مقالات

با روغن ها خانه خود را بطور طبیعی تمیز و پاکیزه نگه دارید

با روغن ها خانه خود را بطور طبیعی تمیز و پاکیزه نگه دارید

همه ما با اصطلاح روغن های ضروری اشنا هستیم و این موارد را در همه جا مثل شبکه های اجتماعی، فروشگاه های بهداشتی و فروشگاه های مواد غذایی، فرشگاه محصولات حمام و بدن و غیره شنیده و دیده ایم. اگرچه آنها از یک روند ساخت مداوم برخوردارند اما نمی توان فواید روغن های ضروری را برای سلامتی و کاربردهای عملی درک کرد. بنابراین، در این مقاله از ابتدا به بررسی این موضوع می پردازیم. منظور از روغن های ضروری چیست؟ روغن های ضرورری از ترکیبات معطر (رایحه های مطبوع) و طبیعی برخوردارند که برای مجموعه مراقبت های بهداشتی پوست و مو گنجانده می شوند. این روغن ها در پوست، ساقه ،ریشه، گل ها و سایر قسمت های گیاهان یافت می شوند. این روغن های ضروری بواسطه تقطیر دقیق بخار و پرس سرد استخراج می شوند. پس از استخراج رایحه شیمیایی مواد، آنها با یک روغن حامل ترکیب کرده و محصول بدست آمده آماده مصرف می شود. ناب ترین و خالص ترین روغن های ضروری از گیاهان دارویی استخراج می شوند این مواد از ترکیبات معطر بی نظیر و قدرتمندی برخوردار می باشند. استخراج روغن های ضروری از گیاهان بعنوان یکی از روغن های ضروری ناب برای مصرف محسوب می شوند.

آگاهی از مطالب مورد نیاز

روغن های ضروری به دلیل خاصیت ضد باکتریایی،ضد قارچی و ضد ویروسی برای نظافت و تمیزکردن خانه مناسب می باشند. هر رایحه از این روغن ها از خاصیت ضد عفونی کنندگی برخوردارند اما برخی از آنها از سایر روغن های ضروری قوی تر می باشند. ترکیبات شیمیایی حاصل از مواد ضد عفونی کننده تعیین کننده مقدار واندازه روغن های ضروری است. یکی از اقدامات مهم در ایجاد محلول های ضد عفونی کننده ، مخلوط کردن روغن های ضروری با ترکیبات شیمیایی است. که در این زمینه، از آب، سرکه یا فراورده های روغن طبیعی به میزان کافی استفاده می شود. با این حال، در خلال بروز بیماری همه گیر و جدی کووید ۱۹- تنها استفاده از این مواد برای ضد عفونی کافی نیست. در موارد غیر معمول کووید ۱۹- شما باید از محصولی استفاده کنید که حداقل دارای ۷۰ درصد الکل باشد.از اتانول موجود در الکل برای مصرف خوراکی و از ایزوپروپیل الکل معمولا در مالیدن الکل (الکل سایشی) استفاده می شود. در زمان مشاهده محصول با ترکیب ۷۰ درصد + اتانول، می توان با ۱۴۰ مقیاس خلوص الکل یا بیشتر برای مصرف خوراکی مواجه شد. (طبق گفته وودکا،اورکلر،گلدن گرین)
برای اعمال استحمام و زیبایی،باید از روغن های ضروری قبل از استفاده از آب یا روغن رقیق بویژه در زمان استفاده مستقیم روی پوست بهره گرفت. پوست هر انسان گرانقیمت ترین لباس اوست وبزرگترین اندام بدن و بسیار حساس می باشد. برای کاربردهای موضعی پوست، از یک قطره روغن ضروری با ۳ قطره روغن حامل نارگیل، بادام، هسته انگور،یا روغن زیتون استفاده شود.
حتی اگر روغن های ضروری کاملا طبیعی باشند اما از قدرت و تاثیر بالایی برخوردار خواهند بود. روغن های ضروری بسیار غلیظ اند. برای تولید ۱۵میلی لیتر روغن ضروری لیموی خالص ممکن است از ۷۵ عدد لیمو استفاده شود. در زمان خرید و استفاده از روغن های ضروری نیاز به بررسی و تحقیقات لازم خواهد بود.
روغن های ضروری را باید از شرکت های معتبر جهانی خریداری کرد. از خرید مواد ارزان قیمت اجتناب کنید زیرا، این مواد معمولا حاوی مواد پرکننده و مواد شیمیایی می باشد. سوال اینجاست که آیا شرکت ها خود از منابع و یا مزارع روغن های ضروری برخوردارند یا اینکه روغن های ضروری را از تامین کنندگان خارجی خریداری می کنند.

روغن لیمو

محصولات پاک کننده و تمیزکننده لیمو در تمام خانه ها و فروشگاه های مواد غذایی مشاهده می شود. لیمو بعنوان یک ضد عفونی کننده طبیعی با خاصیت آنتی اکسیدانی محسوب می شود. لیمو خاصیت تمیز کنندگی بالایی دارد. به مرور زمان، بوی لیمو می تواند تصور زیبایی را در زهن ما دو چندان کند. امروزه از لیمو برای ساخت شمع های تزیینی ، عطرها و …. بدلیل رایحه مطبوع و با طراوت استفاده می شود. از ۱۰ قطره روغن ضروری لیمو در یک شیشه اسپری همراه با یک فنجان آب و ۴/۱ فنجان ودکا برای تمیز کردن سطوح پیشخوان ها، کاشی ها و سایر صفحات مسطح بصورت کاملا سالم و طبیعی استفاده می شود. در زمان استفاده از این مواد باید به این نکته توجه داشته باشید که آیا می توان از لیمو با خاصیت اسیدی در تمامی سطوح استفاده کرد یا خیر. همانطور که قبلا بیان شد، سطوح حاصل از سنگ های مرمر، گرانیت بعنوان سطوح پر منفذ محسوب می شوند که براحتی مواد اسیدی در آنها نفوذ پیدا می کنند.

روغن اسطوخودوس

اسطوخودوس یکی از مهمترین و پرکاربردترین روغن های ضروری است. از این گیاه برای طعم بخشیدن به غذاها و نوشیدینی ها و همچنین افزایش روحیات مثبت فردی،تسکین درد و حتی کمک به بازگشت حافظه استفاده می شود. اکثر مردم جهان از گیاه اسطوخودوس به دلیل برخورداری از تسکین اعصاب، آرامش، فواید ذهنی و بدنی استفاده می کنند. برای داشتن یک خواب آرام در شب، با چند قطره اسپری روغن ضروری اسطوخودوس در اتاق خواب می توان به یک شب آرام دست یافت.( از این گیاه برای تنفس بهتر،کاهش خارش و تورم ناشی از گزش،سردرد و لرز و استفراغ استفاده می شود.)

روغن نعنا

از نعناع هندی در غذاها ونوشیدنی کمک گرفته می شود. این گیاه در هضم غذا و از بین بردن آلودگی های محیطی نقش موثری دارد. همچنین، در دور کردن حشرات موذی و مزاحم خانه نقش خواهد داشت. کافیست، چند قطره از اروغن ضروری نعناع هندی را روی چند متر مربع از پارچه پنبه ای یا گوله های پنبه ای اسپری شود ودر انبارها، اتاق لباسشویی ،و سایر مکان هایی که احتمال حضور حشرات موذی و مزاحم است نگهداری شود. از نعنای تند (هندی) بعنوان یک ماده محرک استفاده می شود. بنابراین، اگر احساس خستگی می کنید و یا به یک نیروی محرک انرژی زا و قوی برای تقویت مغز نیاز دارید بطور حتم ، روغن ضروری این گیاه به شما می تواند کمک کند.( از روغن ضروری این گیاه برای سو هاضمه ،افزایش قوای جسمی و خارش های پوستی و گزش حشرات استفاده می شود.)

روغن اکالیپتوس

روغن ضروری این گیاه بعنوان یک پاک کننده کاملا طبیعی و قوی محسوب می شود. از این روغن بعنوان یکی از محصولات پاک کننده با بوی معطر استفاده می شود. نکته: روغن ضروری اکالیپتوس با روغن های ضروری نعنای هندی، اسطوخودوس و لیمو مخلوط می شود.

روغن درخت چای

از روغن ضروری این گباه برای تصفیه و پاک کنندگی استفاده می شود.این روغن ضروری یکی از گزینه های مهم و عالی برای تمیز کردن و ترکیب محصولات زیبایی کاربرد دارد. نکته: روغن درخت چای را با روغن های ضروری لیمو، اسطوخودوس ،یلانگ-یلانگ (روغن یلانگ یلانگ گلی زرد و ستاره ای است که روی درخت کانانگا رشد می کند.) ترکیب می کنند.

روغن دارچین

روغن ضروری دارچین دارای رایحه ای شیرین و تند است و از آن می توان برای صنعت عطر سازی و تصفیه هوای خانه استفاده کرد. اگرچه، از این روغن ضروری بیش از هرچیزی برای شمع سازی معطر و ادویه های پخت و پز استفاده می شود. همچنین، روغن ضروری دارچین به دلیل داشتن مکانیسم ضد باکتریایی بعنوان یک ماده ضد عفونی کننده محسوب می شود. ترکیب روغن ضوروری دارچین ودو ماده به نام سینامالدئید و اسید سینامیک نقش به سزایی در آسیب رساندن به غشای سلولی باکتری ها و از بین بردن آنها دارند. استفاده از روغن ضروری دارچین در تمیز کردن و نظافت خانه برای از بین بردن میکروب ها و ریز میکروب های بیماری زا کاربرد دارد. نکته: ترکیب روغن ضروری دارچین با روغن های ضروری یلانگ-یلانگ، پرتقال شیرین و نعناع هندی نقش مهمی در میکروب زدایی و باکتری ها و نظافت خواهند داشت.

 

تمیز کردن خانه

۲۵ دستورالعمل روغن ضروری برای نظافت خانه

پاک کنندگی سطوح مختلف:

۱ فنجان آب مقطر
۱ فنجام سرکه
۲۰ قطره روغن ضروری لیمو
۲۰ قطره زوغن ضروری درخت چای
نحوه استفاده: تمام مواد را در یک بطری اسپری شیشه ای ترکیب کرده و خوب تکان دهید. از این مواد برای تمیز کردن سطح پنجره یا شیشه استفاده کنید. برای پاک کردن مواد از پارچه میکروفیبر یا حوله های کاغذی استفاده کنید. بطری شیشه ای را در جای خشک و خنک نگهداری کنید تا خواص مواد حفظ شود. قبل از هر بار مصرف بطری را خوب تکان دهید.

پاک کننده ظرفشویی آشپزخانه:

۱ فنجان سرکه
۱۰ قطره روغن ضروری ( لیمو و پرتقال گزینه های عالی می باشند)
نحوه استفاده: سرکه و روغن ضروری مورد نظر را در یک فنجان مخصوص ماشین ظرفشویی مخلوط کنید. فنجان را روی طبقه بالای ماشین ظرفشویی قرار دهید. ماشین ظرفشویی را با درجه نرمال روشن کنید و اجازه دهید با گردش کامل محیط داخلی ماشین ظرفشویی تمیز شود.
پاک کننده ماشین ظرفشویی:
۱ فنجان سرکه
۱۰ قطره روغن ضروری مورد نظر
نحوه استفاده: در یک فنجان مخصوص ماشین ظرفشویی مواد را خوب ترکیب کنید. فنجان را در قفسه بالای ماشین ظرفشویی قرار دهید و با درجه نرمال روشن کنید.

ماهیتابه و قابلمه آشپزخانه:

۲/۱ فنجان جوش شیرین
۴ قطره روغن ضروری مرکبات (پرتقال،لیمو،یا سرکه یا ترکیبات مورد نیاز)
نحوه استفاده: جوش شیرین و روغن های ضروری را در یک ظرف مناسب ترکیب و خوب تکان دهید. زمانیکه مواد به خوبی مخلوط شد، مخلوط را روی کف قابلمه و ماهیتابه بپاشید. به اندازه ای سرکه بریزید که کف هر یک را کاملا بپوشاند. چند دقیقه صبر کنید. با برس نرم خوب اسکراب کنید و اجازه دهید تا دوباره در مواد بمانند. بعد با آب گرم قابلمه و ماهی تابه را بشویید. مواد ترکیب یافته را می توانید در ظرف مناسب به مدت طولانی ذخیره و نگهداری کنید.

پاک کننده اسفنج آشپزخانه:

۱ فنجان آب
۲ قطره روغن ضروری لیمو
نحوه استفاده: آب و روغن ضروری لیمو را در یک کاسه خوب ترکیب کنید تا کاملا مخلوط شوند. سپس، اسفنج را در مخلوط خیس کنید و آب اضافی را فشرده و اسفنج را در مایکروویو قرار دهید. درجه مایکروویو را در مدت ۶۰ ثانیه تنظیم کنید تا در حرارت بالا قرار بگیرد. هر چند روز یکبار این کار را انجام دهید تا اسفنج آشپزخانه تمیز و بدون بو باشد.

ضد عفونی سطل زباله:

۱ فنجان جوش شیرین
۴/۱ فنجان آب مقطر
۱۰ قطره روغن ضروری کاج
قالب سیلیکونی ۱ اونسی با سینی های مکعب یخ
نحوه استفاده: جوش شیرین، آب و روغن ضروری کاج را در یک کاسه ترکیب و خوب با هم مخلوط نمایید. آن را داخل قالب بریزید و تا ۲۴ ساعت بدون استفاده از درب پوش نگهداری شود و اجازه دهید مواد سفت شوند. اکنون قالب خوشبو کننده را در پایین سطل زباله قرار دهید و هر ۳۰ روز یکبار آن را تعویض کنید.

تمیز کردن کف

تمیزکننده کف کاشی و سرامیک:

۱ گالن آب گرم
۲ فنجان بوراکس (بوره یا بوراکس یکی از مواد معدنی و از نمک‌های اسید بوریک است. بوره معمولاً به شکل پودر سفیدی متشکل از بلورهای نرم بی‌رنگ است که به آسانی در آب حل می‌شوند.)
۲۰ قطره روغن ضروری درخت چای
۲۰ قطره روغن ضروری لیمو
نحوه استفاده: آب و بوراکس را در یک سطل بزرگ با هم مخلوط کنید. روغن های ضروری را به آن اضافه نمایید. از این محلول برای پاک کردن سطوح کف و کاشی و سرامیک می تواندی استفاده کنید. اگرچه در استفاده از این محلول به ابکشی نیازی نیست.

پاک کننده شیشه و پنجره:

۱ فنجان آب مقطر
۲/۱ فنجان سرکه
۵ قطره روغن ضروروی لیمو
۵ قطره روغن ضروری نعناع
بطری اسپری شیشه ای
نحوه استفاده: تمام مواد فوق را در یک بطری اسپری شیشه ای ترکیب کنید و خوب تکان دهدید تا مواد کاملا باهم مخلوط شوند. مواد را روی سطح پنجره یا شیشه اسپری کنید. از پارچه بدون پرز برای پاک کردن استفاده کنید. بطری را در مکان خشک و خنک و تاریک نگهداری کنید تا خواص آن حفظ شود. قبل از هر بار مصرف، بطری را خوب تکان دهید.

تمیز کردن فرش

پاک کننده فرش:

۱ فنجان آب مقطر
۱ فنجان سرکه
۱ قاشق غذا خوری صابون کاستیل (صابون کاستیل صابونی زیست تخریب پذیری است که از آب، روغن زیتون و قلیاب صابون سازی تهیه می شود)
۲۰ قطره روغن ضروری درخت چای
۱۰ قطره روغن ضروری لیمو
نحوه استفاده: تمام مواد را در یک ظرف پلاستیکی با دقت ترکیب و مخلوط کنید. تمام محتویات ظرف را به سطل دستگاه پاک کننده فرش اضافه کنید. فرش را با دستگاه تمیز کنید و حتما مراقب باشید که فرش بیش از اندازه با مواد اشباع نشود.

اسپری طراوت بخش اتاق:

۴/۳ فنجان آب مقطر
۴/۱ افشره درخت فندق
۱۰ قطره روغن ضروری اسطوخودوس
۱۰ قطره روغن ضروری لیمو
نحوه استفاده: تمام مواد را در یک بطری اسپری ترکیب و خوب مخلوط کنید.با اسپری چند قطره ای از این مواد در فضای اتاق می توانید هوای اتاق را تازه کنید. قبل از هر بار مصرف بطری را خوب تکان دهید. بطری اسپری را در جای خشک و خنک و تاریک نگهداری کنید.

پاک کردن گرد و غبار:

۳ فنجان آب مقطر
۱ فنجان سرکه
۱ قاشق غذا خوری صابون مایع کاستیل
۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون
۱۰ قطره روغن ضروری لیمو
۱۰ قطره روغن ضروری رزماری
۴۰ گوله پارچه یا پنبه هایی با ابعاد( “۴*۴”)
نحوه استفاده: تمام مواد به غیر از گوله های پنبه یا پارچه را در یک ظرف بزرگ درپوش دار ترکیب کنید و بعد چند گوله پنبه را به مخلوط اضافه کنید و اجازه دهید تا خیس بخورند.هر زمان که قصد تمیز کردن سطوح کثیف یا گرد و غبار دارید یکی از گوله های پنبه ای یا پارچه ای را از ظرف خارج کنید و برای تمیز کردن سطوح اغشته به گرد و غبار استفاده کنید . پس از هر بار مصرف، پارچه را تمیز بشویید و به ظرف برگردانید تا مجددا در مواد خیس بخورد. مدت زمان نگهداری از محتویات ظرف نامحدود است.

پاک کننده چوب:

۱ فنجان آب مقطر
۲/۱ فنجان سرکه
۲/۱ فنجان روغن زیتون
۲۰ قطره روغن ضروری لیمو
نحوه استفاده: تمام مواد را دریک بطری اسپری بزرگ شیشه ای ترکیب و خوب تکان دهید. سطوح را کمی اسپری کرده و با یک پارچه تمیز و مرطوب بدون پرز پاک کنید و اجازه دهید تا با ورود هوا سطوح خشک شود.

پاک کردن چوب

صیقل کردن چوب:

۴/۱ فنجان روغن زیتون
۱۰ قطره روغن ضروری لیمو
نحوه استفاده: تمام مواد را در یک کاسه (بطری) کوچک ترکیب کنید و خوب تکان دهید. مقدار کمی از مواد را روی پارچه تمیز و بدون پرز بریزید و به آرامی روی دسته های چوبی مبل مالیده و تمیز کنید. این کار منجر به صیقل کردن دسته های چوبی مبل و میز جلو مبل می شود.

پاک کننده ماشین لباسشویی:

۲۰ قطره روغن ضروری درخت چای
۲۰ قطره روغن ضروری لیمو
۱ فنجان سرکه
۱ فنجان جوش شیرین
نحوه استفاده: روغن های ضروری و سرکه را دریک فنجان ترکیب و با هم خوب مخلوط کنید. جوش شیرین را به ظرف استوانه ای شکل ماشین لباسشویی اضافه کنید و درب را ببندید. مخلوط سرکه را به جایگاه پودر ماشین لباسشویی اضافه نمایید. درجه ماشین را با یک دور ابکشی اضافی تنظیم کنید. چرخش ماشین لباسشویی باید بصورت نرمال باشد. پس از اتمام چرخش، درب لباسشویی را باز کنید. آنگاه داخل درب و واشر پلاستیکی را تمیز و خشک کنید. درب ماشین لباسشویی کاملا باز بگذارید.

نرم کننده پارچه یا لباس:

۲ فنجان سرکه
۱۵ قطره روغن ضروری اسطوخودوس
۱۵ قطره روغن ضروری لیمو
نحوه استفاده: تمام مواد را در یک بطری شیشه ای و درپوش دار ترکیب و خوب مخلوط کنید. یک فنجان از ماده شوینده را به قسمت نرم کننده ماشین لباسشویی اضافه کنید تا لباس ها را بعنوان یک نرم کننده قوی شستشو دهد. درب بطری را محکم ببندید.

محفظه های کمد و کشو:

۲ فنجان جوانه پودر خشک اسطوخودوس
۱۰ قطره روغن ضروری رزماری
۱۵ قطره روغن ضروری اسطوخودوس
۸ عد کیسه های کوچک بندار ماسلین
نحوه استفاده: پودرهای اسطوخودوس را در کاسه بزرگ بریزید و روغن های ضروری اسطوخودوس و رزماری را بدان اضافه و خوب مخلوط کنید. به هر کیسه ۴ قاشق غذاخوری مواد اسطوخودوس اضافه کنید. بندهای ماسلین هر کیسه را بکشید و محکم ببندید و در انتهای هر کشو یا کمد بگذارید. هر ۲ هفته یکبار کیسه ها را با ۳-۴ قطره روغن های ضروری آغشته کنید تا تازه بمانند.

ورق خشک کن لباسشویی:

۱ فنجان سرکه
۵ قطره روغن ضروری اسطوخودوس
۵ قطره روغن ضروری درخت چای
۲۰ عدد تکه پارچه به ابعاد (۴”*۴”). این پارچه ها را می توان از تیشرت های قدیمی یا تکه پارچه های اضافی تهیه کرد.
نحوه استفاده: سرکه و روغن های ضروری را در یک شیشه سرپوشیده ترکیب و خوب با هم مخلوط کنید. تکه پارچه ها را بدان اضافه کرده و سرپوش را محکم ببندید. روی شیشه را ورق بزنید و صبر کنید تا مخلوط در پارچه خیس بخورد. ۱ ورق خشک کن را از شیشه برداشته و محلول اضافی را خارج کنید. مواد را داخل خشک کن بریزید و از آن می توانید مانند یک ورق خشک کن استفاده کنید . از این محلول می توانید تا یک ماه به شرط نگهداری در ظرف درب دار استفاده کنید.

از بین بردن گرد و غبار:

۲/۱ فنجان آب مقطر
۲۰ قطره روغن ضروری لیمو
نحوه استفاده: هر دو ماده را در یک بطری اسپری بریزید و خوب تکان دهید تا مواد خوب با هم مخلوط شوند . حتما فراموش نکنید که قبل از استفاده از این مواد، بطری را خوب تکان دهید. از اسپری مواد می توانید برای از بین بردن گرد و غبار روی لباس، محلفه، حوله، پرده و غیره استفاده کنید.

پاک کننده توالت:

۲/۱ فنجان جوش شیرین
۲/۱ فنجان سرکه
۱۰ قطره روغن ضروری اکالیپتوس
نحوه استفاده: تمام مواد را با هم مخلوط کنید و به کاسه توالت بریزید و از یک برس / فرچه برای تمیز کردن آن استفاده کنید. نکته: اجازه دهید مواد چند دقیقه در کاسه توالت بماند و بعد با برس یا فرچه خوب بشویید.( یا سیفون/ فلاش تانک توالت را بکشید تا مواد کاملا شسته شود)

تمیز کردن حمام

پاک کننده سطوح حمام:

۱ فنجان سرکه
۱ فنجان آب مقطر
۴/۱ فنجان الکل سایشی
۱۰ قطره روغن ضروری لیمو
۱۰ قطره روغن ضروری اسطوخودوس
نحوه استفاده: تمام مواد را در یک بطری بزرگ اسپری شیشه ای ترکیب و خوب تکان دهید. روی سطوح حمام چند قطره اسپری کنید و با پارچه تمیز بدون پرز پاک نماید. از مواد داخل اسپری می توانید به مدت نامحدود نگهداری کنید.

تمیز کردن سطح حمام و دستشویی:

۱ فنجان جوش شیرین
۲/۱ فنجان صابون مایع کاستیل
۱۰ قطره روغن ضروری رزماری
۱۰ قطره روغن ضروری لیمو
نحوه استفاده: تمام مواد را در یک کاسه کوچک ترکیب و خوب مخلوط کنید. برای تمیزکردن سطح حمام و دستشویی بهتر است اسفنج را داخل مواد آغشته کنید. این روش منجر به صیقل دادن کاشی سطوح حمام و دستشویی می شود.

تمیز کردن دوغاب حمام:

۲ فنجان جوش شیرین
۲/۱ فنجان آب گرم
۱۰ قطره روغن ضروری درخت چای
نحوه استفاده: جوش شیرین و اب گرم را در یک کاسه ترکیب و خوب باهم مخلوط کنید تا حالت خمیری شکل بگیرد. از روغن ضروری درخت چای برای اضافه کردن به مواد استفاده کنید. با اسفنج یا فرچه/ مسواک قدیمی روی خطوط دوغاب کاشی / سرامیک حمام و دستشویی بکشید. بعد از این مرحله چند دقیقه صبر کنید و مجددا مخلوط مواد را با فرچه یا مسواک قدیمی روی دوغاب بکشید و با آب تمیز بشویید.

تمیز کردن رول فرشنر توالت فرنگی:

۲ قطره روغن ضروری اسطوخودوس
۲ قطره روغن ضروری لیمو
نحوه استفاده: روغن های ضروری اسطوخودوس و لیمو را به قسمت داخلی رول دستمال توالت اضافه کنید. بطور معمول از دستمال توالت در هر بار اجابت مزاج استفاده می شود. با هر بار مصرف ، بوی مطبوعی از رول کاغذی دستمال توالت آزاد می شود . شما می توانید روغن های ضروری را در هر چند هفته یکبار اضافه کنید .

تمیز کردن دستشویی

کف کردن صابون دستشویی:

۲/۱ فنجان صابون مایع کاستیل
۱ قاشق چایخوری روغن نارگیل یا روغن بادام
۱ قاشق چایخوری گلیسیرین گیاهی
۱۰ قطره روغن ضروری اسطوخودوس
۲/۱ فنجان آب مقطر
نحوه استفاده: صابون کاستیل، روغن نارگیل ، گلیسیرین و روغن اسطوخودوس را در یک ظرف صابون دستشویی با هم ترکیب و بدان آب اضافه کنید. درب ظرف صابون دستشویی را ببندید و به ارامی تکان دهید. به طور معمول صابون دستشویی در هر بار مصرف کف فراوانی از خود تولید می کند. به مدت نامحدود می توانید از این روش در ظرف صابون دستشویی استفاده کنید.

تمیز کردن دوش حمام:

۴/۱ فنجان سرکه
۴/۱ فنجان صابون مایع کاستیل
۵ قطره روغن ضروری پرتقال
۵ قطره روغن ضروری نعناع
نحوه استفاده: سرکه، جوش شیرین و روغن های ضروری را در ظرف استوانه ای مانند اضافه کرده و خوب تکان دهید . از یک اسفنج مخصوص شستشو برای دوش حمام استفاده کنید. بعد از دوش گرفتن ،اسفنج را به مواد آغشته کرده و روی دوش بکشید. و بعد از چند دقیقه دوش را با آب گرم بشویید. به مدت نامحدود می توانید از این مواد در ظرف استوانه ایی مانند نگهداری کنید.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها