مقالات

۸ روغن مفید برتر برای درمان سینوزیت

۸ روغن مفید برتر برای درمان سینوزیت

بسیاری از روغنهای اسانس ممکن است سینوزیت را تسکین دهند ، از جمله روغن چای ، اسطوخودوس ، نعناع فلفلی ، اکالیپتوس ، لیمو ، کاج ، رزماری و روغن میخک. این روغن ها می توانند به تنهایی مورد استفاده قرار گیرند و یا با هم مخلوط شوند تا به حداکثر بهره برسند. ۵ روغن اسانس دارای ویژگی های متمایز است – آزمایش کنید تا نتیجه بگیرید کدام یک برای شما بهتر است. سعی کنید از روغن های مختلف ، مخلوط های روغنی ، روش های پخش و حتی ساعاتی از روز استفاده کنید تا درمان بهینه خود را پیدا کنید. سپس ، به منظور جلوگیری از عفونت های بعدی در حالی که بدنتان تصفیه می شود و هوای خود را تنفس می کنید ، به استفاده از روغنهای اسانس ادامه دهید.

روغن درخت چای:
tea tree
روغن درخت چای یک جعبه کمک طبیعی اولیه در یک بطری است. این روغن خاصیت ضد عفونی کننده و ضد میکروبی دارد و به عنوان یک تحریک کننده سیستم ایمنی عمل می کند. این روغن ضمن تقویت سیستم ایمنی بدن ، از جلوگیری از عفونت های آینده در از بین بردن میکروب های ایجاد کننده عفونت در سینوس ها کمک می کند. به دلیل توانایی در از بین بردن باکتری ها ، از روغن درخت چای به عنوان درمانی برای موارد مختلفی مانند تحریکات پوستی و آکنه ، شوره سر ، عفونت های قارچی ، عفونت های باکتریایی و سرماخوردگی و آنفولانزا استفاده می شود.
استفاده از روغن درخت چای در دستگاه پخش کننده یا دستگاه پخش کننده شخصی و قابل حمل راهی سریع برای استفاده از خاصیت خلط آور و ضد باکتریایی روغن است. روغن درخت چای را می توان به مرطوب کننده نیز اضافه کرد و یا زیر دوش آب استفاده کرد. روغن درخت چای هنگامی که با بخار ترکیب می شود می تواند به طور موثری سینوس ها را باز کند ، مخاط و احتقان را شل کرده و به طور کلی فشار سینوس را تسکین دهد. روغن درخت چای همچنین می تواند با یک روغن حامل ترکیب شده و به صورت موضعی بر روی قفسه سینه ، پشت گوش ها یا با کمترین فشار در زیر بینی اعمال شود تا اثرات ماندگاری داشته باشد.

روغن اسطوخودوس:
lavendor
در حالی که از اسانس اسطوخودوس معمولاً برای ایجاد فضای آرامش بخش در خواب یا تسکین استرس استفاده می شود ، می تواند علاوه بر این برای هر داروی سینوزیت نیز مفید باشد. اسطوخودوس دارای خواص ضد باکتری است که ممکن است حفره های سینوس را از بین ببرد و باکتری های عامل عفونت را از بین ببرد. بعلاوه ، اسطوخودوس یک ضدالتهاب است که ممکن است فشار ناشی از تورم سینوس را کاهش دهد.
اسانس اسطوخودوس را می توان در دستگاه پخش کننده اتاق استفاده کرد ، به طور غیر مستقیم از بطری تنفس کرد و در بسیاری از ترکیبات MONQ مانند Zen MONQ یافت می شود. هنگامی که در روغن حامل رقیق شد می توان آن را به صورت موضعی روی گردن ، سینه ، پشت گوش ها یا پشت استفاده کرد. روغن اسطوخودوس بهتر است در شب برای از بین بردن بلغم استفاده شود در حالی که خواب عمیق و بهبودی آرام ایجاد می کند.

روغن نعناع فلفلی:
peppermint
روغن نعناع مانند نعناع فلفلی برای درمان سینوزیت ایده آل است. روغن نعناع فلفلی ضد ویروسی ، ضد باکتری و ضد التهاب است ، بنابراین با کاهش تورم دردناک در سینوس ها ، میکروب ها را پاک می کند و به طور همزمان باعث تسکین درد و بهبود می شود.
روغن نعناع به ویژه به عنوان ضد احتقان موثر است. زیرا دارای غلظت بالایی از منتول است که برای هزاران سال در بسیاری از فرهنگ ها از آن استفاده دارویی می شده است. منتول دارای یک اثر خنک کننده است که حفره های سینوسی و سرفه های آرام را باز می کند.
روغن نعناع فلفلی را می توان بصورت موضعی استفاده کرد وقتی با روغن حامل مخلوط شود و هنگام استفاده روی سینه یا زیر بینی مفید باشد. این ماده همچنین برای استفاده طولانی مدت بی خطر است و آن را برای بیماران مبتلا به مشکلات مزمن سینوس بسیار مفید می کند.

روغن اوکالیپتوس:
eucalyptus-
سالهاست که از روغن اسانس اوکالیپتوس خنک و آرام برای تسکین علائم سرماخوردگی استفاده می شود. این ماده از خانواده گیاهی همان روغن درخت چای گرفته شده و همچنین دارای خاصیت ضد عفونی کننده و ضد باکتری است. رایحه نعناعی که اکالیپتوس به آن معروف است از یک جز به نام اوکالیپتول است که در بسیاری از مارک های قطره سرفه و بخار وجود دارد. به باز شدن مجاری تنفسی کمک می کند ، سرفه را آرام می کند و تولید مخاط را کند می کند.
از اکالیپتوس می توان به روش های مختلفی برای درمان سینوزیت استفاده کرد. هنگامی که در پخش کننده ، مرطوب کننده هوا یا دوش آب گرم استفاده می شود ، به خوبی کار می کند. این روغن همچنین می تواند به روغن حامل برای مالش بخار خانگی اضافه شود. به سادگی به سینه یا زیر بینی بمالید. علاوه بر این ، می توان اکالیپتوس را با آب مخلوط کرد و مستقیماً به هوا پاشید تا ذرات معلق در هوا را که منجر به عفونت می شوند ، از بین ببرد.

روغن لیمو:
lemon
روغن اسانس لیمو به دلیل خاصیت پاک کنندگی سیستم ایمنی بدن نیز شناخته شده است. روغن لیمو به دلیل غلظت بالای ویتامین C ، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و همچنین دارای خواص ضد ویروسی و ضد باکتری است. علاوه بر این ، روغن از بین برنده مخاط برای از بین بردن احتقان ، از سیستم لنفاوی و تنفسی پشتیبانی می کند.
روغن لیمو را می توان به مالش موضعی اضافه کرد و وقتی با اوکالیپتوس یا نعناع فلفلی مخلوط می شود ، بوی شگفت انگیزی می دهد. بیشتر روغنهای لیمو را می توان در صورت رقیق شدن در آب یا چای داغ ، افزودن عطر و طعم و فواید پاک کنندگی مصرف کرد. روغن لیمو وقتی با عسل مخلوط شود ، یک درمان موثر برای گلو درد است. بعلاوه ، روغن لیمو هنگام استفاده در بطری اسپری یا پخش کننده می تواند هوا را سم زدایی و تمیز کند.

روغن کاج:
Pine_Oil
روغن اسانس کاج می تواند درمانی موثر برای التهاب و مخاط اضافی ناشی از سینوزیت باشد. مانند بسیاری از روغن های دیگر این لیست ، کاج ضد باکتری ، ضد عفونی کننده و ضد التهاب است. این می تواند به سیستم تنفسی کمک کند تا ضمن از بین بردن عفونت ، به طور موثر کار کند. از روغن کاج همچنین ممکن است روزانه برای درمان علائم احتقان یا آلرژی استفاده شود.
تنفس روغن کاج که از طریق دستگاه رطوبت ساز یا پخش کننده منتقل می شود یک روش موثر برای فواید آن است. کاج همچنین یک ضد عفونی کننده طبیعی است. این می تواند در پاک کننده های خانگی برای از بین بردن گرد و غبار و پوستی که به طور بالقوه منجر به عفونت می شود استفاده شود. سرانجام ، کاج هنگام استفاده موضعی می تواند جریان خون را تحریک کند ، که ممکن است تورم حفره سینوس و حساسیت را کاهش دهد.

روغن رزماری:
Rosemary
رزماری نه تنها یک گیاه برای پخت و پز است ، همچنین می تواند برای تقویت سیستم ایمنی بدن و تسکین درد ناشی از سینوزیت استفاده شود. این روغن اسانس ضد باکتری و ضد عفونی کننده است و باعث می شود یک گزینه عالی برای پاکسازی سیستم لنفاوی و افزایش سطح آنتی اکسیدان باشد. مورد دوم برای مبارزه با عفونت های باکتریایی در سینوس ها و سراسر بدن لازم است. روغن رزماری سیستم تنفسی را تحریک می کند ، سرفه را آرام می کند و گلودرد را نیز تسکین می دهد.
بخار یک روش توزیع موثر برای روغن رزماری است ، بنابراین ممکن است از آن با دیفیوزر یا مرطوب کننده استفاده شود. رزماری همچنین می تواند با روغن های دیگر مخلوط شود و یک ماساژ خانگی ایجاد کند که ممکن است روی گلو و قفسه سینه قرار گیرد. از آنجا که این روغن معطر برای کاهش استرس نیز شناخته شده است ، استفاده از آن قبل از خواب بسیار ایده آل است.

روغن گل میخک:
clove
میخک یک ادویه مخصوص پخت و پز و یک روغن اسانس بسیار قدرتمند است. خاصیت ضد باکتری و ضد التهابی آن را به گزینه ای عالی برای درمان سینوزیت تبدیل کرده است. میخک می تواند سیستم تنفسی را بهبود بخشد زیرا سیستم ایمنی بدن را برای مبارزه با عفونت در آینده تقویت می کند. این روغن اسانس همچنین می تواند از گرفتگی و مخاط حفره های بینی بکاهد.
روغن گل میخک بسیار غلیظ است ، اما در صورت رقیق شدن زیاد می توان از آن به صورت موضعی استفاده کرد. سعی کنید یک قطره گل میخک را به مخلوط چند روغن دیگر اضافه کنید. همچنین می توان از روغن در یک دستگاه پخش کننده یا مرطوب کننده استفاده کرد. این روش همچنین باعث از بین رفتن باکتری های موجود در هوا می شود و در مجموع خانه شما را سالم می کند.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها