مقالات

فواید جالب روغن زنجبیل

فواید جالب روغن زنجبیل

روغن زنجبیل دارای رایحه ای گرم و تند است و می تواند در رایحه درمانی و برای کاربردهای موضعی مورد استفاده قرار گیرد. هنگام استفاده از روغن زنجبیل به پوست ، همیشه به یاد داشته باشید که ابتدا آن را در روغن حامل رقیق کنید.

روغن زنجبیل از ریزوم گیاه زنجبیل استخراج می شود. تحقیقات در مورد فواید روغن زنجبیل نشان می دهد که این ماده خاصیت ضد التهابی دارد و می تواند در تسکین احساس حالت تهوع مفید باشد.

درباره روغن زنجبیل

از مدت ها قبل در طب سنتی از زنجبیل استفاده می کردند. به بخشی از گیاه که برای این اهداف استفاده می شود ، ریزوم گفته می شود. در حالی که ممکن است ریشه به نظر برسد ، ریزوم در واقع یک ساقه زیرزمینی است که ریشه آن منشعب می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روغن زنجبیل ، مزایای احتمالی آن برای سلامتی و نحوه استفاده بی خطر از آن ، مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

گیاه زنجبیل

زنجبیل یکی از اعضای خانواده گیاهی است که شامل زردچوبه و هل است. که آن را می توان در سراسر جهان به ویژه در آسیا و آفریقا یافت. نام علمی گیاه Zingiber officinale است.

کاربرد روغن زنجبیل

روغن زنجبیل پس از فرآیند تقطیر از ریزوم زنجبیل استخراج می شود. و مانند سایر روغنهای عصاره ای ، بسیار غلیظ است.

روغن زنجبیل دارای رایحه ای متمایز است که می توان آن را قوی ، گرم یا تند توصیف کرد. به همین ترتیب ، اغلب برای آروماتراپی استفاده می شود. روغن زنجبیل همچنین می تواند در موارد مختلف در پوست و مو استفاده شود.

از زنجبیل و روغن زنجبیل نیز برای کاهش حالات زیر استفاده شده است:

  • حالت تهوع
  • آرتروز
  • ناراحتی گوارشی
  • سرماخوردگی
  • میگرن
کاربرد های روغن زنجبیل

فواید روغن زنجبیل

برخی از مزایای احتمالی اسانس زنجبیل حکایت شده است. این بدان معناست که این فواید برخلاف مطالعات علمی مبنی بر گزارشات شخصی و اظهارات مردم می باشد.

با این حال ، تحقیقات مداوم در مورد فواید احتمالی روغن زنجبیل برای سلامتی انجام شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گفته های تحقیق به مطالعه ادامه دهید.

ضد التهاب

مطالعات برای بررسی اثرات ضد التهابی روغن زنجبیل آغاز شده است. اگرچه بسیاری از این مطالعات روی حیوانات انجام شده است ، اما نتایج می تواند برای انواع شرایط تأثیرگذار باشد.

یک مطالعه ۲۰۱۸ منبع معتبر نشان داد که اسانس زنجبیل بر کلیه موشهای تحت درمان با سم کادمیوم اثر محافظتی دارد. مشخص شد که روغن زنجبیل ضد التهاب است و از تغییر در نشانگرهای عملکرد کلیه یا مولکول های مرتبط با التهاب جلوگیری می کند.

یک مطالعه ۲۰۱۶ منبع معتبر در یک مدل موش صحرایی آرتریت روماتوئید انجام شد. محققان دریافتند که تزریق اسانس زنجبیل تورم حاد مفصلی را کاهش نمی دهد اما تورم مزمن مفصل را مهار می کند.

سرانجام ، یک مطالعه معتبر در سال ۲۰۱۹ به بررسی تأثیر مکمل عصاره زنجبیل در رژیم غذایی موش های چاق روی یک رژیم کربوهیدرات بسیار تصفیه شده پرداخت. محققان دریافتند که دوزهای بالای عصاره زنجبیل از افزایش وزن و کاهش نشانگرهای التهاب جلوگیری می کند.

رفع حالت تهوع

از استنشاق رایحه روغن زنجبیل به عنوان راهی برای رفع حالت تهوع استفاده شده است. نتایج مطالعه با توجه به این استفاده متفاوت بوده است.

یک مطالعه ۲۰۱۷ منبع معتبر اثر استنشاق روغن زنجبیل را برای رفع حالت تهوع بعد از جراحی شکم ارزیابی کرد. محققان دریافتند شرکت کنندگانی که روغن زنجبیل استنشاق کرده بودند میزان حالت تهوع و استفراغ را کمتر از افراد گروه دارونما ارزیابی کردند.

با این حال ، یک مطالعه دیگر منبع معتبر به نتایج متناقضی دست یافت. محققان سطح حالت تهوع پس از عمل جراحی را در کودکانی که ترکیبی از روغنهای اسانسی (که شامل زنجبیل است) استشمام کرده اند یا کودکانی که دارو مصرف کرده اند را مقایسه کرده اند. آنها دریافتند که هیچ تفاوتی در حالت تهوع بین کودکان استنشاق کننده ترکیب اسانس و کودکان استنشاق دارونما وجود ندارد.

کاربرد های مفید برای مو

روغن یا عصاره زنجبیل گاهی در شامپوها یا سایر محصولات مو مورد استفاده قرار می گیرد، زیرا اعتقاد بر این است که سلامت و رشد مو را تقویت می کند. اما ، تحقیقات کمی در مورد اینکه آیا واقعاً اینگونه است یا نه انجام شده است.

یک مطالعه معتبر منبع ۲۰۱۳ بررسی اثر ۶-gingerol ، یک ماده فعال در روغن زنجبیل ، بر رشد مو در سلولهای کشت شده و در موش ها است. محققان به جای کشف اینکه ۶-gingerol باعث رشد مو می شود ، در واقع رشد آن را سرکوب می کند ، هم در فولیکول های موی کشت شده و هم در مدل موش.

فواید پوستی

برای کشف و تأیید فواید استفاده موضعی روغن زنجبیل و تأثیر آن بر مواردی مانند التهاب و ظاهر پوست ، تحقیقات بیشتری لازم است.

مطالعه ۲۰۱۵ منبع معتبر مناسب بودن چندین روغن اسانسی از جمله روغن زنجبیل را برای استفاده در کرم ضد چروک بررسی کرد. مشخص شد که روغن زنجبیل به همراه سایر روغنهای اسانسی دارای فعالیت آنتی اکسیدانی بالایی هستند.

وقتی این روغنهای اسانسی با هم در یک کرم مخلوط شدند، در گروه کوچکی از داوطلبان کاهش زبری پوست مشاهده شد.

یک مطالعه منبع معتبر در مدل آرتروز موش صحرایی ، اثرات استفاده روزانه از ترکیبی از چندین روغن اسانسی را که روی پوست استفاده می شود ، ارزیابی کرد. یکی از روغنهای اسانسی شامل زنجبیل بود.

محققان دریافتند موشهایی که با ترکیب روغن اسانسی درمان می شوند از شدت آرتروز و التهاب کمتری برخوردار هستند.

استفاده از روغن زنجبیل

عوارض جانبی روغن زنجبیل

طبق اداره غذا و دارو (FDA) ، روغن زنجبیل “به طور کلی به عنوان بی خطر شناخته می شود” و عوارض جانبی کمی گزارش شده است.

مانند هر روغن اسانسی ، روغن زنجبیل بسیار غلیظ است و نباید آن را روی پوست رقیق شده قرار داد. اگر نگران واکنش پوستی بالقوه هستید ، ابتدا باید مقدار کمی روغن زنجبیل رقیق شده را روی پوست خود آزمایش کنید.

نحوه استفاده از روغن زنجبیل

لازم به یادآوری است که روغنهای اسانسی هرگز نباید مصرف و یا خورده شود.

برای یادگیری نحوه استفاده ایمن و موثر از روغن زنجبیل برای آروماتراپی (رایحه درمانی) و کاربرد های موضعی ، به مطالعه ادامه دهید.

آروماتراپی (رایحه درمانی)

روش های مختلفی وجود دارد که می توانید روغن زنجبیل را برای رایحه درمانی استنشاق کنید. می توانید انتخاب کنید که کدام یک برای شما مناسب است:

پخش کننده

پخش کننده ها راهی عالی برای افزودن رایحه دلپذیر به اتاق هستند. در بعضی موارد ، ممکن است نیاز باشد که روغن اسانسی در آب رقیق شود. همیشه مطمئن شوید که دستورالعمل های منتشر کننده خود را به دقت دنبال کنید.

استنشاق بخار

برای استفاده از روغن زنجبیل برای استنشاق بخار ، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • آب را گرم کنید تا بخار پز شود و آن را در یک کاسه قرار دهید.
  • چند قطره روغن زنجبیل به آب بخار آب اضافه کنید. مرکز معنویت و شفابخشی دانشگاه مینه سوتا (CSH) توصیه می کند فقط با یک تا دو قطره شروع کنید.
  • یک حوله را روی سر خود بکشید.
  • چشمان خود را بسته نگه دارید ، سر خود را بر روی ظرف بخار قرار داده و به صورت عمیق استنشاق کنید.

اسپری

از روغن زنجبیل موجود در اسپری می توان برای تازه سازی هوای اتاق استفاده کرد. برای تهیه اسپری روغن زنجبیل می توانید موارد زیر را انجام دهید:

  • روغن زنجبیل را به آب اضافه کنید. انجمن ملی رایحه درمانی جامع (NAHA) استفاده از ۱۰ تا ۱۵ قطره در هر اونس آب را توصیه می کند.
  • در صورت تمایل یک عامل پخش کننده مانند solubol اضافه کنید. این می تواند به توزیع روغن اسانسی در آب کمک کند.
  • تکان دهید و اسپری کنید. قبل از هر بار اسپری تکان دهید.
گیاه زنجبیل

کاربرد های موضعی

روغن زنجبیل که به پوست زده می شود باید همیشه ابتدا در روغن حامل رقیق شود. برخی از نمونه های روغن حامل شامل روغن بادام ، روغن جوجوبا ، روغن نارگیل و روغن آووکادو است.

CSH توصیه می کند که یک محلول روغن اسانسی نباید بیش از ۳ تا ۵ درصد باشد. به عنوان مثال ، برای تهیه یک محلول ۳ درصدی ، NAHA توصیه می کند ۲۰ قطره روغن اسانسی به ازای هر اونس روغن حامل اضافه کنید.

مطالبی درباره اشکال دیگر زنجبیل

علاوه بر روغن زنجبیل ، زنجبیل اشکال دیگری نیز دارد و بسیاری از آنها خوراکی هستند و در پخت و پز یا طعم دهنده استفاده می شوند. زنجبیل به اشکال زیر وجود دارد:

  • تازه
  • خشک شده
  • آسیاب شده یا پودر شده
  • ترشی
  • آب نبات

در حالی که هنوز تحقیقات محدودی درباره روغن زنجبیل به طور خاص انجام نشده است ، اما تحقیقات زیادی در مورد سایر اشکال زنجبیل وجود دارد. در زیر چند نمونه آورده شده است:

  • یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ منبع معتبر دریافت که مصرف کپسول زنجبیل قبل از ورزش منجر به کاهش قابل توجه درد نسبت به زمان مصرف کپسول بعد از ورزش می شود. مصرف کپسول زنجبیل قبل از ورزش نیز منجر به کاهش سطح یک مارکر التهابی می شود.
  • بررسی ۲۰۱۸ منبع معتبر مطالعات تأثیر زنجبیل در تسکین حالت تهوع مرتبط با بارداری را بررسی کرد. ده مطالعه مورد ارزیابی قرار گرفت. به طور کلی ، مشخص شد که زنجبیل یک وسیله موثر برای رفع حالت تهوع در دوران بارداری است.
  • یک بررسی ۲۰۱۸ منبع معتبر مطالعات نشان داد که زنجبیل در تسکین علائم سندرم روده تحریک پذیر (IBS) عملکرد بهتری نسبت به دارونما ندارد. در همین حال ، زنجبیل تخلیه معده را در افراد مبتلا به سو هاضمه عملکردی افزایش داد ، اما حالت تهوع یا ناراحتی شکمی را تسکین نداد.
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها