مقالات

۸ روغن درمانی که موجب رشد مجدد موهای کم پشت می شود و نحوه استفاده از آن ها

۸ روغن درمانی که موجب رشد مجدد موهای کم پشت می شود و نحوه استفاده از آن ها

هوای زمستان هیچ لطفی برای موهای ما ندارد. این می تواند رشته ها و پوست سر ما را خشک کرده و باعث ریزش مو شود. ناگفته نماند که هر چه پیرتر می شویم ، اغلب موهای بیشتری ریزش پیدا می کند و مو هایمان را نازک می بینیم. چه فصلی و چه هورمونی ، ریزش مو می تواند اعتماد به نفس ما را تحت تأثیر قرار دهد. اما ما اینجا هستیم تا به شما بگوییم طبیعت ممکن است بهترین منبع شما برای تقویت موها باشد
بسیاری از محصولات زیبایی که ما قبلاً استفاده کرده ایم حاوی روغنهای اسانسی تقویت کننده مو هستند ، پس چرا به سمت منبع صحیح نمی چرخیم؟ برای دریافت مزایای مشابه تنها کاری که باید انجام دهید این است که دو یا سه قطره روغن مورد نظر خود را رقیق کنید (یا ترکیبی از آنها!) در یک تا سه قاشق غذاخوری روغن حامل مانند روغن نارگیل یا آووکادو . برای اطمینان ابتدا یک پچ آزمایشی روی پوست خود انجام دهید تا متوجه واکنش های نامطلوب شوید! مخلوط روغن خود را از ریشه تا نوک به موهای خود بمالید و روی پوست سر خود تمرکز کنید. پوست سر را به مدت ده دقیقه ماساژ دهید و اجازه دهید روغن حداقل ۱۵ دقیقه قبل از شستشوی عادی روی مو بماند. اگر موهای شما بسیار خشک و شکننده است ، می توانید یک درمان نرم کننده عمیق تر را انتخاب کنید و می توانید روغن را یک شب روی موهای خود بگذارید ، و صبح بشویید.

بهترین روغن هابرای ریزش مو کدامند؟
۱٫ روغن رزماری
روغن رزماری برای درمان ریزش مو و حتی جلوگیری از سفیدی زودرس و شوره سر استفاده شده است. رزماری ضد التهاب است و همچنین گردش خون و رشد عصب را تقویت می کند. هنگامی که روی پوست سر استفاده می شود ، افزایش گردش خون فولیکول های مو را تحریک می کند و رشد مو های ضخیم و سالم را تقویت می کند. در یک مطالعه ، روغن رزماری به همان اندازه ماینوکسیدیل ، ماده فعال در محصولات رشد مو مانند روگاین ، در کاهش ریزش مو موثر است.

۲٫ روغن هسته کدو تنبل
گفته می شود که روغن دانه کدو تنبل هم از ریزش مو جلوگیری می کند و هم با تعدیل التهاب ، کاهش انقباض رگهای خونی پوست سر و جایگزینی عناصر لازم برای رویش مجدد مو ، رشد مجدد مو را تقویت می کند. همچنین اعتقاد بر این است که DHT را مهار می کند – هورمونی مسئول ریزش مو ، به ویژه در زنان یائسه و یائسگی. شما می توانید روغن دانه کدو تنبل را به صورت موضعی به پوست سر بمالید ، اما مصرف داخلی آن نویدبخشی برای ریزش مو است!

۳٫ روغن نعناع
روغن نعناع نه تنها بوی شگفت انگیزی می دهد ، بلکه برای کمک به رشد موهای شما نیز عالی است. هنگامی که از ان استفاده می کنید کمی حس سوزش و خارش آن احساس می شود ، اما این ممکن است به این دلیل باشد که گردش خون در سطح پوست را نیز افزایش می دهد. یک مطالعه حیوانی نشان داد که استفاده موضعی روغن نعناع باعث افزایش تعداد فولیکول ها ، عمق فولیکول ها و رشد کلی موها می شود.

۴٫ روغن اسطوخودوس
روغن اسطوخودوس حاوی ترکیبات شیمیایی است که برای کاهش التهاب و تحریک رشد سلول کار می کنند. یک مطالعه بر روی حیوانات نشان داد که استفاده موضعی روغن اسطوخودوس منجر به افزایش قابل توجهی در تعداد فولیکول های مو ، عمق فولیکول موهای عمیق تر و ساقه موهای ضخیم شده است. همانند روغن های فوق چند قطره روغن اسطوخودوس را رقیق کرده و در پوست سر خود ماساژ دهید. اگر شب این کار را انجام دهید ، امتیازات اضافی به شما می دهد زیرا روغن اسطوخودوس می تواند خواب را تقویت کند!

۵٫ روغن مریم گلی
روغن مریم گلی شبیه به اسطوخودوس است زیرا حاوی همان ترکیب شیمیایی ، لینال استات است که باعث می شود اسطوخودوس در افزایش رشد مو بسیار موفق باشد. این ترکیب باعث تقویت مو ، رشد سریعتر و جلوگیری از شکستن ساقه مو می شود.

رشد مجدد مو با روغن های درمانی
۶٫ روغن چوب درخت سرو
روغن چوب درخت سرو یک روغن ضد عفونی کننده ، ضد التهاب و ضد قارچ قوی است – تمام خواصی که آن را به هر رژیم زیبایی اضافه می کند. ممکن است شما به عنوان ماده ای در محصولاتی که ادعا می شود موها را ضخیم می کند ، متوجه شده باشید زیرا با تجمع باکتری ها در پوست سر از شرایطی مانند شوره سر و اگزما مقابله می کند. خارش و پوسته پوسته شدن کمتر به این معنی است که فولیکول های مو آسیب نبینند و موها می توانند دوباره به طور طبیعی رشد کنند!
حتی یک مطالعه نشان داد که ماساژ روزانه پوست سر با مخلوطی از روغن های درخت چوب سرو ، آویشن ، رزماری و اسطوخودوس باعث بهبود قابل توجه رشد مو در افراد مبتلا به آلوپسی آره آتا – وضعیتی که باعث می شود سیستم ایمنی بدن به فولیکول های مو در سر حمله کند.

۷٫ روغن درخت چای
روغن درخت چای یکی دیگر از روغن های مناسب برای کاهش تجمع سلول های مرده پوست در پوست سر است که می تواند باعث ریزش مو شود و اغلب برای درمان بیماری های پوست سر مانند شوره سر استفاده می شود. این یک ضد باکتری و ضد میکروب قوی است و در صورت استفاده موضعی ، می تواند به جدا کردن و تحریک فولیکول های مو کمک کند و رشد مو را افزایش دهد. در حقیقت ، یک مطالعه نشان داد که استفاده موضعی از مخلوط ماینوکسیدیل و روغن درخت چای منجر به رشد مو بیشتر از استفاده از ماینوکسیدیل به تنهایی می شود! به خاطر داشته باشید ، روغن درخت چای می تواند بسیار غلیظ باشد ، بنابراین مطمئن شوید که قبل از استفاده از این ماده روی پوست سر ، آن را رقیق کرده و یک پچ آزمایشی انجام می دهید!

۸٫ روغن آویشن
همانطور که گفته شد ، آویشن با چوب درخت سرو مورد آزمایش قرار گرفت و نشان داد که رشد مو در افراد مبتلا به آلوپسی را بهبود می بخشد. اعتقاد بر این است که روغن آویشن برای رشد مو مفید است زیرا این ماده ضد باکتری و ضد میکروبی قدرتمند است که به از بین بردن تجمع باکتریها در پوست سر و گرفتگی فولیکول های مو کمک می کند. مانند درخت چای ، طرف آن قوی تر است ، بنابراین هنگام استفاده از این قطره ، با دو قطره روغن حامل رقیق کنید. و البته ، در صورت تمایل آن را با روغن های دیگر مانند چوب درخت سرو و اسطوخودوس مخلوط کنید تا بیشترین اثر را داشته باشد!

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها