مقالات

همه آنچیزی که در مورد روغن نعناع باید بدانید

همه آنچیزی که در مورد روغن نعناع باید بدانید

 روغن نعناع برای چیست؟

نعناع یک گیاه خوش بو و معطر است و رایحه ای تند و خنک دارد. این گیاه از لحاظ درمانی و زیبایی دارای خواص بسیاری است. روغن نعناع از ترکیب عصاره استخراج شده از برگ گیاهان نعناع با روغن های حامل نظیر روغن نارگیل، جوجوبا و … به دست می آید و دارای ترکیبات مفید زیادی از جمله اسیدهای چرب امگا ۳، آهن، منیزیم، کلسیم، ویتامین‌های A و C، پتاسیم، منگنز و مس می باشد. منتول و منتون نیز از مهم ترین ترکیبات فرار روغن نعناع هستند و رایحه نعناع و خنک کنندگی آن به دلیل منتول موجود در آن می باشد. این روغن دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی و ضد عفونی کننده و ضدنفخ است و برای سلامت بدن و پوست و مو بسیار مفید می باشد. این روغن همچنین در زمینه رایحه درمانی (آروماتراپی) و تولید محصولات آرایشی ، بهداشتی و مراقبت پوست و مو کاربرد فراوانی دارد. برای آشنایی بیشتر با خواص روغن نعناع و کاربردهای روغن نعناع برای سلامت بدن و پوست و مو با ما همراه باشید.

همه آنچیزی که در مورد روغن نعناع باید بدانید

 خواص روغن نعناع چگونه است؟

روغن نعناع دارای خواص بسیاری است که موارد زیر برخی از مهم ترین خواص این روغن می باشند:

  • مفید برای سلامت دهان و دندان
  • درمان مشکلات گوارشی از جمله نفخ ، سوزش سر معده ، سوءهاضمه و…
  • درمان سرماخوردگی
  • تسکین دردهای عضلانی و سردرد و میگرن
  • کمک به رفع خارش
  • استفاده از آن در مواد غذایی و مواد آرایشی و بهداشتی
  • درمان بیماری سندروم روده تحریک پذیر
  • کمک به کاهش حالت تهوع 
  • آرامش بخش و تسکین دهنده جسم و ذهن
  • دفع کننده حشرات
  • کمک به کاهش وزن
  • مفید برای رفع آلرژی و حساسیت های فصلی
  • کمک به متعادل سازی هورمون ها
  • مفید برای مراقبت از ناخن ها
  • برطرف کردن گرفتگی بینی
  • برطرف کننده مشکلات پوستی مانند سوزش و خارش
  • ضد نفخ
  • بهبود بخشیدن به زخم ها
  • دارای خواص ضدمیکروبی است
  • ضد عفونی کننده و ضدالتهاب
  • برطرف کننده مشکلات پوست سر مانند خشکی، خارش و سوزش

خواص روغن نعناع برای مو چگونه است؟

حفظ رطوبت موها

روغن نعناع از خشک شدن کامل موها جلوگیری می کند و رطوبت موردنیاز موها را حفظ می کند.

تقویت کننده مو

یکی از دلایل طاسی در خانم ها وآقایان، کاهش جریان خون در پوست سر است که باعث می شود فولیکول های مو به خوبی تقویت نشوند. روغن نعناع به دلیل داشتن منتول فراوان با افزایش گردش خون در پوست سر و تقویت فولیکول های مو به رشد بهتر موها کمک می کند.

خنک کننده پوست سر و مو

استفاده از روغن نعناع همراه با روغن های دیگر علاوه بر تقویت موها باعث ایجاد احساس آرامش بخش و خنکی در فرد می شود. رایحه ناشی از منتول موجود در روغن نعناع برای از بین بردن شپش و هر گونه عفونت پوست سر مفید می باشد.

از بین بردن شوره سر

روغن نعناع علاوه بر تقویت ریشه و ساقه مو و بهبود سلامت موها، برای رفع مشکلات پوست سر مانند خشکی ، خارش و شوره سر مفید می باشد.

طرز استفاده از روغن نعناع برای مو چیست؟

شما میتوانید از روغن های گیاهی مانند روغن نعناع در روتین مراقبت از موهایتان استفاده کنید. در ادامه شما را با چند روش مناسب استفاده از روغن نعناع برای موها آشنا می کنیم:

  • چند قطره روغن نعناع را با دست ها روی پوست سر و موها به خوبی ماساژدهید. ماساژ کف سر با روغن نعناع علاوه بر تقویت موها و رفع مشکلات کف سر باعث ایجاد حس آرامش و خنکی در شما می شود.
  • شما می توانید چند قطره از روغن نعناع را به شامپو و نرم کننده خودتان اضافه کنید و با هر بار حمام کردن از خواص آن بهره مند شوید.
  • یک روش دیگر استفاده از روغن نعناع برای موها، ترکیب کردن آن با روغن های مفید دیگر نظیر روغن نارگیل، جوجوبا و … و ماساژ آن بر روی کف سر و موها می باشد.

توجه داشته باشید قبل از استفاده از روغن های گیاهی ابتدا مقداری از آن را روی پوستتان امتحان کنید تا دچار حساسیت و آلرژی نشوید.

 خواص روغن نعناع برای سردرد 

منتول موجود در روغن نعناع به تسکین سردرد یا میگرن کمک می کند. منتول موجود در این روغن برای تسکین درد و باعث آرامش می شود. رایحه روغن نعناع به باز شدن سینوس ها و افزایش جریان اکسیژن ، رفع احتقان و رفع سردردهای ناشی از سرماخوردگی های شدید کمک می کند. ماساژ این روغن روی پیشانی و گیجگاه باعث کاهش درد وتهوع می شود.

همه آنچیزی که در مورد روغن نعناع باید بدانید

 آیا خواص روغن نعناع برای پوست مفید است؟

رفع خارش پوست

استفاده از روغن نعناع به صورت موضعی به کاهش خارش پوست و خارش ناشی از نیش حشرات کمک می کند.

درمان جوش و آکنه

روغن نعناع خاصیت ضد میکروبی و ضدالتهابی دارد و با استفاده مداوم آن می توان به کاهش و بهبود التهابات ناشی از آکنه یا هر نوع التهاب دیگری کمک کرد.

حفظ زیبایی و سلامت لب

برای بهره مندی از خواص روغن نعناع برای لب هایتان، روغن را رقیق کرده و بر روی لب هایتان بمالید. این روغن از آفتاب سوختگی و ترک خوردن و خشکی لب ها جلوگیری می کند و باعث نرم شدن لب ها می شود.

 آیا خواص روغن نعناع برای زود انزالی و درمان آن کافی است؟

یک روش مؤثر و طبیعی برای درمان زودانزالی استفاده از روغن های طبیعی است و یکی از روغن های مؤثر در این زمینه روغن نعناع می باشد. روغن نعناع با بهبود بخشیدن به کیفیت و کمیت اسپرم  به بهبود عملکرد نعوظ  و رفع مشکلات زودانزالی کمک می کند. روغن نعناع همچنین با افزایش بی حسی در آلت تناسلی و کاهش احساس هیجان دررفع مشکل زودانزالی مؤثر می باشد. برای این کار چند دقیقه قبل از نزدیکی، آلت تناسلی خود را با روغن نعناع ماساژ دهید تا از خواص آن بهره مند شوید.

چگونه روغن نعناع درست کنیم ؟

مواد لازم برای تهیه روغن نعناع :

  1. برگ های نعناع تازه
  2. ظرف شیشه ای
  3. روغن حامل (انواع روغن های خوراکی گیاهی مانند روغن نارگیل، روغن جوجوبا یا روغن بادام)

روش تهیه روغن نعناع چگونه است؟:

  1. ابتدا برگ های تازه نعناع را جدا کرده و خوب بشویید تا کاملا تمیز شوند و بگذارید خشک شوند.
  2. برای اینکه عصاره برگ های نعناع به خوبی خارج شود آن ها را خرد کرده و کمی بکوبید.
  3. برگ های نعناع را در ظرف شیشه ای ریخته و روغن حامل را که کمی گرم شده اضافه کنید تا کامل روی آن ها را بپوشاند.
  4. درب ظرف را محکم ببندید و کمی آن را تکان دهید و بگذارید در یک محل گرم و تاریک به مدت 24 ساعت بماند.
  5. پس از گذشت 24 ساعت، روغن را از صافی رد کنید و دوباره برگ های تازه نعناع خرد شده را  به آن اضافه کنید. درب ظرف را محکم بسته و بگذارید 24 ساعت در یک جای گرم و تاریک بماند.
  6. این کار را 5 الی 6 بار تکرار کنید تا روغن نعناع، قوی تر شود. سپس بگذارید به مدت 2 هفته بماند تا روغن نعناع آماده شود.
  7. روغن نعناع را از صافی رد کنید و در ظرف شیشه ای تیره و در محیط خنک و تاریک به مدت 6 ماه نگهداری کنید.

روغن نعناع اصل را چگونه بشناسیم؟

تشخیص اصل بودن محصول از روی ویژگی های ظاهری رنگ و بو و… ، کار آسانی نیست. برخی افراد سودجو برای کسب سود بیشتر، از روش های مختلفی برای تقلب استفاده می کنند تا محصول بی کیفیت و تقلبی را به جای محصول اصل به فروش برسانند. علاوه بر ضرر مالی، استفاده از روغن تقلبی به دلیل افزودن مواد دیگر ممکن است برای پوست نیز مضر باشد. بهترین راه این است که به شرکت های معتبر تولیدکننده روغن های گیاهی مانند فروشگاه اینترنتی راگا، مراجعه کنید تا از اصل بودن محصولات خیالتان آسوده باشد.

روغن نعناع از کجا بخریم؟

برای خرید روغن نعناع اصل می توانید به فروشگاه اینترنتی راگا مراجعه نمایید و با مشاوره رایگان محصول موردنظر خود را سفارش دهید. شرکت راگا در زمینه تولید روغن های گیاهی و درمانی سابقه ای درخشان دارد و توانسته با عرضه محصولات باکیفیت گیاهی، رضایت مشتریان خود را جلب نماید. تمام محصولات شرکت راگا دارای نشان سیب سلامت، ضمانت اصالت و مجوزهای بین المللی معتبر می باشند که باعث می شود مشتریان با اطمینان خاطر، شرکت راگا را برای خرید روغن های گیاهی باکیفیت و اصل انتخاب نمایند.

قیمت روغن نعناع

جهت اطلاع از قیمت روغن نعناع اصل به فروشگاه اینترنتی راگا مراجعه و جهت خرید روغن نعناع اصل، کاملا خالص و با قیمتی مناسب اقدام نمایید. شما برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان پزشک طب سنتی می توانید با شماره ۰۲۱۴۹۶۲۷ تماس بگیرید.

1 1 رای
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها