مقالات

درمان کمر درد و التهاب با روغنهای درمانی

درمان کمر درد و التهاب با روغنهای درمانی

تخمین زده شده است که حدود ۸۰ درصد مردم در طول زندگی خود در برخی از مواقع کمردرد را تجربه خواهند کرد. بسته به شدت ، کمردرد و التهاب همراه آن می تواند آنقدر ناتوان کننده باشد که کار ، سرگرمی و حرکات روزمره را برای شما دشوار کند.
کمردرد حاد (کوتاه مدت) ممکن است به داروهای استراحت در رختخواب و درد نیاز داشته باشد ، اما موارد مزمن (طولانی مدت) نیاز به اصلاح سبک زندگی دارند. یکی از این راه حل ها می تواند استفاده از روغنهای اسانس باشد.
روغنهای اساسی از برگها ، دانه ها ، گلها ، میوه ها و پوست برخی گیاهان استخراج می شوند. روغنهای اسانس در رایحه درمانی یا رقیق شده و به صورت موضعی استفاده می شوند. تحقیقات بالینی نشان داده است که برخی از این روغن ها می توانند بیماری های مختلف بدن از جمله درد را تسکین دهند.

بهترین روغنهای اسانس برای کمردرد

با وجود همه انتخاب های روغن اسانس ، دانستن اینکه کدام یک در واقع می توانند به کمر درد شما کمک کنند گیج کننده است. روغن های زیر می توانند کمک کنند.

۱- روغن نعناع

Peppermint

روغن نعناع که شاید به دلیل ته رنگهای منتول شناخته شده باشد ، یکی از قوی ترین مسکن های طبیعی است. روغن نعناع فلفلی خالص حداقل ۴۴ درصد محتوای منتول خالص دارد که به طور گسترده ای برای درد در منابع مختلف مورد استفاده قرار گرفته است.

۲- روغن امرودی

wintergreen1

رابطه نزدیک به نعناع فلفلی ، روغن امرودی دارای خواص ضد درد مشابه است. به طور خاص ، گیاه امرودی حاوی متیل سالیسیلات است که مشابه آسپرین است. اگر داروهای رقیق کننده خون یا داروهای دیگر مصرف می کنید با پزشک صحبت کنید ، زیرا گیاه امرودی می تواند خطر خونریزی را افزایش دهد.

۳- روغن علف لیمو

lemongrass

 

روغن علف لیمو به دلیل خواص ضد قارچی بسیار مورد بررسی قرار گرفته است. یک مطالعه روی موش ها نیز خواص ضد التهابی قابل توجه آن را ارزیابی کرد. کاهش التهاب ممکن است منجر به کاهش درد شود ، اما مطالعات در مورد انسان مورد نیاز است.

۴- روغن زنجبیل

ginger

زنجبیل که اغلب در پخت و پز استفاده می شود ، خارج از کابینت ادویه جات نیز اثرات دیگری دارد. برجسته ترین مزایای آن خواص ضد التهابی است ، مانند مطالعه ۲۰۱۶ در مورد آرتریت روماتوئید.

۵- روغن اسطوخودوس

 

lavender

اسطوخودوس به عنوان یکی از روغنهای اسانس که به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته و محبوب است ، به عنوان یک روغن چند منظوره برای انواع بیماری ها عمل می کند. طبق یک بررسی بالینی ، روغن اسطوخودوس می تواند به کاهش سردرد و درد عضلانی کمک کند. چنین مزایایی ممکن است برای کمردرد نیز مفید باشد.

۶- روغن اوکالیپتوس

 

Eucalyptus

روغن اکالیپتوس که از نظر خواص ضد التهابی و ضد باکتری شناخته شده است ، می تواند اثرات ضد درد در عضلات و مفاصل داشته باشد. یک بررسی بالینی در سال ۲۰۱۵ نشان داد که این روغن در درمان بیماری هایی مانند آرتروز ، آنفولانزا و زخم ها نویدبخش است.

۷- روغن های بابونه رومی و آلمانی

chamomile

در حالی که بابونه به دلیل خاصیت تسکین دهنده و آرام بخش آن بیشتر شناخته شده است (دلیل این که بسیاری از افراد در هنگام بیماری چای بابونه می نوشند) روغن اسانس مزایای دیگری نیز دارد. این موارد شامل کاهش اسپاسم عضلات و التهاب کلی است. در صورت استفاده از گل بابونه در صورتی که آلرژی به گل میخک دارید ، مراقب باشید زیرا گیاهان از یک خانواده هستند.

۸- روغن رزماری

 

Rosemary

رزماری چیزی فراتر از یک گیاه پخت و پز است. روغن رزماری از نظر بالینی فوایدی دارد. این موارد شامل کاهش درد ناشی از اختلالات روماتیسمی و گرفتگی های قاعدگی است. چنین اثرات ضد التهابی و ضد درد ممکن است برای کمردرد نیز مفید باشد.

۹- روغن چوب صندل

sandalwood

روغن چوب صندل دارای خواص ضد التهابی است. چنین اثراتی برای اثرات مشابه آنها با داروهای بدون نسخه بررسی شده است. کاهش التهاب در پشت با روغن چوب صندل نیز می تواند درد را کاهش دهد.

نحوه استفاده از روغنهای اسانس برای کمردرد

یافتن روغنهای اسانس مناسب برای کمردرد فقط آغاز کار است. در مرحله بعدی ، شما باید بدانید که چگونه از آنها به درستی استفاده کنید تا دچار تحریک پوستی یا سایر عوارض جانبی نشوید. روغنهای اسانس ممکن است در رایحه درمانی استنشاق شده یا رقیق شوند و به صورت موضعی به پشت شما زده شوند و یا در حمام استفاده شوند.

آنها را به صورت موضعی استفاده کنید.

از روغنهای اسانس می توان در هنگام ماساژ استفاده کرد و یا مستقیماً به پشت رول کرد ، اما ابتدا باید آنها را رقیق کنید.
حداکثر ۶ قطره از روغن انتخابی خود را با ۶ قاشق چای خوری روغن حامل ، مانند جوجوبا یا روغن زیتون مخلوط کنید. یک تست پچ از روغن رقیق شده خود را در قسمت کوچکی از پوست انجام دهید. بعد از ۲۴ ساعت ، اگر تحریک ایجاد نشود ، احتمالاً می توانید با خیال راحت از روغن در یک قسمت بزرگتر از پوست مانند پشت خود استفاده کنید.
مخلوط رقیق شده خود را به آرامی به پشت بمالید و برای جذب بیشتر کمی ماساژ دهید. قبل از لمس صورت ، حتما دستان خود را بشویید ، زیرا نمی خواهید چشم های خود را تحریک کنید. همچنین اطمینان حاصل کنید که روغن وارد دهان شما نمی شود.

آنها را در طول روز استنشاق کنید.

استنشاق روغنهای اسانس برای درد و التهاب روش دیگری است. چندین قطره روغن اسانس خالص در یک دیفیوزر به آب اضافه کنید و آن را در خانه یا محل کار خود بگذارید. در طول روز می توانید روغن یا آب بیشتری به دیفیوزر اضافه کنید.

حمام اینفیوژن با روغن بگیرید.

برای کمر درد ، یک حمام گرم و آرام می تواند به کاهش درد و التهاب کمک کند. به عنوان یک امتیاز ، شما می توانید روغن های اسانس رقیق شده را به آب حمام خود اضافه کنید ، ۱۰ قطره به آب روان اضافه کنید. در صورت لغزنده شدن روغن ، از ورود و خارج شدن از وان مراقبت کنید.

عوارض جانبی و اقدامات احتیاطی

هنگامی که طبق دستورالعمل استفاده می شود ، روغنهای اسانس نباید هیچ عوارض جانبی عمده ای ایجاد کنند. بثورات پوستی و تحریک پوستی می تواند بدون رقت مناسب یا آزمایش پچ زودتر از موعد رخ دهد.
اگر باردار هستید ، شیر می دهید یا در شرایط پزشکی اساسی قرار دارید، با یک پزشک صحبت کنید. به خاطر داشته باشید که رایحه درمانی می تواند حیوانات خانگی ، کودکان و دیگران را در این منطقه تحت تأثیر قرار دهد. به یاد داشته باشید که روغنهای اسانس بسیار قدرتمند هستند. همچنین ، آنها را از طریق دهان مصرف نکنید و از آنها در چشم یا نزدیک چشم خود استفاده نکنید.

سایر درمان های خانگی برای کمردرد

پیچیدگی کمر درد به یک برنامه درمانی جامع نیاز دارد. شما نه تنها باید بر کاهش درد تمرکز کنید ، بلکه می خواهید با التهاب زمینه ای که می تواند در بیماری های کمر شما نقش داشته باشد نیز مبارزه کنید.
سایر درمان ها شامل این موارد است:
• یک رژیم ضد التهابی
• تمرینات اصلی برای ایجاد عضله و قدرت برای محافظت از پشت شما
• یخ و گرما درمانی
•ماساژ
•فعالیت بدنی
• فیزیوتراپی
• زردچوبه برای کاهش التهاب
• یوگا و سایر تمریناتی که شامل کشش و انعطاف پذیری است

برداشت

تحقیقات علمی و شواهد حکایتی به طور فزاینده ای از روغنهای اسانس برای انواع بیماریها ، از جمله کمر درد حمایت می کند.
استفاده از این موارد برای جلوگیری از واکنش های آلرژیک بسیار مهم است. روغن های اسانس درمان هر دردی نیستند. برای تقویت کمر خود باید روش های درمانی دیگری مانند ورزش را نیز انجام دهید.
اگر کمر درد شما ادامه یافت یا با وجود درمان شدیدتر شد ، به پزشک مراجعه کنید.

5 1 رای
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها