مقالات

۷ روغن اسانس برای سیاتیک – بهترین داروهای خانگی و دستورالعمل هایی که می توانید امتحان کنید

۷ روغن اسانس برای سیاتیک – بهترین داروهای خانگی و دستورالعمل هایی که می توانید امتحان کنید

درد عصب سیاتیک می تواند بسیار شدید و ناتوان کننده باشد ، که می تواند شما را از انجام هر فعالیتی باز دارد. و در حالی که بسیاری از مداخلات پزشکی می توانند سیاتیک را درمان کنند ، بیشتر آنها شامل مصرف داروها ، تزریق استروئید و جراحی است. با این حال ، در سال های اخیر ، محققان ثابت کرده اند که روغن های اسانس موثر برای سیاتیک وجود دارد. یک مطالعه خاص به فعالیت ضد درد مانند روغنهای اسانس اشاره کرده است که می تواند نشانه ای از توانایی درمانی آنها باشد.
در این مقاله ، به طور خلاصه بحث خواهیم کرد که سیاتیک چیست ، چه عواملی باعث ایجاد سیاتیک می شود و چه گزینه های درمانی غیر دارویی برای درد سیاتیک وجود دارد ، از جمله هفت روغن اسانس برای سیاتیک. ما همچنین برخی از دستورالعمل ها را آورده ایم که می توانید از روغنهای اسانس برای تسکین درد سیاتیک استفاده کنید. در انتهای مقاله ، برخی از مزایای استفاده از روغنهای اسانس برای درد سیاتیک و نحوه استفاده از آنها را مشاهده خواهید کرد.

سیاتیک چیست؟

کلمه “سیاتیک” به دردی گفته می شود که در امتداد ناحیه ای قرار دارد که عصب سیاتیک در آن قرار دارد. سیاتیک یک تشخیص بالینی نیست ، بلکه یک اصطلاح پزشکی است که مربوط به مجموعه علائم و نشانه هایی است که عصب سیاتیک را درگیر می کند. این وضعیت معمولاً به دنبال فشرده سازی یا تحریک عصب سیاتیک اتفاق می افتد.
بسیاری از عوامل محرک می توانند باعث افزایش سیاتیک شوند که همه اینها شامل تخریب عصب است. شایع ترین آنها شامل آسیب یا آسیب به مهره (دیسک فتق یا برآمدگی) ، استرس یا اضطراب عاطفی ، وضعیت بد بدن ، پوشیدن لباس یا کفش های تنگ ، نشستن طولانی مدت با اشیا سخت در جیب پشت ، وزن زیاد ، ضعف مکانیک بدن ، بارداری و افسردگی.

گزینه های مختلف درمانی برای درد سیاتیک چیست؟

گزینه های درمانی و پیشگیری از بیماری سیاتیک با مراقبت از خود و روش های غیر دارویی یا غیرتهاجمی کافی آغاز می شود. هدف از درمان علائم سیاتیک جلوگیری از افزایش ، بهبود عملکرد ، اصلاح علت مشکل و جلوگیری از آسیب بیشتر است.
رایج ترین گزینه ها برای درمان سیاتیک در خانه شامل ورزش های بدنی ، استفاده از بسته های گرم و سرد ژل قابل استفاده مجدد یا یخ و گرما درمانی ، یوگا ، استفاده از اصلاح کننده های وضعیت و رژیم غذایی مناسب است.
خبر خوب این است که روش های طبیعی تسکین درد سیاتیک به همین جا ختم نمی شود. طبق یک مطالعه ، اثر درمانی قابل توجهی وجود دارد که روغنهای اسانس و رایحه درمانی می توانند در مقایسه با دارونما و درمانهای کنترل کننده ، در کاهش درد ایجاد کنند.

چگونه می توان از روغنهای اسانس برای درد عصب سیاتیک استفاده کرد؟

می توانید از روغنهای اسانس برای آروماتراپی یا ماساژ درمانی استفاده کنید. برخی از افراد از ترکیب این دو بهره مند می شوند. هنگام استفاده از دستورالعمل های روغن اسانس ، مطمئن شوید که از تعداد قطره ها یا مقدار کل روغن های اسانس فراتر نروید. روغنهای اساسی خالص قوی هستند و برخی از روغنهای حامل از قبل دارای اسانس هستند که در دستور العمل موجود است. بنابراین ، در صورت استفاده از روغن حامل مورد نظر ، همیشه دوبار بررسی کنید.

ماساژ درمانی

بخاطر داشته باشید که روغنهای اسانس فقط برای مصارف خارجی منظور شده اند. پس قورت ندهید ، روی زخم ها و مناطق تحریک شده یا آسیب دیده پوست بمالید. هنگام استفاده ، ناحیه آسیب دیده را کمی بمالید و فقط بعد از چند ساعت دوباره آن را اعمال کنید.
کاربرد موضعی باعث می شود مواد موثره روغنهای اسانس به عمق ناحیه ای که عمل می کنند نفوذ کرده و از اثرات درمانی آنها استفاده کنند. برای استفاده ایمن از روغنهای اسانس ، از بیست قطره روغن اسانس در یک مخلوط واحد در یک اونس روغن حامل بیشتر نریزید.

کمپرس درمانی سرد یا گرم

گزینه دیگر استفاده از روغنهای اسانس برای درد عصب سیاتیک با استفاده از کمپرس سرد یا گرم است. اثرات سرد یا گرم این درمان خطر تحریک روغنهای اسانس را به حداقل می رساند. اگر نمی دانید که آیا نسبت به روغنهای اسانس حساسیت دارید یا خیر ، این می تواند اثرات تحریک پوست را کاهش دهد.
می توانید از کمپرس گرم با استفاده از یک حوله گرم یا سرد آغشته به مخلوط های اسانس استفاده کنید.

رایحه درمانی

مطمئن ترین روش برای استفاده از روغنهای اسانس ، رایحه درمانی است. با استفاده از دیفیوزر یا بخار می توانید از مزایای درمانی که ارائه می دهند بهره مند شوید.
سیستم تنفسی مواد موجود در روغنهای اسانس را دریافت و پردازش کرده و آنها را به مناطق مختلف بدن از جمله ناحیه سیاتیک می رساند. هنگام استفاده از رایحه درمانی ، برچسب روی هر بطری روغنهای اسانس را بخوانید و دستورالعملهای مربوط به حداکثر قطره یا اشباع مجاز برای هر روغن را دنبال کنید.
این روش درمانی برای افرادی که پوست حساس دارند و کسانی که دوست ندارند روغن روی سطح پوست بماند گزینه مناسبی است.

هفت تا از بهترین روغن های اسانس برای درد عصب سیاتیک

اکالیپتوس

EucalyptusOil

روغنهای اسانس اکالیپتوس که ۱۰۰٪ خالص و طبیعی هستند ، مانند یکی از این محصولات ArtNaturals ، برای درد عضلات و درد عصب مفید هستند. این یک اثر گرم کننده و تسکین دهنده و همچنین دارای خواص ضد التهابی و ضد درد است.
اکالیپتوس با تمام توانایی های خود که در بالا ذکر شد ، گزینه مناسبی برای هدف قرار دادن علائم سیاتیک درد عصب و اسپم پا است. و حتی اگر به طور همزمان هر دو علائم را تجربه نکنید ، می توانید از روغن اسانس اکالیپتوس برای بهبود گردش خون در پای آسیب دیده خود استفاده کنید. روغن اسانس اکالیپتوس چگونه گردش خون را بهبود می بخشد؟ خوب ، این باعث جریان سلول های درمانی در منطقه می شود.

روغن اسطوخودوس

 

lavenderr

اسطوخودوس احتمالاً محبوب ترین روغن اسانس برای تسکین درد است. این خاصیت ضد میکروبی و اثرات ضد التهابی دارد. این روغن به ویژه به کسانی که بدنبال تسکین درد مانند سردرد ، تنش عضلانی یا اسپاسم و همچنین دردهای مفصلی برای آرتروز هستند ، توصیه می شود.
نه تنها می تواند درد سیاتیک را کاهش دهد ، بلکه می تواند به آرامش کمک کند و از محرک های سیاتیک مانند استرس جلوگیری کند. اگر فکر می کنید که سیاتیک شما به دلیل اضطراب احساسی افزایش یافته، اسطوخودوس می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

روغن نعناع

Peppermint

مردم از روغن نعناع فلفلی برای درمان سردرد و همچنین دردهای عضلانی و مفصلی استفاده می کنند. با این حال ، اثرات مثبت نعناع فلفلی به همین جا ختم نمی شود. این اسانس تازه کننده و نشاط آور ، مانند این روغن محبوب روغن نعناع فلفلی Majestic ، حاوی مواد موثری است که خاصیت تسکین دهنده درد و ضد التهاب دارند. این فقط با ۳ قطره داخل یک پخش کننده روغن اسانس بهتر عمل می کند.

روغن رزماری

rosemary

رزماری به عنوان ادویه آشپزخانه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد ، اما مانند اسطوخودوس ، وقتی صحبت از تسکین درد می شود معجزه می کند.
در حقیقت ، یک مطالعه نشان داد که رزماری دارای اثرات ضد دردی است و دارای پتانسیل درمانی برای تسکین انواع مختلف درد است. در حالی که رزماری می تواند شما را به فکر مرغ با ادویه و گیاهان بیندازد ، اما می توان از آن برای تسکین درد سیاتیک نیز استفاده کرد!

روغن گالتریا

gaultheria1

گالتریا یکی از راه حل های موثر روغنهای اسانس برای تسکین فوری درد است. اگرچه یک روغن اسانس معروف نیست ، اما بسیار موثر است. چرا؟ زیرا حاوی متیل سالیسیلات ، ماده اصلی و ماده فعال آسپرین است.
به ویژه برای کسانی که دچار اسپاسم پا ثانویه به سیاتیک هستند بسیار مفید است زیرا تحریک و فشرده شدن عصب سیاتیک را کاهش می دهد. جدا از آن ، می تواند باعث تسکین سایر دردهای عصبی و همچنین آرتروز ، سردرد و دیسمنوره شود.

روغن اسانس هلی کریسوم

Helichrysum1

بسیاری از محققان گزارش می دهند که روغن اسانس هلی کریسوم ، مانند این روغن از برند NOW در مقایسه با سایر روغنهای اسانس سریعترین تسکین درد را دارد.
این خاصیت ضد التهابی ، ضد اسپاسم ، آرام بخش و ضد درد دارد. بعلاوه ، همچنین به بازسازی سلول کمک می کند ، که ممکن است به ترمیم سلول عصبی سالم پس از آسیب کمک کند.
اگرچه قیمت آن در بین روغنهای اسانس دیگر کمی بیشتر است ، اما بسیاری از افراد روغن اسانس هلی کریسوم را ترجیح می دهند. این اولویت به دلیل این واقعیت است که بسیاری از بیماران سیاتیک ادعا می کنند در عرض چند دقیقه پس از استفاده از روغن ، تسکین درد را تجربه می کنند.

زنجبیل

ginger

روغنهای زنجبیل حاوی ترکیباتی به نام “سسکوئیترپن” است. این ترکیب اثرات ضد درد ، ضد التهاب و ضد اسپاسم را به روغن اسانس زنجبیل می دهد.
زنجبیل که معمولاً به عنوان یک روغن اسانس گرم کننده برای تسکین درد ناشی از آرتروز و سایر بیماری ها استفاده می شود ، در صورت مخلوط شدن یا استفاده با سایر روغنهای اسانس ، بهترین عملکرد را دارد. اگر به دنبال یک اثر گرم کننده برای تسکین درد سیاتیک خود هستید ، روغن اسانس زنجبیل می تواند کار را انجام دهد.

مزایای استفاده از روغنهای اسانس برای درد سیاتیک چیست؟

بسیاری از روغنهای اسانس نه تنها به تسکین درد کمک می کنند بلکه به کاهش التهاب نیز کمک می کنند. آنها حاوی مواد موثره ای هستند که می توانند تورم را کاهش داده و فشار بر عصب سیاتیک را کاهش دهند. بعضی از روغنهای اسانس اگر با هم مخلوط شوند ، تأثیرات چشمگیرتری دارند. به همین دلیل است که با ترکیب مناسب می توانید از بروز قسمت های درد عصب سیاتیک جلوگیری کرده و از آسیب بیشتر ناشی از تحریک عصب جلوگیری کنید.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها