مقالات

۱۳ دلیل افزودن روغن جوجوبا به روتین مراقبت از پوست شما

۱۳ دلیل افزودن روغن جوجوبا به روتین مراقبت از پوست شما

روغن جوجوبا چیست؟

گیاه جوجوبا گیاهی دلپذیر و چند ساله است که در آمریکای شمالی رشد می کند. این نه تنها در اقلیم سخت و بیابانی که می تواند بیشتر موجودات زنده را از بین ببرد ، رشد می کند ، بلکه یک آجیل با بسیاری از خواص درمانی تولید می کند.
از مغز گیاه جوجوبا می توان روغن درست کرد. روغن جوجوبا آنقدر ملایم است که می تواند به عنوان روغن حامل استفاده شود تا با روغنهای اسانسی دیگر مخلوط شود. همچنین می توانید به تنهایی از آن استفاده کنید.
بسیاری از مردم از روغن جوجوبا به عنوان بخشی از برنامه مراقبت از پوست خود استفاده می کنند. و دلایل خوبی برای آن وجود دارد. شواهد زیادی وجود دارد که استفاده از روغن جوجوبا خالص به عنوان دارویی برای آکنه ، خشکی پوست و سایر بیماری های پوستی حمایت می کند.

مزایای استفاده از روغن جوجوبا برای پوست

۱- مرطوب کننده است.

روغن جوجوبا یک ماده مرطوب کننده منبع مطمئن است. این بدان معنی است که برای جلوگیری از، از دست دادن رطوبت پوست شما با یک مانع محافظ مهر و موم می کند. این ممکن است به جلوگیری از ایجاد عفونت های باکتریایی ، آکنه و شوره سر کمک کند.

خواص روغن جوجوبا برای پوست

۲- ضد باکتری است.

روغن جوجوبا دارای خواص ضد میکروبی و ضد قارچی است. در حالی که تست های آزمایشگاهی منبع معتبر دریافت که روغن جوجوبا همه گونه های باکتریایی یا قارچی را از بین نمی برد ، باکتری ها و قارچ های خاصی را که می توانند باعث سالمونلا ، عفونت E.coli و کاندیدا شوند از بین می برد.

۳- آنتی اکسیدان است.

روغن جوجوبا حاوی اشکال طبیعی ویتامین E است. این ویتامین با پوست شما به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. این بدان معنی است که روغن جوجوبا می تواند به پوست شما کمک کند تا با استرس اکسیداتیو ناشی از مواجهه روزمره با آلاینده ها و سایر سموم مقابله کند.

۴- غیر فدوژنیک است.

اگرچه روغن جوجوبا یک ماده گیاهی است ، اما آرایش آن بسیار شبیه روغن (سبوم) است که بدن شما به طور طبیعی تولید می کند و پوست شما نمی تواند تفاوت را تشخیص دهد.
این باعث می شود که روی پوست شما جمع نشود و منافذ پوست شما مسدود شود و منجر به جوش کمتر و آکنه شدید شود.

۵- ضد حساسیت است.

در سطح مولکولی ، روغن جوجوبا یک موم است. اگرچه می تواند به پوست شما جذب شود ، اما موم بودن آن به شما اجازه می دهد تا یک مهر و موم تسکین دهنده بر روی سطح ایجاد کند.
برخلاف سایر روغنهای اسانسی گیاهان ، روغن جوجوبا معمولاً تحریک کننده نیست. واکنش آلرژیک نادر است.

۶- به کنترل تولید سبوم کمک می کند.

روغن جوجوبا تولید سبوم را تنظیم می کند زیرا بسیار شبیه منبع اعتماد به سبوم است که بدن شما به طور طبیعی تولید می کند.
وقتی روغن جوجوبا را روی پوست خود قرار می دهید ، پوست شما آرام و مرطوب می شود. این سیگنالی را به فولیکول های مو و عرق شما ارسال می کند که پوست شما برای آبرسانی به سبوم اضافی نیاز ندارد.
این باعث می شود پوست چرب به نظر نرسد و از بروز آکنه ناشی از مسدود شدن منافذ پوست جلوگیری می کند.

استفاده از روغن جوجوبا برای پوست

۷- به پیشرفت سنتز کلاژن کمک کند.

آنتی اکسیدان های موجود در روغن جوجوبا ممکن است به بدن شما در تولید کلاژن کمک کنند. کلاژن پروتئینی است که در پوست و مفاصل و همچنین قسمتهای بدن شما از غضروف ساخته شده است.
با افزایش سن میزان کلاژن کاهش می یابد. این بخشی از دلیلی است که با افزایش سن ساختار صورت شما تغییر می کند. حداقل یک مطالعه منبع معتبر آنتی اکسیدان های اعمال شده بر روی پوست را برای بهبود سنتز کلاژن اعمال می کند.

۸- در تسریع روند ترمیم زخم موثر می باشد.

روغن جوجوبا یک عنصر امیدوار کننده است که در تحریک ترمیم زخم مورد استفاده قرار می گیرد. تحقیقات اولیه منبع معتبری نشان می دهد که روغن جوجوبا سلول های پوستی شما را ترغیب می کند تا پس از جدا شدن یا بریدگی از یکدیگر جدا شوند.
این نیز ممکن است دلیل توانایی آن در درمان آکنه و اسکار آکنه باشد. این خواص ترمیم کننده زخم می تواند به غلظت ویتامین E طبیعی روغن جوجوبا مرتبط باشد.

۹- به درمان اگزما ، پسوریازیس و سایر بیماری های خشک کننده پوست کمک کند.

روغن جوجوبا خاصیت ضد التهابی و درمانی دارد. استفاده موضعی ممکن است به رفع خشکی ، پوسته پوسته شدن ، خارش و علائم مربوطه کمک کند.
افرادی که بیماری های التهابی پوستی مانند پسوریازیس و اگزما دارند ، ممکن است روغن جوجوبا را به خصوص مفید بدانند.

۱۰- برای تسکین آفتاب سوختگی مناسب می باشد.

روغن جوجوبا یک ماده محبوب در برخی از محصولات ضد آفتاب طبیعی است. یک منبع معتبر نشان می دهد که ویتامین E ، اگر با سایر آنتی اکسیدان ها ترکیب شود ، می تواند از پوست شما در برابر آسیب های خورشید محافظت کند. روغن جوجوبا حاوی هر دو است.
آسیب های ناشی از آفتاب می تواند باعث کمبود آب در پوست و پوسته پوسته شدن شود. روغن جوجوبا ویتامین E را بازیابی می کند ، رطوبت می افزاید و باعث بهبودی می شود تا این علائم آفتاب سوختگی را تسکین دهد.

۱۱- جهت درمان آکنه مفید می باشد.

حداقل یک آزمایش بالینی نشان می دهد که روغن جوجوبا می تواند باعث جلوگیری از آکنه شود. روغن جوجوبا دارای عوامل ضد التهابی تسکین دهنده ، خواص درمانی ، مرطوب کننده و ضد میکروبی طبیعی است.
این خواص نشان می دهد که روغن جوجوبا می تواند به شما کمک کند تا از شکستگی جلوگیری کرده و همچنین باعث بهبودی آکنه خفیف شود.

۱۲- به کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک کمک کند.

استرس اکسیداتیو می تواند طبق منبع معتبر به ظاهر خطوط ریز و چین و چروک مرتبط باشد. هیچ تحقیقی وجود ندارد که جوجوبا را به طور مستقیم به درمان چین و چروک و خطوط ریز مرتبط باشد ، اما سایر محصولات گیاهی با خاصیت آنتی اکسیدانی نشان داده شده است طبق منبع مطمئن برای بهبود قابلیت ارتجاعی پوست مفید باشند.
این بدان معنی است که قدرت آنتی اکسیدانی روغن جوجوبا ممکن است به کند شدن علائم پیری در هنگام استفاده روی پوست کمک کند.

۱۳- در به حداقل رساندن ظاهر زخم کمک کند.

مدت هاست که متخصصین بهداشت ویتامین E را برای کمک به زخم توصیه می کنند. تحقیق در مورد اینکه آیا این عمل می کند یا خیر – و اگر چنین است ، تا چه میزان – هنوز منبع معتبر ادامه دارد.
اگر دوست دارید ویتامین E را به عنوان داروی جای زخم امتحان کنید ، روغن جوجوبا می تواند در روند بهبودی مفید باشد.
روغن جوجوبا خاصیت طبیعی ترمیم زخم همراه با محتوای ویتامین E آن می تواند ظاهر زخم را به حداقل برساند.

روغن جوجوبا و فواید برای پوست

نحوه استفاده از روغن جوجوبا

برخلاف برخی از روغنهای اسانسی دیگر ، روغن جوجوبا نیازی به رقیق سازی ندارد و می توان آن را مستقیماً روی پوست قرار داد.
قبل از استفاده از روغن جوجوبا یا هر محصول آرایشی و بهداشتی ، برای اولین بار باید تست پچ کنید تا مطمئن شوید حساسیت ندارید. با دنبال کردن این مراحل می توانید تست پچ را انجام دهید:
• روی بازوی داخلی خود سه یا چهار قطره روغن جوجوبا بمالید.
• ناحیه را با باند بپوشانید و ۲۴ ساعت صبر کنید.
• بانداژ را برداشته و پوست زیر را بررسی کنید. اگر هیچ نشانه ای از کهیر ، قرمزی یا تحریک وجود ندارد، شما حساسیت ندارید.
نحوه استفاده از روغن جوجوبا به نتیجه دلخواه شما بستگی دارد. برای تسکین لب های خشک و ترک خورده می توانید از آن به عنوان موم لب استفاده کنید و یا می توانید آن را به عنوان سرم ضد پیری در سراسر صورت خود قبل از خواب بمالید.
شما همچنین می توانید روغن جوجوبا را با سایر مواد طبیعی ضد آکنه در درمان ماسک DIY برای بهبود آکنه مخلوط کنید ، همانطور که شرکت کنندگان در یک مطالعه انجام دادند.
استفاده از روغن جوجوبا بر خلاف اکثر مواد تشکیل دهنده دیگر ، در اطراف ناحیه چشم شما بی خطر است ، که این ماده را به عنوان یک پاک کننده محبوب آرایش برای آرایش مرتبط با روغن استفاده می کنند.
عوارض جانبی و خطرات احتمالی
از آنجا که روغن جوجوبا ضد حساسیت است ، به طور کلی استفاده از آن به صورت موضعی بی خطر است.
با این حال ، موارد نادری وجود دارد که روغن جوجوبا باعث واکنش آلرژیک شده است. علائم شامل کهیر و خارش بود.
برای جلوگیری از این عوارض ، قبل از استفاده از روغن جوجوبا حتما تست پچ (توضیح داده شده در بالا) را انجام دهید
.
محصولات محبوب جوجوبا را امتحان کنید.
برای استفاده بیشتر از روغن جوجوبا در برنامه مراقبت از پوست ، مهم است که به دنبال مارک هایی از روغن جوجوبای ارگانیک حامل و پرس سرد باشید.
انواع روغن پرس سرد تعداد بیشتری از آنتی اکسیدان های گیاه را نسبت به محصولاتی که از فرآیند پرس داغ تجاری تر تولید می شوند ، حفظ می کنند. آنتی اکسیدان های اضافی ممکن است به افزایش فواید روغن جوجوبا در مراقبت از پوست کمک کنند.

سخن آخر

روغن جوجوبا دارای خواص درمانی متنوعی است که ممکن است در درمان بیماری های پوستی مانند آکنه ، اگزما و پسوریازیس موثر باشد.
با استفاده از آن به عنوان پاک کننده ، مرطوب کننده یا درمان لک می توانید از مزایای آن بهره مند شوید. این ماده معمولاً در هر جای بدن ، از جمله صورت ، بدون رقیق شدن قابل استفاده است.
در صورت بروز بثورات یا واکنش آلرژیک دیگر ، استفاده از آن را قطع کنید.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها