مقالات

با این ۸ روغن فوق العاده با جوش ها مبارزه کنید

با این ۸ روغن فوق العاده با جوش ها مبارزه کنید

آکنه به سادگی مشکل مراقبت از پوست در افراد جوان و هورمونی نیست – از واکنش های آلرژیک گرفته تا تغییر ناگهانی آب و هوا ، پوست ما هنوز هم می تواند به روش های مختلفی فراتر از نوجوانی جوش بزند!
بسیاری از روش های درمانی مانند ژل لک و یا لوسیون های خشک کننده وجود دارد که می توانیم با استفاده از آنها جوش هایمان را از بین ببریم، اما همچنین می تواند صدمات زیادی به پوست وارد کند. خوشبختانه یک راه حل برای مراقبت از پوست وجود دارد که کاملاً طبیعی است و احتمال تحریک پوست حساس کمتر است و آن روغن های اسانسی است!
روغنهای اسانسی ستون مهم بسیاری از محبوب ترین محصولات مراقبت از پوست امروزه هستند و با استفاده از آنها به شکل خالص ، می توانید تمام مزایای آنها را بدون هیچ گونه مواد افزودنی یا مواد شیمیایی تحریک کننده بدست آورید! اگر می خواهید بدانید چه روغنهای اسانسی برای آکنه مفید است ، ما یک راهنمای سریع برای روغنهای اسانس جوش ها تهیه کردیم. به خواندن ادامه دهید تا بدانید که چگونه آنها عمل می کنند ، از کجا می توانید آنها را تهیه کنید و چگونه روی انواع مختلف آکنه عمل می کنند.

چرا روغن های اسانسی به درمان های محبوب آکنه تبدیل می شوند؟
آکنه یک مشکل پوستی چند ساله است که افراد در هر سنی را درگیر می کند. روش های درمانی زیادی در بازار وجود دارد که وعده ار بین بردن جوش هایتان را می دهند ، با این حال ، برخی از اینها می توانند اثرات سخت یا خشکی بر روی پوست داشته باشند ، بنابراین حتی اگر جوش های شما از بین بروند ، ممکن است پوست احساس خشکی و تحریک کند. برخی دیگر آلرژن دارند که می توانند وضعیت پوست را بدتر کنند.
روغن های اسانسی یک راه حل کاملاً مناسب و کاملاً طبیعی برای رفع مشکلات مراقبت از پوست شما هستند. همه ما می خواهیم از شر آکنه خلاص شویم ، اما نه به قیمت آسیب رساندن به بقیه صورت! روغن های اسانسی مختلف می توانند انواع مختلف آکنه را بدون تحریک کننده های مراقبت از پوست با سایر مواد اضافه شده درمان کنند. برای آکنه کیستیک که در زیر سطح پوست پنهان می شود می توانید از یک روغن تحریک کننده استفاده ، در حالی که جوش هایی که از قبل خارج شده و پر از چرک هستند به یک روغن ملایم برای خشک شدن آنها نیاز دارند.
در صورت استفاده صحیح ، روغن اسانس مناسب می تواند از بروز جوش ها جلوگیری کرده و هر زمان که ظاهر می شود ، جراحات را درمان کند. در اینجا هشت روغن اسانس ضد جوش وجود دارد که شاید بخواهید از آنها در برنامه مراقبت از پوست خود استفاده کنید!

۸ مورد از بهترین روغن اسانس برای آکنه
۱- روغن درخت چای
essential oil for- acne
جوش های خود را با این روغن ضد باکتری از بین ببرید.
روغن درخت چای از مدت ها قبل به دلیل خاصیت ضد التهابی شناخته شده است و یکی از بهترین روغنهای اسانس برای آکنه است. این باکتری ها را از بین می برد و ممکن است باعث شکسته شدن پوست شما شود و به خشک شدن جوش ها و از بین رفتن آنها کمک می کند. اگرچه ، این یک ضد عفونی کننده بسیار قدرتمند است ، بنابراین آن را به میزان کم در نقاط آسیب دیده استفاده کنید ، سپس آن را با مرطوب کننده مرطوب کنید تا ناحیه خشک نشود.

۲- روغن نعناع
essential oil for- acne
از نعناع برای از بین بردن منافذ مسدود شده استفاده کنید.
روغن نعناع یکی دیگر از درمان های طبیعی است که می تواند تورم و التهاب آکنه های باکتریایی را کاهش دهد. منافذ تحریک شده می تواند باعث ایجاد جوش های سرسیاهی شود ، که به ویژه در پوست رنگ پریده دیده می شوند و می توانند به همان اندازه جوش ها ناخوشایند باشند! منتول موجود در روغن نعناع با رفع تجمع پوست و کاهش قرمزی این مشکل را درمان می کند.

۳- روغن رزماری
essential oil for- acne
دیگر با این روغن اسانس پوست چرب وجود ندارد!
روغن رزماری در مدیریت تولید سبوم بسیار عالی است ، به این معنی که منافذ پوست شما شفاف تر و پوست شما بسیار کم چرب خواهد شد. همچنین ضد التهاب است ، بنابراین قرمزی ناشی از ترشحات مکرر را درمان می کند و بدون ایجاد تحریک بیشتر ، پف را کاهش می دهد.

۴- روغن کندر
essential oil for- acne
مناسب برای پوست های خشک و زخم شده
خشکی پوست در برابر تحریک شدن و تغییر به صورت یک خوشه کامل جوش، آسیب پذیر است. روغن کندر به خاطر داشتن سازگاری تقریباً نسبت به هر نوع پوستی ، تسکین پوست حساس و خشک و التیام زخم های ناشی از جوش های پوستی مشهور است.

۵- روغن پونه کوهی
essential oil for- acne
ایده آل به عنوان یک درمان طبیعی لکه
ضد عفونی کننده و ضد باکتری ، این روغن اسانس بهتر است به عنوان یک درمان لکه ای برای جوشهایی که از قبل روی سطح پوست شما هستند استفاده شود. آن را با یک روغن حامل مانند جوجوبا رقیق کرده و به آرامی روی لکه های خود بمالید تا به خشک شدن آکنه کمک کند.

۶- روغن اوکالیپتوس
essential oil for- acne
به جوش شما کمک می کند تا به صورت مناسب بترکد و بهبود یابد.
جوش های آکنه و جوش های چرکی می توانند بسیار دردناک باشند. کاری که روغن اوکالیپتوس انجام می دهد کمک به ترکیدن و خشک شدن جوش ها به آرامی است. روغن اوکالیپتوس آرام بخش ، ضد میکروبی و در جلوگیری از عفونت بسیار خوب است ، بنابراین جوش های رویش یافته می توانند بدون هیچ گونه خطر جراحت بیشتر یا گسترش آکنه های باکتریایی بهبود یابند.

۷- روغن اسطوخودوس

essential oil for- acne

یک گزینه برتر برای تسکین کیست و جوش های خارش دار
آکنه کیستیک به درمان متوسط لکه ای شما پاسخ نمی دهد ، زیرا این جوش ها در عمق زیر پوست کمین کرده و ممکن است هفته ها طول بکشد تا ظاهر شود. روغن اسطوخودوس یک محلول ضد میکروبی ملایم است که کیست های دردناک را آرام می کند و به آنها کمک می کند تا به تدریج ظاهر شوند ، بدون اینکه باعث تحریک بقیه پوست شما شود.
امتیاز: همچنین باعث می شود شما روحیه ای آرام داشته باشید و چرخه خواب شما را بهبود ببخشد ، که می تواند در وهله اول دفعات شکستگی را کاهش دهد!

۸- روغن لیمو
essential oil for- acne
از جوش جلوگیری و پوست را لایه برداری می کند.
پر از آنتی اکسیدان و ویتامین C روشن کننده پوست است، روغن لیمو می تواند به شفافیت پوست و مسدود شدن منافذ پوست کمک کند تا از بین نرود. همچنین در سرعت بخشیدن به بهبود پوست مناسب است ، زیرا یک لایه بردار ملایم طبیعی است که زخم ها را از میکروب ها آزاد می کند.
چه زمانی نباید از روغنهای اسانس روی آکنه استفاده کنم؟
در حالی که روغنهای اسانس برای آکنه عالی هستند ، برخی از افراد به برخی روغنها و گیاهان حساسیت دارند و ممکن است باعث بدتر شدن شرایط پوستی آنها شود. این امر خصوصاً در افرادی که قبلاً به آلرژی گرده مبتلا شده اند شایع است. اگر بعد از اینکه مقداری روغن اسانس روی صورت خود زدید ، دچار بثورات بینی یا آبریزش بینی شدید ، بلافاصله استفاده از روغن را متوقف کنید!
اگر مطمئن نیستید که چه عواملی باعث ایجاد جوش می شوند یا اینکه جوش های شما یک مشکل مکرر است ، باید همیشه با یک متخصص پوست مشورت کنید تا ته آن را بشناسید. روغنهای اسانس ، وقتی با دقت استفاده می شوند ، مزایای آن بسیار بیشتر از معایبش هستند ، اما همیشه بهتر است که به یک متخصص اطلاع دهید تا بتوانند به شما در مدیریت موثر درمان کمک کنند.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها