌شود که معروف‌ترین آن عبارتند از:

  • کنترل ph سطح پوست
  • ترمیم پوست‌های آسیب دیده
  • ضد آکنه
  • خاصیت نرم‌کنندگی

یکی از بیشترین موارد استفاده از روغن هسته انار سفیدکردن واژن است. روش استفاده از این روغن نیز به این صورت است که آن را دو بار در روز به مدت ۴۰ روز روی قسمت‌های تیره واژن می‌مالید و پس از ۵ دقیقه باید آن را شستشو دهید. بعد از گذشت دو هفته شما تغییرات را احساس خواهید کرد. استفاده از این روغن هیچ گونه عارضه جانبی دیگری ندارد.

روشن‌ سازی واژن با روغن لیمو

این ماده به دلیل داشتن ویتامین سی تأثیر بسیار زیادی در سفیدکردن واژن دارد. علاوه بر این چون یک آنتی اکسیدان قوی است برای پوست بسیار پرخاصیت است. برای استفاده از این روغن آن را به مدت ۵ دقیقه روی منطقه مورد نظر ماساژ دهید و بعد شستشو دهید.

طرز تهیه روغن لیمو در خانه

لیموهای بدون پوست را به مدت ۳ ساعت در فر با درجه ۵۰ سانتی گراد قرار دهید تا کاملا خشک شوند. بعد آن‌ها را در شیشه در بسته قرار دهید و ۵۰ روز در محیطی خشک و تاریک نگهداری کنید. بعد از گذشت این مدت لیموها را از شیشه خارج کنید و با فشار روغن آن‌ها را خارج نمایید.

معرفی محصولات مناسب برای سفید کردن واژن

روغن لیمو

اضافه به سبد خرید 

روغن لیمو

قیمت این محصول حدود سی هزار تومان است و از آن برای سفید‌ کدن واژن، جوان‌سازی پوست و درمان جوش استفاده می‌شود.

نحوه مصرف

ابتدا محل مورد نظر را با آب بشویید، سپس چند قطره از روغن را روی نواحی تیره واژن بریزید و ماساژ دهید. بعد از ۲ ساعت می‌توانید محل مورد نظر را با آب ولرم شستشو دهید.

روغن هسته انار

اضافه به سبد خرید 

روغن هسته انار

قیمت این محصول شگفت‌انگیز تنها ۴۲۰۰۰ تومان است و از جمله خواص این محصول می‌توانیم به مواردی همچون رفع تیرگی واژن، بهبود بافت پوست، ضدالتهاب، ضد پیری اشاره کنیم.

نحوه مصرف

ابتدا محل مورد نظر را با آب بشویید، سپس چند قطره از روغن را روی واژن بریزید و کامل ماساژ دهید. پس از گذشت ۲ ساعت محل مورد نظر را با آب ولرم بشویید.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم برترین نکات را در مورد رفع تیرگی واژن و مؤثرترین روش‌ها برای سفیدکردن واژن به شما معرفی کنیم. اگر قصد دارید با استفاده از روغن‌ها و محلول‌های آماده برای سفیدکردن واژن خود اقدام کنید پیشنهاد ما به شما روغن هسته انار و روغن لیمو است. شما چه راهکارهایی سراغ دارید؟

2.6 5 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها