مقالات

۶ فایده و کاربردهای فوق العاده روغن بنفشه که ممکن است از آنها اطلاع نداشته باشید

۶ فایده و کاربردهای فوق العاده روغن بنفشه که ممکن است از آنها اطلاع نداشته باشید

شاید در مورد گیاهان زیبای بنفشه که دارای گلهای شگفت انگیزی هستند ، شنیده باشید ، اما آیا می دانید یک روغن اسانسی نیز می تواند از خانواده violaceae ، که بومی ایتالیا ، فرانسه ، یونان و چین است ، گرفته شود؟
بله! اسانس بنفشه از طریق فرآیند استخراج حلال از گل و برگ گیاه حاصل می شود. استخراج با حلال مستلزم قرار دادن قسمتهای مربوط به گیاه در یک ظرف بسته است که حاوی یک حلال آلی است. سپس این قسمت های گیاه را مایع می کند تا عصاره یا روغن تولید کند. متعاقباً حلال و سایر ناخالصی های باقیمانده خارج می شوند و پس مانده ای باقی می ماند.
به همین ترتیب ، عملکرد اسانس بنفشه در واقع بسیار کم است. ۱۰۰۰ کیلوگرم برگ بنفشه فقط تقریباً می تواند یک کیلوگرم پسماند ایجاد کند. به همین ترتیب ، قیمت روغن بنفشه می تواند کمی بالا باشد ، اما مطمئناً ارزش سرمایه گذاری را دارد زیرا روغن بنفشه حاوی خواص درمانی مفیدی است که ارزش دارویی بالایی برای رفع انواع بیماری ها دارد.
برای اطلاعات بیشتر در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

فواید روغن بنفشه

فواید روغن بنفشه برای سلامتی:

۱- برای بهبود پوست و درمان مشکلات پوستی

روغن بنفشه در درمان تعدادی از بیماری های پوستی بسیار مفید است زیرا روی پوست بسیار ملایم و لطیف است و این ماده ای عالی برای تسکین پوست های آشفته می باشد. این می تواند یک درمان طبیعی برای انواع بیماری های پوستی مانند آکنه یا اگزما باشد و خاصیت مرطوب کنندگی آن باعث می شود که روی خشکی پوست بسیار موثر باشد.
با خواص ضد التهابی خود ، می تواند هرگونه پوست قرمز ، تحریک شده یا ملتهبی را که در اثر آکنه یا سایر بیماری های پوستی ایجاد می شود ، بهبود بخشد. خاصیت ضد عفونی کننده و ضد میکروبی آن نیز به پاکسازی پوست و از بین رفتن باکتری ها در پوست کمک می کند. بنابراین ، این روغن به جلوگیری از بدتر شدن و گسترش چنین شرایط پوستی به سایر قسمتهای صورت کمک می کند.
بنابراین ، به جای خرید محصولات گران قیمت مراقبت از پوست که ممکن است حاوی مواد شیمیایی مضر زیادی باشند ، چرا یک درمان طبیعی را انتخاب نکنید و از روغن بنفشه برای درمان بیماری های پوستی خود استفاده نکنید؟

۲- موثر در تسکین درد

همانطور که گفته شد ، روغن بنفشه حاوی ترکیبات ضد التهابی است. این بدان معناست که این یک درمان عالی و طبیعی برای درمان مشکلات مختلف ناشی از سفتی و درد در مفاصل و همچنین دردهای عضلانی دردناک مانند روماتیسم ، آرتروز و نقرس است. در نهایت ، این روغن راحتی و تسکین درد ناشی از چنین شرایطی را ارائه می دهد.
علاوه بر این ، همچنین می تواند به تحریک گردش خون به عضلات کمک کند ، که دوباره به کاهش درد ناشی از گردش خون نامناسب خون در این مناطق حیاتی کمک می کند.
علاوه بر این ، از روغن بنفشه می توان برای درمان دردهای ناشی از سردرد و میگرن و همچنین جلوگیری از افسون گیجی استفاده کرد. بنابراین ، این روغن حاوی خواص تسکین دهنده درد و چند وجهی است!

۳- تقویت سلامت روان

دلایل مختلفی می تواند وجود داشته باشد که چرا شما ممکن است دچار سردرد و میگرن شوید اما بیشتر اوقات ، ممکن است به دلیل استرس ، تنش و اضطراب ناشی از نیازهای روز باشد. در این حالت ، روغن بنفشه یک ماده قوی برای کاهش استرس ، خستگی ، کوفتگی ، سرگیجه و حتی اضطراب است.
مانند بسیاری از روغنهای موجود ، روغن بنفشه دارای خواص آرام بخشی و درمانی است که به ایجاد آرامش و آسودگی کمک می کند ، بنابراین سلامت روان را تقویت می کند. بدون داروهای شیمیایی که ممکن است منجر به عوارض جانبی شود ، مانند داروهای تجویز شده ، قطعاً می توانید از این درمان طبیعی برای خواص تسکین دهنده و آرامش بخش استفاده کنید.

کاربرد های روغن بنفشه

۴- آرامش در نفس کشیدن

روغن بنفشه همچنین دارای خاصیت ضد احتقان و خلط آور است ، به این معنی که به شل شدن مخاط و بلغم اضافی که در مجاری تنفسی و بینی شما آزاد شده است، کمک می کند. این امر به رفع گرفتگی کمک می کند و جریان هوای آزادتر و بدون مانعی را در مجاری تنفسی شما تسهیل می کند.
بنابراین ، روغن بنفشه می تواند در تسکین مشکلات تنفسی شایع مانند سرماخوردگی ، سرفه ، آنفولانزا ، برونشیت و سینوس های مختلف مفید باشد و درد و تسکین تنفس زیادی را در پی داشته باشد.

۵- به درمان بی خوابی کمک می کند

داشتن یک خواب خوب در شب برای اطمینان از حفظ مناسب اندام های حیاتی و عملکرد صحیح سیستم های مختلف بدن بسیار ضروری است. این تضمین می کند که شما قادر خواهید بود از نظر جسمی و روحی در کارهای روزمره خود به طور موثر عمل کرده و آنها را انجام دهید.
به همین ترتیب ، روغن بنفشه با خواص آرامش بخشی که دارد ، می تواند به شما در داشتن یک خواب شبانه مناسب و آرام کمک کند ، زیرا به تسکین تنش و اضطراب کمک می کند بنابراین ، بدون نیاز به استفاده از قرص های خواب آور تجویز شده که ممکن است عوارض جانبی ناخواسته ای داشته باشند ، یک داروی طبیعی برای بی خوابی و مشکل خواب فراهم می کند.

۶- به عنوان یک داروی مقوی غرایز جنسی

روغن بنفشه همچنین می تواند به درمان هرگونه اختلال عملکرد جنسی و مسائل در اتاق خواب کمک کند ، خصوصاً اگر در درجه اول استرس دلیل اصلی چنین کمبودهای جنسی باشد. این بدان دلیل است که روغن بنفشه به تحریک آرامش کمک می کند و از نظر عاطفی روحیه شما را بالا می برد ، که در نتیجه می تواند میل جنسی شما را افزایش دهد.
تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که فقط روغن بنفشه را با مخلوطی از روغنهای دیگر پخش کنید تا احساسات جنسی و عاشقانه نسبت به همسرتان را برانگیزد و خود یا همسرتان را از هرگونه مشکلات جنسی که ممکن است داشته باشید درمان کند.

استفاده از روغن بنفشه

چگونه از روغن بنفشه استفاده کنیم؟

اکنون که در مورد فواید بی شمار روغن بنفشه برای سلامتی مطالعه کردید ، چگونه می توانید از آن استفاده کنید تا از مزایای زندگی روزمره خود بهره مند شوید؟ چه به صورت موضعی بر روی پوست شما مالیده شود و چه به صورت پخش آن ، با خواندن ادامه مطلب می توانید از چندین روش استفاده از بنفشه و همچنین چگونگی ترکیب آن با سایر روغنهای اساسی برای دستیابی به نتایج مطلوب مطلع شوید.
• برای تسکین تنفسی ، می توانید چند قطره از روغن را به دستگاه بخور یا پخش کننده خود اضافه کنید و آن را کنار میز کنار تخت خود قرار دهید. همچنین می توانید چند قطره از آن را در یک کاسه آب جوش اضافه کنید و رایحه معطر خارج شده را استشمام کنید.
• برای تسکین درد ناشی از درد مفاصل و عضلات ، سعی کنید چند قطره از روغن را به آب گرم حمام عصر خود اضافه کنید و در آن خیس بخورید. متناوباً ، می توانید با مخلوط کردن ۴ قطره روغن بنفشه ، ۳ قطره روغن اسطوخودوس و ۲ اونس روغن بادام شیرین ، یک مالش ماساژ ایجاد کنید و به آرامی بر روی مناطق آسیب دیده ماساژ دهید.
• به عنوان نوعی ماده مراقبت از پوست ، می توانید روغن را با روغن حامل (مانند روغن بادام ، نارگیل یا جوجوبا) به نسبت ۱: ۱ رقیق کرده و به مناطق آسیب دیده بمالید. همچنین می توانید ۲-۳ قطره روغن بنفشه به محصولات مراقبت از پوست روزانه خود اضافه کنید.
• برای تقویت میل جنسی ، می توانید ۲ قطره روغن بنفشه ، ۲ قطره روغن یاسمن و ۱ قطره روغن نرولی به دیفیوزر خود اضافه کنید و آن را کنار میز کنار تخت خود قرار دهید.
• به عنوان نوعی آروماتراپی برای ایجاد خواب و کاهش استرس ، می توانید روغن بنفشه را در شب در دستگاه بخور خود پخش کنید تا باعث ایجاد آرامش و آسودگی شود. روش دیگر ، شما همچنین می توانید چند قطره روغن به آب گرم و حمام خود اضافه کنید تا یک حمام بخار آرام ایجاد کنید.

ملاحضات ایمنی:

روغن بنفشه یک روغن ملایم در نظر گرفته می شود که غیر سمی و حساسیت زا نیست اما مانند سایر روغنهای درمانی، روغن بنفشه را به صورت داخلی مصرف نکنید و حتما قبل از استفاده موضعی روی روغن را بر قسمتی از پوست امتحان کنید ، آن را به خوبی با روغن حامل رقیق کنید.
قبل از استفاده موضعی ، حتماً ابتدا تست پچ پوستی را انجام دهید تا مطمئن شوید به آن حساسیت ندارید. زنان باردار و مادران شیرده قبل از اقدام به استفاده از روغن ها به عنوان یک روش درمانی ، ابتدا باید به دنبال مشاوره پزشکی حرفه ای باشند.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها