مقالات

معجزه روغن کندش برای مو

معجزه روغن کندش برای مو

روغن کندش

روغن کندش یک روغن طبیعی است که خواص بسیار زیادی برای پوست و مو دارد و مهم ترین آن درمان ریزش

مو می باشد. شاید تا کنون از روش ها و محصولات زیادی برای مشکل ریزش مو و تقویت موها استفاده کرده اید ولی به نتیجه مطلوب نرسیده اید و یا استفاده از آنها عوارضی برای شما به دنبال داشته است. ما استفاده از روغن کندش را به شما پیشنهاد می کنیم که یه راهکار طبیعی و مؤثر یرای درمان مشکل ریزش مو و تقویت مجدد آنها محسوب می شود که در طب سنتی نیز به اثبات رسیده است. برای آشنایی بیشتر با روغن کندش و خواص معجزه آسای آن با ما همراه باشید.

روغن کندش چیست و چه خواصی دارد؟ 

روغن کندش از ریشه ی گیاه کندش استخراج می شود. گیاه کندش در کشور هندوستان می روید و دارای ساقه کوتاه و ریشه محکم و قوی و گل های زرد است. این گیاه دارای ریشه هایی با پوسته سیاه رنگ است که داخل آن به رنگ سفید مایل به زرد می باشد و بوی تند و تیزی دارد. گیاه کندش با نام علمی Gypsophila struthium شناخته می شود. ریشه ی این گیاه خاصیت دارویی دارد و روغن کندش از آن استخراج می شود. فرایند استخراج روغن از گیاه کندش در آزمایشگاه های پیشرفته صورت می گیرد و از روغن های پایه مانند روغن زیتون و روغن کنجد برای عصاره گیری استفاده می شود. از ریشه ی گیاه کندش علاوه بر استخراج روغن کندش در تهیه ی پمادهای مربوط به درد های روماتیسمی به عنوان ماده مؤثر استفاده می شود. مهم ترین خاصیت روغن کندش استفاده از آن برای درمان ریزش مو و رشد مجدد موها است. روغن کندش علاوه بر خواصی که برای پوست و مو دارد، دارای خواص درمانی زیادی است. از جمله خواص روغن کندش عبارتند از:

معجزه روغن کندش برای مو

  • درمان ریزش مو
  • کمک به رویش مجدد مو
  • برطرف کننده سفیدی موها
  • تقویت کننده مو
  • تقویت کننده و پرپشت کننده مژه و ابرو
  • تقویت کننده ریش و سیبیل آقایان
  • درمان موخوره
  • درمان شوره سر
  • از بین برنده شپش سر
  • تسکین دردهای مفصلی، روماتیسمی و عضلانی
  • درمان سینوزیت
  • رفع گرفتگی بینی
  • رفع چین و چروک پوست

   خواص روغن کندش برای مو

روغن کندش خواص بسیار زیادی دارد که مهم ترین آنها خواصی است که برای سلامت موها دارد. خواص روغن کندش برای مو عبارتند از:

درمان ریزش مو و کمک به رویش مجدد موها 

روغن کندش سرشار از مواد مغذی است که برای رشد وسلامت موها بسیار مفید می باشد. طبیعت گرم وخشک این روغن، باعث تحریک ریشه ی مو شده و با افزایش خونرسانی در این ناحیه به تغذیه فولیکول های مو و رشد موهای جدید و تقویت آنها کمک کرده و برای درمان ریزش مو بسیار مؤثر می باشد.

برطرف کننده سفیدی موها

روغن کندش علاوه بر تقویت ساقه ی موها با افزایش رنگدانه های مو به رفع سفیدی موها و پیشگیری از آن کمک می کند.

معجزه روغن کندش برای مو

 

تقویت کننده مو

این روغن موهای آسیب دیده را تقویت کرده و به دلیل داشتن آنتی اکسیدان و مواد مغذی، به تغذیه بیشتر موها کمک می کند و باعث ضخیم شدن ساقه موها و پرپشت شدن آنها می شود.

درمان موخوره

این روغن موها را آبرسانی کرده و با ایجاد یک لایه ی محافظ روی ساقه ی مو، به حفظ رطوبت موها کمک کرده و مانع خشکی و شکنندگی موها و ایجاد موخوره در انتهای موها می شود.

درمان شوره سر 

این روغن خاصیت آنتی باکتریال دارد و برای درمان شوره سر و قارچ های پوستی بسیار مفید می باشد و با کنترل PH، چربی و رطوبت پوست سر، به رفع مشکلات پوست سر کمک می کند. استفاده از این روغن برای پوست های خشک مناسب نبوده و برای پوست های چرب توصیه می شود.

معجزه روغن کندش برای مو

از بین برنده شپش سر

روغن کندش به دلیل خواصی که دارد برای از بین بردن شپش سر مؤثر بوده و استفاده از آن همراه با روغن اسپند به درمان شپش سر کمک می کند.

تقویت کننده و پرپشت کننده مژه و ابرو

زیبایی و پرپشت بودن مژه ها و ابروها تأثیر بسزایی در زیبایی چهره ی خانم ها دارد و همین امر باعث شده بسیاری از خانم ها برای رسیدن به این زیبایی سراغ کاشت مژه، تاتوی ابرو و… بروند که زیبایی آن مصنوعی بوده و بعد از مدتی باید دوباره ترمیم شود. استفاده از روغن کندش یک روش راحت و طبیعی برای تقویت و پرپشت شدن مژه ها و ابروهاست. برای این کار ابتدا براش آرایشی یا گوش پاک کن را به این روغن آغشته نموده و به مژه ها و ابروها بمالید. هنگام استفاده روغن برای مژه ها چشم ها را ببندید تا روغن وارد چشم نشود.

 تقویت کننده ریش و سیبیل آقایان

روغن کندش علاوه بر تقویت موها، ابرو ها و مژه ها، برای رشد و تقویت ریش و سیبیل در آقایان بسیار مؤثر است. برای این کار ابتدا صورت را با آب بشویید و مقداری از روغن را روی ناحیه موردنظر بمالید و ماساژ دهید و بعد از 2 ساعت با آب ولرم بشویید.

معجزه روغن کندش برای مو

خواص روغن کندش برای پوست صورت

از دیگر خواص روغن کندش، تقویت و برطرف کردن چین وچروک های پوست صورت و جلوگیری از پیری زودرس پوست می باشد زیرا حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین های مفید برای پوست صورت است. این روغن باعث افزایش حالت ارتجاعی و کوچک ماندن منافذ پوست می شود. همچنین برای درمان پیسی ( لک های سفید پوستی ) مناسب می باشد.

تست حساسیت روغن کندش

قبل از مصرف روغن های گیاهی از جمله روغن کندش، لازم است ابتدا آنها را تست کنید تا باعث ایجاد حساسیت نشود. برای این کار مقداری از روغن را روی پوست بازوی خود ماساژ دهید. پس از 15 دقیقه اگر سوزش، خارش یا قرمزی روی پوست ایجاد نشد، میتوانید از آن استفاده کنید.

طریقه مصرف روغن کندش برای مو

  1. ابتدا ناحیه موردنظر را با آب وصابون بشویید تا کاملا تمیز شود.
  2. بسته به ناحیه موردنظر مقدار لازم از روغن را روی آن بمالید و خوب ماساژ دهید تا کاملا جذب پوست شود.
  3. 2 ساعت صبر کنید و پس از گذشت این زمان با آب و شوینده مناسب به خوبی شستشو دهید.

برای رسیدن به نتیجه مطلوب با استفاده از روغن های گیاهی باید صبور باشید و به صورت مداوم و 3 بار در هفته از آن استفاده کنید. حداقل زمان استفاده 2 ماه و حداکثر زمان 8 ماه می باشد و لازم است بعد از 40 روز استفاده از این روغن، 10 روز به پوست و موی خود استراحت دهید.

موارد احتیاطی در مصرف روغن کندش

  • روغن کندش به دلیل داشتن مواد سمی قابل خوردن نیست و مصرف خوراکی آن باعث مرگ می شود، پس حتما از دسترس کودکان دور نگه دارید.
  • اگر بیش از حد مصرف شود ممکن است به ریه ها و دستگاه تنفسی آسیب برساند.
  • افراد گرم مزاج نباید از آن استفاده کنند چون این روغن طبع گرم و خشک دارد و باعث شکم درد، تشنگی و حواس پرتی و… می شود.
  • پودر ریشه کندش نباید وارد چشم شود چون به چشم آسیب می رساند.

طرز تهیه روغن کندش در خانه

از آنجا که فرایند روغن گیری از گیاه کندش دشوار بوده و نیازمند صرف هزینه و زمان زیادی است، این فرایند در آزمایشگاه های داروسازی مجهز به همراه یک روغن پایه مانند روغن زیتون یا روغن کنجد انجام می شود.

چگونه روغن کندش اصل را تشخیص دهیم؟

در مورد اصل بودن روغن های گیاهی، معمولا فروشندگان به ویژگی های ظاهری مانند رنگ، غلظت، بو، وجود رسوب یا لرد و قیمت اشاره می کنند، اما این ویژگی ها نمی توانند دلیل بر اصل بودن روغن باشند زیرا عوامل زیادی همچون نوع روغن پایه ی استفاده شده، دستگاه استفاده شده برای روغن گیری، ماده اولیه ای که در روغن گیری به کار می رود، اینکه فیلتراسیون انجام شده باشد یا نه، اساتس شیمیایی اضافه شده باشد یا نه و اینکه فروشنده قیمت منصفانه داده باش یا نه، روی ویژگی های ظاهری و قیمت محصول تأثیرگذار بوده و بنابراین انتخاب روغن اصل پیچیده و دشوار می شود. اما یک راه مطمئن و راحت برای خرید روغن کندش اصل استفاده از تجربیات افرادی است که همیشه محصولات گیاهی مصرف می کنند و از کیفیت برندهای مختلف آگاهند و در غیر این صورت باید به فروشگاه هایی مانند فروشگاه اینترنتی راگا ،که خودشان تولیدکننده ی محصولات گیاهی هستند و در این زمینه تجربه و اعتبار کافی دارند، مراجعه کرد. فروشگاه اینترنتی راگا سالهاست در زمینه تولید روغن های گیاهی باکیفیت زیر نظر افراد متخصص فعالیت نموده و محصولات اصل و باکیفیت را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد.

قیمت روغن کندش

با توجه به وجود گونه های تقلبی روغن های گیاهی در بازار و قیمت های متفاوت آنها، خرید روغن کندش اصل با قیمت منصفانه و مناسب کار آسانی نیست. بنابراین بهترین و مطمئن ترین راه این است که به تولید کننده آن مراجعه کنید که هم از اصل بودن محصول و هم از قیمت آن خیالتان آسوده باشد.

شرکت اینترنتی راگا

، شرکت معتبری است که در زمینه ی تولید روغن های گیاهی باکیفیت فعالیت می کند و توانسته با عرضه روغن های گیاهی اصل و با کیفیت با قیمت مناسب، رضایت مشتریان را جلب نماید

خرید روغن کندش اصل

با توجه به وجود گونه های تقلبی روغن های گیاهی در بازار، برای خریدروغن کندش اصل و با کیفیت باید به مراکز و فروشگاههای اینترنتی معتبر و دارای مجوزهای لازم مراجعه کرد. فروشگاه اینترنتی راگا یکی از معتبرترین فروشگاه های اینترنتی است که روغن کندش اصل و با کیفیت را با نشان سیب سلامت از سازمان غذا و دارو ، ضمانت اصالت و 7 روز ضمانت بازگشت کالا، در اختیار مشتریان خود قرار می دهد.

شما می توانید برای دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر از پزشک طب سنتی ما با شماره 02149627 تماس بگیرید و با اطمینان ،محصول موردنظر خود را از فروشگاه اینترنتی راگا تهیه نمایید.

 

2.8 6 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها