مقالات

ترک پوستی روی سینه ها و پاسخ به سوالات شما درباره آن

ترک پوستی روی سینه ها و پاسخ به سوالات شما درباره آن

ترک پوستی روی سینه ها چگونه است؟

ترک پوستی، نوارها یا رگه هایی است که هنگام کشیده شدن پوست ایجاد می شود. آنها یک اتفاق بسیار طبیعی هستند. تقریباً همه افراد ترک پوستی دارند. ایجاد ترک پوستی روی سینه ها و همچنین سایر نواحی بدن معمول است.
ترک پوستی غالباً هنگام ایجاد به رنگ صورتی ، بنفش یا قرمز است. با گذشت زمان به طور معمول رنگ آنها کمرنگ یا سفیدتر می شود.
ترک پوستی انواع مختلفی دارد. آنها بر اساس مدت زمانی که آنها را داشته اید (زمانی که در بدن شما ایجاد شده) و علت آنها دسته بندی می شوند.

انواع ترک پوستی شامل:
• آتروفیکان استریا (نازکی پوست، تحلیل پوست): ترک های پوستی بسیار متداول است. تجزیه اجزای الاستین یا کلاژن در پوست باعث ایجاد این نوع می شود.
• دیستنس استریا(کشیدگی پوست): این موارد بیشتر در دوران بلوغ رخ می دهد. آنها به طور معمول شامل خطوط خطی هستند که ممکن است راه راه به نظر برسند.
• گاریداروم استریا ( حاملگی): این نوع فقط در دوران بارداری اتفاق می افتد.
• ورجیچر(رگه رگه شدن پوست): این نوع ترک پوستی بلند و بخصوص طرح دار است که شبیه شلاق زدن می‌باشد.

چه عواملی باعث ایجاد ترک پوستی روی سینه ها می شود؟

موارد مختلفی وجود دارد که می تواند باعث ایجاد یا افزایش احتمال ایجاد ترک پوستی روی سینه شما شود.

دوران بلوغ

تغییرات هورمونی که در دوران بلوغ اتفاق می افتد می تواند رشد سریع بافت سینه را تحریک کند. با افزایش بافت سینه ، پوست کشیده می شود. نازک شدن پوست می تواند منجر به ایجاد ترک پوستی بر روی سینه ها شود.
ترک پوستی برای بسیاری از دختران یک قسمت طبیعی از دوران بلوغ است. برخی ممکن است در ران ، قسمت میان ران و تهیگاه و باسن خود نیز ترک پوستی داشته باشند.

دوران بارداری

بارداری یکی دیگر از علل استثنایی ایجاد ترک پوستی در سینه ها است.
حدود شش هفته پس از بارداری ، سینه ها شروع به رشد می کنند زیرا افزایش سطح استروژن باعث رشد سینه و رشد مجاری شیر می شود. بعضی از افراد ممکن است متوجه افزایش سینه تا دو اندازه فنجان شوند. این رشد سریع می تواند منجر به ایجاد ترک پوستی شود.

افزایش و کاهش وزن

زنانی که اضافه وزن پیدا می کنند اغلب متوجه می شوند که بافت چربی در سینه آنها نیز افزایش می یابد. با افزایش اندازه سینه ، ترک پوستی ایجاد می شود.
اگر چربی در شما کاهش می یابد ، بافت های چربی کاهش می یابند ، اما هنوز هم می توان ترک پوستی روی سینه ها ایجاد کرد. این امر به دلیل از دست دادن کلاژن ایجاد می شود که می تواند در طی کاهش وزن اتفاق بیفتد و در نتیجه خاصیت ارتجاعی پوست از بین برود.

جراحی زیبایی

کاشت سینه و روشهای تقویت کننده می توانند پوست را کشش دهند – یا با افزودن ایمپلنت یا جابجایی مجدد بافت سینه – و باعث ایجاد ترک پوستی می شوند. این امر به ویژه در کسانی که بیش از اندازه یک فنجان بزرگتر از سایز تغییر نیافته خود ایمپلنت می کنند معمول تر است.

ژنتیک

ترک های پوستی خود به خود به ارث نمی رسند. اما اگر والدین شما دارای ترک پوستی هستند ، به احتمال زیاد به آنها نیز مبتلا خواهید شد.
ژن ELN که الاستین را تعیین می کند، به عنوان منبع موثق پیش بینی کننده ترین مورد درباره ایجاد یا عدم ایجاد ترک پوستی در یک فرد مشخص شده است.

شرایط زمینه ای

ترک پوستی روی سینه ها بسیار شایع است و اغلب دلایل خوش خیمی دارند. با این حال ، یک بیماری زمینه ای ممکن است دلیل ایجاد ترک پوستی باشد.
شرایط احتمالی غالباً در کلیه ، مانند سندرم کوشینگ وجود دارد. این باعث افزایش تولید هورمون کورتیزول می شود.
در برخی موارد ، درمان هایی که افراد برای رفع سایر شرایط استفاده می کنند ممکن است خطر ایجاد ترک پوستی را افزایش دهد. یک نمونه معمول کسانی هستند که از کورتیکواستروئیدها استفاده می کنند. این موارد برای درمان موارد مختلفی از آسم گرفته تا بیماری های خودایمن استفاده می شوند.
دیابت همچنین ممکن است بر تشکیل کلاژن پوست تأثیر بگذارد. این ممکن است به طور بالقوه احتمال ایجاد ترک پوستی را افزایش دهد.

درمان ترک پوستی سینه ها

آیا برای ترک های پوستی موجود روی سینه درمانی وجود دارد؟

تعداد معدودی از روش های درمانی مختلف وجود دارد که می توانید برای روشن شدن ترک پوستی سینه و کاهش دید آنها استفاده کنید.
درمان های خانگی و درمان های جراحی هر دو در دسترس هستند. بسیاری از روش های درمانی در صورتی که ترک پوستی بتازگی شکل گرفته باشد بسیار موثر خواهند بود.

درمان های خانگی

تعدادی از داروهای خانگی مختلف وجود دارد که می توانید برای درمان ترک پوستی استفاده کنید. بسیاری از اینها با کاهش خطر عوارض جانبی همراه هستند که ممکن است با اقدامات جراحی همراه باشد. آنها اغلب بسیار مقرون به صرفه تر و در دسترس هستند.

این درمان ها شامل:
• ماساژ پوست: تصور می شود ماساژ به افزایش جریان خون و تولید کلاژن کمک می کند ، که ممکن است به کمرنگ شدن ترک پوستی کمک کند. برای این کار حداقل ۳۰ ثانیه سینه ها را ماساژ دهید. می توانید از کرم هایی استفاده کنید که ترک پوستی را در حین ماساژ درمان می کنند تا بهترین نتیجه را داشته باشید.
• لایه برداری: با استفاده از برس مسواک و یک اسکراب لایه بردار روند تولید کلاژن را تسریع کرده و ظاهر پوست را بهبود بخشید. فقط یک محصول لایه بردار را انتخاب کنید. اگر بیش از یک مورد استفاده کنید ، ممکن است باعث تحریک پوست شما شود. یک روز در میان لایه برداری را شروع کنید. برس های لایه بردار و اسکراب های لایه بردار را خریداری کنید.
• کره کاکائو یا شی باتر (کره شی آ): شما می توانید این کره ها را به صورت خالص در کرم های حاوی آنها خریداری کنید. آنها هم مغذی و هم حاوی ویتامین E و باری سلامت پوست مفید هستند. کره کاکائو و کره درخت شی را بخرید.
• کرم های ترک پوست: این کرم ها بدون نسخه به فروش می رسند و حاوی ترکیبی از مواد تشکیل دهنده هستند که از لحاظ تئوریکی به محو شدن جای زخم و بهبود ترک پوست کمک می کنند. کرم ترک پوست را خریداری کنید.

سایر درمان ها:

اگر درمان های خانگی جواب نداد ، روش های درمانی پزشکی وجود دارد که یک متخصص پوست می تواند برای شما تجویز کند. این موارد اغلب برای ترک پوست سر سخت موثرتر هستند. آنها عبارتند از:

درمان سطحی با لیزر: یک بررسی در سال ۲۰۱۷ تخمین می زند که این درمان حدود ۵۰ تا ۷۵ درصد موثر در درمان ترک پوست است. متخصص پوست شما برای تجزیه بافت اسکار ، تحریک بافت های آسیب دیده برای ترمیم آنها و افزایش جریان خون در منطقه از لیزر ایمن پوست استفاده می کند.
اسید درمانی پوست: این روش پوست را لایه برداری می کند و لایه بالایی پوست را از بین می برد. که ای روش می تواند به کاهش ظاهر ترک پوست کمک کند.
میکرودرم ابریژن: این روش درمانی با یک روش لایه برداری قوی ، ممکن است تولید کلاژن را بهبود بخشد و باعث کاهش آشکار شدن ترک پوستی شود.
تجویز کرم ها و پماد های موضعی: اینها ممکن است حاوی گلیکولیک اسید برای لایه برداری از پوست یا سیلیسیم یا کلاژن برای بهبود الاستین باشند.
لیزر درمانی تنها درمانی است که در درمان ترک پوستی اثبات شده است. متخصص پوست شما می تواند به بهترین روش دوره درمانی مناسب شما را تعیین کند.
اگر شما نگران ترک های پوستی سینه هایتان هستید و از قبل متخصص پوست نداشته اید، شما می توانید پزشکان منطقه خود را از طریق ابزار مراقبت سلامت مشاهده کنید.

چگونه می توان از بروز ترک پوستی سینه جلوگیری کرد؟

همیشه نمی توان از ترک پوستی در سینه خود جلوگیری کرد ، اما اقدامات خاصی وجود دارد که می توانید برای کاهش احتمال گسترش آنها استفاده کنید.
این اقدامات شامل:

  • داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل. این مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را برای بهبود سلامت پوست تقویت می کند. همچنین می تواند به شما در حفظ وزن متناسب کمک کند.
  • برای حفظ وزن متناسب به طور منظم ورزش کنید.
  • زمانی که در معرض خطر ابتلا به گسترش ترک پوستی هستید مانند دوران بارداری از کرم های ترک پوستی استفاده کنید. با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید درمانی که استفاده می کنید در دوران بارداری و شیردهی بی خطر است.
  • برای مرطوب نگه داشتن پوست ، آب زیادی بنوشید.ترک پوستی روی سینه ها بسیار شایع است. آنها اغلب با گذشت زمان از رنگ صورتی یا قرمز به سفید کمرنگ تبدیل می شوند.
    درمان های خانگی و مداخلات پزشکی می تواند به درمان ترک پوستی کمک کند ، اما همه آنها در صورت جدید بودن ترک پوستی موثر هستند.
    به خاطر داشته باشید که ترک پوستی طبیعی است و مضر نیست. اگر نمی خواهید آنها را حذف کنید ، مجبور نیستید.
2 2 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها