مقالات

۱۰ مزیت روغن هسته انگور، مبتنی بر علم

۱۰ مزیت روغن هسته انگور، مبتنی بر علم

روغن هسته انگور (GSE) یک مکمل غذایی است که با حذف ، خشک کردن و پودر شدن بذرهای تلخ مزه انگور تهیه می شود.
هسته انگور سرشار از آنتی اکسیدان است ، از جمله اسیدهای فنولیک ، آنتوسیانین ها ، فلاونوئیدها و کمپلکس های پروانتوسیانیدین الیگومریک (OPC).
در حقیقت ، GSE یکی از شناخته شده ترین منابع پروآنتوسیانیدین است.
به دلیل محتوای آنتی اکسیدانی زیاد ، GSE می تواند به جلوگیری از بیماری کمک کرده و از استرس اکسیداتیو ، آسیب بافتی و التهاب محافظت کند.
توجه داشته باشید که روغن هسته انگور به عنوان مکمل در بازار عرضه می شود و مخفف آن مخفف GSE است.

در اینجا ۱۰ مزیت روغن هسته انگور برای سلامتی ذکر شده است که همه آنها مبتنی بر علم هستند.

مزایای علمی روغن هسته انگور

۱- می تواند فشار خون را کاهش دهد.

در چندین مطالعه در مورد اثرات GSE در فشار خون بالا تحقیق شده است.
بررسی ۱۶ مطالعه بر روی ۸۱۰ فرد مبتلا به فشار خون بالا یا افزایش خطر آن نشان داد که مصرف روزانه ۱۰۰-۲۰۰۰ میلی گرم GSE فشار خون سیستولیک و دیاستولیک (تعداد بالا و پایین) را به طور متوسط ۶٫۰۸ mmHg و ۲٫۸ کاهش می دهد به ترتیب mmHg.
افراد زیر ۵۰ سال مبتلا به چاقی یا اختلال متابولیک بیشترین پیشرفت را داشتند.
امیدوار کننده ترین نتایج به جای یک دوز منفرد ۸۰۰ میلی گرم یا بیشتر ، از دوزهای پایین ۱۰۰-۸۰۰ میلی گرم در روز به دست آمد.
مطالعه دیگر در ۲۹ بزرگسال مبتلا به فشار خون نشان داد که مصرف ۳۰۰ میلی گرم GSE روزانه باعث کاهش فشار خون سیستولیک ۵٫۶٪ و فشار خون دیاستولیک ۴٫۷٪ پس از ۶ هفته می شود
خلاصه GSE ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند ، به ویژه در افراد جوان تا میانسال و کسانی که اضافه وزن دارند.

۲- می تواند جریان خون را بهبود بخشد.

برخی مطالعات نشان می دهد که GSE ممکن است جریان خون را بهبود بخشد.
در یک مطالعه ۸ هفته ای در ۱۷ زن سالم در دوران یائسگی ، مصرف ۴۰۰ میلی گرم GSE اثرات رقیق کننده خون داشت و به طور بالقوه خطر لخته شدن خون را کاهش می دهد.
یک مطالعه اضافی در ۸ زن جوان سالم ، اثرات یک دوز ۴۰۰ میلی گرم پروانتوسیانیدین از GSE را بلافاصله پس از ۶ ساعت نشستن ارزیابی کرد. نشان داده شد که در مقایسه با عدم مصرف GSE ، تورم و ورم پا را ۷۰٪ کاهش می دهد.
در همان مطالعه ، ۸ زن جوان سالم دیگر که روزانه دوز ۱۳۳ میلی گرم پروانتوسیانیدین از GSE به مدت ۱۴ روز از GSE مصرف می کردند ، پس از ۶ ساعت نشستن ۴۰٪ تورم پا را تجربه کردند.
ثابت شده است که خلاصه GSE جریان خون را بهبود می بخشد و خطر لخته شدن خون را کاهش می دهد ، که ممکن است برای کسانی که دارای مشکلات گردش خون هستند مفید باشد.

فواید علمی روغن هسته انگور

۳- می تواند آسیب اکسیداتیو را کاهش دهد.

افزایش سطح کلسترول LDL (بد) خون یک عامل خطر شناخته شده برای بیماری های قلبی است.
اکسیداسیون کلسترول LDL به طور قابل توجهی این خطر را افزایش می دهد و نقشی اساسی در تصلب شرایین ، یا تجمع پلاک های چرب در عروق شما دارد
مکمل های GSE در چندین مطالعه بر روی حیوانات باعث کاهش اکسیداسیون LDL ناشی از رژیم های غذایی پرچرب شده اند.
برخی تحقیقات در مورد انسان نتایج مشابهی را نشان می دهد
هنگامی که ۸ نفر از افراد سالم یک وعده غذایی پرچرب مصرف می کنند ، مصرف ۳۰۰ میلی گرم GSE باعث مهار اکسیداسیون چربی ها در خون می شود ، در حالی که ۱۵۰٪ افزایش در افرادی که GSE مصرف نمی کنند دیده می شود.
در مطالعه دیگری ، ۶۱ بزرگسال سالم پس از مصرف ۴۰۰ میلی گرم GSE ، ۱۳٫۹٪ کاهش LDL اکسید شده مشاهده کردند. با این حال ، یک مطالعه مشابه قادر به تکرار این نتایج نبود.
علاوه بر این ، مطالعه ای بر روی ۸۷ نفری که تحت عمل جراحی قلب قرار گرفتند نشان داد که مصرف ۴۰۰ میلی گرم GSE روز قبل از جراحی به طور قابل توجهی استرس اکسیداتیو را کاهش می دهد. بنابراین ، GSE احتمالاً در برابر آسیب بیشتر قلب محافظت می کند.
خلاصه GSE ممکن است با مهار اکسیداسیون کلسترول LDL (بد) و کاهش اکسیداسیون به بافت قلب در زمان استرس ، به کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی کمک کند.

۴- در بهبود بخشدین سطح کلاژن و قدرت استخوان موثر است .

افزایش مصرف فلاونوئید ممکن است باعث بهبود سنتز کلاژن و تشکیل استخوان شود.
به عنوان یک منبع غنی از فلاونوئیدها ، GSE ممکن است به افزایش تراکم و قدرت استخوان شما کمک کند.
در حقیقت ، مطالعات حیوانی نشان داده است که افزودن GSE به رژیم کم کلسیم ، استاندارد یا زیاد کلسیم می تواند باعث افزایش تراکم استخوان ، مقدار مواد معدنی و قدرت استخوان شود.
آرتریت روماتوئید یک بیماری خود ایمنی است که منجر به التهاب شدید و تخریب استخوان و مفاصل می شود.
مطالعات حیوانی نشان داده است که GSE ممکن است تخریب استخوان را در خود ایمنی التهابی سرکوب کند.
GSE همچنین به طور قابل توجهی باعث کاهش درد ، خار استخوانی و آسیب مفصلی در موش های استئوآرتریت، بهبود سطح کلاژن و کاهش درد غضروف شد.
با وجود نتایج امیدوار کننده از تحقیقات حیوانات ، مطالعات انسانی فاقد است.
خلاصه مطالعات حیوانی نتایج امیدوارکننده ای در مورد توانایی GSE در کمک به درمان بیماری آرتروز و ارتقا سلامت کلاژن نشان می دهد. با این حال ، تحقیقات مبتنی بر انسان فاقد است.

استفاده از روغن هسته انگور

۵- با افزایش سن از مغز شما پشتیبانی می کند.

تصور می شود که ترکیب فلاونوئیدها از خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی باعث به تأخیر انداختن یا کاهش شروع بیماری های نورودژنراتیو مانند بیماری آلزایمر می شود.
یکی از اجزای GSE اسید گالیک است که مطالعات حیوانی و آزمایشگاهی نشان داده است که می تواند از تشکیل فیبریل توسط پپتیدهای بتا آمیلوئید جلوگیری کند.
خوشه های پروتئین های بتا آمیلوئید در مغز مشخصه بیماری آلزایمر است.
مطالعات حیوانی نشان داده است که GSE ممکن است از کاهش حافظه جلوگیری کند ، وضعیت شناختی و سطح آنتی اکسیدان مغز را بهبود بخشد و ضایعات مغزی و خوشه های آمیلوئید را کاهش دهد.
یک مطالعه ۱۲ هفته ای بر روی ۱۱۱ فرد مسن سالم نشان داد که مصرف روزانه ۱۵۰ میلی گرم GSE باعث بهبود توجه ، زبان و حافظه فوری و تأخیری می شود.
با این حال ، مطالعات انسانی در مورد استفاده از GSE در بزرگسالان با حافظه قبلی یا نقص شناختی وجود ندارد.
بطور خلاصه GSE نشان می دهد که بسیاری از خصوصیات دژنراتیو مغز و کاهش شناخت را مهار می کند. با این حال ، مطالعات انسانی بیشتری لازم است.

۶- می تواند عملکرد کلیه را بهبود بخشد.

کلیه های شما به ویژه در معرض آسیب اکسیداتیو قرار دارند که اغلب غیرقابل برگشت است.
مطالعات حیوانی نشان داده است که GSE با کاهش استرس اکسیداتیو و آسیب التهابی باعث کاهش آسیب کلیه و بهبود عملکرد می شود.
در یک مطالعه ، به ۲۳ نفری که مبتلا به نارسایی مزمن کلیه بودند ، روزانه ۲ گرم GSE به مدت ۶ ماه داده شد و سپس با گروه دارونما مقایسه شد. پروتئین ادرار ۳٪ کاهش یافته و فیلتراسیون کلیه ۹٪ بهبود یافته است.
این بدان معنی است که کلیه های گروه آزمایش بسیار بهتر از کلیه های گروه دارونما می توانند ادرار را فیلتر کنند.
خلاصه GSE ممکن است در برابر صدمات ناشی از استرس اکسیداتیو و التهاب محافظت کند ، بنابراین سلامت کلیه را تقویت می کند.

خواص درمانی روغن هسته انگور

۷- می تواند رشد عفونی را مهار کند.

GSE خواص ضد باکتری و ضد قارچی امیدوار کننده ای را نشان می دهد.
مطالعات نشان داده است که GSE از رشد باکتری های متداول مواد غذایی از جمله کمپیلوباکتر و E. coli جلوگیری می کند ، که هر دو اغلب مسئول مسمومیت غذایی شدید و ناراحتی شکم هستند.
در مطالعات آزمایشگاهی مشخص شده است که GSE 43 سویه باکتری استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم در برابر آنتی بیوتیک را مهار می کند.
کاندیدا یک قارچ مخمر مانند است که گاهی اوقات می تواند باعث رشد بیش از حد کاندیدا یا برفک شود. GSE به طور گسترده ای در طب سنتی به عنوان درمانی برای کاندیدا استفاده می شود.
در یک مطالعه ، به موشهای مبتلا به کاندیدیازیس واژن ، محلول GSE داخل واژینال هر ۲ روز و به مدت ۸ روز داده شد. این عفونت پس از ۵ روز مهار و پس از ۸ روز از بین رفت.
متأسفانه ، مطالعات انسانی در مورد توانایی GSE برای کمک به درمان عفونت ها هنوز کم است.
بطور خلاصه GSE ممکن است انواع میکروب ها را مهار کرده و در برابر سویه های باکتریایی مقاوم در برابر آنتی بیوتیک ها ، بیماری های باکتریایی منتقله از غذا و عفونت های قارچی مانند کاندیدا محافظت کند.

۸- جهت کاهش خطر سرطان را مفید می باشد.

علل سرطان پیچیده است ، اگرچه آسیب DNA یک ویژگی اصلی است.
مصرف زیاد آنتی اکسیدان ها مانند فلاونوئیدها و پروآنتوسیانیدین ها با کاهش خطر ابتلا به سرطان های مختلف در ارتباط است.
فعالیت آنتی اکسیدانی GSE پتانسیل مهار سینه ، ریه ، معده ، سلول سنگفرشی دهان ، کبد ، پروستات و سلولهای سلول پانکراس را در محیط آزمایشگاه نشان داده است.
در مطالعات حیوانی نشان داده شده است که GSE تأثیر انواع مختلف شیمی درمانی را افزایش می دهد.
به نظر می رسد GSE در حالی که هدف شیمی درمانی بر سلولهای سرطانی است ، از استرس اکسیداتیو و سمیت کبدی محافظت می کند.
مروری بر ۴۱ مطالعه بر روی حیوانات نشان داد که GSE یا پروآنتوسیانیدین ها سمیت و آسیب ناشی از سرطان را در همه موارد به جز یکی از مطالعات کاهش می دهد.
به خاطر داشته باشید که احتمال ضد سرطان و شیمی پیشگیری GSE و پروآنتوسیانیدین های آن به طور مستقیم قابل انتقال به افراد سرطانی نیست. مطالعات بیشتری در مورد انسان مورد نیاز است.
بطور خلاصه در مطالعات آزمایشگاهی، نشان داده شده است که GSE باعث مهار سرطان در انواع سلولهای انسانی می شود. به نظر می رسد GSE سمیت ناشی از شیمی درمانی را در مطالعات حیوانی بدون تأثیر منفی بر درمان کاهش می دهد. تحقیقات بیشتر مبتنی بر انسان مورد نیاز است.

روغن هسته انگور و مزایای آن

۹- از کبد شما محافظت می کند.

کبد شما نقش مهمی در سم زدایی از مواد مضر وارد شده به بدن از طریق داروها ، عفونت های ویروسی ، آلاینده ها ، الکل و غیره دارد.
به نظر می رسد GSE اثر محافظتی بر روی کبد شما دارد.
در مطالعات لوله آزمایش ، GSE باعث کاهش التهاب ، آنتی اکسیدان های بازیافتی و محافظت در برابر آسیب رادیکال های آزاد در هنگام قرار گرفتن در معرض سم می شود.
آنزیم کبدی آلانین آمینوترانسفراز (ALT) شاخص اصلی سمیت کبدی است ، به این معنی که وقتی کبد آسیب پایدار می بیند ، سطح آن افزایش می یابد.
در یک مطالعه ، به ۱۵ نفر مبتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی و متعاقب آن میزان بالای ALT به مدت ۳ ماه GSE داده شد. آنزیم های کبدی ماهانه کنترل می شوند و نتایج با مصرف ۲ گرم ویتامین C در روز مقایسه می شود.
پس از ۳ ماه ، گروه GSE 46٪ کاهش ALT را تجربه کرد ، در حالی که گروه ویتامین C تغییر کمی نشان داد.
بطور خلاصه GSE به نظر می رسد از کبد شما در برابر سمیت و آسیب ناشی از دارو محافظت می کند. با این حال ، مطالعات انسانی بیشتری لازم است.

۱۰- ظاهر و بهبودی زخم را افزایش می دهد.

چندین مطالعه بر روی حیوانات نشان داده است که GSE می تواند به ترمیم زخم کمک کند.
مطالعات انسانی نیز نوید می دهد.
در یک مطالعه از این دست ، به ۳۵ بزرگسال سالم که تحت عمل جراحی جزئی قرار گرفته اند ، یا کرم ۲٪ GSE یا دارونما داده شد. کسانی که از کرم GSE استفاده می کنند پس از ۸ روز بهبود کامل زخم را تجربه کردند ، در حالی که بهبود گروه دارونما ۱۴ روز طول کشید.
این نتایج به احتمال زیاد به دلیل وجود مقادیر زیاد پروآنتوسیانیدین در GSE باعث آزاد شدن فاکتورهای رشد در پوست است.
در یک مطالعه ۸ هفته ای دیگر روی ۱۱۰ مرد جوان سالم ، یک کرم ۲٪ GSE باعث بهبود ظاهر پوست ، خاصیت ارتجاعی و محتوای سبوم می شود که می تواند به کاهش علائم پیری کمک کند.
بطور خلاصه کرم های GSE به نظر می رسد باعث افزایش فاکتورهای رشد در پوست شما می شوند. به همین ترتیب ، ممکن است به ترمیم زخم کمک کرده و به کاهش علائم پیری پوست کمک کنند.

مصرف روغن هسته انگور

عوارض جانبی احتمالی

GSE به طور کلی با عوارض جانبی کمی بی خطر تلقی می شود.
دوزهای حدود ۳۰۰–۸۰۰ میلی گرم در روز به مدت ۸–۱۶ هفته مشخص شده است که در انسان ایمن بوده و به خوبی تحمل می شود.
کسانی که باردار یا شیرده هستند باید از آن اجتناب کنند ، زیرا اطلاعات کافی در مورد اثرات آن در این جمعیت وجود ندارد.
GSE ممکن است فشار خون را کاهش دهد ، خون شما را رقیق کند و جریان خون را افزایش دهد ، بنابراین در افرادی که داروهای رقیق کننده خون یا فشار خون مصرف می کنند احتیاط توصیه می شود.
علاوه بر این ، ممکن است جذب آهن را کاهش دهد و همچنین عملکرد کبد و متابولیسم دارو را بهبود بخشد. قبل از مصرف مکمل های GSE با ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود مشورت کنید.
خلاصه به نظر می رسد GSE به خوبی تحمل می شود. با این حال ، زنان باردار و شیرده باید از آن اجتناب کنند. همچنین ، کسانی که از داروهای خاصی استفاده می کنند باید در مورد مصرف این مکمل با ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود صحبت کنند.

سخم پایانی

روغن هسته انگور (GSE) یک مکمل غذایی است که از دانه انگور تهیه می شود.
این روغن یک منبع قوی از آنتی اکسیدان ها ، به ویژه پروآنتوسیانیدین ها است.
آنتی اکسیدان های موجود در GSE ممکن است به کاهش استرس اکسیداتیو ، التهاب و آسیب بافتی کمک کنند که می تواند در کنار بیماری های مزمن رخ دهد.
با استفاده از مکمل GSE از مزایای سلامت قلب ، مغز ، کلیه ، کبد و پوست بهره مند خواهید شد.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها