مقالات

آیا روغن درخت چای می تواند به از بین بردن جوش کمک کند؟

آیا روغن درخت چای می تواند به از بین بردن جوش کمک کند؟

روغن درخت چای از برگهای درخت استرالیایی به همین نام تهیه می شود. بومیان استرالیا قرن ها از آن به عنوان یک داروی سنتی استفاده می کردند.
امروزه مردم از روغن درخت چای به روش های مختلفی از جمله حفظ سلامت پوست استفاده می کنند. آیا این شامل آکنه است؟
بیایید نگاهی دقیق تر به چگونگی کمک روغن درخت چای در بروز آکنه ، بهترین روش استفاده از آن و رعایت نکات ایمنی در ذهن داشته باشیم.

تحقیقات در مورد روغن درخت چای و جوش چه می گویند؟

یک منبع معتبر از ۳۵ مطالعه در مورد استفاده از روشهای درمانی مکمل آکنه در سال ۲۰۱۵ به این نتیجه رسید که شواهدی در مورد استفاده از روغن درخت چای برای آکنه وجود دارد. اما محققان متذکر می شوند که این شواهد از بهترین کیفیت برخوردار نیستند.
یک مطالعه در سال ۲۰۰۶ نشان داد که روغن درخت چای دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی است. این ممکن است به درمان ضایعات التهابی آکنه ، مانند جوش ها کمک کند.
مطالعه ای در سال ۲۰۱۶ با استفاده از ترکیبی از روغن درخت چای و رسوراترول برای محافظت از پوست در برابر آسیب های خورشید مورد بررسی قرار گرفت. اگرچه هدف این مطالعه نبود ، محققان دریافتند که اکثر شرکت کنندگان، چربی و باکتری کمتری روی پوست خود دارند و همچنین منافذ پوستی کمتری دارند. این می تواند به طور بالقوه آکنه را بهبود بخشد.
در یک مطالعه منبع معتبر در سال ۲۰۱۷، شرکت کنندگان روغن درخت چای را دو بار در روز و به مدت ۱۲ هفته روی صورت خود قرار دادند. در پایان مطالعه ، محققان نتیجه گرفتند که روغن درخت چای توانایی “بهبود قابل توجه” آکنه خفیف تا متوسط و بدون عوارض جانبی جدی را دارد. اما این مطالعه فقط ۱۴ شرکت کننده داشت و به سایر استانداردهای کیفیت تحقیق پایبند نبود.
مطالعه منبع معتبر ۲۰۱۸، نشان داد که ترکیب آلوئه ورا ، پرپولیس (ماده صمغی) و روغن درخت چای همچنین می تواند باعث بهبود آکنه شود.
به طور کلی ، این تحقیق می گوید که روغن درخت چای ممکن است به بهبود آکنه کمک کند ، اما این همه درمان نیست.

مزایای روغن چای برای جوش

نحوه استفاده از روغن درخت چای

این مراحل را برای رقیق سازی و استفاده ایمن دنبال کنید.
مراحل رقیق کردن، آزمایش و استفاده از آن
۱٫ یک تا دو قطره روغن درخت چای را با ۱۲ قطره روغن حامل ترکیب کنید. با این حال ، مراقب باشید از هر گونه روغن اضافی بر روی صورت استفاده نکنید. هر نوع فرآورده روغنی احتمال بدتر شدن آکنه را دارد.
۲٫ قبل از استفاده از روغن درخت چای رقیق به صورت خود ، یک تست پچ کوچک در قسمت داخلی آرنج خود انجام دهید. علائم حساسیت پوستی یا واکنش آلرژیک شامل خارش، قرمزی، تورم و سوزش است.
۳٫ قبل از استفاده از روغن ، صورت خود را با یک پاک کننده ملایم برای پوست مستعد آکنه بشویید و آن را خشک کنید.
۴٫ به آرامی روغن درخت چای رقیق را آغشته کنید و آن را با استفاده از پنبه یا پد روی لکه های خود بمالید.
۵٫ اجازه دهید خشک شود. مرطوب کننده معمول خود را استفاده کنید.
۶٫ صبح و شب تکرار کنید.

استفاده ار روغن درخت چای

چند وقت یکبار باید از آن استفاده کنید؟

با اکثر درمان های آکنه ، می خواهید هر روز از این روش درمانی برای بهترین نتیجه استفاده کنید. این شامل روغن درخت چای است.
هنگامی که تست پوستی پچ را انجام دادید و دانستید که استفاده از روغن درخت چای رقیق شده روی پوست شما ایمن است ، می توانید روزی دو بار روغن را به عنوان بخشی از برنامه مراقبت از پوست در صبح و عصر به سطح آسیب دیده بمالید.

نکات ایمنی

روغن درخت چای به طور کلی برای پوست بی خطر است. خوردن آن ایمن نیست. خوردن آن می¬تواند علائم جدی از جمله گیجی و آتاکسی ایجاد کند. آتاکسی از دست دادن هماهنگی عضلات است.
همچنین مراقب باشید روغن درخت چای در چشم شما وارد نشود ، زیرا باعث قرمزی و تحریک می شود.
اگر روغن درخت چای به درستی رقیق شده باشد ، اکثر افراد می توانند از آن بدون هیچ گونه مشکل جدی بر روی پوست خود استفاده کنند. با این حال ، برای برخی از افراد ممکن است در ناحیه ای که از روغن استفاده شده واکنش پوستی آلرژیک یا تحریک پوستی ایجاد شود.
به همین دلیل مهم است که قبل از استفاده از روغن درخت چای رقیق روی صورت خود ، یک تست پچ را در یک نقطه کوچک از پوست خود انجام دهید. در صورت مشاهده استفاده از روغن را فوراً متوقف کنید.
• خارش
• قرمزی
• ورم
• تحریک

چه چیزی را باید در روغن درخت چای جستجو کرد.

روغن درخت چای به طور گسترده ای در دسترس است و یافتن آن آسان است. می توانید آن را در بیشتر داروخانه ها و همچنین به صورت آنلاین پیدا کنید. حتی ممکن است آن را در فروشگاه مواد غذایی محلی خود در بخش مراقبت شخصی پیدا کنید.
اگر به دنبال خرید روغن درخت چای برای استفاده روی پوست خود هستید ، خالص ترین روغن موجود را بخرید. اطمینان حاصل کنید که برچسب ۱۰۰٪ روغن درخت چای است.

فواید روغن چای برای پوست

چند روش دیگر برای استفاده از روغن درخت چای چیست؟

علاوه بر مزایای آکنه ، روغن درخت چای همچنین می تواند به درمان موارد زیر کمک کند:
• اگزما
• قارچ ناخن
• بیماری گال
• شرایط پوست سر ، مانند شوره سر

حرف آخر

تحقیقات نشان می دهد که روغن درخت چای ممکن است برای جوش های پوستی خفیف تا متوسط مفید باشد. این به لطف خواص ضد التهابی و ضد میکروبی آن است.
گرچه ممکن است به اندازه پراکسید بنزوئیل یا اسید سالیسیلیک برای درمان آکنه موثر نباشد ، اگر حساسیت به این مواد دارید ، روغن درخت چای بدون نسخه (OTC) می تواند باشد.
اگر با محصولات OTC بهبودی در آکنه های خود مشاهده نمی کنید ، ممکن است به داروهای تجویز شده نیاز داشته باشید. یک متخصص پوست می تواند به شما در یافتن بهترین روش درمانی کمک کند. گزینه های درمانی ممکن است شامل موارد زیر باشد:
• رتینوئیدها
• آنتی بیوتیک خوراکی یا موضعی
• درمان ضد آندروژن
• رص های جلوگیری از بارداری
در حالی که روغن درخت چای نباید جایگزین رژیم فعلی آکنه شود ، ممکن است یک درمان مکمل خوب باشد.
کلمه OTC مخفف over-the-counter است به معنی فروش دارو بدون نسخه است.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها