مقالات

فواید استفاده از روغن آووکادو بر روی مو

فواید استفاده از روغن آووکادو بر روی مو

آووکادو برای مو

آووکادو یک میوه خوشمزه است که به هر وعده غذایی یک وعده سالم اضافه می‌کند. محتوای چربی، خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی و مواد معدنی نیز یک ماده موثری برای مو و پوست شما تشکیل می‎دهد. بیاموزید که چگونه روغن آووکادو مو می‌تواند ضمن جلوگیری از وز شدن موها، همزمان به رشد، درخشش و موارد دیگر مو کمک کنند.

استفاده از روغن آووکادو

فواید روغن آووکادو

شما می‌توانید از آووکادو به عنوان میوه یا روغن موهای خود استفاده کنید. این روغن سرشار از:
• آنتی اکسیدان‌ها
• مواد معدنی
• اسیدهای چرب ضروری
• بیوتین
• ویتامین¬های A، B-5، E
تغذیه سالم بهترین راه برای تقویت مو است. بیوتین، ویتامین B-5 و ویتامین E همگی باعث سلامت مو می‌شوند. آووکادو بیشتری به رژیم خود اضافه کنید یا روغن پخت و پز خود را با روغن آووکادو عوض کنید تا از مزایای آن بهره مند شوید.
از سوی دیگر، روغن آووکادو می‌تواند برای موهای شما سودمند باشد. درمان مو با آووکادو می‌تواند موهای شما را مرطوب، ترمیم و تقویت کند. یک مجله معتبر بین المللی منبع موثق تریکولوژی(موشناسی) در سال ۲۰۱۵ دریافت که مواد معدنی مانند مواد موجود در روغن آووکادو می‌توانند به مهر و موم سلولهای کوتیکول کمک کنند، که می‌تواند مانع از شکستن مو شود.

روش استفاده از آووکادو برای رشد مو

مطالعات حیوانی نشان می‌دهد که منبع معتبر روغنهای اساسی اسطوخودوس و نعناع تند (فلفلی) می‌توانند رشد مو را تقویت کنند. روغن آووکادو عموماً به عنوان روغن حامل برای روغنهای اساسی استفاده می‌شود. یک اونس روغن آووکادو را با سه تا شش قطره روغن اساسی نعناع فلفلی یا اسطوخودوس برای درمان خانگی مو مخلوط کنید.
به علاوه می‌توانید مقداری روغن آووکادو به اندازه نیکل را روی پوست سر خود ماساژ دهید. روغن آووکادو به تحریک گردش خون و تخلیه فولیکول‌های مسدود شده کمک می‌کند. این اثرات ممکن است به مبارزه با ریزش مو کمک کند.
پوست شما به راحتی چربی را جذب می‌کند، بنابراین نگران نباشید – با اینکار یک لایه چربی روی پوست سر شما باقی نمی‌ماند. اگر بیش از حد از روغن آووکادو روی موهای خود استفاده می‌کنید ، می توانید آن را کاملاً با یک شامپوی بدون مواد شیمیایی بشویید تا زمانی که احساس کنید روغن از بین رفته است.

روغن آووکادو بر روی مو

نحوه استفاده از روغن آووکادو برای نرم کردن و حالت دادن مو

ماسک مو

شما می‌توانید ماسک‌های مو بر پایه آووکادو را در فروشگاه خریداری کرده و یا آن را در آشپزخانه خود تهیه کنید. برای درمان مو با ماسک غنی از پروتئین، مواد زیر را با هم مخلوط کنید:
• ۱ آووکادو
• ۱ موز
• ۱ قاشق غذاخوری روغن آووکادو
• ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل
• ۱ قاشق غذاخوری عسل
مواد جامد را در دستگاه میکسر مخلوط کنید تا از بافت غلیظ جلوگیری شود. سپس روغن و عسل را اضافه کنید و ماسک را به موهای خود بمالید. بگذارید حداقل ۲۰ دقیقه یا حداکثر سه ساعت شود. بسته به ترجیح خود ماسک آووکادو را با آب گرم یا یک شامپوی فاقد مواد شیمیایی بشویید.

روشهای دیگر و دستورالعمل های استفاده

 حالت دادن مو بدون نیاز به آبکشی : مقدار اندکی از روغن آووکادو را به طور مساوی از انتهای موهای مرطوب پخش کنید. همچنین میتوانید وقتی موهایتان خشک است اینکار را انجام دهید. پس از استفاده از حرارت دادن مو با گرما خودداری کنید مگر اینکه روغن کاملاً خشک شده باشد.
گره گشایی از مو : اندکی روغن آووکادو را به قسمتهای درهم و ژولیده موهای خود بمالید. استفاده از روغن آووکادو برای باز کردن گره های مو باعث آسیب کمتری نسبت به شانه می‌شود.
محلول ضد شکستگی مو : روغن آووکادو را به انتهای موهای خود بمالید تا از موخوره و شکستگی آن جلوگیری کند. از روغن آووکادو برای جلوگیری از چرب شدن بیش از حد انتهای موی خود استفاده کنید.

روغن آووکادو و فواید برای مو

نحوه استفاده از روغن آووکادو برای روغن درمانی مو (روغن داغ کردن مو)

آنچه شما نیاز دارید:
• روغن آووکادو
• روغن نارگیل اصل و بکر
• حوله گرم
• ظرف شیشه ای
• ماهی تابه

مراحل:

  1. آب را در ماهی تابه بجوشانید.
  2. از مقادیر مساوی از روغن آووکادو و روغن نارگیل بسیار بکر (هر کدام ۳ تا ۵ قاشق غذاخوری بسته به طول موهایتان) استفاده کنید و آنها را در یک ظرف شیشه ای ترکیب کنید. برای تقویت بیشتر، چند قطره از روغنهای اساسی مانند رزماری یا اسطوخودوس را به آن اضافه کنید.
  3. شیشه روغن را به مدت یک یا دو دقیقه در آب داغ قرار دهید.
  4. قبل از استفاده از روغن بر روی مو ، دمای روغن را روی مچ دست خود آزمایش کنید.
  5. روغن را به آرامی بر روی موهای شسته شده ماساژ دهید و آن را با حوله گرم تا ۲۰ دقیقه بپیچید.
  6. روغن را با آب گرم بشویید.

آنچه پژوهش‌ها می‌گوید

تحقیقات محدودی در مورد مزایای استفاده از روغن آووکادو برای مو وجود دارد. اگرچه این روغن یک مرطوب کننده عالی است، اما استفاده از روغن آووکادو به عنوان یک درمان موضعی به اندازه زمانی که آن را به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم می‌خورید مفید نیست. مو از سلولهای مرده ساخته شده است، به همین دلیل حفظ سلامت کلی موها، بهترین راه برای داشتن موهای سالم است.

مزایای روغن آووکادو جهت مو ها

خطرات و هشدارها

به طور کلی ، استفاده از آووکادو بی خطر است، اما افرادی که به آووکادو حساسیت دارند باید با پزشک خود مشورت کنند. استفاده از روغن آووکادو ممکن است عوارض جانبی ایجاد کند، حتی اگر آن را نمی خورید. لازم است پیش از استفاده از روغن آووکادو تست پوستی انجام دهید تا قبل از استفاده از آن بر روی موهای خود، هرگونه آلرژی را رد کنید.

سخن پایانی

بر اساس نتایج یک نظرسنجی ملی ، خوردن آووکادو با کیفیت بهتر رژیم غذایی و سلامتی همراه است. مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۲ نشان داد که مصرف آووکادو از سلامت قلب و گوارش و همچنین پیری سالم پشتیبانی می کند. برای تقویت رژیم غذایی، هنگام پختن یا تهیه سس سالاد، روغن آووکادو را جایگزین ذرت یا روغن کرچک کنید.
روغن آووکادو را می‌توانید در هر فروشگاه مواد غذایی پیدا کنید. مواد مغذی موجود در آووکادو ممکن است به خصوص برای رشد مو مفید باشد. برای نتایج طولانی مدت، حتماً از یک رژیم غذایی متعادل استفاده کنید که به شما امکان دریافت ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز برای رشد و سلامت موها را بدهد.
به خواندن ادامه دهید: سرعت رشد مو چقدر است؟

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها