مقالات

روغن های درمانی برای اگزما شدید

روغن های درمانی برای اگزما شدید

اگر اگزمای شدید شما به درمان های سنتی پاسخ نمی دهد ، ممکن است از خود بپرسید چه گزینه های دیگری دارید. علاوه بر روش های درمانی که پزشک برای شما تجویز کرده است ، ممکن است بدنبال آزمایش داروی جایگزین یا مکمل نیز باشید.
یکی از انواع درمان های مکمل که ممکن است در مورد آن کنجکاو باشید ، استفاده از روغنهای اسانسی است. روغنهای اسانسی عصاره های بسیار غلیظی هستند که از گیاهان مختلف تقطیر می شوند. آنها در آروماتراپی استفاده می شوند یا با روغن حامل برای استفاده موضعی رقیق می شوند.
اگزما باعث بثورات قرمز ، خارش دار و خشک می شود که از خفیف تا شدید متغیر است. خراش مداوم به دلیل اگزمای شدید می تواند به پوست شما آسیب برساند و شما را در معرض خطر عفونت پوستی قرار دهد. یافتن راهی برای مدیریت موفقیت آمیز این شرایط می تواند از بروز عوارض جلوگیری کند.
در اینجا چند روغن اسانسی آورده شده است که به طور بالقوه می توانند علائم اگزما را کاهش دهند. ابتدا ، بیایید برخی از خطرات استفاده از آنها را بررسی کنیم.
خطرات احتمالی
حتی اگر روغن های اسانسی ممکن است اگزمای شدید شما را تسکین دهند ، با احتیاط از این روغن ها استفاده کنید. برخی از افراد پس از استفاده از روغن ها ، به دلیل واکنش های آلرژیک یا حساسیت ها آزرده می شوند.
همچنین ، تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه آیا این روغن ها واقعاً به تسکین علائم اگزما کمک می کنند ، لازم است.

اگر برای اولین بار از یک روغن اسانسی استفاده می کنید ، آزمایش پوستی انجام دهید.

اگزمای شدید

روش های انجام آزمایش پوستی:
• بکار بردن یک تکه رقیق شده کوچک برای پچ کردن پوست.
• به دنبال نشانه هایی از واکنش مانند گزیدگی ، سوزش یا قرمزی باشید.

اگر یک روغن اسانسی خریداری کردید ، طبق دستورالعمل از آن استفاده کنید. روغنهای اسانسی هرگز نباید خورده شوند. همچنین باید قبل از استفاده آنها را رقیق کنید. آنها با یک روغن حامل رقیق می شوند. پس از رقیق شدن ، می توانند:
• به پوست زده شوند.
• برای آروماتراپی به هوا پخش شوند.
• در حمام مورد استفاده قرار گیرند.
اگر در مورد امتحان یک روغن اسانسی کنجکاو هستید ، ابتدا با پزشک خود صحبت کنید. آنها می توانند به شما کمک کنند تا تشخیص دهید استفاده از روغنهای اسانسی نگرانی هایی مانند بدتر شدن وضعیت شما را ایجاد می کند یا نه

روغن درخت چای
روغن درخت چای از برگهای گیاه درخت چای حاصل می شود. این ماده اغلب برای انواع بیماری های پوستی مانند عفونت قارچی پا و انگشتان، شپش سر ، قارچ ناخن و گزش حشرات استفاده می شود.
در یک مطالعه ، محققان گیاهان و مواد معدنی مختلفی را برای درمان درماتیت تماسی با یکدیگر مقایسه کردند و روغن درخت چای را به عنوان موثرترین ماده در نظر گرفتند. با این حال ، تحقیقات محدودی وجود دارد که می گوید روغن درخت چای وقتی به صورت موضعی برای درمان اگزما استفاده می شود مفید است.
یکی از موارد مهم ایمنی این است که شما هرگز نباید روغن را قورت دهید. در صورت بلع ، می تواند باعث گیجی و از بین رفتن هماهنگی عضلات شود.
روغن درخت چای قوی است. خطر تحریک پوست وجود دارد. همیشه قبل از استفاده از پوست ، آن را با یک روغن حامل مانند روغن نارگیل ، روغن بادام شیرین ، یا روغن آرگان رقیق کنید.

روغن نعناع
روغن نعناع  فواید بی شماری برای سلامتی دارد، مانند توانایی رفع سو هاضمه و حالت تهوع خفیف. برخی از افراد ادعا می کنند که می توان از آن به صورت موضعی نیز برای کاهش خارش استفاده کرد.
این روغن بسیار غلیظ است. قبل از استفاده آن را با روغن حامل مخلوط کنید. ابتدا از چند قطره استفاده کنید تا از تحریک آن جلوگیری کنید. هرگز آن را روی صورت خود قرار ندهید. همچنین از استفاده از آن روی سینه نوزادان یا کودکان خردسال خودداری کنید زیرا در صورت استنشاق می تواند مضر باشد.
تحقیقات بسیار محدودی در مورد روغن نعناع فلفلی و اثرات آن بر اگزما وجود دارد ، بنابراین در استفاده از آن محتاط باشید. قبل از امتحان با پزشک خود صحبت کنید.

روغن گل همیشه بهار
روغن گل همیشه بهار از گل همیشه بهار یا ماری گلد حاصل می شود.
برخی از مطالعات جزئی منبع معتبر نشان داده است که گل همیشه بهار هنگامی که روی پوست قرار می گیرد خاصیت ضد التهابی دارد و می تواند تورم و درد را کاهش دهد. هیچ تحقیقی روی روغن گل همیشه بهار به طور خاص برای اگزما انجام نشده است ، بنابراین قطعی نیست که بتواند علائم شما را تسکین دهد.
مجدداً ، برای ایمنی ، با پزشک خود صحبت کرده و قبل از استفاده تست پوستی پوستی پچ را انجام دهید.

روغن گل گاوزبان
برخی مطالعات استفاده از روغن گل گاوزبان را برای تسکین پوست مستعد اگزما بررسی کرده اند. روغن گل گاوزبان حاوی یک اسید چرب است که بدن ما آن را به ماده ای شبیه هورمون با خواص ضد التهابی تبدیل می کند.
برخی از افراد ادعا می کنند که در التهابات پوستی بهبود یافته اند. اما نتایج مطالعه متفاوت است. برای تعیین اینکه آیا روغن گل گاوزبان برای کاهش علائم اگزما موثر است ، تحقیقات بیشتری لازم است.

روغن های گیاهی دیگر
علاوه بر روغنهای اسانسی ذکر شده در بالا ، روغنهای دیگر گیاهی نیز موجود است که می توانند به درمان اگزمای شدید کمک کنند. این موارد را می توان روی پوست شما قرار داد یا به عنوان روغن حامل از یک روغن اسانسی استفاده کرد.

روغن جوجوبا
روغن جوجوبا از دانه های گیاه جوجوبا حاصل می شود. این ماده به عنوان عنصری در بسیاری از محصولات مراقبت از بدن مانند شامپوها ، لوسیون ها و پاک کننده های صورت استفاده می شود. برخی از منابع معتبر نشان می دهد که روغن جوجوبا همچنین ضد التهاب است و می تواند برای تسکین پوست و سوزش خفیف استفاده شود.
همچنین یک مرطوب کننده قوی است. روغن جوجوبا شباهت زیادی به سبوم انسان دارد ، ماده ای روغنی که توسط پوست و مو ترشح می شود.

روغن نارگیل
برخی افراد ادعا می کنند که روغن نارگیل فواید مختلفی دارد ، چه شما با آن غذا بپزید و چه آن را به صورت موضعی استفاده کنید.
روغن نارگیل دارای برخی از خواص ضد میکروبی است که می تواند احتمال عفونت پوست را کاهش دهد. همچنین ضد التهاب است ، بنابراین ممکن است بتواند پوست خشک و ترک خورده ناشی از التهاب را تسکین دهد.
در مطالعه ای که در سال ۲۰۱۳ روی ۱۱۷ کودک مبتلا به اگزما انجام شد ، استفاده از روغن نارگیل بکر به مدت ۸ هفته به صورت موضعی منجر به بهبود بسیار خوبی در پوست آنها شد.
هنوز هم ، این مطالعه تنها به این معنی نیست که روغن نارگیل می تواند مورد شما را در اگزما بهبود بخشد. برخی از افراد ممکن است به روغن نارگیل حساسیت داشته باشند. همیشه قبل از استفاده از موارد جدید روی پوست با پزشک خود صحبت کنید.

روغن دانه آفتابگردان
روغن دانه آفتابگردان یکی دیگر از روغن های حامل است که برخی افراد ادعا می کنند خاصیت ضد التهابی دارد. این امر آن را برای کاهش خشکی و تقویت آبرسانی پوست مفید می کند.
روغن دانه آفتابگردان همچنین منبع آنتی اکسیدان ویتامین E است. برخی مطالعات نشان داده اند که ویتامین E می تواند علائم التهاب پوست را کاهش دهد. این ممکن است برای اگزما مفید باشد ، اما تحقیقات بیشتری لازم است.

نکات دیگر
برخی از این روغن ها با کاهش التهاب و افزایش رطوبت مرتبط هستند و به طور بالقوه برای پوست های مستعد اگزما مفید هستند. اما هنوز تحقیقات کافی برای حمایت از این موضوع وجود ندارد.
از روغنهای اسانسی با احتیاط استفاده کنید ، زیرا بعضی اوقات منجر به تحریک یا واکنش آلرژیک می شود. همیشه قبل از استفاده از موارد جدیدی که برای پوست شما توصیه نشده است ، با پزشک خود صحبت کنید.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها