مقالات

فواید روغن بادام برای پوست ، مو و آشپزی

فواید روغن بادام برای پوست ، مو و آشپزی

بادام ها نیروگاه های تغذیه ای هستند. آنها پر از چربی های سالم ، فیبر ، فیتوکمیکال (گیاه شیمیایی)، ویتامین ها و مواد معدنی هستند.
بادام در اصل در خاورمیانه کشت می شد. امروزه کالیفرنیا بزرگترین تولید کننده بادام در جهان است. تولید بادام کالیفرنیا در ۲۰ سال گذشته دو برابر شده است. این به این دلیل است که بیشتر و بیشتر مردم از مزایای سلامتی آگاه می شوند. انجمن قلب آمریکا بادام را برای چربی های سالم قلب توصیه می کند.
اما روغن بادام چطور؟ در اینجا نگاهی به مزایای سلامتی می اندازیم.

روغن بادام چیست؟

تقریباً نیمی از وزن بادام خشک روغن است. بادام رسیده فشار داده می شود تا روغن با حداقل حرارت استخراج شود.
این روغن بادام تصفیه نشده از مواد مغذی و عطر و طعم روغن محافظت می کند. برای ایجاد روغن تصفیه شده بادام از گرمای زیاد و گاهی مواد شیمیایی استفاده می شود.
گرچه روغن بادام تصفیه شده تحمل گرما بیشتری دارد اما ممکن است فاقد ارزش غذایی انواع تصفیه نشده باشد. روغن بادام که روغن بادام شیرین نیز نامیده می شود ، همان روغن بادام تلخ نیست.
روغن بادام تلخ از انواع مختلف بادام تهیه می شود. تصفیه شده، برای از بین بردن سمومی که به طور طبیعی در پوست بادام وجود دارد.

فواید روغن بادام

فواید کلی روغن بادام

روغن بادام پر از ویتامین E است و منبع بسیار خوبی از منیزیم ، فسفر و مس است. روغن غنی از آنتی اکسیدان به دلیل توانایی های مبارزه با رادیکال های آزاد شناخته شده است. همچنین ضد التهاب است و ایمنی بدن را تقویت می کند.
روغن بادام حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ می تواند به شما در حفظ سطح کلسترول سالم و بهبود حافظه کمک کند. این ممکن است به شما در کاهش خطر ابتلا به بیماری هایی مانند سرطان و بیماری های قلبی کمک کند.

فواید روغن بادام برای پوست

قرن ها از روغن بادام برای تسکین پوست و درمان زخم ها و بریدگی های جزئی استفاده می شده است. این ماده در اقدامات باستانی چینی و آیورودا برای درمان بیماریهای پوستی مانند اگزما و پسوریازیس مورد استفاده قرار گرفته است.
بیش از تسکین دهنده پوست خشک ، روغن بادام می تواند باعث بهبود چهره و رنگ پوست شود. بسیار نرم کننده است ، به این معنی که به تعادل جذب رطوبت و از دست دادن آب کمک می کند. از آنجا که ضد باکتری است و سرشار از ویتامین A است ، از روغن بادام می توان برای درمان آکنه استفاده کرد. غلظت ویتامین E موجود در آن همچنین می تواند به بهبود آسیب های خورشید ، کاهش علائم پیری و از بین بردن جای زخم کمک کند.
روغن بادام به سرعت خیس می شود و یک مرطوب کننده قوی است ، بنابراین می توان از آن برای صورت یا بدن استفاده کرد. می توانید آن را مستقیم استفاده کنید ، یا با روغنهای اسانسی مخلوط کنید تا از مزایای آن بهره مند شوید. فراتر از مرطوب کردن پوست ، روغن بادام یک روغن ماساژ عالی یا درمان پوست است.
همچنین دارای خواص ضد قارچی قدرتمندی است. آن را روی پاهای خود بمالید تا از بیماری قارچی پوست پا و انگشتان جلوگیری کند یا به از بین بردن سایر عفونت های قارچی مانند کرم حلقوی کمک کند. شما می توانید از روغن بادام به عنوان پاک کننده استفاده کنید یا آرایش را نیز به آرامی پاک کنید.

فواید روغن بادام برای پوست

فواید روغن بادام برای مو

پوست شما تنها چیزی نیست که می تواند از روغن بادام بهره مند شود. روغن مغذی می تواند موهای شما را نرم و تقویت کند. سرشار از ویتامین B-7 یا بیوتین است ، بنابراین روغن بادام به سالم و قوی نگه داشتن مو و ناخن کمک می کند. همچنین می تواند با یک SPF 5 طبیعی از موهای شما در برابر آفتاب محافظت کند.
می توانید از روغن بادام به عنوان درمان پوست سر با مو استفاده کنید. خاصیت ضد باکتری و قارچ کش آن را در ایجاد تعادل در خمیری که باعث ایجاد شوره می شود موثر می کند. به راحتی در پوست خیس می شود ، بنابراین روغن بادام به خوبی در آبرسانی پوست سر و پاک سازی فولیکول های مو عمل می کند.
همچنین می توانید موهای فر را صاف کرده و موهای آسیب دیده را با روغن بادام بهبود بخشید. قبل از خشک شدن به اندازه یک سکه یا کمتر به انتهای موهای خود بمالید تا موهای شما رطوبت و فر موکاهش یابد.

آیا شما با روغن بادام آشپزی می کنید؟

قلب شما از شما برای خوردن روغن بادام تشکر می کند. پر از اسیدهای چرب اشباع نشده ، روغن بادام می تواند سطح کلسترول خوب یا لیپوپروتئین های با چگالی بالا (HDL) را بالا ببرد. همچنین وقتی جایگزین چربی های اشباع و ترانس می شود ، می تواند سطح کلسترول “بد” یا لیپوپروتئین های کم چگال (LDL) را کاهش دهد.
روغن بادام به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان ، توانایی کاهش التهاب در بدن و تأثیر آن بر کلسترول ، می تواند به کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی کمک کند.
هنگام پخت و پز با روغن بادام ، یادتان باشد که روغنهای تصفیه نشده یا بکر را در حرارت کم نگه دارید تا از سوختن روغن و از بین رفتن ارزش غذایی جلوگیری شود. روغن بادام بهتر است برای سس سالاد ، پخت با حرارت کم یا به عنوان روغن نهایی در ظرف برای افزودن طعم و مزه اضافی استفاده شود.
عطر و طعم ملایم آن مزه سالاد را عالی می کند. از روغن تصفیه شده می توان برای بو دادن یا تفت دادن استفاده کرد زیرا برای تحمل گرمای بسیار بالاتر ، تا ۴۲۰ درجه فارنهایت (۲۱۵ درجه سانتیگراد) فرآوری شده است.

روغن بادام و فواید آن

نکات دیگر در مورد روغن بادام

اگرچه بادام کامل بیشترین تغذیه را ایجاد می کند ، روغن بادام می تواند یک ماده سالم برای رژیم شما باشد.
خواه آن را روی بدن خود بمالید یا برای سالاد استفاده کنید، به دنبال روغن بادام تصفیه نشده یا بکر باشید. روغن تصفیه نشده بیشتر مواد مغذی را که برای پوست ، مو و سلامتی شما سودمند هستند را حفظ می کند.
اگر مطمئن نیستید که آیا به مغزیجات حساسیت دارید ، بهتر است ابتدا قبل از خوردن روغن بادام یا استفاده از آن روی بدن آزمایش کنید.
اگر فکر نمی کنید حساسیت دارید، قبل از استفاده از آن در روال مراقبت از پوست، از تست پوستی پچ استفاده، و روغن را بر روی پوست مچ خود امتحان کنید.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها