مقالات

فواید استفاده از روغن هسته انار در مراقبت از پوست

فواید استفاده از روغن هسته انار در مراقبت از پوست

دلایل زیادی برای استفاده از روغن هسته انار در محصولات مراقبت از پوست طبیعی شما وجود دارد ، در واقع بسیاری از آن ها به دلیل مزایای فوق العاده غذایی و زیبایی ، “میوه بهشتی” نامیده می شوند. این میوه به عنوان سرشار از آنتی اکسیدان و مواد مغذی مفید برای سلامتی شناخته شده است و در چند سال گذشته به دلیل مزایای خاص سلامتی آن در ارتباط با بیماری های قلبی و بهبودهای کرونر ، محبوبیت آن واقعاً افزایش یافته است. انار در صنعت زیبایی طبیعی محبوب است ، جایی که روغن آنتی اکسیدان و غنی از پلی فنل ارزش زیادی دارد.

۵ دلیل استفاده از روغن هسته انار در مراقبت از پوست

روغن هسته انار افزودنی فوق العاده ای برای محصولات طبیعی مراقبت از پوست شما است.
• غنی از آنتی اکسیدان و پلی فنول است که به روغن کیفیت محافظتی طبیعی می بخشد ، پوست را از آسیب UV و رادیکال های آزاد محافظت می کند.
• از بازسازی سلول پشتیبانی می کند. روغن هسته انار باعث بازسازی و ترمیم پوست می شود و به طور موثر چین و چروک های اپیدرم را کاهش می دهد و از آن جلوگیری می کند.
• دارای خواص ضد میکروبی است.
• این یک ماده ضد التهاب موثر است.
• از توانایی رطوبت رسانی ، تغذیه و لطافت پوست بالایی برخوردار است.

تصفیه نشده یا تصفیه شده؟ کدام یک بهتر است؟

روغن هسته انار از دانه های میوه گرفته می شود که ابتدا قبل از پرس سرد خشک می شود. روغن تصفیه نشده یا “بکر” ، با پِرس سرد ، بالاترین سطح از ترکیبات مفید فیتو اکتیو را بدون هیچ گونه مواد شیمیایی یا حلال در فرآیند حفظ می کند. روغن هسته انار تصفیه شده بیشتر فرآوری می شود ، غالباً با سفید کردن ، معطر کردن یا افزودن حلال ها ، که ممکن است برخی از عناصر غذایی گیاهی را نیز از بین ببرد.

 

یک روغن با عملکرد بالا

روغن هسته انار به دلیل اثرات بالای عملکرد روی پوست ، یک روغن حامل ویژه محسوب می شود. این میزان جذب متوسطی دارد و کیفیت هیدراتاسیون ، نرم کنندگی ، بازسازی و محافظت قوی را ارائه می دهد. به عنوان یک روغن حامل ، استفاده از آن بدون رقت روی پوست بی خطر است ، اما به دلیل غنای آن و قیمت بالای آن ، اغلب در رقت های حدود ۵-۱۵٪ در فرمول های مراقبت از پوست استفاده می شود.
روغن هسته انار علاوه بر افزودن به سرم ها ، روغن ، کرم ، لوسیون و بالم ها برای صورت و بدن به خوبی عمل می کند. در صورت امکان به دنبال روغنهای تصفیه نشده با پرس سرد باشید تا اطمینان حاصل کنید که حداکثر مواد فعال و کیفیت محافظتی حفظ شده است.

کاربردهای مختصر تاریخی

انار برای صدها قرن توسط انسانها کشت و استفاده می شده است ، و استفاده مستند آن مربوط به دوران بابل ، چندین هزار سال پیش است. انارها علاوه بر اینکه منبع اصلی غذایی هستند ، اغلب نشان دهنده باروری و شکوفایی فرهنگ های مختلف جهان است. از انار قرن هاست که در داروی آیورودا برای درمان و تسکین اختلالات روده ، به عنوان مقوی قلب و ریه ها ، و برای تسکین و کندی پیری پوست استفاده می شود.

سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی است

روغن هسته انار سرشار از ویتامین K است و به وفور ترکیبات محافظ پلی فنولیک مانند اسید پونیک ، فلاونوئیدها ، آنتوسیانیدین ها و تانن ها دارا می باشد. پلی فنول ها ترکیبات شیمیایی هستند که به طور طبیعی در گیاهان وجود دارند. آنها کیفیت محافظتی مانند خنثی سازی رادیکال های آزاد از محیط را قبل از اینکه بتوانند باعث آسیب DNA در سلول های پوست شوند ، ارائه می دهند. روغن هسته انار بسیار غنی از پلی فنول است ، در واقع توانایی غربالگری یا جذب نور ماورا بنفش را دارد و از پوست در برابر اشعه ماورا بنفش محافظت می کند.

 

مزایای روغن هسته انار برای سلامتی و پوست

انار امروزه به عنوان یک منبع غذایی محبوب و قدرتمند غنی از مواد مغذی شناخته شده و مورد ارزیابی قرار می گیرد. این ماده به دلیل مواد مغذی غنی از ویتامین ، محافظت از آنتی اکسیدان ها و پلی فنول ها مصرف می شود و معروف است که دانه ها از فیبر غذایی بالایی برخوردار هستند. انارها معمولاً به عنوان طعم دهنده و رنگ دهنده نیز استفاده می شوند – شربت گرنادین ، به عنوان مثال از آب انار ساخته شده است.
انارها (یا عصاره های آنها) امروزه به عنوان یک ماده مغذی موثر در صنعت بهداشت شناخته می شوند و دارای مزایای مستند برای بیماران قلبی ، سرطانی و کلسترول بالا هستند. بعلاوه ، انار به دلیل دارا بودن ترکیب اسید لینولئیک مزدوج CLA – ضد التهاب قوی مورد استفاده قرار می گیرد. میوه یا آب انار به دلیل کیفیت آنتی اکسیدانی مصرف می شود ، در حالی که روغن دانه ممکن است به صورت موضعی برای محافظت از آنتی اکسیدان روی پوست قرار گیرد.
روغن هسته انار دارای برخی از مزایای شگفت انگیز مراقبت از پوست است! این یک مرطوب کننده موثر است و در عین حال کیفیت ضد التهاب ، ضد میکروبی ، التیام دهنده و مغذی را به پوست لطیف می کند. روغن هسته انار باعث بازسازی و ترمیم پوست می شود و به طور موثر چین و چروک های اپیدرم را کاهش می دهد و از آن جلوگیری می کند. این روغن دارای توانایی محافظت طبیعی ، محافظت از پوست در برابر اشعه ماورا بنفش و آسیب رادیکال های آزاد است.
* لطفا توجه داشته باشید که ما روغن هسته انار را به عنوان جایگزین ضد آفتاب توصیه نمی کنیم. در برابر آفتاب ایمن باشید و همیشه از پوست خود با ضد آفتاب SPF با فاکتور بالا محافظت کنید.

 

5 1 رای
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها