مقالات

۷ روغن مفید برای آرامش و خواب بهتر

۷ روغن مفید برای آرامش و خواب بهتر

فواید علمی روغنهای اسانس برای خواب ، حوصله و سلامتی:
برای خواب: مجموعه ای از تحقیقات نشان می دهد که روغنهای اسانس می توانند خواب آشفته را تسکین دهند و کیفیت خواب را در بزرگسالان بهبود می بخشند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ اثرات آروماتراپی و ماساژ طب فشاری را بر کیفیت خواب و کیفیت کلی زندگی در زنان مقایسه کرد. محققان دریافتند که ترکیبی از روغنهای اسانس تقویت کننده خواب به طور موثر تری نسبت به طب فشاری برای بهبود کیفیت خواب و کیفیت زندگی عمل می کنند. روغن مخلوط نیز در بهبود خواب نسبت به یک روغن اسانس اسطوخودوس موثر تر بود.

برای استرس و اضطراب:
anxiety
استرس و اضطراب از موانع مکرر خواب آرام و راحت است. افرادی که علائم استرس و اضطراب را تجربه می کنند اغلب در خواب شبانه دچار مشکل می شوند و بی قرار می خوابند و فردای آن روز را خسته و خسته هستند. یک مجموعه تحقیق وجود دارد که نشان می دهد رایحه درمانی با استفاده از روغنهای اسانس می تواند به تسکین علائم استرس و اضطراب کمک کند ، که ممکن است به طور غیر مستقیم به بهبود خواب کمک کند.

برای افسردگی:
depression (2)
افسردگی و مشکلات خواب اغلب دست به دست هم می دهند. تعدادی از مطالعات اثرات رایحه درمانی را با استفاده از روغنهای اسانس در افراد مبتلا به افسردگی و دارای علائم افسردگی ، چه با اضطراب و چه بدون اضطراب بررسی کرده اند. با توجه به نتایج چندین مطالعه ، رایحه درمانی می تواند به بهبود علائم افسردگی کمک کند. یک مطالعه نشان داد که رایحه درمانی افسردگی و اضطراب را در گروهی از زنان پس از زایمان بهبود می بخشد. و یک تجزیه و تحلیل ۲۰۱۶ ، رایحه درمانی را در کاهش استرس و افسردگی – و همچنین علائم یائسگی – در زنان میانسال موثر دانست.

۷ روغن اسانس برای خواب بهتر:
روغن اسطوخودوس:
depression (2)
این محبوب ترین روغن اسانس برای خواب و آرامش در بین بیماران من است و اولین توصیه عمومی من برای افرادی است که به دنبال رایحه درمانی برای خواب هستند. اسطوخودوس رایحه ای آرامبخش است که مدت ها با آرامش و خواب همراه بوده و به عنوان یک داروی طبیعی برای اضطراب استفاده می شود. اسطوخودوس احتمالاً دقیق ترین روغن اسانس است. یک مجموعه تحقیق قوی نشان می دهد که اسطوخودوس اثرات کاهش اضطراب – یا ضد اضطراب – و همچنین اثرات مفیدی بر افسردگی دارد. مطالعات مختلف نشان می دهد که اسطوخودوس می تواند به تسکین درد نیز کمک کند. یک مطالعه اخیر نشان داد که رایحه درمانی با استفاده از روغن اسطوخودوس نیاز به داروهای ضد درد را در گروهی از کودکان ۶ تا ۱۲ ساله در حال بهبودی از برداشتن لوزه ها کاهش می دهد. اسطوخودوس همچنین دارای اثرات آرام بخشی است ، به این معنی که می تواند مستقیماً برای خوابیدن کمک کند. تعدادی از مطالعات به تأثیر اسطوخودوس در خواب اشاره دارند: بهبود کیفیت خواب ، افزایش مقدار خواب و افزایش هوشیاری در روز ، از جمله در افراد مبتلا به بی خوابی.

روغن وانیل:
vanilla
رایحه شیرین وانیل برای بسیاری از افراد جذاب است و از سابقه طولانی استفاده برای آرامش و تسکین استرس برخوردار است. وانیل می تواند اثرات آرام بخشی روی بدن داشته باشد. این می تواند باعث کاهش بیش فعالی و بی قراری ، ساکت شدن سیستم عصبی و کاهش فشار خون شود. همچنین به نظر می رسد با ترکیبی از آرامش و افزایش روحیه ، به از بین بردن اضطراب و افسردگی کمک می کند. اگر بوی پخت شیرینی شما را آرام کرده و آرام می کند ، وانیل ممکن است رایحه ای مناسب برای خوابیدن باشد – بدون کالری!

روغن شمعدانی و گل سرخ:
depression (2)
این دو روغن اسانس دارای رایحه های گلی مشابه هستند و نشان داده شده است که هر دو به تنهایی و در ترکیب با سایر روغنهای اسانس استرس و اضطراب را کاهش می دهند. برخی از متخصصان خواب سنبل الطیب را به عنوان یک روغن اسانس برای آروماتراپی خواب توصیه می کنند. سنبل الطیب که به عنوان مکمل مصرف می شود می تواند برای خواب بسیار مفید باشد. من در اینجا درباره مزایای سنبل الطیب برای خواب و استرس نوشتم. اما سنبل الطیب بسیار بد بو است! من توصیه می کنم به جای آن گل شمعدانی یا گلاب را امتحان کنید.

روغن یاس:
jasmin
به نظر می رسد یاس با رایحه ای شیرین و گلی دارای قابلیت های جدی در تقویت خواب است. تحقیقات نشان می دهد یاس باعث بهبود کیفیت خواب و کاهش خواب نا آرام و همچنین افزایش هوشیاری در روز می شود. مطالعه ای در سال ۲۰۰۲ نشان داد که یاس تمام این مزایای خواب و همچنین اضطراب را کاهش می دهد ، حتی موثرتر از اسطوخودوس.

روغن چوب صندل:
sandalwood-essential-oil
چوب صندل با رایحه ای غنی ، چوبی ، خاکی ، سابقه استفاده باستانی برای آرامش و تسکین اضطراب را دارد. تحقیقات علمی نشان می دهد چوب صندل می تواند در کاهش علائم اضطراب موثر باشد. تحقیقات همچنین نشان داده است که چوب صندل می تواند اثرات آرام بخشی ، کاهش بیداری و افزایش میزان خواب non-REM ( در آن حرکت سریع کره چشم وجود ندارد) داشته باشد.
توجه به این نکته مهم است: همچنین نشان داده شده است که چوب صندل باعث افزایش بیداری و هوشیاری می شود ، حتی اگر باعث آرامش جسمی شود. هر کس به عطرهای متفاوت برخورد می کند. چوب صندل ممکن است مزایای خواب را برای برخی افراد به همراه داشته باشد ، در حالی که برای برخی دیگر ، ممکن است باعث شب زنده داری و بیداری شود. اگر این مورد برای شما مناسب است ، چوب صندل برای شب مناسب نیست ، اما می توانید برای احساس آرامش و هوشیاری از آن در طول روز استفاده کنید.

روغن سیتروس:

سیتروس شبیه چوب صندل ، این دسته از رایحه هایی است که می تواند مهیج یا خواب آور باشد، به واکنش فردی و نوع روغن مرکبات استفاده شده بستگی دارد. نشان داده شده است که ترنج ، نوعی پرتقال ، اضطراب را از بین می برد و کیفیت خواب را بهبود می بخشد. در تحقیقات نشان داده شده است روغن لیمو اثرات اضطراب را کاهش می دهد و افسردگی را تسکین می بخشد. مرکبات ممکن است به برخی از افراد کمک کند تا راحتتر بخوابند ، در حالی که دیگران می توانند با این رایحه های تازه آرامش یابند ، اما خواب آور نیستند. اگر رایحه مرکبات باعث تحریک شما می شوند ، از آنها قبل از خواب استفاده نکنید – اما استفاده از آنها را در طول روز در نظر داشته باشید به شما احساس طراوت و آرامش دهد.

نحوه استفاده از روغنها برای خواب و آرامش:
بسیاری از بیماران من علاقه مند به استفاده از روغنهای اسانس برای خواب بهتر هستند ، اما آنها نحوه استفاده را مطمئن نیستند. در اینجا چند راهنمای ساده برای شروع کار آورده شده است:
در حمام از روغن استفاده کنید: این یک روش عالی برای به دست آوردن مزایای آرام سازی و خواب آروماتراپی است و در عین حال از اثرات خیساندن گرم در خواب نیز استفاده می کنید. چندین قطره از روغن مورد علاقه خود را در آب حمام خود بریزید و زمان خیساندن خود را ۹۰ دقیقه تا یک ساعت قبل از خواب تنظیم کنید.
از پخش کننده استفاده کنید: پخش کننده ها روغن ها را در هوای اتاق شما پخش می کنند. به طور معمول ، آب و روغن را به مقدار تعیین شده توسط سازنده اضافه می کنید. دستورالعمل های آنها را دنبال کنید.
بخور خود را درست کنید: شما می توانید روغن اسانس و آب را در یک بطری اسپری یا دستگاه بخور ترکیب کرده و دور اتاق خود یا به ملافه های تخت خود اسپری کنید. من توصیه می کنم برای جلوگیری از هر گونه تحریک پوست ، زیر بالش خود را اسپری کنید. برای هر ½ فنجان آب ، ۵-۴ قطره روغن اسانس استفاده کنید ، یا اگر بوی آن خیلی قوی است ، کمتر از آن استفاده کنید.
به طور مستقیم به بدن بمالید: برخی از افراد استفاده از روغنهای اسانس در نقاط فشار مانند مچ دست یا پشت گوش و یا استفاده از روغن را برای ماساژ دادن خود مناسب می دانند. (ماساژ برای پارتنر تختخواب خود خوب عمل می کند بسیار خوب!) روغنهای اسانس به شکل رقیق نشده بسیار غلیظ و شدید هستند و می توانند پوست شما را تحریک کنند. روغن اسانس رقیق نشده را روی پوست خود نمالید. اگر قصد دارید از روغنهای اسانس به صورت موضعی بر روی بدن خود استفاده کنید ، مطمئن باشید که یک روغن رقیق شده از قبل خریداری کرده اید – مخلوطی از روغن اسانس معطر به انتخاب خود و یک روغن حامل (اغلب یک روغن گیاهی).
همانطور که از روغنهای اسانس استفاده می کنید ، به احساس خود توجه کنید. رایحه یک تجربه کاملاً فردی است. هر یک از ما به بوهای مختلف واکنش نشان می دهیم. رایحه های مناسب برای استراحت و خواب شما عطرهایی هستند که باعث می شوند احساس آرامش و خواب کنید! ممکن است لازم باشد قبل از یافتن روغن مناسب برای برنامه های شبانه خود ، روغن های مختلفی را آزمایش کنید. اگر رایحه ای به شما احساس هوشیاری و بیداری می دهد ، رایحه مناسبی برای خواب نیست. اما می توانید صبح ها از آن استفاده کنید تا به روز خود برسید.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها