مقالات

فواید روغن شترمرغ خالص

فواید روغن شترمرغ خالص

رومیان باستان ، مصری ها و فرهنگ های آفریقایی از روغن شترمرغ به عنوان یک داروی آرایشی برای جراحت و سوختگی استفاده می کردند. گزارش شده است که ملکه کتاب مقدس سبا و کلئوپاترا از این روغن به عنوان بخشی از هنگ زیبایی روزانه خود برای حفظ زیبایی و جذابیت خود استفاده کرده اند. بسیاری از مزایای روغن شترمرغ از طریق اسیدهای چرب امگا موجود در روغن حاصل می شود.

روغن شترمرغ در فرهنگ های قدیمی مانند مواد آرایشی و همچنین در درمان سوختگی و جراحت استفاده می شد. تصور می شود که کلئوپاترا از روغن شترمرغ به عنوان بخشی از هنگ زیبایی خود برای حفظ زیبایی و جذابیت خود در آب و هوای کویر استفاده کرده است. بیشتر مزایای روغن شترمرغ عمدتا به دلیل اسیدهای چرب امگا موجود در روغن است. در پایین تر ، مزایای روغن شترمرغ وجود دارد.

معروف است که امگا ۳ ، امگا ۶ و ۹ اسید چرب موجود در روغن دارای چندین مزیت درمانی برای پوست ، مو ، ناخن ها و حتی قلب شما هستند. موارد زیر چهار مزیت روغن خالص شترمرغ برای افرادی است که می خواهند پوست خود را مرطوب کنند و حالت دهند و سلامت کلی بدن خود را بهبود بخشند. مزایای روغن شترمرغ را در زیر بررسی کنید:

۱- اثرات پیری را کاهش می دهد.

روغن شترمرغ پوست شما را ضخیم می کند و به طور قابل توجهی اثرات بد پیری را به حداقل می رساند. همانطور که احتمالاً می دانید ، پوست شما با افزایش سن پیر و لاغرتر می شود. با استفاده از روغن شترمرغ ، پوست شما به طور قابل توجهی ضخیم می شود ، که به نوبه خود ظاهر جوانی ایجاد می کند.
روغن شترمرغ دارای خواص ضد پیری قوی است. نه تنها برای افراد مسن بلکه برای افرادی که قصد دارند درخشش جوانی را به پوست خود القا کنند نیز مفید است.
این روغن از ایجاد چندین علامت پیری مانند کره چشم زشت و چین و چروک جلوگیری می کند. روغن شترمرغ شامل اسیدهای چرب است که هنگام تقسیم سلولی ، رشد و بازیابی ، حیاتی هستند.

۲- پوست را مرطوب و پر طراوت می کند.

مطالعات علمی ثابت کرده است که ترکیب مولکولی روغن شترمرغ همان ترکیب پوست ماست. به همین دلیل ، از این روغن برای مرطوب سازی و حالت دهی پوست استفاده شده است. به شما توصیه می شود روغن را در طول روز زیر آرایش خود قرار دهید.
علاوه بر این ، شما می توانید آن را به عنوان یک محصول مراقبت از پوست در شب بلافاصله قبل از استراحت کردن در رختخواب استفاده کنید. روغن شترمرغ باعث چسبندگی یا چسبناک شدن پوست نمی شود زیرا به سرعت در پوست جذب می شود.

روغن شتر مرغ

۳- پوست را تمیز و سالم نگه می دارد.

روغن شترمرغ دارای خواص ضد قارچی و ضد التهابی است که به سلامت پوست کمک می کند. می توانید از آن به عنوان قسمت عمده ای از برنامه تمیز کردن پوست استفاده کنید زیرا هیچ وقت منافذ پوستی شما را مسدود نمی کند. علاوه بر این ، خواص ضد التهابی روغن در مبارزه با پسوریازیس و مفاصل آرتروز مفید است.

۴- با مشکلات پوستی و سایر بیماری ها مقابله می کند.

شواهد علمی اثرات مفید روغن شترمرغ را در تسکین پوست از چندین تحریک و ناراحتی ، از جمله بریدگی پوست ، آفتاب سوختگی ، خراش ، تاول و موارد دیگر به تصویر می کشد. افرادی که از اگزما و روزاس رنج می برند می توانند از روغن شترمرغ برای کاهش قرمزی صورت و در نهایت رفع مشکل استفاده کنند.
تحقیقات همچنین نشان می دهد که اسید لینولئیک ، که دارای خواص ضد التهابی است ، می تواند به طور قابل توجهی آکنه را کاهش داده و رطوبت پوست را حفظ کند. در همین حال ، اسیدهای چرب امگا ۳ می تواند خطر فشار خون و سکته مغزی را کاهش دهد و همچنین اثر آرتروز را کاهش دهد. همچنین میزان بقای خود ایمنی را افزایش می دهد و به پیشگیری از سرطان کمک می کند.

روغن شتر مرغ

۵- بیماری های پوستی را درمان می کند.

شواهد زیادی وجود دارد که اثرات مفید روغن شترمرغ را در تسکین چندین تحریک پوستی و همچنین سایر ناراحتی ها مانند بریدگی پوست ، خراش ، سوختگی ، آفتاب سوختگی و تاول نشان می دهد. افراد مبتلا به روزاسه و اگزما می توانند از روغن شترمرغ برای کاهش قرمزی موجود در صورت خود و در نهایت رفع کامل مشکل استفاده کنند.

۶- خواص ضد قارچ

خواص ضد قارچی و ضد التهابی روغن شترمرغ به سلامت پوست کمک می کند. این روغن خاص ممکن است به عنوان قسمت اصلی پاکسازی پوست استفاده شود زیرا منافذ پوست را مسدود نمی کند. علاوه بر این ، اثرات ضد التهابی در مقابله با پسوریازیس و مفاصل آرتروز مفید است.

 

چندین مزیت دیگر روغن شترمرغ فراتر از مزایایی است که در بالا به آنها پرداختیم. به عنوان مثال ، می توانید از روغن شترمرغ خالص برای تسکین درد و درد در گردن و عضلات خود استفاده کنید ، به علاوه درد مفاصل را نیز تسکین می دهد. تنها عیب شناخته شده این است که روغن شترمرغ سریعتر از روغنهای دیگر خراب می شود.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها