مقالات

روغنهای اسانس برای یبوست

روغنهای اسانس برای یبوست

روغن های اسانس عصاره های بسیار غلیظی هستند که از گیاهان گرفته می شوند. آنها از طریق گیاهان بخارپز شده یا تحت فشار سرد استخراج می شوند.
هزاران سال است که از روغنهای اسانس در درمان جایگزین استفاده می شود و سرانجام دنیای غرب شروع به توجه می کند. آنها می توانند به درمان طیف وسیعی از بیماری ها از جمله یبوست کمک کنند.
روغنهای اسانس مختلف می توانند تأثیرات متفاوتی بر بدن داشته باشند که برخی از آنها می توانند به درمان بیماریهایی مانند یبوست کمک کنند. به عنوان مثال ممکن است بدن را شل کنند یا انقباضات عضلانی را تشویق کنند و عملکرد صحیح سیستم هضم را آسان کنند.
قرار نیست روغنهای اسانس مصرف شوند ، زیرا بعضی از آنها ممکن است سمی باشند. علاوه بر این ، قبل از استفاده روی پوست ، روغن های اسانس همیشه باید با یک روغن حامل رقیق شوند.

۱٫ روغن زنجبیل

ginger

زنجبیل معمولاً برای بهبود هضم و کاهش حالت تهوع استفاده می شود و همچنین می تواند به درمان یبوست کمک کند. طبق منبع موثق این اثرات محرک هضم می تواند تحرک معده را افزایش دهد ، از یبوست پیشگیری، و آن را درمان کند.
برای رفع یبوست با روغن زنجبیل ، ۳ تا ۵ قطره روغن زنجبیل را با ۱ اونس روغن حامل مانند روغن نارگیل یا روغن انگور مخلوط کنید. مخلوط را روی شکم ماساژ دهید. این کار را روزی دو تا سه بار در صورت نیاز انجام دهید.

۲٫ روغن رازیانه

Fennel

طبق منبع موثق دانه رازیانه محرک هضم قدرتمند است که می تواند هنگام بلع به عنوان یک ملین عمل کرده و به سرعت یبوست را درمان کند.
روغن رازیانه وقتی با مقدار کمی روغن حامل مخلوط شود و روی شکم ماساژ داده شود ، به عنوان یک محرک هضم غذا بسیار موثر است. این کار را روزی دو تا سه بار در صورت نیاز انجام دهید.

۳٫ روغن نعناع

Peppermint

روغن نعناع حاوی خواص ضد اسپاسم است ، که می تواند عضلات دستگاه گوارش را شل کند و باعث شل شدن روده شود. این می تواند به رفع یبوست کمک کند. یک مطالعه منبع موثق در سال ۲۰۰۸ توانست با تأیید این نکته که روغن نعناع با موفقیت به رفع یبوست در برخی از افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر (IBS) کمک کرد.
۲ قطره روغن اسانس نعناع را با ۱ قاشق چای خوری روغن حامل گرم مانند روغن نارگیل یا گندم ترکیب کنید. این مخلوط را روی شکم ماساژ دهید و رایحه را استشمام کنید. ماساژ باعث افزایش حرکت روده می شود و استنشاق باعث شل شدن عضلات می شود. این کار را دو تا سه بار در روز انجام دهید تا یبوست شما برطرف شود. مطالعات نشان داده است که استنشاق روغن می تواند به اندازه مالیدن مستقیم آن روی پوست موثر باشد.

۴٫ روغن رزماری

Rosemary

روغن رزماری دارای اثر اسپاسمولیتیک است و به این معنی است که ماهیچه ها را شل کرده و اسپاسم عضلات را سرکوب می کند. مانند روغن نعناع فلفلی ، این می تواند سیستم هضم را شروع به فعالیت در اورد و مواد را در صورت لزوم به حرکت در آورد.
استنشاق روغن رزماری می تواند تمام اثرات مورد نیاز شما را داشته باشد ، اگرچه برخی از افراد از آن به عنوان روغن ماساژ برای مزایای آروماتراپی نیز استفاده می کنند. می توانید روغن را در لوسیون ماساژ مخلوط کنید ، یا می توانید چند قطره به یک پخش کننده هوا اضافه کنید تا از مزایای کامل آن بهره مند شوید.

۵٫ روغن لیمو

lemon

روغن لیمو بسیار غلیظ است و حاوی تعدادی آنتی اکسیدان قوی است که می تواند هضم را بهبود بخشد و همزمان التهاب را کاهش دهد. هر دو عامل می توانند روند هضم را به صورت روانتر انجام دهند و یبوست را برطرف کنند. یک مطالعه منبع موثق حتی دریافت که استفاده از روغن هایی مانند روغن لیمو در ماساژهای آروماتراپی (رایحه درمانی) هضم را بهبود می بخشد.
روغن لیمو را با یک روغن حامل مخلوط کنید و آن را روی پوست ماساژ دهید. همچنین می توانید روغن لیمو را در دیفیوزر هوا بریزید و بوی روغن را استشمام کنید تا به نتایج دلخواه برسید. هنگام استفاده از روغن اسانس لیمو از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید.

عوارض جانبی و خطرات استفاده از روغنهای اسانس

قرار نیست از روغنهای اسانس به صورت خوراکی مصرف شوند و بعضی از آنها سمی هستند. اثر رایحه درمانی هنگام استنشاق روغن ها و ماساژ روغن های رقیق شده روی پوست تجربه می شود. استفاده از روغنهای اسانس به طور کلی برای اکثر مردم بسیار ایمن است.
استثنا است روغنهای اسانس است که دارای منتول هستند ، مانند روغن نعناع و یا نعناع هندی. استفاده از این موارد برای بزرگسالان بی خطر است اما نفس کشیدن برای کودکان خردسال و نوزادان خطرناک است.
زنان باردار و شیرده همچنین باید از روغنهای اسانس پرهیز کنند زیرا تحقیقات کافی برای اطمینان از بی خطر بودن همه آنها انجام نشده است.
بزرگترین خطر برای استفاده از روغنهای اسانس تحریک یا واکنش های آلرژیک است. روغن های اسانس که روی پوست قرار می گیرند ممکن است باعث تحریک کسانی شوند که پوست حساس دارند.
برای جلوگیری از این مسئله ، هرگز روغن اسانس را مستقیماً روی پوست قرار ندهید. همیشه باید چند قطره از یک روغن اسانس را با یک روغن حامل به انتخاب خود مخلوط کنید – مانند نارگیل ، بادام شیرین ، یا زیتون. با استفاده از روغن رقیق شده روی یک قسمت کوچک پوست ، آزمایش کنید که آیا حساسیت دارید یا خیر. اگر در طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت هیچ واکنشی رخ ندهد ، باید برای استفاده موضعی بی خطر باشد.
روغنهای اسانس به طور کلی برای بزرگسالان بی خطر هستند. با این حال ، ممکن است تأثیر بارزتری بر روی کودکان داشته باشند ، بنابراین ابتدا از پزشک متخصص اطفال آنها سوال کنید. اگر قصد استفاده از پخش کننده هوا در خانه خود را دارید ، این را بخاطر داشته باشید.
برداشت
استفاده از روغنهای اسانس برای اکثر افراد جامعه بی خطر است و می تواند یک درمان جایگزین موثر برای یبوست باشد. روغن ها را فقط طبق دستورالعمل ها برای بهترین و مطمئن ترین نتیجه استفاده کنید.
برای اطمینان از محصولات خالص و ایمن تولید شده در شرایط مطلوب ، مارک ها را با دقت انتخاب کنید.
اگر روغنهای اسانس یا سایر داروهای خانگی در طی سه روز یبوست شما را درمان نمی کنند ، یا اگر یبوست یک مسئله مزمن است ، برای یافتن علت اصلی یک قرار ملاقات با پزشک خود بگذارید. اگر درد شدید شکمی ، حالت تهوع یا استفراغ همراه با یبوست دارید ، فوری به دنبال مراقبت های پزشکی باشید زیرا این علائم می تواند علائم انسداد روده باشد.
در حالی که تحقیقات نشان می دهد مزایای سلامتی وجود دارد ، FDA خلوص یا کیفیت روغنهای اسانس را کنترل یا تنظیم نمی کند. مهم است که قبل از شروع استفاده از روغنهای اسانس با پزشک خود صحبت کنید و هنگام انتخاب یک نام تجاری با کیفیت احتیاط کنید.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها