مقالات

روغن های ضرروی برای بواسیر

روغن های ضرروی برای بواسیر

بواسیر رگهای متورم اطراف راست روده و مقعد شما است. بواسیر داخل راست روده شما داخلی گفته می شود. بواسیرهایی که در خارج از راست روده شما دیده و احساس می شوند ، خارجی هستند.
تقریباً از هر چهار بزرگسال سه نفر در یک زمان مشخص بواسیر را تجربه می کنند. عوامل خطرساز وجود دارد که احتمال ابتلا به بواسیر را در شما ایجاد میکند مانند بارداری و چاقی، اما گاهی اوقات علت آنها مشخص نیست. بواسیر می تواند باعث موارد زیر شود:

• خونریزی حین و بعد از حرکات روده
• توده ها و تورم در اطراف مقعد شما
• تحریک دردناک

از آنجا که بواسیر در اثر تورم رگ های خونی شما ایجاد می شود ، روغن های با خواص ضد التهابی ممکن است به درمان آنها کمک کند.
روغنها قبل از استفاده روی پوست باید با روغن حامل رقیق شوند. روغنها را می توان از چند قطره روی یک دستمال یا پخش کننده نیز استشمام کرد. روغنها را نباید به صورت داخلی مصرف کرد.

روغن کندر

Ginger

در حال حاضر سنت شرقی باستان در معالجه درد و التهاب با کندر شاهد محبوبیت زیادی است. طبق منبع موثق کندر نه تنها التهاب را تسکین می دهد ، بلکه انواع خاصی از باکتری ها را از بین می برد که در غیر این صورت باعث عفونت می شوند و همچنین می توانند مسکن درد باشند.
روغن کندر را می توان با یک روغن حامل مانند روغن نارگیل یا روغن جوجوبا رقیق کرد و روی بواسیر مالید. روغن ها همچنین هنگام استنشاق هنوز اثرات ضد التهابی دارند ، بنابراین ممکن است استفاده از آنها را در رایحه درمانی در نظر بگیرید.

روغن مورد سبز

Myrtle essential oil

برخی از تحقیقات منبع موثق نشان می دهد که روغن از گیاه گل مورد سبز می تواند درد و خونریزی ناشی از بواسیر را درمان کند. حتی در افرادی که به داروهای استاندارد ضد بواسیر پاسخ ندادند نیز موثر بود.
روغن مورد سبز را می توان با یک اونس کرم سرد مخلوط کرد و به بواسیر زد. قبل از استفاده باید آن را رقیق کنید – استفاده از روغنهای رقیق نشده اغلب باعث واکنشهای آلرژیک و تحریک پوست می شود.

روغن شاه بلوط هندی

horse chestnut

در سال ۲۰۱۲ ، محققان منبع معتبری را پیشنهاد کردند که عصاره دانه شاه بلوط هندی در صورت استفاده از داروی بواسیر و واریس ، می تواند باعث بهبود درد و کاهش تورم شود. اگر به طور مکرر دچار واریس یا بواسیر می شوید ، یک کرم مخلوط خریداری کرده و مستقیماً روی بواسیر خارجی خود بمالید.
شاه بلوط هندی ممکن است لخته شدن خون را کند کند و نباید قبل از هرگونه جراحی از آن استفاده شود. برای افرادی که به لاتکس حساسیت دارند ، این ممکن است پاسخ مشابهی را ایجاد کند.

روغن پوست دارچین

Cinnamon bark

بر اساس چندین مطالعه منبع موثق، روغن پوست دارچین باعث تحریک رشد بافت سالم و تسکین التهاب می شود. مالیدن روغن پوست دارچین روی بواسیر خارجی باید با دقت انجام شود. رقیق کردن ۳ تا ۵ قطره روغن دارچین در ۱ اونس روغن نارگیل ذوب شده یا روغن بادام شیرین اثرات ضد التهابی ایجاد می کند. با این حال ، افرادی که پوست حساس دارند نباید از روغن دارچین به صورت موضعی استفاده کنند.

روغن میخک

clove

اسانس میخک را می توان به شکل خالص آن خریداری کرد و یا در مخلوطی با کرم استفاده کرد. در افرادی که دچار شکاف های مزمن مقعدی هستند ، که گاهی اوقات همراه با بواسیر است ، طبق منبع موثق کرم روغن میخک برای بهبود فشار مقعدی مناسب است.
شما می توانید کرم روغن میخک را به صورت آنلاین یا در یک فروشگاه مواد غذایی طبیعی خریداری کنید. می توانید خودتان با مخلوط کردن روغن و لوسیون بر پایه روغن و ضد حساسیت – ۳ تا ۵ قطره در هر اونس لوسیون آن را تهیه کنید. روغن میخک می تواند برای افرادی که پوست حساس دارند تحریک کننده باشد.

روغن نعنا

Peppermint_Oil

از آنجا که اثبات شده است روغن نعناع در درمان سندرم روده تحریک پذیر (IBS) موثر است ، برخی از منبع موثق پیشنهاد می کنند که می تواند به بواسیر نیز کمک کند. عنصر تسکین دهنده روغن نعناع منتول همراه با خواص ضد التهابی ممکن است به کاهش فشار اطراف مقعد کمک کرده و حرکات روده را کمتر دردناک کند.
افرادی که پوست حساس دارند از مصرف روغنهای نعناع خودداری کنند. به یاد داشته باشید که این روغن را قبل از استفاده به خوبی رقیق کنید.

روغن درخت چای

tea

روغن درخت چای باعث از بین رفتن باکتری ها ، کاهش التهاب و بهبودی می شود. روغن درخت چای به تنهایی بسیار قوی است و نمی تواند مستقیماً روی پوست شما مورد استفاده قرار گیرد ، به خصوص پوست ملتهب حساس اطراف بواسیر. اما می توانید یک پماد روغن درخت چای با استفاده از یک یا دو روغن دیگر از این لیست تهیه کنید و آن را به خوبی با روغن جوجوبا یا روغن نارگیل رقیق کنید. به میزان متوسط روی ناحیه آسیب دیده اعمال کنید.

روغن شوید

dill essential oil

روغن شوید به عنوان یک ماده ضد التهاب سخت عمل می کند و می تواند با درخت چای ، نارون کوهی و روغن سرو مخلوط شود و یک مرهم قوی برای مبارزه با بواسیر ایجاد کند. این روغن را با یک روغن حامل مانند بادام شیرین یا نارگیل مخلوط تا از پوست شما محافظت کند.

روغن درخت سرو

Cypress

طبق منبع موثق روغن سرو خاصیت ضد میکروبی ، تسکین دهنده و قابض نشان داده است که می تواند جریان خون و درد اطراف بواسیر خارجی را بهبود بخشد. از روغن سرو مخلوط با روغن حامل استفاده کنید تا از سوختن پوست خود جلوگیری کنید. افرادی که دارای پوست حساس هستند باید از استفاده روغن سرو روی پوست خودداری کنند. پخش این روغن را به دلیل اثرات ضد میکروبی در هوا در نظر بگیرید.

خطرات و عوارض جانبی

هنگام استفاده از روغنها برای درمان بواسیر ، مهم است که پس از درمان اطراف آن تمیز و خشک باشد. هرگز سعی نکنید پوست اطراف بواسیر را بسوزانید یا متلاشی کنید ، زیرا این امر درد شما را افزایش می دهد و احتمال ابتلا به عفونت را بیشتر می کند. روغنها فقط یک درمان موضعی برای بواسیر خارجی است. هرگز سعی نکنید بواسیر داخلی را با مالیدن یک روغن در داخل خود درمان کنید ، مگر اینکه از شیاف مورد تایید پزشک استفاده کنید.
منظور از روغنها این است که قبل از استفاده در روغن حامل رقیق می شوند. ۳ تا ۵ قطره برای هر ۱ اونس. از بادام شیرین ، زیتون ، یا روغن موضعی دیگر. روغنها می توانند سمی باشند. آنها را به صورت خوراکی مصرف نکنید. بعلاوه ، روغنها توسط FDA کنترل نمی شوند ، بنابراین محصولات و مارک های خود را با دقت انتخاب کنید.
برخی از روغنها همچنین می توانند خطر سمیت را با خود به همراه داشته باشند ، و گرچه بیشتر آنها درمان های نسبتاً مناسب و کم خطر هستند ، اما هیچ جایگزینی برای مراقبت از پزشک وجود ندارد. اگر یکی از موارد زیر را دارید ، سعی نکنید خود به خود آن را درمان کنید:

• درد و تورمی که بیش از یک هفته طول بکشد.
• توده هایی در داخل مقعد شما ظاهر می شود که در حال رشد هستند.
• یبوست مزمن و مکرر
• خونریزی شدید از مقعد
برای ارزیابی و تهیه یک برنامه درمانی با پزشک خود تماس بگیرید.

استفاده از روغنها روشی برای درمان بواسیر است که بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. ما برای درک چگونگی مقایسه روغنهای موثر در مقایسه با سایر درمانهای بواسیر ، هنوز نیاز به تحقیقات بیشتری داریم. اما تلاش برای درمان بواسیر در خانه با روغنهای یک درمان خانگی نسبتاً کم خطر است و گزینه های زیادی برای آزمایش وجود دارد.

 

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها