مقالات

نحوه تنگ کردن واژن بدون جراحی

نحوه تنگ کردن واژن بدون جراحی

تنگ کردن واژن یکی از بزرگترین نگرانی های خانم ها، پس از زایمان می باشد. بسیاری از خانم ها فکر می کنند که واژن قابلیت ارتجاعی ندارد و نمی تواند تنگ یا گشاد شود. اما این باور کاملا اشتباه است و هر زمان که نیاز باشد، واژن قابل تنگ یا گشاد شدن می باشد.

پس از زایمان و با افزایش سن، بسیاری از خانم ها دچار شل شدگی و افتادگی واژن می شوند و این موضوع، قطعا برای آنها خوشایند نیست. به همین دلیل، همواره به دنبال روش هایی برای تنگی واژن می باشند. اما بسیاری از روش ها، یا نتیجه بخش نیستند و یا دارای عوارض وحشتناکی هستند!

اگر می خواهید علاوه بر روش های مختلف، با یک روش شگفت انگیز و ویژه برای تنگ کردن واژن آشنا شوید، هرگز ادامه این مقاله را از دست ندهید. با راگا همراه باشید!

دلایل شل شدگی و گشادی واژن چیست؟

شل و یا گشاد شدن واژن می تواند علل مختلفی داشته باشد که در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم:

  1. زایمان طبیعی
  2. ورزش های سنگین
  3. جراحی های مختلف
  4. یائسگی
  5. کمر درد ( مزمن )
  6. برقراری روابط جنسی متعدد
  7. چاقی

طبق آخرین تحقیقات پزشکان، کاهش دفعات برقراری رابطه جنسی در طول هفته یا ماه، نمی تواند این مشکل را حل کند و تنها با تکنیک هایی که در ادامه خواهیم گفت، می توانید این مشکل را برطرف کنید.

روش های تنگ کردن واژن

روش های تنگ کردن واژن :

روش های بسیار زیادی برای تنگ کردن واژن وجود دارند که هر کدام از آنها، علاوه بر تاثیری که دارند، می توانند عوارضی نیز در پی داشته باشند. در ادامه، به معرفی انواع این روش ها و مزایا و معایب آنها می پردازیم

حرکت اسکات

تنگ کردن واژن با یوگا

یوگا یک روش بسیار مناسب و تقریبا بدون عوارض برای این کار می باشد که می توانید از آن به خوبی استفاده کنید. توصیه می شود تمرینات را به صورت روزانه انجام دهید.

بهتر است هرروز ۳ الی ۵ مرتبه و هربار حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه، تمرینات یوگا را انجام دهید تا بتوانید در سریعترین زمان ممکن نتیجه بگیرید. در استفاده از این روش هرگز زیاده روی نکنید و مدت زیادی در روز را به این کار اختصاص ندهید.

تنگ کردن واژن با رژیم غذایی

تنگ کردن واژن با رژیم غذایی مناسب :

یکی دیگر از روش های طبیعی تنگ کردن واژن، استفاده از یک رژیم غذایی مناسب و سالم می باشد.

استفاده از یک رژیم غذایی می تواند خیلی زود باعث محکم شدن کف لگن شما شود. پزشکان توصیه می کنند که در این مواقع، از غلات سبوس دار حتما استفاده کنید. غلات دارای فیبرهای ارزشمندی هستند و علاوه بر آن، می توانند قند خون شما را کاهش دهند.

از دیگر مواردی که باید در رژیم غذایی استفاده کنید، حبوبات و به خصوص لوبیا می باشد که در مبارزه با سرطان نیز بسیار تاثیرگذار است. علاوه بر حل مشکلاتی مانند شل شدگی و گشادی واژن، می تواند سبب جلوگیری از ابتلا به سرطان سینه نیز شود.

درمان گشادی واژن با استفاده از ماسک های خانگی!

شاید برایتان جالب باشد که با استفاده از ماسک های خانگی نیز به راحتی می توانید مشکلات مربوط به واژن خود را برطرف کنید.

استفاده از ماسک های خانگی علاوه بر مزیت گفته شده، باعث روشن شدن آن بخش از پوست شما نیز می شوند. ماسک هایی مانند سرکه، ماست و آلوئه ورا می توانند انتخاب مناسبی برای شما باشند. که تنگ کردن واژن با آلوورا یکی از روش های محبوب خانم هاست

تنگ کردن واژن با ورزش

تنگ کردن واژن با ورزش :

یکی از ساده ترین روش های تنگ کردن واژن، ورزش کردن می باشد. دیگر تکنیک از این ساده تر می خواهید؟ با روزانه فقط ۳۰ الی ۶۰ دقیقه ورزش می توانید علاوه بر برطرف کردن مشکلات واژنی، از همه لحاظ سلامتی خود را تضمین کنید.

پزشکان متخصص توصیه می کنند برای تقویت عضلات لگن و جلوگیری از شل شدگی آنها، ورزش های زیر را به صورت منظم انجام دهید:

  1. واژینال کونز
  2. اسکات
  3. کگل
  4. کشش لگن
تنگ کردن واژن با لیزر

تنگ کردن واژن با جراحی :

واژینوپلاستی یا عمل تنگی واژن نیز می تواند یکی از روش های موثر در حل مشکل گشادی واژن باشد. این عمل به عمل بازسازی نیز معروف است. زیرا پزشک جراح در این عمل، کف لگن را در بانوانی که دچار مشکل کشیدگی شده اند، بازسازی می کند.

همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد، خطر کشیدگی و گشادی واژن ممکن  است با بالار فتن سن و همچنین پس از زایمان افزایش یابد. در صورت مراجعه دیرهنگام به پزشک، این مشکل می تواند به شدت خطر ساز شود. بنابراین بهتر است پس از زایمان، حتما از پزشک خود در رابطه با این مسئله مشورت کنید.

انواع روش های جراحی برای تنگ کردن واژن :

جراحی پرینورافی: پس از زایمان طبیعی، پرینه که یکی از بافت های ناحیه تناسلی زنان می باشد، دچار پارگی می شود و تا حد زیادی کش می آید.

با استفاده از این عمل جراحی، بافت آسیب دیده به راحتی ترمیم می شود و پس از مدت زمان کوتاهی ( حداقل ۱ الی ۲ ماه ) نتایج آن مشخص می شود.

البته جراحی پرینورافی عوارضی مانند خونریزی، سرگیجه، حالت تهوع و عفونت را در پی دارد که باید این موارد را نیز در تصمیم گیری خود لحاظ کنید.

 

رفع مشکل گشادی واژن با استفاده از نخ : این روش به عنوان یکی از روش های غیرتهاجمی لیفت واژن نیز شناخته می شود و نسبت پرینوگرافی، طرفداران بیشتری دارد. در این روش نیاز به بیهوشی نیست. زیرا در هیچ مرحله ای خونریزی وجود ندارد و اگر بابت نخ ها نیز نگران هستید، باید بدانید که آنها در کمتر از دو هفته جذب بدن شما خواهند شد. نکته بسیار مهم اینکه پس از استفاده از این روش، تا ۵ الی ۶ هفته هرگز نباید رابطه جنسی برقرار کنید.

 

جراحی با استفاده از لیزر: جراحی لیزری علاوه بر اینکه می تواند باعث تنگ شدن واژن شود، می تواند تیرگی های ناحیه تناسلی زنان را نیز از بین ببرد. در این روش، از لیزر مونالیزا تاچ استفاده می شود تا بدون نیاز به بیهوشی، عمل عمل انجام شود و هیچگونه خونریزی نیز در پی نداشته باشد.

نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید این است که اگر باردار هستید، هرگز نباید از این روش استفاده کنید. معمولا پزشک متخصص قبل از عمل، از شما نتیجه تست بارداری را درخواست می کند تا از این بابت خیالش راحت باشد. البته تست بارداری در همه روش های گفته شده مانند استفاده از نخ و پرینوگرافی نیاز می باشد.

یکی از مهمترین مزایای استفاده از لیزر، ماندگاری بالای آن نسبت به سایر روش های مشابه می باشد. در واقع این روش، به عنوان یک روش دائمی استفاده می شود. علاوه بر موارد گفته شده، هزینه پایین آن نسبت به عمل پرینوگرافی باعث شده که بانوان بیشتری تمایل به استفاده از لیزر داشته باشند.

 

رفع شل شدگی واژن با پروتئین

تنگ کردن واژن با مصرف پروتئین :

اگر می خواهید ماهیچه های واژن خود را تقویت کنید، یکی از بهترین روش ها این است که به مقدار زیادی پروتئین مصرف کنید. مواد غذایی مانند تخم مرغ، ماست ( به خصوص ماست چکیده )، شیر و ماهی سرشار از پروتئین هستند و به مصرف آنها به شدت توصیه می شود.

البته از مصرف همزمان موارد گفته شده به خصوص لبنیات و ماهی بپرهیزید!

میوه های ترش برای تنگ کردن واژن

تنگ کردن واژن با مصرف میوه های ترش :

در تاثیر میوه ها بر درمان بیماری ها و مشکلات از جمله گشادی واژن که شکی نیست. اما در رابطه با مسائل مرتبط با واژن، مصرف میوه های ترش بسیار تاثیرگذار هستند.

مصرف انار، زردآلو نارس، گوجه سبز و غیره می تواند تاثیر بسیار زیادی در جلوگیری از کشیدگی و گشادگی اندام های شما داشته باشد. پزشکان توصیه می کنند علاوه بر مصرف موارد گفته شده، مصرف سیر را نیز در دستور کار خود قرار دهید.

روغن مازو اصل

تنگ کردن واژن با استفاده از روغن مازو :

روغن مازو یک روغن گیاهی تایلندی می باشد که برای درمان طبیعی و خانگی گشادی واژن بسیار مناسب است. این داروی گیاهی حاوی تانن ها و فیتواستروژن ها می باشد که تاثیر شگفت انگیزی برروی عضلات واژن می گذارد.

مازو اصطلاحا یک گیاه قابض است که توانایی از بین بردن رطوبت را دارد و می تواند در رفع ترشحات واژینال نیز موثر واقع شود. اگر دچار مواردی مانند چاقی، یاسگی، یبوست شده اید و یا سن بالایی دارید، استفاده از این روغن گیاهی به شدت به شما عزیزان توصیه می شود.

بهترین روش تنگ کردن واژن کدام است؟

ما در تیم راگا، در این مقاله سعی کردیم به اکثر روش های طبیعی و خانگی برای حل مشکل گشادی و شل شدگی واژن بپردازیم. البته به روش عمل جراحی نیز پرداختیم که توصیه می شود این تکنیک را به عنوان آخرین راه انجام دهید و قبل از آن، تمامی روش های گفته شده را امتحان کنید.

اما در میان تکنیک های گفته شده، بهترین، کاربردی ترین و بی خطرترین درمان، استفاده از روغن مازو می باشد که می تواند در کوتاه مدت، برای شما معجزه کند!

روغن مازو چیست و چگونه باعث تنگی واژن می شود؟

مازو بر اثر نیش حشره ای موسوم به cynips gallae tinctoria به جوانه گیاه مازو تولید می شود. این حشره تخم خود را در جوانه درختان مازو می گذارد تا نوزادش از شیره آن تغذیه کند. سپس این تخم در ماه دوم تابستان تبدیل به حشره ای کامل شده و از بر آمدگی های جوانه که تولید کرده است بیرون می آید.

روغن مازو و گیاه مازو از نظر طب سنتی طبعی سرد و خشک دارد. این گیاه قابض است و به علت قابض بودن در تنگی واژن و مقعد ، رفع ترشحات واژینال، اگزماهای ترشح دار، زیادی ترشح عرق، ترک و شکاف نوک پستان، سوختگی ها، بواسیر و خنثی کردن ترکیبات سمی آنتی‌هیستامین ها مؤثر است.

دو نوع مازو وجود دارد: یکی کوچک، دندانه‌دار، بدون سوراخ و سبز که به آن مازوی سبز می‌گویند. و دیگری صاف، دارای سوراخ و سبک است. یکی از نشانه های شناسایی مازوی خوب، سنگین وزن و سخت بودن آن می باشد.

دیگر خواص روغن مازو :

تنگ کننده واژن
درمان حابس واسهال
بواسیر
درمان عفونت واژن

جهت اطلاعات بیشتر و تهیه روغن مازو اصل همین الان روی لینک زیر کلیک کنید
خرید روغن مازو

3 4 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها