مقالات

چگونه سینه هایتان را بهتر بشناسید ( و چرا تا این اندازه مهم است)

چگونه سینه هایتان را بهتر بشناسید ( و چرا تا این اندازه مهم است)

سینه ها با مسئولیت بزرگی همراه هستند، که به این معنی است شما باید به سینه های خود توجه ویژه ای داشته باشید و آنها را مرتباً بررسی کنید. نه فقط به دلیل اینکه ماه آگاهی از سرطان سینه است، بلکه به این دلیل که آَشناییتان با اینکه ظاهر سینه هایتان چگونه به نظر می‎رسند می‎تواند جان شما را نجات دهد. به یاد داشته باشید که سینه هایتان حساس است و مهمترین کاری که می توانید انجام دهید شناختن آنها و مراقبت از آنها است.
اگر فکر می کنید سینه های شما دائماً در حال تغییر است، تنها نیستید و بیشتر اوقات کاملا طبیعی است. حساسیت افزایش یافته است؟ یک شبه رشد کرده اند؟ نوک سینه مترشح؟ (نوک سینه ترشح دارد؟) وحشت نکنید! بهترین راه برای دانستن اینکه آیا سینه های شما مشکل دارند این است که بفهمید چه عواملی می تواند باعث این تغییرات شود و خود را مرتباً چک کنید تا بدانید که برای شما “طبیعی” است.
سینه ها و نوک سینه هر زنی با زن دیگر متفاوت است. بیشتر تغییرات مربوط به هورمون ها و تغییرات هورمونی است. دکتر ربکابوث ، متخصص زنان و متخصص سلامت هورمونی ، دارای مجوز هیئت مدیره می‌گوید:

به طور معمول ، بیشتر تغییرات طبیعی است ، اما برای زنان، بسیار مهم است که با سینه های خود آشنا باشند و برای تغییراتی که به نظر نمی رسد موقتی است بلکه دوره ای می‌باشند، یا به خصوص اگر بر روی یک سینه تأثیر بگذارند و دیگری نه ، به دنبال یک متخصص بهداشت واجد شرایط باشند.

از آنجا که می تواند این موضوع کمی ناخوشایند باشد، ما از دکتر بوت سوال هایی مرتبط با سینه را پرسیدیم. اگر سینه های شما از C بهD تغییر کند می توانید دلیل آن را بفهمید. ما همچنین یک راهنمای کامل در مورد چگونگی بررسی سینه شما داریم که خواندن و انجام آن فوق العاده مهم است! این چیزی است که شما باید بدانید.

چرا سینه هایمان بزرگتر می شوند؟

تصویر: سینه های بزرگ و حجیم شده

اگر سینه های شما ناگهان تغییر اندازه داد، بلافاصله به نتیجه نرسید. دلایل بسیار زیادی برای نوسانات اندازه سینه وجود دارد. دکتر بوت در زیر آن را تقسیم بندی کرده است:
• تغییرات هورمونی: “استروژن هورمونی است که باعث بزرگ شدن سینه در دوران بلوغ می شود. (هورمونی که بعد از تخمک گذاری و در دوران بارداری غالب است)
باعث فعال شدن غدد موجود در سینه و افزایش مایعات در سینه می شود و در نتیجه حساسیت و التهاب سینه افزایش می یابد. شما به احتمال زیاد در دو هفته اول چرخه قاعدگی خود ، قبل از قاعدگی و در دوران بارداری این را تجربه خواهید کرد.
• افزایش وزن: افزایش وزن حتی گاهی بعد از یائسگی باعث بزرگ شدن بافت چربی سینه می شود. این امر به ویژه در زنان مبتلا به دیابت نوع II یا پیش دیابت یا کسانی که این بیماری را به ارث می برند شایع است.
• کنترل تولد: “برخی از زنان با استفاده از قرص های ضد بارداری یا سایر روش های پیشگیری از بارداری که حاوی استروژن هستند ، بزرگ شدن سینه را تجربه می کنند. این موضوع در زنان جوان با وزن کم که معمولاً به بلوغ کامل نرسیده اند یا قبل از مصرف قرص، به طور منظم تخمک گذاری نکرده اند ، معمول است.” حتماً این پست (مطلب) را بررسی کنید تا بفهمید که پیشگیری از بارداری چه تاثیری روی پوست شما دارد.
• اگر شما دارای هیکل ورزشی هستید:”افزایش اندازه عضلات سینه در زیر سینه ممکن است اندازه ظاهری سینه را افزایش دهد.”
همچنین توجه به این نکته ضروری است که افزایش اندازه هر دو سینه طبیعی تر است ، بنابراین اگر فقط یک سینه بزرگتر است ، محض احتیاط برای معاینه به پزشک خود مراجعه کنید.

چرا نوک سینه هایمان زخم می شود؟

تصویر: زخم نوک سینه ها
اگر در حال پوشیدن سوتین خود بوده اید و یا شخصی به طور تصادفی سینه های خود را خارانده است و کمی بیشتر از حد طبیعی درد داشته اید ، ممکن است یک تغییر هورمونی در بدن شما اتفاق بیفتد. دکتر بوت علت را توضیح می دهد:

چرا نوک سینه شما زخم است: “افزایش استروژن و/ یا پروژسترون می تواند باعث زخم شدن نوک سینه ها در نقاط مختلف چرخه قاعدگی شود. عدم تعادل هورمون های دیگر می تواند باعث درد سینه مانند غده تیروئید کم اثر ، پیش دیابت یا دیابت ، رشد هیپوفیز و همچنین داروهای خاص ، به ویژه برخی از داروهای تنظیم کننده روحیه شود.”

هنگامی که نوک سینه شما زخم است: به طور کلی ، وقتی که پروژسترون کم و استروژن زیاد (غالب) باشد، که به عنوان پنجره باروری شناخته می شود، نوک سینه ها در هفته ونوس ( روزهای ۷ تا ۱۴ بعد از پریود) درد و زخم کمتری دارند. افزایش استروژن همراه با پروژسترون مانند چند روز پس از تخمک گذاری ( حدود روز ۱۲ تا ۱۴ در چرخه شما) یا در اوایل بارداری ، می تواند به طور قابل توجهی درد نوک سینه را افزایش دهد. تحریک تهاجمی نوک سینه ها (به عنوان مثال ، پس از مدت طولانی بدون حمایت) همچنین می تواند باعث ایجاد زخم در نوک سینه ها شود ، “بنابراین همیشه هنگام ورزش حتما از سوتین ورزشی استفاده کنید!

چرا نوک سینه هایمان تغییر رنگ می دهند؟

تصویر: تغییر رنگ نوک سینه

رنگ نوک سینه از یک زن به زن دیگر به شدت متفاوت است – برخی از نوک سینه ها صورتی و برخی دیگر قهوه ای یا دارای رنگ بنفش هستند. رنگ معمول هرچه باشد ، در دوره های مختلف ماه نیز می تواند تغییر کند. دکتر بوت ۴۱۱ را به ما ارائه می دهد:
چه عواملی باعث تغییر رنگ نوک سینه ها می شود: افزایش سطح هورمون های زنانه می تواند باعث پپتیدهای رشد شود که در واقع نوک سینه ها را تحریک کرده و رنگدانه را افزایش می دهد AKA تغییر رنگ می دهد.) قرص های بارداری و ضد بارداری می توانند عملکرد ملانوسیت را افزایش دهند – سلول هایی که ملانین را تولید می کنند و باعث افزایش رنگدانه ها می شوند. این نیز دلیل خط سیاه ، یا “خط حاملگی” است که یک خط تیره در پایین شکم است.

آیا ترشحات نوک سینه طبیعی است؟

تصویر: ترشحات نوک سینه

برای پاسخ به سوالتان_ بله می تواند باشد، اگرچه، به اندازه تغییر در سایز سینه معمول نیست. اگر تابحال ترشح نوک سینه را تجربه کرده باشد می دانید که چقدر گیج کننده است.

چرا نوک سینه شما ترشح می کند؟

بعد از بلوغ ، تمام خانم ها مقداری مایعات در مجاری شیر سینه خود دارند ، خواه متوجه می شوند خواه نه. این مایع شفاف در زمان PMC ماه برجسته تر است و ممکن است گاهی اوقات روی نوک سینه خشک شود و باعث ایجاد پوستی جزئی شود. استرس ، کافئین (یا گزانتین) ، قند ، افزایش وزن و کمبود ید می تواند میزان مایعات ترشح شده از نوک سینه را افزایش دهد. ” بنابراین اساساً ، وحشت نکنید ، این کاملا طبیعی است!
چه زمانی ترشح نوک سینه نگران کننده است؟ ترشحات قهوه ای تیره ، خونی یا مایل به سبز ممکن است نشان دهنده یک مشکل جدی پزشکی در سیستم مجاری سینه باشد ، به خصوص اگر فقط یک طرف سینه باشد. هر گونه تغییری که به نظر می رسد به وضوح به چرخه هورمون زن مربوط نیست یا با گذشت زمان ادامه دارد ، باید توسط پزشک بالینی ارزیابی شود.
مهمترین چیزی که باید بدانید:
با تمام این تغییرات بالقوه ، بسیار مهم است که با سینه های خود آشنا باشید تا بتوانید چیزهای طبیعی را بهتر درک کنید. این بدان معناست که با چک کردن منظم سینه ها ( هر ماه) باید بتوانید توده ها یا تغییراتی را که به نظر متخصص نیاز دارد ، تشخیص دهید.
ما خیریه Coppafeel را دوست داریم، که به آموزش و یادآوری جوانان کمک می کند سینه های خود را بررسی کنند. برای راهنمایی نمودار زیر را ببینید و برای جزئیات بیشتر در مورد هر مرحله به صفحه کوپافیل در اینجا بروید – ما قول می دهیم مهمترین کاری باشد که امروز انجام می دهید.

تصویر:
سینه هایتان را بررسی کنید!

توجه کنید:
تورم در زیر بغل یا اطراف استخوان ترقوه
تغییرات در بافت پوست به عنوان مثال: چین خوردگی/ فرو رفتگی
یک تغییر ناگهانی و غیر معمول در سایز و شکل
نکته هایتان را فراموش نکنید!

توجه کنید:
وارونگی نوک سینه و تغییر جهت
ترشحات نوک سینه
خارش یا پوسته شدن نوک سینه یا ناحیه اطراف آن

لِم را بدست آورید:
احساس کنید:
درد مداوم و غیر معمول در سینه و زیر بغل شما
توده ها و ضخیم شدن

به هر چیز متفاوتی توجه می کنید؟

به دکتر خود مراجعه کنید.
برای راهنمایی بیشتر در مورد چگونگی بررسی سینه ، به بنیاد ملی سرطان سینه مراجعه کنید تا راهنمایی گام به گام آنها را برای بررسی سینه خود ببینید.
به یاد داشته باشید ، اگر چیز متفاوتی پیدا کردید ، انتظار بدترین حالت را نداشته باشید ، اما اگر از ترشحات نوک سینه یا هر چیز دیگری مطمئن نیستید ، در اسرع وقت با پزشک خود ملاقات کنید.
دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است سینه شما تغییر کند ، بنابراین داشتن یک نگاه حرفه ای نکته کلیدی است. همچنین بهتر است سالی یکبار به متخصص زنان خود مراجعه کنید که می تواند سینه های شما را با دقت بیشتری بررسی کند.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها