مقالات

فواید فوق العاده روغن ارگانیک گردوی آمریکایی برای سلامتی

فواید فوق العاده روغن ارگانیک گردوی آمریکایی برای سلامتی

گردوی آمریکایی ها مغز های کره ای هستند که بومی آمریکای شمالی می باشند و روغن آن از فشرده سازی سرد این دانه حاصل می شود. گردوی آمریکایی ها در واقع سابقه ای طولانی دارند، زیرا قبایل بومی آمریکا از مناطق مرکزی و جنوبی ایالات متحده به طور گسترده ای از آنها استفاده می کردند. آنها برای کمک به پیشگیری و درمان بیماری های مختلف، گردوی آمریکایی را در زمره داروهای طبیعی خود به حساب می آوردند.
علاوه بر این، روغن خالص گردوی آمریکایی بکر واقعاً سالم است زیرا حاوی مقادیر زیادی چربی اشباع نشده و مقدار کمی چربی اشباع است که می تواند برای پخت و پز استفاده شود. در حقیقت، حتی روغن زیتون در مقایسه با روغن گردوی آمریکایی (با ۹٫۵ درصد) حاوی مقادیر بیشتری چربی اشباع شده (با ۱۳٫۵ درصد) است، که بدون شک روغن گردوی آمریکایی را نسخه سالم تری برای پخت و پز می کند!
اما علاوه بر همه اینها، روغن ارگانیک گردوی آمریکایی حاوی فواید و کاربردهای بسیار بیشتری است. برای اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب بروید!

مزایای بهداشتی روغن ارگانیک گردوی آمریکایی:

۱- کمک به داشتن قلبی سالم

گردوی آمریکایی ها و سایر مغزهای درختی به طور گسترده ای به عنوان غذاهای کاهش دهنده کلسترول شناخته شده اند زیرا اعتقاد بر این است که قادر به کاهش سطح کلسترول “بد” هستند. علاوه بر این، به دلیل وجود منیزیم و خواص ضد التهابی گردوی آمریکایی، به طور گسترده ای برای کاهش فشار خون سیستولیک نیز شناخته شده اند.
به عنوان مثال، یک مطالعه در سال ۲۰۰۱ در مجله تغذیه منتشر شده است که نشان می دهد چگونه یک رژیم غذایی غنی شده با گردوی آمریکایی به کاهش سرم کل و کلسترول LDL و همچنین سطح تری گلیسیرید کمک می کند، در حالی که سطح کلسترول HDL افزایش می یابد. به عبارت دیگر، مغزهای گردوی آمریکایی به کاهش سطح کلسترول “بد” که قادر به ایجاد بیماری های قلبی عروقی است کمک می کند در حالی که سطح کلسترول “خوب” را افزایش می دهد.
به همین ترتیب، مغز هایی مانند گردوی آمریکایی که غنی از چربی های اشباع نشده هستند ممکن است به عنوان بخشی از رژیم غذایی کاهش دهنده کلسترول در بیماران مبتلا به کلسترول بالا یا در یک رژیم غذایی عادی افراد سالم توصیه شود.
بنابراین، می توانید روغن گردوی آمریکایی را در غذاهای خود بگنجانید تا از سلامتی عروق کرونر حمایت کرده و از هرگونه بیماری قلبی عروقی یا سکته مغزی ناشی از فشار خون بالا یا سطح کلسترول بالا جلوگیری کنید.

 

۲- برای پوست

روغن گردوی آمریکایی برای پوست نیز عالی است و می توانید آن را به صورت خوراکی مصرف کنید یا به صورت خارجی آن را روی پوست بمالید. این بدان دلیل است که روغن گردوی آمریکایی دارای بسیاری از ترکیبات مفید مانند ویتامین های A و E است که به روشن شدن پوست مات و مقابله با رادیکال های آزاد و همچنین استرس اکسیداتیو کمک می کند. به همین ترتیب، این خاصیت روغن گردوی آمریکایی به جلوگیری از علائم پیری زودرس پوست، مانند چین و چروک، خطوط ریز، لکه های پیری و شلی و افتادگی پوست کمک می کند.
به همین ترتیب، بدون شک به حفظ درخشندگی و جوانی پوست موثر بوده و درخشش سالمی را که شما آرزو می کنید به آن می بخشد! علاوه بر این، روغن گردوی آمریکایی حاوی روی است که به محافظت از پوست در برابر عفونت کمک می کند، بنابراین اطمینان داشته باشید که چهره شما همیشه صاف است.
علاوه بر این، دارای خواص آنتی اکسیدان نیز هستند، بنابراین هنگامی که روغن گردوی آمریکایی را به صورت خوراکی مصرف می کنید، این آنتی اکسیدان ها به شما کمک می کنند تا در برابر آسیب رادیکال های آزاد و استرس اکسیداتیو در بدن مقابله کنید، بنابراین به سلامت نگه داشتن بدن و تخلیه آن از سم کمک می کنند. این امر همچنین سبب داشتن یک پوست بسیار سالم می شود زیرا بیشتر اوقات، مشکلات پوستی تا حدی ناشی از یک سیستم ناسالم داخلی بدن است.

 

۳- تقویت سلامت استخوان و دندان

به دلیل وجود فسفر و روی، همراه با سایر مواد مغذی مفید در این روغن، روغن گردوی آمریکایی به تقویت استخوان ها و دندان ها در بدن کمک زیادی می کند، بنابراین به پیشگیری و درمان پوکی استخوان و همچنین شکنندگی استخوان ها کمک می کند زیرا می تواند سبب افزایش جرم استخوان شود.

 

۴- تقویت سیستم ایمنی بدن

همانطور که قبلاً اشاره شد، مغز گردوی آمریکایی سرشار از آنتی اکسیدان هاست، بنابراین بدون شک روغن آن نیز غنی از آنتی اکسیدان خواهد بود. امروزه با وجود استرس و آلودگی زیاد در زندگی شهری، ضروری تر است که غذاهای غنی از آنتی اکسیدان های بیشتر مصرف شود تا آسیب اکسیداتیو خنثی شود.
تحقیقی که در سال ۲۰۱۱ در ژورنال تغذیه منتشر شد، اشاره می کند که چگونه مصرف گردوی آمریکایی ۲۴ ساعت پس از مصرف، مقدار آنتی اکسیدان در جریان خون را افزایش می دهد! این یک اثر تجمع برای جلوگیری و مقابله با آسیب های رادیکال های آزاد در بدن ایجاد می کند.
وقتی این اتفاق بیفتد، سیستم ایمنی بدن شما بدون شک تقویت شده و بیماری هایی مانند سرطان که در اثر آسیب در سلول ها یا جهش های سلولی ایجاد می شوند را کاهش داده و خطرات آنها کاهش می یابد. بنابراین، داشتن روغن ارگانیک گردوی آمریکایی در خانه سرمایه گذاری ارزشمندی است!

۵- تقویت سلامت مو

تاثیر روغن گردوی آمریکایی در تقویت مو نیز شناخته شده است زیرا موها را صاف و ضخیم می کند، بنابراین از خشکی و شکنندگی موها جلوگیری می کند. همچنین حاوی آهن و سایر مواد مغذی مفید است که برای درمان و جلوگیری از طاسی مردان شناخته شده زیرا باعث تقویت فولیکول های مو و جذب آسان مواد مغذی به آنها می شود. بنابراین، استفاده از روغن گردوی آمریکایی در روتین مراقبت از مو به تولید موهای سالم تر و درخشان تر کمک می کند!

چگونه از روغن ارگانیک گردوی آمریکایی استفاده کنیم؟

روغن گردوی آمریکایی یک روغن کاملاً همه کاره است زیرا می تواند به روش های مختلفی مورد استفاده قرار گیرد. در مرحله اول، شما می توانید آن را در بشقاب غذای خود بگنجانید! کافی است کمی از روغن را به سالاد یا هوموس خود اضافه کنید. این روغن نه تنها دارای فواید بی شماری برای سلامتی است، بلکه عطر و طعم غذاهای شما را افزایش داده و باعث خوشمزه تر شدن آن می شود!
علاوه بر این، از روغن گردوی آمریکایی می توان بعنوان جایگزین روغن زیتون هنگام آشپزی و حتی پخت نان استفاده کرد، زیرا گزینه بسیار سالم تری محسوب شده و درجه دود آن ۴۷۰ درجه فارنهایت است. تا زمانی که دمای آن زیر این مقداردما باقی بماند، روغن اکسید نمی شود.
علاوه بر این، شما می توانید به سادگی روغن ارگانیک گردوی آمریکایی را مصرف کنید. کافی است یک قطره از روغن را به یک لیوان آب اضافه کرده، با هم زدن کامل از رقت مناسب آن اطمینان حاصل کنید و آن را بنوشید.
در یک روش دیگر، برای بهره بردن از اثرات این روغن روی پوست، حتی می توانید آن را مستقیماً روی پوست بمالید. از آنجا که به عنوان روغن حامل در نظر گرفته می شود، به اندازه کافی ملایم است که مستقیماً روی پوست قرار می گیرد. حتی می توانید از روغن برای رقیق سازی روغنهای ضروری استفاده کنید تا شدت رایحه روغنهای ضروری کاهش یابد یا چند قطره از روغن را به لوسیون های صورت یا بدن روزانه خود اضافه کنید.
به دلیل اثرات مفیدی که این روغن بر روی مو دارد، می توانید آن را مستقیماً روی موها یا پوست سر خود بمالید و بگذارید چند ساعت یا یک شب بماند. شما همچنین می توانید برای درمان مو روغن نارگیل را به روغن گردوی آمریکایی اضافه کنید یا حتی چند قطره از این روغن را به محصولات مراقبت از موی روزانه خود اضافه کنید تا به عنوان بخشی از روتین تمیز کردن روزانه شما باشد.

اقدامات احتیاطی

• افرادی که به گردوی آمریکایی حساسیت دارند، مطلقا از استفاده از روغن ارگانیک گردوی آمریکایی خودداری کنند.
• قبل از استفاده موضعی بر روی قسمتهای مورد نظر پوست، ابتدا یک تست پوستی را روی ناحیه غیر حساس پوست انجام دهید تا اطمینان حاصل شود که هیچ واکنش آلرژیک یا حساسی نسبت به آن ندارید.
• اگر به دنبال استفاده از روغن ارگانیک گردوی آمریکایی بصورت خوراکی هستید، حتما روغن ارگانیک گردوی آمریکایی درجه یک، با کیفیت بالا و ۱۰۰٪ خالص را از فروشنده معتبر خریداری کنید.
• اگر از قبل مشکلات پزشکی دارید یا توسط پزشک خود تحت داروهای تجویز شده هستید، لطفاً قبل از مصرف خوراکی آن یا قرار دادن آن در رژیم غذایی خود، با پزشک خود مشورت کنید، زیرا این روغن احتمالاً با داروهای تجویز شده شما تداخل می کند.
• زنان باردار و شیرده قبل از استفاده از روغن ارگانیک گردوی آمریکایی ابتدا باید با پزشک خود مشورت کنند.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها