مقالات

۹ روغن اسانس برای دیابت

۹ روغن اسانس برای دیابت

دیابت بر نحوه تولید و استفاده از انسولین در بدن تأثیر می گذارد و می تواند منجر به علائم و عوارض مختلف شود. برخی معتقدند که رایحه درمانی یا درمان با روغنهای اسانس می تواند کمک کند.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چه روغنهایی ممکن است برای افراد دیابتی مفید باشد ، نحوه استفاده از آنها و اقدامات احتیاطی به خواندن ادامه دهید.
روغنهای اسانس نسخه های غلیظی از ترکیبات خاص در مواد گیاهی هستند. فرد می تواند به راحتی یک روغن اسانس در پوست میوه مرکبات پیدا کند. به عنوان مثال پوست گرفتن پرتقال باعث آزاد شدن اسانس و پخش بوی پرتقال تازه می شود. رایحه درمانی شامل استنشاق یا جذب ترکیبات دیگر از این روغن ها برای اهداف دارویی است. بدن می تواند به راحتی از بسیاری از این ترکیبات استفاده کند. از زمان های بسیار قدیم ، مردم از روغنهای اسانس به طرق مختلف استفاده می کردند و برخی از ترکیبات آنها اساس چندین داروی غربی بوده است.

روغنهای درمانی زیر ممکن است به کاهش اثرات دیابت کمک کنند:

تخم گشنیز

coriander

تخم گشنیز – یا گشنیز – در سراسر جهان رشد می کند. در بسیاری از سنت ها ، تخم گشنیز درمانی برای مشکلات گوارشی مانند سوء هاضمه ، اسهال و نفخ معده است. اسانس تخم گشنیز همچنین می تواند در مبارزه با دیابت کمک کند. در تحقیقی از سال ۲۰۰۹ دانشمندان دریافتند که عصاره تخم گشنیز باعث کاهش سطح قند خون در موشهای صحرایی دیابتی می شود.
محققان متذکر شدند که سلولهای بتا در پانکراس پس از استفاده از روغن تخم گشنیز فعالیت بیشتری دارند. این ممکن است به افزایش سطح انسولین و کاهش قند خون کمک کند.

بادرنجبویه

Melissa

بر اساس تحقیقی که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد ، روغن اسانس بادرنجبویه (Melissa officinalis) ممکن است به افرادی که دارای سطح قند خون بالا هستند کمک کند. محققان دریافتند که روغن اسانس بادرنجبویه به تشویق سلول ها برای مصرف گلوکز کمک می کند.
تیم تحقیق این آزمایش را در آزمایشگاه انجام داده اند ، نه با انسان ، اما نشان می دهد که هنگامی که فرد از آن در دیفیوزر استفاده می کند یا آن را روی پوست قرار می دهد ، ممکن است روغن برای سطح قند خون مفید باشد.

جوانه میخک

clove

در یک مطالعه مبتنی بر حیوانات ، محققان دریافتند که روغن اسانس جوانه میخک می تواند در پیشگیری یا مدیریت دیابت نوع ۲ نقش داشته باشد.
این تیم کشف کرد که این روغن سطح آنزیم های پانکراس را به روشی کاهش می دهد که ممکن است با دیابت مقابله کند.
همچنین ، آنها خاطرنشان کردند که روغن اسانس جوانه میخک به طور خاص می تواند به مدیریت یا جلوگیری از ویژگی های دیابت که ناشی از استرس اکسیداتیو است ، کمک کند. این زمانی اتفاق می افتد که بدن آنتی اکسیدان کافی برای مقابله با رادیکال های آزاد تولید نمی کند ، مولکول های ناپایدار که به سلول های بدن آسیب می رسانند.

سیاهدانه

 Black seed oil

مردم برای درمان بسیاری از بیماری ها از جمله دیابت از سیاه دانه یا Nigella sativa در طب سنتی استفاده کرده اند.
دانشمندان اثرات سیاهدانه و روغن اسانس آن بر دیابت را در مدل موش آزمایش کردند و یافته ها را در سال ۲۰۱۴ گزارش کردند.
آنها نتیجه گرفتند که هر دو دانه و روغن اسانس می توانند درمان های مفیدی برای قند خون بالا و مسائل ناشی از آن باشند.
محققان همچنین دریافتند که سیاهدانه سرشار از آنتی اکسیدان است که ممکن است به کاهش خطر عوارض دیابت ناشی از استرس اکسیداتیو کمک کند.
استفاده از اسانس سیاه دانه ، در کنار یک رژیم غذایی متنوع و مفید ، می تواند به کاهش قند خون تا سطح ایمن کمک کند.

فلفل سیاه

black-pepper

افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ اغلب فشار خون بالا و مشکلات گردش خون دارند.
یک مطالعه ۲۰۱۳ منبع موثق نشان داد که روغن اسانس یک ادویه رایج آشپزخانه ، فلفل سیاه ، ممکن است به کنترل یا جلوگیری از دیابت نوع ۲ و فشار خون بالا کمک کند. محققان خاطرنشان کردند که این روغن حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است و ممکن است به انسداد آنزیم های خاصی کمک کند که ممکن است در دیابت و فشار خون بالا موثر باشند.

هلی کریسوم (گل بی مرگ) و گریپ فروت

Helichrysum

کنترل وزن عامل اصلی در کنترل علائم دیابت نوع ۲ است. گرچه اضافه وزن باعث ایجاد هر مورد دیابت نمی شود ، اما می تواند خطر را افزایش دهد یا علائم را بدتر کند.
کاهش وزن روش درمانی خط اول برای بسیاری از افراد دیابتی است. این شامل ورزش و تغییر در رژیم غذایی است ، اما روغنهای اسانس ممکن است کمک کنند.
طبق تحقیقی که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد ، هنگامی که موش های چاق از عصاره های هلی کریسوم یا یا گریپ فروت به عنوان مکمل استفاده می کردند ، وزن کمتری داشتند و علائم التهاب و انسولین اضافی کمتری نسبت به موش هایی که هیچ مکمل مصرف نمی کردند ، داشتند.
تحقیقات آینده ممکن است نشان دهد که هلی کریسوم و گریپ فروت می توانند به کاهش وزن افراد کمک کنند اگر از این دو عصاره به درستی استفاده شود.
به عنوان مثال ، بعد از تمرین ، ماساژ با یک روغن پایه حاوی روغنهای اساسی هلی کریسوم یا گریپ فروت ممکن است به آرامش و کاهش وزن کمک کند.

دارچین

Cinnamon

دارچین یکی از ادویه های محبوب دسرها و سایر غذاهای معطر است. به نظر می رسد عطر و طعم آن شیرینی را بدون افزودن شکر بیشتر تقویت می کند.
همچنین ، تحقیقات نشان می دهد که ممکن است به افراد دیابتی کمک کند. دانشمندان قبل از انتشار یافته های خود منبع موثق در سال ۲۰۱۰ ، تشخیص دادند که دارچین ممکن است از حساسیت انسولین ، سطح قند و چربی ، التهاب ، فشار خون و حتی وزن بدن سود ببرد.
مصرف منظم دارچین و استفاده از روغن اسانس ممکن است به کنترل برخی از ویژگی های دیابت در برخی از افراد کمک کند.

اسطوخودوس

lavendor

روغن اسطوخودوس در طب سنتی و غربی کاربردهای بی شماری دارد و طبق تحقیقی که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد ، ممکن است به تسکین علائم دیابت کمک کند.
محققان دریافتند که در آزمایشات روی حیوانات ، روغن اسانس اسطوخودوس به تعادل سطح قند خون و محافظت در برابر استرس اکسیداتیو کمک می کند ، که باعث عوارض در افراد دیابتی می شود.

نحوه استفاده از روغنهای اسانس برای دیابت

دیابت یک بیماری پیچیده است که ممکن است به رایحه درمانی پاسخ دهد ، این عمل استفاده از روغنهای اساسی به عنوان درمان است. با این حال ، ممکن است کمک نکند یا برای همه بی خطر نباشد.
رایحه درمانی اشکال مختلفی دارد ، اما همیشه برای جلوگیری از هرگونه عوارض جانبی مهم است که دستورات منبع موثق را با دقت دنبال کنید.
استنشاق و مالیدن روی پوست دو روش اصلی استفاده از روغن ها است. گیرنده های موجود در بینی و مویرگ های ریه ذرات بسیاری از روغنهای اسانس را برداشته و آنها را به جریان خون منتقل می کنند.
• در دیفیوزر: چند قطره روغن اسانس به یک پخش کننده آروماتراپی اضافه کنید و نفس های طولانی و عمیق بکشید. هدف این است که اجازه دهید ترکیبات مفید وارد بدن شوند. یک پخش کننده ذرات روغن را از طریق هوا پخش می کند.
• استنشاق مستقیم: چند قطره روغن را روی مقداری آب گرم شناور کنید تا یک پخش کننده اختصاصی ایجاد کند.
• روی یک تکه پنبه: چند قطره روی یک تکه پنبه یا دستمال بریزید و استنشاق کنید.
• رقیق شده روی پوست یا ماساژ: بعضی از ذرات ممکن است به اندازه کافی کوچک باشند تا از طریق پوست عبور کنند ، جایی که ممکن است وارد جریان خون شوند یا درمان موضعی انجام دهند. همیشه یک روغن اسانس را در یک روغن حامل مانند روغن بادام شیرین رقیق کنید.
به عنوان بخشی از ماساژ ، روغن ها همچنین می توانند به فرد کمک کنند تا آرام شود و سطح استرس را کاهش دهد.
افراد همچنین می توانند روغنهای اسانس رقیق شده را به نمکهای حمام ، لوسیون ها یا پانسمان زخم ها بمالند.
برای یافتن پخش کننده ها و روغن های حامل برای خرید آنلاین بر روی پیوندها کلیک کنید.

هشدارها

همه روغن ها برای همه مفید نیستند ، چه در یک پخش کننده یا روی پوست.
به عنوان مثال ، برخی از روغن ها می توانند ریه ها را تحریک کنند و برای افرادی که مشکلات تنفسی مانند آسم دارند خطرناک باشد.
در زیر برخی از ملاحظات بهداشتی برای روش های مختلف رایحه درمانی آورده شده است:

در دیفیوزر

افراد مبتلا به آسم نباید از روغنهای اسانس استفاده کنند ، زیرا باعث تحریک و تحریک علائم بالقوه تهدید کننده زندگی می شود. هرکسی که هنگام استفاده از روغنهای اسانس با مشکلات تنفسی روبرو می شود باید بلافاصله استفاده از آن را متوقف کند.
زنان باردار ، کودکان و حیوانات خانگی نیز ممکن است واکنش های نامطلوبی را تجربه کنند و فرد باید قبل از استفاده از دیفیوزر آنها را در نظر بگیرد.

روی پوست

قبل از استفاده روی پوست ، رقیق کردن یک روغن اسانس با مخلوط کردن با یک روغن حامل بسیار مهم است. به عنوان مثال ، چند قطره روغن اسانس به ۱ اونس روغن زیتون ، روغن نارگیل یا روغن بادام اضافه کنید.

آلرژی

قبل از استفاده از مخلوط اسانس رقیق شده ، سعی کنید به اندازه یک سکه به بازو بمالید تا آلرژی ها بررسی شود. اگر بعد از ۲۴ تا ۴۸ ساعت هیچ نشانه ای از آلرژی ظاهر نشود ، استفاده از روغن رقیق شده باید بی خطر باشد.

 

تأثیر هورمونی

در سال ۲۰۱۸ ، انستیتوی ملی علوم بهداشت محیط یادآور شد که برخی از روغنهای اسانس ، از جمله اسطوخودوس ، حاوی موادی هستند که ممکن است فعالیت های هورمونی را هنگام استفاده از پوست بر هم بزنند. این ممکن است منجر به رشد ناخواسته بافت پستان در مردان قبل از بلوغ شود.
هرگز روغن اسانس را قورت ندهید ، زیرا بسیاری از آنها سمی هستند.

دیدگاه

روغن های اسانس ممکن است به افراد دیابتی کمک کند تا به عنوان یک درمان منظم با آنها همراه باشد. با این حال ، تحقیقات هنوز تأیید نکرده است که هر روغن اسانس به طور موثر دیابت را درمان می کند ، و برخی از موارد استفاده ممکن است بی خطر باشد.
افرادی که از این روغن ها استفاده می کنند علاوه بر درمان منظم باید این کار را انجام دهند و اقدامات احتیاطی ذکر شده در بالا را در نظر بگیرند.
بهتر است قبل از استفاده از روغنهای اسانس با پزشک صحبت کنید و شخص نباید بدون مراجعه به مشاوره پزشکی از آنها برای کودکان یا اطراف آنها استفاده کند.
هنگامی که فردی از آنها به طور ایمن استفاده می کند ، روغن های اسانس ممکن است به مبارزه با دیابت از جمله علائم و عوارض آن کمک کند.
صرف نظر از برنامه درمانی فرد ، مهم است که منبع موثق را تا آنجا که ممکن است در مورد بیماری یاد بگیرید ، زیرا این امر می تواند نتایج را بهبود بخشد و منجر به کیفیت زندگی بهتر شود.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها