مقالات

۹ دستور العمل تهیه ماسک صورت خانگی

۹ دستور العمل تهیه ماسک صورت خانگی

۱- دستورالعمل ماسک صورت DIY با هدف افزایش رنگدانه
اگر مشتاق نیستید که هر اسید و ویتامین موجود در کتاب را به رنگدانه های خود بیفزایید ، بنیانگذار پلت فرم سلامتی خود ، کلوئه پیر ، شما را با دستورالعمل های ماسک صورت DIY خود که به همین هدف است ، آشنا می کند.
آنچه شما نیاز دارید:
• ۱ قاشق غذاخوری پودر زردچوبه / زردچوبه تازه (آبدار یا فشرده)
• ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو تازه
• آب را اضافه کنید تا درست شود
• اگر از آب زردچوبه استفاده کرده اید ۱ قاشق غذاخوری عسل یا ۱/۲ یک آووکادو کوبیده شده استفاده کنید.
چگونه عمل می کند:
کلوئه پیر توضیح می دهد: “دستور تهیه ماسک صورت من از مقادیر کمی زردچوبه و آب لیمو برای مشخص کردن افزایش رنگدانه استفاده می کند.” “زردچوبه” به عنوان یک ماده تشکیل دهنده ، از نظر بالینی ثابت شده است که برای افزایش رنگدانه ، کاهش تحریک پوست و چین و چروک در طی حداقل ۴ هفته استفاده می شود. شایان ذکر است که زردچوبه از هند و جنوب آسیا سرچشمه می گیرد. این یکی از اعضای خانواده زنجبیل است.
به سادگی مخلوط کنید ، به قسمت های خاص بزنید (برای محافظت از دستان خود از دستکش استفاده کنید) و قبل از شستشو به مدت ۳ دقیقه بگذارید تا روی پوست بماند. برای دیدن نتایج حداقل دو بار در هفته و به مدت پنج هفته این کار را تکرار کنید.

۲- دستور العمل ماسک صورت DIY برای تسکین و نرم شدن پوست
بین یازده مرحله معمول مراقبت از پوست ، دود شهری و تب یونجه ، پوست ما بیش از حد پریشان می شود و تحریک و قرمزی اجتناب ناپذیر است. اجازه دهید دستور تهیه ماسک صورت خانگی رزماری فرگوسن ، متخصص تغذیه ، پوست شما را فوری تسکین و نرم کند …
آنچه شما نیاز دارید:
• ۱ قاشق چایخوری عسل
• ۱ قاشق چایخوری روغن نارگیل
• ۴/۱ آووکادو رسیده
• ۲ قطره روغن اسطوخودوس
چگونه عمل می کند:
مانند یک درخشش بزرگ در یک کاسه ، این ماسک صورت با ظاهر عالی باعث آبرسانی عمیق از روغن نارگیل می شود ، به پوست شما اثر آنتی اکسیدان هایی با عسل می دهد و قرمزی را با روغن اسطوخودوس تسکین می دهد. آن را مخلوط کرده و با یک برس ماسک صورت روی آن بمالید تا بهترین تجربه آبگرم در خانه را بدست آورید.
همانطور که خود رزماری می گوید: ‘برای رطوبت و لطافت پوست، شما باید به اسیدهای چرب اسانس – مانند روغن نارگیل و آووکادو – روی بیاورید. این یک ماسک عالی برای رطوبت و تسکین پوست است.

ماسک خانگی
۳- دستورالعمل ماسک صورت DIY برای آبرسانی و تغذیه
پیشانی پوسته پوسته شده ظاهر خوبی ندارد ، اما اگر مرطوب کننده فعلی شما برای رفع خشکی پوست شما خوب عمل نمی کند ، به دنبال این ماسک صورت آبرسان خانگی باشید.
آنچه شما نیاز دارید:
• ۲/۱ آووکادو
• ۱ قاشق غذاخوری عسل
• یک مشت جو دو سر یا سبوس جو دوسر

چگونه عمل می کند:
بله ، به نظر می رسد یک صبحانه شایسته اینستاگرام است (آیا کسی عاشق نان تست نیست؟) اما یک ثانیه از تمسخر مواد خودداری کنید ، زیرا در تمام صورت شما بسیار بهتر عمل می کنند.
به گفته بنیانگذار Clean Beauty ، دومنیکا میناروویچ ، عسل یک ماده مرطوب کننده عالی است ، به این معنی که به پوست کمک می کند تا رطوبت را بدون احساس چربی حفظ کند – اما این همه نیست. دومینیکا می گوید: “این یک ماده شگفت انگیز است.” “در مناطق آسیب دیده ماساژ دهید ، به ظاهر زخم کمک می کند و باعث بهبودی و بازسازی بافت می شود.”
و اگر می خواهید تفریح ماسک صورت خود را افزایش دهید؟ آن را با جو دو سر مخلوط کنید – ماده ای که حتی مارک های زیبایی مانند Aveeno و Garnier را در مرطوب کننده های خود قرار می دهند.
دومینیکا توضیح می دهد: “جو دوسر دارای خواص درمانی و مرطوب کنندگی است.” “آنها در تغذیه ، نرم شدگی و تسکین پوست نیز بسیار عالی هستند.”
و به لطف روغن های فوق العاده مغذی ، افزودن آووکادوی له شده هرگونه زبری را از بین می برد و پوست شما را ابریشمی صاف می کند. اگر در خانه ندارید ، ۳ قاشق غذاخوری شیر را جایگزین کنید.
Lorraine Scrivener ، متخصص پوست و مدیر کلینیک پوست Eden ، توضیح می دهد: “افزودن شیر ، که حاوی اسید لاکتیک است ، باعث روشن شدن پوست و در عین حال روشن شدن بدون تحریک پوست می شود.”

۴- دستورالعمل ماسک صورت DIY برای بهبود بافت و رنگ ناهموار پوست
برای دستیابی به پوستی فوق العاده صاف و لطیف نیازی به صرف مگاباک برای صورت و یا تهیه اسکراب ندارید.
آنچه شما نیاز دارید:
• ۱ قاشق غذاخوری یوقورت طبیعی و ساده
• ۱ قاشق غذاخوری عسل
• ۱ قاشق غذاخوری پودر زردچوبه
چگونه عمل می کند:
درست مثل شیر ، یوقورت تا لبه با اسید لاکتیک پر می شود که با برداشتن سلول های سطحی خشن و کم رنگ برای ایجاد سلول های بسیار جدیدتر و روشن ، تفاوت قابل توجهی در پوست ایجاد می کند. اگر به اندازه کافی برای پریانکا چوپرا خوب باشد …

۵- دستورالعمل ماسک صورت DIY برای درخشش
اگر رنگ و روی کسل کننده و گرفته بزرگترین لولو زیبایی شماست ، در زندگی خود به این ماسک نیاز دارید – و اسید قوی از دید شما نیست. دختران با پوست حساس ، خوشحال شوید!
آنچه شما نیاز دارید:
• ۱ قاشق غذاخوری پودر کاکائو
•۴/۱ پاپایا
• یک فشار از ژل آلوئه ورا
چگونه عمل می کند:
آلوئه ورا مملو از ویتامین های A ، C ، E ، B1 ، B2 ، B3 ، B6 و B12 می شود ، به این معنی که خاصیت تقویت کننده درخشندگی ، تسکین دهنده پوست و آبرسانی آن بسیار بی نظیر است. همراه با پاپایا – که همراه با آنزیم های لایه بردار است که سلول های مرده پوست را از بین می برد- باعث می شود که ماسک صورت (و پوست) صورت شما به سطح بالاتری برسد.
و پودر کاکائو اضافه شده نیز معجزه می کند. هنگامی که روی پوست تمیز لایه لایه می شود ، باعث ایجاد روشنایی و افزایش گردش خون برای داشتن ظاهری تپل و چاق می شود.
به سادگی هر سه ماده را درون یک کاسه بریزید ، هم بزنید ، ده دقیقه بماند و با دستمال آن را پاک کنید.

ماسک خانگی
۶- دستورالعمل ماسک صورت DIY برای مبارزه با آکنه و لکه ها
این که یک خوشه آکنه قرمز دردناک باشد یا یک گروه از جوش های سر سفید مزاحم ، لکه ها ظاهر خوبی ندارند و ما کاملا درد شما را احساس می کنیم. اما اگر می خواهید کمی از درمان های نقطه ای استراحت کنید و بدنبال چیزی کمی طبیعی تر برای امتحان هستید ، به این چرخش سه تایی شگفت انگیز بپردازید.
آنچه شما نیاز دارید:
• ۱ قاشق غذاخوری عسل مانوکا
• ۱ قاشق چایخوری پودر زردچوبه
• ۲/۱ قاشق چایخوری نمک بحر المیت
چگونه عمل می کند:
هر دو خاصیت درمانی و ضد عفونی کننده باکتری های عسل مانوکا بسیار چشمگیر است ، در حالی که زردچوبه – بله ، فقط مخصوص لاتهای فانتزی نیست – در کاهش قرمزی بسیار درخشان است.
کیت ایسا آپاتکری می گوید: “زردچوبه گزینه خوبی برای پوست تازه ، مستعد آکنه و قرمز شده است.” این ضد التهاب و ضد باکتری است. همچنین نمک بحر المیت به تمیز کردن ، کاهش التهاب و عفونت کمک می کند. کمی طول می کشد. ”
آنها با هم یک حمله سه جانبه به عفونت ، تحریک ، تورم و سبوم اضافی دارند که می تواند منافذ پوست را مسدود کند و منجر به ایجاد لکه ها و جوش های سرسیاه شود. پوست شفاف؟ هوم ، بله لطفا
فقط آنها را با هم مخلوط کنید ، از یک برس تمیز برای استفاده روی صورت خود استفاده کنید (توجه بیشتری به T-Zone خود نشان دهید) ، و بگذارید ۱۰-۱۵ دقیقه قبل از شستشو با آب گرم روی پوست بماند ، این کار جادو می کند.

۷٫ دستور العمل ماسک صورت DIY برای به حداقل رساندن منافذ باز
علیرغم آنچه ممکن است شنیده باشید ، در واقع هیچ راهی برای ‘بستن’ منافذ پوستی وجود ندارد ، اما روشهای هوشمندانه ای برای پنهان کردن آنها وجود دارد ، که با دیدن ما در مقابل دوربین های تلفن های هوشمند مگاپیکسلی به طور منظم ، خبری شگفت آور است!
آنچه شما نیاز دارید:
• ۱ سفید تخم مرغ
• ۱ قاشق غذاخوری عسل
• کمی آب لیمو فشرده شده
چگونه عمل می کند:
سفیده تخم مرغ و آبلیمو خاصیت قابض هوشمندی دارند که باعث سفت شدن پوست و بزرگ شدن منافذ پوست می شود. این مراسم عالی قبل از پایه گذاری است – فقط مراقب باشید که هیچ چیزی در دهان خود نریزید!
افزودن عسل مهم است ، زیرا سطح رطوبت پوست را افزایش می دهد ، انعطاف پذیری را ایجاد می کند و احساس ناخوشایند و آموخته شده را از بین می برد.

۸- دستور العمل ماسک صورت DIY برای مبارزه با پوست چرب
Lorraine Scrivener می گوید: “این یک درمان عالی برای منافذ تجزیه شده است” ، و دیدن سبوم بیش از حد می تواند منجر به ایجاد لکه شود ، این روش خوبی برای هدف قرار دادن آنها قبل از بیرون آمدن است.
آنچه شما نیاز دارید:
• نصف آووکادو
• ۴/۱ خیار ، مخلوط شده

چگونه عمل می کند:
لورین می گوید: “این یک ماسک فوق العاده خنک کننده است که باعث تمیز و شاداب شدن پوست می شود.”

ماسک خانگی
۹- دستور العمل ماسک صورت DIY برای محافظت در برابر آلودگی
ما تازه شروع به درک تأثیرات مخرب متجاوزان محیطی مانند آلودگی (به ویژه ذرات معلق و CO2) بر روی پوست ما کرده ایم ، اما اینجاست که این معجون باهوش از دختران در Clean Beauty ظاهر می شود.
آنچه شما نیاز دارید:
• یک مشت بادام آسیاب شده
• ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون
چگونه عمل می کند:
ممکن است زیاد به نظر نرسد ، اما محتوای اسید چرب بادام قادر است به پوست نفوذ کند و آن را نرم و لطیف کند ، در حالی که ویتامین E از روغن زیتون مانند یک زره در برابر رادیکال های آزاد عمل می کند که منجر به تیرگی، کم آبی و خطوط ریز می شود.
و اگر واقعاً می خواهید محافظت را تقویت کنید؟ یک قاشق چایخوری پودر ماتچا اضافه کنید. سرشار از آنتی اکسیدان (که اساساً ویتامین هایی هستند که مواد بد را منحرف می کنند) باعث خنثی سازی رادیکال های آزاد مزاحم و در عوض جلوگیری از تجزیه کلاژن می شود.
بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست بماند ، اما قبل از شستشو ، خمیر را به آرامی روی پوست خود ماساژ دهید تا مواد روزانه ، آرایش ، سلول های مرده و روغن را کاملاً از بین ببرید.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها